Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Lol, nog meer dokken ofwa?

Bezoekers Disneyland Parijs betalen voortaan 8 tot 15 euro extra per attractie om lange wachtrijen te skippen

Zot é? Ik las het ook net…

Die wachtrijen zijn natuurlijk ook wel absurd, 2u aanschuiven voor een ritje dat 30 sec duurt.

Lol, nog meer dokken ofwa?

Bezoekers Disneyland Parijs betalen voortaan 8 tot 15 euro extra per attractie om lange wachtrijen te skippen

Van betalende passes ben ik sowieso al nooit fan geweest, daarmee dat ik dat systeem van Disney nog wel goed vond. Kostte geen geld en iedereen had kans. Al verandert er niet zoveel want hoeveel mensen hebben er nu echt het geld om 30-60 euro extra per attractie te gaan betalen.

Marginaal buurmans koppel.

Tis 21u30 en u klein mannen van 3 en 5 liggen nog te gillen en krijsen da het niet schoon meer is.

En dan die uitspraken nog aanhoren. "Khad ruzie me 1ne, k zeg als ik u een lap geef vliegt uwe kop eraf ze".

Ja oké.

Tis vakantie hé, dan mogen ze al eens langer opblijven(vandaag) vanaf hun 3 of 5 jaar. In mijn tijd tot m'n 8ste of 10de jaar, was het zeker ten laatste om 21h naar bed (vakantie of niet) ... Vanaf m'n 10de mocht ik wel es later opblijven met de ma en de weekend film uitzien (yay!)

Vandaag zijn veel kindjes de koning thuis precies met die moderne pedagogie. Niets tegen goeie zorg en veel liefde aan uw kindjes geven, maar ze bederven als een stront ... bah

'Nen bedorven stront' was een gezegde bij ons voor een rot verwend kind, moest je zelfs geen marginaal voor zijn.

De media die er precies enkel nog op gebrand zijn om slecht nieuws te brengen en elke vorm van optimisme en positivisme de kop in te drukken.
We hebben nu toch al een redelijk natte lente en zomer (tot hier toe) gehad. En ook al weet iedereen dat enkele hevige plensbuien niet de beste remedy zijn tegen de lage grondwaterstanden, het heeft toch enkele dagen aan een stuk ook geregend. Kortom, als je rond kijkt en je ziet al het groen, dan besef je dat de fauna en flora beter af zijn dan tijdens de vorige zomers.

Maar toch, best niet te positief zijn, want hier komt alvast weer een bericht om je er terug slecht over te voelen:

Van betalende passes ben ik sowieso al nooit fan geweest, daarmee dat ik dat systeem van Disney nog wel goed vond. Kostte geen geld en iedereen had kans. Al verandert er niet zoveel want hoeveel mensen hebben er nu echt het geld om 30-60 euro extra per attractie te gaan betalen.
Daar zou je nog wel kunnen van schrikken denk ik. Tis dat het sowieso al niet goedkoop is want als je van wat verder komt, boek je de avond ervoor ook vaak een hotel (zo doe ik dat toch). Om dan maar een attractie of 5 op een dag te kunnen doen.. dan zou ik toch ook overwegen om daar extra voor te betalen 🤔

Het is al niet erg genoeg dat ik op vakantie in de kliniek lig, wachtend op een ingreep. Komen me net vertellen dat ik de laatste patiënt ben in de wachtrij en dat ik moet rekening houden met de mogelijkheid dat mijn operatie pas om 17h00 start. Ik moet ondertussen nuchter blijven 😡😡😡

Capri-sun met een kartonnen rietje. Halfweg mijn drankje was dat rietje doorweekt.
Ik snap dat ook niet, die kartonnen rietjes trekken op niets.
Alle beetjes zullen wel helpen voor het milieu, maar ik vind het een idiote maatregel om dat te bannen.

@ugar
Toen ik pas in namiddag kon geopereerd worden, mocht ik in vm toch nog iets eten.
Vraag dat nog eens na? Tot 17u niets eten is onmenselijk...

@ugar
Toen ik pas in namiddag kon geopereerd worden, mocht ik in vm toch nog iets eten.
Vraag dat nog eens na? Tot 17u niets eten is onmenselijk...
Het zou kunnen dat er nog iets wijzigt aan de planning en dat er enkele ingrepen sneller afgewerkt zijn. Dan zou ik ook om 14h00 aan de beurt kunnen zijn
1700 is worst case ET is 15h30-16h00

Mensen die telefoneren en hun smartphone op luidspreker zetten. Vriendin doet dat ook systematisch en ik erger mij daar dood aan! Elke keer dat ze haar moeder of vriendinnen belt, kan ik het gesprek van A tot Z volgen. Heb haar er al 1000x over aangesproken en ze vindt het “aangenamer om zo te praten”.

Egoïstische strontwereld!

Daar zou je nog wel kunnen van schrikken denk ik. Tis dat het sowieso al niet goedkoop is want als je van wat verder komt, boek je de avond ervoor ook vaak een hotel (zo doe ik dat toch). Om dan maar een attractie of 5 op een dag te kunnen doen.. dan zou ik toch ook overwegen om daar extra voor te betalen 🤔

Goh ja zal ook wel van de situatie afhangen zeker. Gezinnen met kinderen zie ik dit niet vlug doen want dan zijt ge al vlug nog een pak meer geld kwijt terwijl het nu al veel kost. Iemand die echter alleen gaat (of alleszins enkel voor zichzelf betaalt) en vooral ook voor de attracties gaat (de echte pretparkfans dus) zullen daar idd mss wel gebruik van maken.

Dat hangt er vanaf hé. Sommigen hebben weldegelijk schuldbesef. Anderen hebben dat totaal NIET.

Als je géén schuldbesef hebt, dan ben je gewoon ziek in je hoofd. Heb je wel schuldbesef dan moet het toch voor jezelf erg zijn als je nu volwassen bent, en je ermee moet leven dat je als kind een peuter hebt misbruikt en vermoord right?
Ja, maar het is toch allemaal net iets complexer dan hoe jij het voorstelt. :)

Tis 21u30 en u klein mannen van 3 en 5 liggen nog te gillen en krijsen da het niet schoon meer is.
Gillen en krijsen hoeft nu niet, maar in de vakantie gebeurt het wel eens dat ze hier ook nog rond 21u buiten spelen. Maar als het echt overdreven gillen en krijsen is snap ik uw ergernis wel.

Ja, maar het is toch allemaal net iets complexer dan hoe jij het voorstelt. :)
Ja mee eens. Ik hoor ook regelmatig hetvolgende: Een 10 jarige die een 2 jarige peuter verkracht, mishandelt en vermoord? Dat is de schuld van de ouders! Dat kind is zo opgevoed! Mijn kind zou dit nooit doen! Die laatste zin is jammer genoeg in praktijk niet correct.

Bovenstaande is echter in praktijk (véél) complexer dan men denkt. 90+% = opvoeding. Maar er is een héél kleine minderheid van kinderen, die geestelijk gewoon ziek geboren zijn. Bij testen vind je dan meestal ook gewoon afwijkingen terug in de hersenen. Die kinderen mag je nog zo goed opvoeden als je wil, ze zullen dan nog steeds vreselijke dingen doen. :headshake:

PS. En soms kan een 10 jarige ook beïnvloed zijn door een vriend of vrienden. Al geloof ik niet dat een 10 jarig kind niet beseft dat hij/zij iets fout aan het doen is. Dat weet/besef je echt al wel op die leeftijd.

Mensen die telefoneren en hun smartphone op luidspreker zetten. Vriendin doet dat ook systematisch en ik erger mij daar dood aan! Elke keer dat ze haar moeder of vriendinnen belt, kan ik het gesprek van A tot Z volgen. Heb haar er al 1000x over aangesproken en ze vindt het “aangenamer om zo te praten”.

Egoïstische strontwereld!

Lolll wth I smell frustration.
Uwe smartphone op tafel leggen of los in hand belt gewoon veel gemakkelijker dan die een hele tijd krampachtig aan uw oor te houden.
Zegt dan gewoon dat ze in een andere kamer moet gaan bellen.

Gillen en krijsen hoeft nu niet, maar in de vakantie gebeurt het wel eens dat ze hier ook nog rond 21u buiten spelen. Maar als het echt overdreven gillen en krijsen is snap ik uw ergernis wel.
Vroeger toen ik nog in de sociale woonwijk woonde. Om 2 uur in de nacht tijdens de zomervakanties: Kinderen die brullen en krijsen op straat. Dat was toch een ergernis.

Lolll wth I smell frustration.
Uwe smartphone op tafel leggen of los in hand belt gewoon veel gemakkelijker dan die een hele tijd krampachtig aan uw oor te houden.
Zegt dan gewoon dat ze in een andere kamer moet gaan bellen.

Het is hier het “ergernissen van vandaag” topic, het lijkt mij dus nogal logisch dat je frustraties merkt bij het lezen van mijn post.

Wij wonen niet in een villa, het is niet zo dat wij 7 verschillende leefruimtes hebben. Als zij belt in de zetel en ik werk aan tafel zitten we op 8m van elkaar, weinig aan te doen.

Ik heb haar ook al voorgesteld om met oortjes te bellen, maar dat is ook niet goed, want irritant aan de oren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan