Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Er zijn hier op het forum enkele leden actief die constant de posts van andere leden moeten afbreken enkel en alleen omdat ze niet tot hetzelfde politieke spectrum behoren. Die posts worden met de regelmaat van de klok gequote, zaken worden uit de context getrokken, semantische zijdiscussies worden opgestart, de post en de poster worden belachelijk gemaakt of hij wordt uit zijn kot gelokt...

Wanneer zo een spelletje weer begonnen is zie je dan ook duidelijk dat ze elkaar likes beginnen geven om de circlejerk compleet te maken.

Op 9lives had je dit niet.

Laatste factuur van Orange gekregen met een tegoed. Geen contactgegevens en account op klantenzone is al afgesloten, nergens contactformulier of e-mail adres dus ouderwets bellen.

"Het dossier is geopend, u mag morgen terugbellen om de terugbetaling te regelen."
-"Ah, dat mag eigenlijk gewoon naar de rekeningnummer waarmee ik betaalde."
"Dat gaat niet zomaar, u moet uw rekening nummer opnieuw doorgeven."
-"Kan ik dat nu niet al geven?"
"Neen."

:unsure:
Succes. Ik wacht al anderhalf jaar op 76 euro van Orange na afsluiting.

Er zijn hier op het forum enkele leden actief die constant de posts van andere leden moeten afbreken enkel en alleen omdat ze niet tot hetzelfde politieke spectrum behoren. Die posts worden met de regelmaat van de klok gequote, zaken worden uit de context getrokken, semantische zijdiscussies worden opgestart, de post en de poster worden belachelijk gemaakt of hij wordt uit zijn kot gelokt...

Wanneer zo een spelletje weer begonnen is zie je dan ook duidelijk dat ze elkaar likes beginnen geven om de circlejerk compleet te maken.

Toen waren die likes er niet en viel het minder op, maar het was er wel denk ik. Maar inderdaad enorm, maar dan ook enorm ergerlijk. Het is natuurlijk een beproefde tactiek van die leden om de discussies een voor een van het onderwerp af te leiden om toch maar gelijk te krijgen.

Ook een vd hoofdredenen dat van de 3000 leden dat dit forum telt, er steeds dezelfde mensen durven reageren in bvb p&a.
jammer natuurlijk

Sommige threads in Pol & actua bevinden zich dan qua niveau ook ergens tussen zwam en algemene discussies. Niks feiten of argumenten, maar conclusies op buikgevoel, bashen/viseren van mensen (zowel op forum als daarbuiten), ballonnetjes oplaten en de wildste geruchten delen.
Virusgekte is bijv. zo'n thread die sinds het begin eerder bij zwam hoorde dan in het politiek/actualiteit gedeelte.

Sommige threads in Pol & actua bevinden zich dan qua niveau ook ergens tussen zwam en algemene discussies. Niks feiten of argumenten, maar conclusies op buikgevoel, bashen/viseren van mensen (zowel op forum als daarbuiten), ballonnetjes oplaten en de wildste geruchten delen.
Virusgekte is bijv. zo'n thread die sinds het begin eerder bij zwam hoorde dan in het politiek/actualiteit gedeelte.
Maar o wee als je eens ingaat op die ballonnetjes die men oplaat en niet de mening deelt die ze verkondigen, dan staan ze klaar met de fakkels en hooivorken. Mijn grote ergernis is dat de moderatie op pol en actua niet meer zo streng is als bij 9lives, daar kon tenminste nog op een deftige wijze gediscussieerd worden ipv de verlaging naar hln niveau.

Maar o wee als je eens ingaat op die ballonnetjes die men oplaat en niet de mening deelt die ze verkondigen, dan staan ze klaar met de fakkels en hooivorken. Mijn grote ergernis is dat de moderatie op pol en actua niet meer zo streng is als bij 9lives, daar kon tenminste nog op een deftige wijze gediscussieerd worden ipv de verlaging naar hln niveau.
Als je een forum wilt waar er een zo breed mogelijke niveau in ledenl is, dan moet je ook de verschillende ideeën, overtuigingen en anderen willen aanvaarden.
Het is niet omdat je niet volledige epistels aan academische praat kan neerpennen, je niet het recht hebt om je mening te zeggen

Als je een forum wilt waar er een zo breed mogelijke niveau in ledenl is, dan moet je ook de verschillende ideeën, overtuigingen en anderen willen aanvaarden.
Het is niet omdat je niet volledige epistels aan academische praat kan neerpennen, je niet het recht hebt om je mening te zeggen
tussen uw mening verkondigen en pertinente onwaarheden verkondigen zit een wereld van verschil. Laat nu dat net het probleem zijn dat men geen meningen verkondigd maar gewoon een eigen verzonnen waarheid.

Toen waren die likes er niet en viel het minder op, maar het was er wel denk ik. Maar inderdaad enorm, maar dan ook enorm ergerlijk. Het is natuurlijk een beproefde tactiek van die leden om de discussies een voor een van het onderwerp af te leiden om toch maar gelijk te krijgen.
Ik herinner mij dat toch anders, mac-bc heeft zelfs nog zitten ranten dat de N-VA circlejerk ofzo elkaar maar likes zat te geven.

Of met andere woorden, er wordt hier weer selectief gedaan: de "tegengestelde" politieke voorkeur heeft het natuurlijk weer gedaan.

van mij mag iedereen zijn mening delen, maar in pol en actua heb ik wel graag dat die op feiten gebaseerd is en niet op een hln-artikel dat duidelijk uit sensatiezucht (ik wil de eerste zijn) onstaan is of op facebook berichten is gebaseerd en nog minder op complottheorieën.
Maar goed: ik blijf er meestal dan ook weg. De laatste dagen nog eens geprobeerd om mensen tot wat inzicht te brengen en de volgende posts deed men gewoon verder, dus dat is water naar de zee dragen.
En daarmee heb ik mijn mening er hier over gezegd en ga er verder ook over zwijgen, want ook dat zou nutteloos zijn.

Samengevat: ergernis is dat het niveau van Pol en actua laag ligt, omdat iedereen vindt dat hij/zij het recht heeft zijn mening te zeggen ook al is die gebaseerd op de hoeveelheid navelpluis die men heeft geoogst.

Ik herinner mij dat toch anders, mac-bc heeft zelfs nog zitten ranten dat de N-VA circlejerk ofzo elkaar maar likes zat te geven.

Of met andere woorden, er wordt hier weer selectief gedaan: de "tegengestelde" politieke voorkeur heeft het natuurlijk weer gedaan.
oei, ik heb u een like gegeven. Wat zal men hier nu niet van denken :unsure;
Edit: en ook die van @Tonerider, hopelijk ben je nu niet boos omdat ik je ook bij de club van likers gebracht heb.

Laatst bewerkt:
tussen uw mening verkondigen en pertinente onwaarheden verkondigen zit een wereld van verschil. Laat nu dat net het probleem zijn dat men geen meningen verkondigd maar gewoon een eigen verzonnen waarheid.
Je hebt wel een punt.
Maar er kan toch gewoon iemand een andere kijk hebben op iets dan u of mij?
Geen reden dan om deze persoon uit te maken voor toogprater of marginaal of racist

Je hebt wel een punt.
Maar er kan toch gewoon iemand een andere kijk hebben op iets dan u of mij?
Geen reden dan om deze persoon uit te maken voor toogprater of marginaal of racist
Als dat gebeurd dan moet je gewoon op de rapporteer knop drukken en dan zal die post wel verwijderd worden als men een ander gewoon uitmaakt voor toogprater of marginaal of racist. Maar men moet dan ook geen dingen lezen die er niet zijn.

Bovenstaande posts kunnen hier blijven staan, maar verdere feedback past beter in deze thread:

Die maakt diezelfde rants toch nog steeds? :unsure:
Wel ironisch wie er uw post heeft geliked. :D

Edit: nu pas de rode tekst gezien. Excuses.

PostNL.

Vanuit BE een pakket opgestuurd naar NL. Gegevens kloppen allemaal, gegevens op het label kloppen, maar ergens in de overdracht is er iets misgelopen bij de scanner waardoor het huisnummer van 90B veranderd is naar 90-FOUT@@.

Gebeld naar PostNL: 'Wij hebben idd het pakket, kunnen dit niet wijzigen want dit is de verantwoordelijkheid van BPost'
BPost: 'Als PostNL da pakket heeft moeten zun da aanpassen, wij kunnen niets doen, na overdracht is het hun verantwoordelijkheid'
PostNL: 'Nee, wij kunnen niets doen, normaal komt het pakket onmiddelijk retour, maar als het adres op het label klopt bestaat er wel de kans dat het alsnog geleverd wordt. Ik zou nog eens bij BPost informeren want zun moete deze procedure opvolgen'

Label nagekeken in mailbox, klopt allemaal, maar als da pakket retour komt magk da opnieuw opnieuw en terug 17 euro dokken. Fucks sake. Inmiddels zit de tegenpartij ook zenuwachtig op zijn GPU te wachten en zie ik de tracker dit soort dingen doen

We kunnen enkel afwachten maar komaan, hoe gebeuren zo een dingen? :D

Ik zat net naar dagelijkse gewoonte met @Loser ruzie te maken op pol en actua terwijl ik aan 't kakken was.

Nu, ik kwam net terug van de gym. Dus ik kon m'n kakske koppelen aan ne zalige douche erna. Das ook rustiger kakken want dan moet ge ni vegen en maakt ge u gewoon proper onder de douche.

Soit, ik ga wat op in de discussie. Finish my business en draai weg van 't raam richting de douche.
Ik kruip daaronder met mn rug nog naar 't raam terwijl ik ruim voldoende scheerschuim aanbreng om m'n ballen te scheren.
Ik pak 't scheermeske en begin eraan.
Mee draai ik mij om en zie ik dak de gordijnen ben vergeten dicht doen.

En op de koop toe was er op 't kerkhof aan de overkant juist een begrafenis bezig en zie ik dus dat er ne hoop volk richting m'n raam staat.
Uit paniek reactie laat ik mij zowa vallen om onder da raam te duiken en snijd ik dus in mijne zak.

Enige voordeel is dak straks bij kameraden de match ga zien en te laat ga thuis zijn om em nog te gebruiken. Maar ik voel 't toch :cry:
Er moet een post van het jaar topic komen met deze post en het dan ook meteen dichtdoen.

Ik zat net naar dagelijkse gewoonte met @Loser ruzie te maken op pol en actua terwijl ik aan 't kakken was.

Nu, ik kwam net terug van de gym. Dus ik kon m'n kakske koppelen aan ne zalige douche erna. Das ook rustiger kakken want dan moet ge ni vegen en maakt ge u gewoon proper onder de douche.

Soit, ik ga wat op in de discussie. Finish my business en draai weg van 't raam richting de douche.
Ik kruip daaronder met mn rug nog naar 't raam terwijl ik ruim voldoende scheerschuim aanbreng om m'n ballen te scheren.
Ik pak 't scheermeske en begin eraan.
Mee draai ik mij om en zie ik dak de gordijnen ben vergeten dicht doen.

op de koop toe was er op 't kerkhof aan de overkant juist een begrafenis bezig en zie ik dus dat er ne hoop volk richting m'n raam staat.
Uit paniek reactie laat ik mij zowa vallen om onder da raam te duiken en snijd ik dus in mijne zak.

Enige voordeel is dak straks bij kameraden de match ga zien en te laat ga thuis zijn om em nog te gebruiken. Maar ik voel 't toch :cry:
Kakt gij zo proper da ge uw gat nie moet afvegen?😅

Ik scheer me altijd droog.

Stel u voor da tijdens die begrafenis daar iemand in zijne lach schiet. En daar volle bak ruzie krijgt dan
Dan kan ge het mss weer gaan uitleggen in de gazet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan