Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn garage was 4j een garage vooraleer de ex er bij kwam, ik heb alle vertrouwen in mijn capaciteiten om mijn garage als garage te behouden (en een auto van slechts 3m65 lang is ook wel handig daarvoor 🤪)
De mijne is momenteel een stockage voor bouwmaterialen voor het volgend project. Ooit is ze weer vrij!

De mijne is momenteel een stockage voor bouwmaterialen voor het volgend project. Ooit is ze weer vrij!
Zo ongeveer rond den tijd dat de huisarts zegt dat het ècht niet meer verantwoord is dat je nog langer rijdt en je je auto moet verkopen? 😇

Ik heb een garage bijgemetst aan mijn huis. Helemaal zelf gedaan, om mijn auto kunnen in te zetten. Denk je dat die daar al 1 dag heeft ingestaan? :unsure: ze staat er ondertussen bijna 5 jaar. Rommelkot.
Waar dienen garages anders voor. Hier 2 garages waarvan 1 in het huis, staat natuurlijk vol met een diepvries, speelgoed van onze zoon, proviandkast en kuisgerief. Andere garage is dan weer gebruikt door mijn broer om een maandje zijn keuken te stockeren voor zijn verbouwing (is al 2 jaar ondertussen)

Ik woon in een straat met allemaal rijhuizen, nauwelijks garages.
Helaas mag je slechts aan 1 kant parkeren. Gemiddelde gevelbreedte zal net geen 5 meter zijn van de huizen, gemiddeld 2 auto's per woning, ik moet er waarschijnlijk geen tekeningetje bij maken hoe leuk het hier soms is om een plekje te vinden?
Momenteel staan er aan "mijn" stukje van de straat 12 auto's waarvan dus maar 2 (!) van bewoners, al de rest bezoekers... Waarvan al 5 auto's aan bezoek hier 2 huizen verder, lekker sociaal... 🙄
En letterlijk 60m verderop is er dus een school waar ze kunnen gaan parkeren he, zodat bewoners met kinderen, boodschappen, stapproblemen,.. Wél aan hun eigen huis zouden kunnen staan. 👿

Ik zal het me alvast niet beklagen dat ik na de verhuis een eigen garage én oprit voor 2 auto's zal hebben!
Toen ik op huizenjacht was ,was een eigen oprit toch een vereiste.
Zeker in mijn situatie kan je anders ferm mispakken als ik nergens plaats heb voor mijn deur.

Toen ik op huizenjacht was ,was een eigen oprit toch een vereiste.
Zeker in mijn situatie kan je anders ferm mispakken als ik nergens plaats heb voor mijn deur.
Second, garage was een leuke plus maar hier ter compensatie een groot tuinhuis voor alles in kwijt te kunnen.

Ik woon in een straat met allemaal rijhuizen, nauwelijks garages.
Helaas mag je slechts aan 1 kant parkeren. Gemiddelde gevelbreedte zal net geen 5 meter zijn van de huizen, gemiddeld 2 auto's per woning, ik moet er waarschijnlijk geen tekeningetje bij maken hoe leuk het hier soms is om een plekje te vinden?
Momenteel staan er aan "mijn" stukje van de straat 12 auto's waarvan dus maar 2 (!) van bewoners, al de rest bezoekers... Waarvan al 5 auto's aan bezoek hier 2 huizen verder, lekker sociaal... 🙄
En letterlijk 60m verderop is er dus een school waar ze kunnen gaan parkeren he, zodat bewoners met kinderen, boodschappen, stapproblemen,.. Wél aan hun eigen huis zouden kunnen staan. 👿

Ik zal het me alvast niet beklagen dat ik na de verhuis een eigen garage én oprit voor 2 auto's zal hebben!

Hah. Parking voor de deur bij een rijhuis. Cries in Leuven

Maar snap uw ergernis in deze wel volkomen. Bij mijn ouders in de straat was er al gelimiteerde parking (want Leuvens stadsbestuur haat auto's volgens het STOP principe) maar de straat staat dan ook nog eens vol sluikparkeerders van het nabijgelegen sportcomplex. Als ik er weer ene met ne sportzak zie uitstappen kan ik mij niet meer inhouden tegenwoordig.

Rolstoel :wink:
Niet echt praktisch dan als ik ver zou moeten gaan naar mijn auto.
Ook de stress elke dag of ik plaats zou hebben of niet wilde ik mijzelf besparen.
Zjust, was me eventjes helemaal ontsnapt 🙈
Hier zijn er wél 2 in onze straat met een toegewezen gehandicaptenparking, zou standaard mogen zijn wat mij betreft voor wie kan aantonen dat hij én een kaart heeft én daar gedomicilieerd is én een eigen auto heeft (of de ouders in geval van minderjarigen).

Onweer. Onze hond heeft daar hemelse schrik van dus ik ga de 6de nacht in zonder of met zeer beperkte slaap.
Tis hier ook 1 lange oneindige Rumble dan nog, dus geen rust voor dat beest.
En het weerbericht ziet er niet beter uit de komende nachten, dus ik zal de coke maar als klaarleggen j/k natuurlijk

Laatst bewerkt:
Al heel de week, sinds dinsdag komt de krant hier te laat toe (ook plots een ander postbode)
Vandaag was de krant weer veel te laat en waren de weekendbijlages er zelfs niet bij ...

Dan lees ik net op facebook dat ze bij bpost vanaf begin deze week later beginnen (4h45 ipv 4h) en dat de postbodes nieuwe en grotere rondes gekregen hebben.
Volgens iemand anders die een postbode aangsproken heeft zouden ze te weinig weekendbijlages meegekregen hebben.

Na bijna een jaar nog eens dagje vorige job gedaan. Hotelreceptie. Van opleiding leerkracht en doe dat tot 30 juni, dan terug op 1 september. Maar nu dus nog 1 maand hotel. Ik doe die job echt goed (nee, echt) maar miljaaaaaarde ik heb mijn put geduld moeten aanspreken.
Misschien klinkt het zeer raar maar als lesgever voelde ik mij ‘gezien’ en vandaag voelde ik mij ‘deel van het meubilair’. Het was mij indertijd nooit echt opgevallen maar thuiskomen van het hotel bleef dat zo hangen, dat gevoel van niet veel waard te zijn. Enfin, tis laat en ik ga anders te poëtisch worden, was gewoon een rare gewaarwording. (En hoe fucking moeilijk is alstublieft en dankuwel???)

Na bijna een jaar nog eens dagje vorige job gedaan. Hotelreceptie. Van opleiding leerkracht en doe dat tot 30 juni, dan terug op 1 september. Maar nu dus nog 1 maand hotel. Ik doe die job echt goed (nee, echt) maar miljaaaaaarde ik heb mijn put geduld moeten aanspreken.
Misschien klinkt het zeer raar maar als lesgever voelde ik mij ‘gezien’ en vandaag voelde ik mij ‘deel van het meubilair’. Het was mij indertijd nooit echt opgevallen maar thuiskomen van het hotel bleef dat zo hangen, dat gevoel van niet veel waard te zijn. Enfin, tis laat en ik ga anders te poëtisch worden, was gewoon een rare gewaarwording. (En hoe fucking moeilijk is alstublieft en dankuwel???)

Wat voor "soort" hotel dan? Want ik heb zelf vijf jaar als hotelreceptionist gewerkt maar het gevoel dat gij beschrijft heb ik niet echt vaak ervaren.
Integendeel, ik voelde mij juist wél gezien aangezien de meeste mensen in een hotel "de receptie" als hét centrale punt van het hotelgebeuren beschouwen. En alhoewel er dagelijks ook wel (té)veeleisende en/of irritante gasten bij zaten, gebeurde alles doorgaans wel met respect en heb ik er zelden het gevoel gehad maar als meubilair bekeken te worden.

Hier voor het gebouw zijn 3 parkeerplaatsen. Aan de andere kant van het gebouw is een groot plein met veel parkeerplaats.
Zo'n lul die naast mij woont gebruikt zijn auto echt nooooooooooooooit (staat nu al zeker 3 maand stil) maar parkeert zich wel voor de deur zodat de rest elke keer met boodschappen heel dat plein mag oversteken :sop:

Dat is nu al in twee vestigingen van de Hubo dat ik eerst bestel om af te halen met een bestelwagen, die je überhaupt pas na bestelling kan kiezen om gegroet te worden met een pagina waarin ik de winkel moet contacteren.

Eerste keer was bij vestiging A de bestelwagen in de garage en wisten ze niet hoe lang deze er zou zijn. Bij de tweede keer, vandaag waren bij vestiging B de nummerplaten gestolen en wachten ze op het dossier bij de politie.

Zet dan tenminste op uw website dat daar geen bestelwagen te verkrijgen is voor ik een bestelling van 500+ euro plaats. Nu maar wachten op een terugbetaling die binnen de twee weken volgt na behandeling van mijn klacht via het webformulier dat hoogstwaarschijnlijk pas maandag of dinsdag behandeld wordt.

Uit miserie dan maar een bestelbusje besteld en dit gekoppeld aan een bezoekje aan het recyclagepark. Miserie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan