Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik denk dat ze gewoon niet er bij stil staan dat zilveruitjes hetzelfde zijn als ajuinen.

En ik heb een nogal zware intolerantie voor fructanen, die heel fel aanwezig zijn in ajuinen en aanverwanten.
ik had daar nog nooit van gehoord, maar net even opgezocht: dat zit blijkbaar in redelijk veel voeding? Hebt ge dan een streng dieet of is het toch enkel bij ui en look?

ik had daar nog nooit van gehoord, maar net even opgezocht: dat zit blijkbaar in redelijk veel voeding? Hebt ge dan een streng dieet of is het toch enkel bij ui en look?

Ik probeer de voeding (ajuin en aanverwanten, gedroogd fruit, rijpe bananen, ...) waar dat in hoge concentraties zit zoveel mogelijk te vermijden. Volledig schrappen is niet mogelijk. Veel van die zaken waar het in zit kunnen ook wel zolang de dosage laag is. Maar bvb van een teentje look ga ik erger beginnen te ruften dan de Rendac.

Op zich heel goed te vergelijken met glutenintolerantie. En vermoedelijk zijn veel mensen die denken dat ze glutenintolerant zijn eigenlijk intolerant aan fructanen (zit namelijk ook in tarwe etc). Brood eet ik bvb wel nog, omdat ook in de glutenvrije alternatieven vaak fructanen zitten.

En ik vind het nu niet erg om soms eens te 'zondigen' maar letterlijk een bord vol ajuinen is er toch wat over :lol:

Met heel het gezin, inclusief uw ADHD kind, frieten gaan bestellen. Zal dit soort familie-uitstapjes nooit begrijpen.

Buurman die nu al een paar uur bezig is met slijpschijf én compresseur.

Maar dat is dus 4-5x per week al vlotjes 10j lang dat hij zo "klust".
Toch 1 ding dat ik niet ga missen na de verhuis 👿

Met heel het gezin, inclusief uw ADHD kind, frieten gaan bestellen. Zal dit soort familie-uitstapjes nooit begrijpen.
Nog meer hatelijk in corona tijd…
Mijn frituur mag 5 mensen binnen hebben wachten, dat is een “old style” frituurtje met een oude vrouw die nog zelf frieten snijd etc en ook geen zitplaatsen heeft dus mag je met Max 5 binnen wachten nu in Corona tijd.

heb je van dat volk wat met 2-3 naar de frituur komt voor 1 bestelling waardoor je dan feitelijk fuck you zegt tegen 2-3 andere die buiten moeten wachten.

De autokeuring.

Mijn vader is met mijn auto geweest en het kwam ideaal uit. Ik was er de week er voor nog maar net naar mijn garagist geweest voor een checkup en alles was picobello in orde.
Dus mijn vader gaat, opeens de telefoon toen ik aan het werk was.
"Ja, er niet door hoor. En nog redelijk wat mankementen."
Ik bekijk de rode kaart dan 's avonds:
-Parkeerrem werkt niet.
-Obstakel in het gezichtsveld.
-Ruitenwisserblad defect.
-Mistvoorlichtbron defect.
-Staat en bevestiging van de uitlaat.

Ik viel bijna van mijn stoel. De dag er na dan naar de garagist geweest en die begon direct te lachen. "Dit is een fout hoor."
Dan doorgereden naar het autokeuringscentrum en de verantwoordelijke aangesproken die direct de fout toegaf. Toch ook mede dankzij de grote lijst gebreken denk ik.
Blijkbaar was het de auto voor mij die al die mankementen had en dus met mijn groene kaart aan de haal was.

Nu kan ik er mee lachen maar toen ik die rode kaart zag ... not so happy.

Dit weekend naar de zee geweest. Vrijdagavond vertrokken nét toen het gigantisch hard begon te regenen, dus uit medelijden de kat binnengelaten.
Ze heeft eten, drinken, ne kattenbak, een mandje én we waren maar 2 dagen weg (ze zit overdag sowieso binnen meestal). What could go wrong?

Heeft dat beest gvd heel het huis ondergekotst :angry: :angry: Echt ni normaal, volgens mij 2 dagen elk uur gedacht "welk hoekje heb ik nog niet gehad", grrrr

Dat is nu al in twee vestigingen van de Hubo dat ik eerst bestel om af te halen met een bestelwagen, die je überhaupt pas na bestelling kan kiezen om gegroet te worden met een pagina waarin ik de winkel moet contacteren.

Eerste keer was bij vestiging A de bestelwagen in de garage en wisten ze niet hoe lang deze er zou zijn. Bij de tweede keer, vandaag waren bij vestiging B de nummerplaten gestolen en wachten ze op het dossier bij de politie.

Zet dan tenminste op uw website dat daar geen bestelwagen te verkrijgen is voor ik een bestelling van 500+ euro plaats. Nu maar wachten op een terugbetaling die binnen de twee weken volgt na behandeling van mijn klacht via het webformulier dat hoogstwaarschijnlijk pas maandag of dinsdag behandeld wordt.

Uit miserie dan maar een bestelbusje besteld en dit gekoppeld aan een bezoekje aan het recyclagepark. Miserie.
Raar, de doe-het-zelf zaken die ik ken, die dit aanbieden zorgen ook voor een vervanger wanneer er problemen zijn met hun bestelwagen zodat ze de klanten altijd kunnen helpen.

Parkeerboete 🤐 het ergste is dat ik niet eens wist dat je ook op zaterdag je schijf moest leggen. In de week deed ik het altijd namelijk.
Dure les (25€)
Dat is toch altijd al zo geweest voor zover ik weet.
De algemene regel is alle dagen behalve zon- en feestdagen van 9h tot 18h.
Maar in sommige steden is dat anders in Hasselt bijvoorbeeld is dat onlangs aangepast, van maandag tot zaterdag van 9h tot 21h en op zondag tussen 12h en 18h.

Dit weekend naar de zee geweest. Vrijdagavond vertrokken nét toen het gigantisch hard begon te regenen, dus uit medelijden de kat binnengelaten.
Ze heeft eten, drinken, ne kattenbak, een mandje én we waren maar 2 dagen weg (ze zit overdag sowieso binnen meestal). What could go wrong?

Heeft dat beest gvd heel het huis ondergekotst :angry: :angry: Echt ni normaal, volgens mij 2 dagen elk uur gedacht "welk hoekje heb ik nog niet gehad", grrrr
Laat dan ook geen kat 2 dagen alleen..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan