Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dus dat bestaat al zo lang? Wat is daar het nut van?
Geen idee eigenlijk. 36 jaar geleden had ik dat niet, 5 jaar terug zat dat in de boekentas. Het ging niet zo ver als een hoedje en een hele ceremonie maar wel diploma. Mijn oudste heeft dysfasie en hij was wel behoorlijk trots op zichzelf dus het was wel leuk. Mijn jongste zit al sinds begin kleuter op een speciale school en die heeft nu in wezen zijn kleuter ‘af’ en daar geen diploma. Maar die kindjes zouden het ook niet beseffen.

Kennelijk bestaan er nu zelfs al diploma's in het kleuter :')
Enfin, ondertussen heeft elke 6 jarige dus meer diploma's vergaard dan ik. :unsure:
Ik heb in de kleuterschool ook een diploma gekregen. Dat was ondertekend door Sinterklaas, de Kerstman en de Paashaas.

Wij hebben bij de klassenraden letterlijk gehoord: het ministerie heeft dit jaar geen budget voor overzitten. Maw doorlaten die handel. School van echtgenoot van hetzelfde. Ik hou toch echt mijn hart vast voor de werkende mens binnen 20 jaar.
Welke budgetten zijn daar dan extra voor nodig? Op zich is dat toch gewoon terug een extra inschrijving voor diezelfde leerling? Behalve dat die dan naar het volgend jaar gaat is dat terug in hetzelfde jaar?

Stel dat ge in het 3de tot 100 leert tellen (ik heb echt geen flauw idee) en je hebt er eentje die niet voorbij 7 raakt. Dan kan die toch niet gewoon doorgelaten worden?

Vooral dan veel tamtam maken omdat je kind geslaagd is in de kleuterklas of lager onderwijs snap ik niet. Is dat niet standaard? Is er al niet redelijk hard iets mis als dat niet zo is?

Ook als je dan leest dat mensen "supper" trots zijn omdat kleine Kenji met 55% is geslaagd in het 2de middelbaar...ik denk dat ik heel de vakantie niet zou buiten mogen van mijn ouders.

Er is natuurlijk ook nog een verschil tussen de focus leggen op het feit dat er gewoon een hoofdstuk afgesloten wordt, of de focus leggen op effectief de prestaties.

Met dat eerste is imo niet meteen iets mis, maar ouders die letterlijk met percentages of punten gaan stoefen (in het verleden al zien gebeuren), dat is er dan ook weer over.

De applaus/pamper generatie moet nu eenmaal constant geprikkeld worden. Ik probeer er als vader niet te veel aan mee te doen, maar het is soms écht vechten tegen de bierkaai.
Lijkt me dat het wel vooral onze generatie is die dit organiseert, denk niet dat de kinderen dit vragen.

Is trouwens ook gangbaar in Mexico, en ik denk dat veel van de mensen die hier over de pampergeneratie klagen er daar wel een zouden kunnen gebruiken.

Welke budgetten zijn daar dan extra voor nodig? Op zich is dat toch gewoon terug een extra inschrijving voor diezelfde leerling? Behalve dat die dan naar het volgend jaar gaat is dat terug in hetzelfde jaar?

Stel dat ge in het 3de tot 100 leert tellen (ik heb echt geen flauw idee) en je hebt er eentje die niet voorbij 7 raakt. Dan kan die toch niet gewoon doorgelaten worden?
Geen flauw idee. Ik weet dat het ministerie op 1 februari weet welke budgetten er zijn en dat het haar van de directeur daarna dunner en grijzer is. Het directive was: 2021, geen overzitters. Clausulering voor het volgend jaar al wat je wil, geen zittenblijvers.

Geen flauw idee. Ik weet dat het ministerie op 1 februari weet welke budgetten er zijn en dat het haar van de directeur daarna dunner en grijzer is. Het directive was: 2021, geen overzitters. Clausulering voor het volgend jaar al wat je wil, geen zittenblijvers.
Waar waren die directives toen ik 12 was :unsure:

Ze hebben bij mijn ouders proberen in te breken :(

Nu ligt er niet zoveel waardevols in hun huis (tv en computer zijn +5 jaar oud) maar plezant is het toch niet.
Bij ons hebben ze toen we hier pas woonden met een koevoet het schuifraam van ons nieuw huis proberen forceren. Het was winter, rond 18u, dus al donker, en we waren even naar de winkel. Toen we terug thuis kwamen en het licht aan deden hoorden we iets raar, vermoedelijk waren ze toen net bezig. Verder geen aandacht aan besteed, en toen we 's middags het schuifraam wouden open doen, was het helemaal geforceerd/kapot. Aangifte gedaan, maar nooit meer iets van gehoord.

Bij mijn ouders, toen ik nog thuis woonde, hebben ze 's nachts het slot uitgeboord, en weggesmeten in de gazon, maar niet binnen geraakt omdat er langs binnen ook nog slotjes waren (eentje langs boven en eentje langs beneden). Voor het slapengaan stonden deze nog niet op, en mijn ouders hadden nog net het bovenste slotje opgezet.

2x geluk hier gehad dus dat ze niet zijn binnen geraakt.

Ik luister alleen naar de radio op het werk dus misschien ben ik wat laat. Maar wanneer is het een trend geworden om bekende nummers (soms oude klassiekers, soms recent ala jaren 90-00) te "remixen" en zo af te spelen? Allez ja, het is wat je remixen kan noemen. Vaak worden de nummers willekeurig versneld of vertraagd (onlangs een verschrikkelijke verkrachting van Bro Hymn Tribute gehoord) of als ze het echt erg willen maken zetten ze er random tecno beat onder aan 180 bpm.

Of enkele dagen geleden de Brabançonne waar ze ne fucking jump-beat onder hebben gezet. Jump, herinnert ge het u nog? Alsof die 3 jaar dat elke wacko wannabe gabber in het middelbaar daar naar luisterde nog niet erg genoeg was terwijl het op iedere fuif te horen was. Gaan ze het nu nog terugbrengen op de radio thuis.

Laat die gastjes eens spelen onder de brug naast het Sportpaleis. En ja, ik pik hier een heel goeie mop van Alex Agnew. Beter goed gepikt dan slecht gemaakt!

Vooral dan veel tamtam maken omdat je kind geslaagd is in de kleuterklas of lager onderwijs snap ik niet. Is dat niet standaard? Is er al niet redelijk hard iets mis als dat niet zo is?

Ook als je dan leest dat mensen "supper" trots zijn omdat kleine Kenji met 55% is geslaagd in het 2de middelbaar...ik denk dat ik heel de vakantie niet zou buiten mogen van mijn ouders.
Na mijn master economie gehaald te hebben en ik dit vertelde aan m'n ma zei ze: "ah ja kunt gij dan uw inschrijvingsgeld asap terugbetalen? Ah en proficiat hé." :sop:

Wel opletten, die van ons speelde graag in de zandbak en dus hadden we een jobke in Pairie Daiza gevonden en zie hoe het daar gisteren was… Hou het op de klassiekers gelijk mijnbouw of weefgetouwen.
Gisteren kwam hij fier bij mij met een zelfgemaakte tekening. Ik heb hem mijn iphone laten zien, ook gemaakt door een 6 jarige in china. Dat zal hem leren.

Was in mij tijd ook al hoor (30 jaar geleden) : gastjes met 25% gemiddeld gingen gewoon door. In het lager bleef bijna nooit iemand zitten, zeker de laatste jaren niet.

Even een update hierover.
Tot ik op 21/07 terug een mail kreeg. "Your order was sent"...

En natuurlijk nog niet geleverd...

Dus op 30/04 besteld en nog niet geleverd, voor 1 simpele T-shirt. Eerste en laatste keer dat ik daar iets bestel.. Hopelijk komt de echte Batushka snel met merch...
Zeg Waelvis, 21/07 moet nog komen hé. Dus als ze dan pas versturen zijn ze nog op tijd.

maar niet binnen geraakt omdat er langs binnen ook nog slotjes waren (eentje langs boven en eentje langs beneden). Voor het slapengaan stonden deze nog niet op, en mijn ouders hadden nog net het bovenste slotje opgezet.

Ja velen lachen met die opzetslotjes, maar ze zijn wel effectief.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan