Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat ontiegelijk irritant rotweer dat we hier de laatste jaren in de zomer hebben gehad. Nu is dat al een hele tijd (met een paar uitzonderingen hier en daar) veel warmer dan gemiddeld, met gisteren en vandaag van die verzengende uitschieters die van het hele land een soortement oven maken. Door die eerdere warme/hete dagen zit de warmte al in veel huizen en gebouwen in dus is het quasi overal zo'n plakkerig, muf, verstikkend gedoen. En dan zijn er nog van die psychopaten die dit "heer-luk" vinden ook, meestal op de radio vanuit hun studio met airco.

Dan ga je op KMI kijken en zie je dat de temperaturen eindelijk wat gaan dalen, maar dat er dan heelder dagen regen en onweer is voorspeld. Wat komt daarna, you ask? Dagen die steeds warmer en warmer voorspeld worden, en het KMI kennende gaan die voorspelling nog elk uur omhoog gaan. Dan zijn we dus opnieuw vertrokken. Rond de 23 graden overdag met koele nachten, waarom lukt dat niet?

Wake me up when September ends.
Hier van ne aircoman gehoord: denk niet dat dit het warmste jaar is van de afgelopen honderd jaar maar de koudste van de volgende honderd.

Spreekt voor zijne winkel maar helaas wel de waarheid. Doe daar ook nog maar wat (extreme) stormen en nattigheid bij inderdaad :headshake:

Mijn ergernis van gisteren: een kind van anderhalf proberen amuseren met dit weer...

Aandachtspanne van 5 minuten en dan wilt ze uit het peuterbadje. Zwemsandalen moeten uit want die zijn vervelend als ze nat zijn.

De tegels en het zand uiteraard veel te heet... ik ga een omheining rond het (ondertussen bruin) gras moeten zetten denk ik :cry:

Hier van ne aircoman gehoord: denk niet dat dit het warmste jaar is van de afgelopen honderd jaar maar de koudste van de volgende honderd.

Spreekt voor zijne winkel maar helaas wel de waarheid. Doe daar ook nog maar wat (extreme) stormen en nattigheid bij inderdaad :headshake:
Ja, die heb ik ook al gehoord maar daar denk ik liever niet te veel over na, haha.

Ik heb hier wel airco in bepaalde kamers, maar zulke (aanhoudende) hitte gaat toch onvermijdelijk in huis hangen, en als het dan 's nachts niet eens afkoelt moet dat eigenlijk bijna 24/7 draaien. In de kamers waar er geen is, is het hier ondertussen toch ook al rond de 25 graden. Ik kan oprecht al niet wachten tot de herfst.

Bijkomende ergernis: men zegt dan dat dit komt door global warming etc. (en ik geloof dat, ik bedoel niet dat ik dat ontken) maar daar kan je dus als individu niks aan doen. Je kan wel zo milieubewust leven als je wilt en je footprint bijna nul maken, maar zelfs al doe je dat met miljoenen in dit land (wat niet realistisch is) is dat slechts een druppel op een hete plaat in vergelijking met wat bepaalde industrieën in de lucht schieten.

Nu niet om hier een klimaatdebat te beginnen, maar om maar te zeggen hoe frustrerend zo'n hitte is voor mij aangezien je daar niks aan kan doen. Als het erg koud is kan je je tenminste nog verwarmen of veel kledij aan doen, zelfs al heb je geen verwarming. Als ik straks in mijn nakie naar de voetbal sta te kijken heb ik het nog steeds veel te warm.

Ja, die heb ik ook al gehoord maar daar denk ik liever niet te veel over na, haha.

Ik heb hier wel airco in bepaalde kamers, maar zulke (aanhoudende) hitte gaat toch onvermijdelijk in huis hangen, en als het dan 's nachts niet eens afkoelt moet dat eigenlijk bijna 24/7 draaien. In de kamers waar er geen is, is het hier ondertussen toch ook al rond de 25 graden. Ik kan oprecht al niet wachten tot de herfst.

Bijkomende ergernis: men zegt dan dat dit komt door global warming etc. (en ik geloof dat, ik bedoel niet dat ik dat ontken) maar daar kan je dus als individu niks aan doen. Je kan wel zo milieubewust leven als je wilt en je footprint bijna nul maken, maar zelfs al doe je dat met miljoenen in dit land (wat niet realistisch is) is dat slechts een druppel op een hete plaat in vergelijking met wat bepaalde industrieën in de lucht schieten.

Nu niet om hier een klimaatdebat te beginnen, maar om maar te zeggen hoe frustrerend zo'n hitte is voor mij aangezien je daar niks aan kan doen. Als het erg koud is kan je je tenminste nog verwarmen of veel kledij aan doen, zelfs al heb je geen verwarming. Als ik straks in mijn nakie naar de voetbal sta te kijken heb ik het nog steeds veel te warm.
Ik ben ook geen fan van de hitte, en deel dus je ergernis. Maar, wij zijn in december verhuisd van een appartement onder het dak (met slaapkamer op de zolder met één pover velux'je) naar een soortement oud herenhuis en dat ook is dag en nacht verschil. Nu kan de warmte nog een verdiep stijgen na onze slaapkaper, en hebben we grote ramen waardoor circulatie mogelijk is. Het was voor mij ook noodzakelijk om rolluiken te hebben in de slaapkamers, waardoor we nu de zon kunnen buiten houden. Ik moet zelfs zeggen dat ik dankzij die training van het appartement gewoonweg goed heb geslapen met enkel een ventilator.

Het is opvallend hoe vrienden van ons, met zo'n mooie nieuwbouw met grote glaspartijen zonder rolluiken en veel open ruimte (weinig binnendeuren), vorige week al kloegen dat het op de kamer van hun baby 27 °C was, een kamer aan de noordkant dan nog. De airco zal daar dus besteld worden. Ik vraag mij dan toch af of de moderne architect misschien eens rekening zou kunnen houden met de opwarming van de aarde? Want airconditioning is schitterend, en ik zou het ook meteen nemen indien nodig, maar elke zomer gigantisch veel stroom extra verbruiken is nu ook niet echt ecologisch.

Ik heb hier wel airco in bepaalde kamers, maar zulke (aanhoudende) hitte gaat toch onvermijdelijk in huis hangen, en als het dan 's nachts niet eens afkoelt moet dat eigenlijk bijna 24/7 draaien.
Gelukkig gaan we meer dan genoeg elektriciteit hebben in de toekomt om al die airco's van voeding te kunnen voorzien, net zoals alle elektrische wagens! :unsure:

Er zijn veel mensen die zich hun gerenoveerde/moderne bunker al beklaagd hebben hoor. Door de absurde isolatienormen door de overheid opgelegd wil dat zeggen dat eens de warmte binnen zit (en da's gewoon een kwestie van een beetje tijd), je die met geen stokken meer naar buiten krijgt.

Dat ontiegelijk irritant rotweer dat we hier de laatste jaren in de zomer hebben gehad. Nu is dat al een hele tijd (met een paar uitzonderingen hier en daar) veel warmer dan gemiddeld, met gisteren en vandaag van die verzengende uitschieters die van het hele land een soortement oven maken. Door die eerdere warme/hete dagen zit de warmte al in veel huizen en gebouwen in dus is het quasi overal zo'n plakkerig, muf, verstikkend gedoen. En dan zijn er nog van die psychopaten die dit "heer-luk" vinden ook, meestal op de radio vanuit hun studio met airco.

Dan ga je op KMI kijken en zie je dat de temperaturen eindelijk wat gaan dalen, maar dat er dan heelder dagen regen en onweer is voorspeld. Wat komt daarna, you ask? Dagen die steeds warmer en warmer voorspeld worden, en het KMI kennende gaan die voorspellingen nog elk uur omhoog gaan. Dan zijn we dus opnieuw vertrokken. Rond de 23 graden overdag met koele nachten, waarom lukt dat niet?

Wake me up when September ends.
Wilt gij dan echt teruggaan naar de "Belgische zomer, het is mijn favoriete dag van het jaar" toestanden? Dit is een normaal zomers dag. Get used to it of overweeg om een klimaatvluchteling te worden.

Ik vraag mij dan toch af of de moderne architect misschien eens rekening zou kunnen houden met de opwarming van de aarde? Want airconditioning is schitterend, en ik zou het ook meteen nemen indien nodig, maar elke zomer gigantisch veel stroom extra verbruiken is nu ook niet echt ecologisch.
Ik heb daar ook al over nagedacht, over wat je zegt in je post en het valt mij inderdaad op hoe zelfs moderne huizen enorm weinig rekening houden met deze zomers. Van die oudere huizen die gemaakt zijn om 'de warmte binnen te houden,' dat is natuurlijk iets anders.

Ik ken enorm weinig (lees: niks) van het klimaat en de wetenschap achter het weer, en eigenlijk ook niet van architectuur, maar aangezien we nu al vijf (?) zomers op rij af te rekenen hebben met enorme hitte (toch voor dit land) vind ik het raar hoeveel nieuwe huizen ik zie gebouwd worden op plaatsen met nul natuurlijke zonwering, of die aan de zuidflank van hun huis inderdaad gigantische ramen plaatsen. Dat zou eerlijk gezegd een van mijn prioriteiten zijn als ik iets nieuw bouw, zien dat dat huis zo goed mogelijk bestand is tegen zomers, zonder inderdaad onmiddellijk aan airco te moeten denken.

Nu goed, de airco die ik heb is echt wel pure noodzaak. Die is er op plaatsen waar ik werk en slaap, en dat is aan de zuidkant van het huis. De zon staat daar dus de godganse dag op, en als ik geen airco zou hebben dan was het hier geheid ver boven de 30 graden op dagen als vandaag en gisteren. Daar valt niet in te werken en slapen. Ik zet 'm liever zo weinig mogelijk op, maar met de hitte die we hier tegenwoordig op ons dak krijgen in dit land begint het toch meer en meer iets onvermijdelijk te worden vind ik. Ik ben niet eens iemand die per se 19 graden moet hebben in de zomer (ik slaap wel beter in de koude en heb veel liever koud weer dan heet weer, maar ik weet ook dat zulke binnentemperaturen niet realistisch zijn in zo'n weer) maar op een gegeven moment denk ik toch ook aan mijn eigen comfort.

Gelukkig gaan we meer dan genoeg elektriciteit hebben in de toekomt om al die airco's van voeding te kunnen voorzien, net zoals alle elektrische wagens! :unsure:

Ik probeer de airco zo weinig mogelijk op te zetten hoor. Maar soms is dat echt wel onvermijdelijk. Gisteren zette ik 'm af in de nacht en was het hier toch al snel 25 graden, da's al op het randje vind ik.

Wilt gij dan echt teruggaan naar de "Belgische zomer, het is mijn favoriete dag van het jaar" toestanden? Dit is een normaal zomers dag. Get used to it of overweeg om een klimaatvluchteling te worden.
Ja, ik wil persoonlijk liever wel terug naar de Belgische zomers van pakweg tien jaar geleden waarbij dagen zoals deze eerder een uitzondering waren dan de norm. Dat is mijn mening maar ja, je hebt gelijk ik kan beter naar de ergernissen thread gaan om mijn ergernis te vent- Oh wacht.
Dit is een normaal zomers dag.
Onze zomers zijn tegenwoordig alles behalve 'normaal', toch als je vergelijkt met wat we hier normaal krijgen in dit land. Juni gaat bijvoorbeeld weer opnieuw hitte records breken lees ik in de zomer thread. Dit is dus niet per se een 'normaal zomers dag'. Verder is het nog niet eens zomer.
Get used to it of overweeg om een klimaatvluchteling te worden.
Bedankt voor de tip.

Bijkomende ergernis: mensen die in een thread om je ergernissen te ventileren afkomen met dooddoeners als 'get used to it of bol 'm af'.

Nu goed, de airco die ik heb is echt wel pure noodzaak. Die is er op plaatsen waar ik werk en slaap, en dat is aan de zuidkant van het huis. De zon staat daar dus de godganse dag op, en als ik geen airco zou hebben dan was het hier geheid ver boven de 30 graden op dagen als vandaag en gisteren. Daar valt niet in te werken en slapen. Ik zet 'm liever zo weinig mogelijk op, maar met de hitte die we hier tegenwoordig op ons dak krijgen in dit land begint het toch meer en meer iets onvermijdelijk te worden vind ik. Ik ben niet eens iemand die per se 19 graden moet hebben in de zomer (ik slaap wel beter in de koude en heb veel liever koud weer dan heet weer, maar ik weet ook dat zulke binnentemperaturen niet realistisch zijn in zo'n weer) maar op een gegeven moment denk ik toch ook aan mijn eigen comfort.
Ik begrijp dat compleet hoor, en wij lopen door ons klimaat en misschien de wat late-adopter mentaliteit ook wel wat achter denk ik. In veel, (ook armere) landen is een airco spotgoedkoop en ligt het energieverbruik hoger in de zomer (uiteraard zeker in tropische landen). Mijn vrouw vindt het bijvoorbeeld raar dat gezien hoe de meeste mensen die ze kent makkelijk rondkomen bijna niemand airconditioning heeft thuis.

Laatst bewerkt:
Ik heb daar ook al over nagedacht, over wat je zegt in je post en het valt mij inderdaad op hoe zelfs moderne huizen enorm weinig rekening houden met deze zomers. Van die oudere huizen die gemaakt zijn om 'de warmte binnen te houden,' dat is natuurlijk iets anders.

Ik ken enorm weinig (lees: niks) van het klimaat en de wetenschap achter het weer, en eigenlijk ook niet van architectuur, maar aangezien we nu al vijf (?) zomers op rij af te rekenen hebben met enorme hitte (toch voor dit land) vind ik het raar hoeveel nieuwe huizen ik zie gebouwd worden op plaatsen met nul natuurlijke zonwering, of die aan de zuidflank van hun huis inderdaad gigantische ramen plaatsen. Dat zou eerlijk gezegd een van mijn prioriteiten zijn als ik iets nieuw bouw, zien dat dat huis zo goed mogelijk bestand is tegen zomers, zonder inderdaad onmiddellijk aan airco te moeten denken.

Ik probeer de airco zo weinig mogelijk op te zetten hoor. Maar soms is dat echt wel onvermijdelijk. Gisteren zette ik 'm af in de nacht en was het hier toch al snel 25 graden, da's al op het randje vind ik.
Mensen die zo ne nieuwbouw hebben/zetten met aan het zuiden één en al glas die hebben gewoon een airco voorzien i.c.m. zonnepanelen. De overheid steekt daar nu stilletjes een stokje voor met belasting op piekverbruik. Soit, bij veel zon hebben we voorlopig nog overschot. Pas als batterijen heel het netwerk overnemen kunnen we klagen dat airco's niet milieuvriendelijk zijn. Gascentrales om energie te produceren trouwens ook niet, maar dat is een andere discussie.

Laatst bewerkt:
Zwijg van dieren in de buurt, hier zijn het honden, ik denk dat iedere buur wel 2 honden heeft waarvan de achterbuur er 4 (die nooit buiten komen of aandacht krijgen) en de ganse nacht hoor je geblaf, gegrom, van die eetkommen die rond vliegen en kabaal maken. Ik zou bijna beginnen hopen dat men een tax op honden legt om het begrotingstekort op te lossen, dan zijn die beesten nog voor iets goed.
Daar kunnen die honden wel weinig/niks aan doen. De baasjes daarentegen moesten ze verbieden van ooit nog huisdieren te hebben. Maar ik snap de ergernis, want hier in de buurt wonen ook zo'n mensen.

Dat is ook wel zo. Mensen gaan geen cola minder drinken omdat Ronaldo een statement maakt. Er wordt gepraat over Coca Cola, dus Coca Cola blijft relevant dus Coca Cola is content met gratis publiciteit. Die kleine beursval is geen voorbode op een implosie van Coca Cola's marktaandeel.
Die beursval had weinig te maken met Ronaldo hoor, dat is maar het verhaaltje dat de media er aan wou geven omdat het hun leuk leek zeker.

In de praktijk had het te maken met de aangekondigde dividend uitkering.

Kweet niet maar -bij mij persoonlijk- is cola echt súper verslavend. Zelfs meer dan enige andere vorm van drugs of roken. Sinds thuiswerken heb ik echt mijn blikje(s) per dag nodig. Zero of light is al niet meer goed genoeg want dat "ahhhhh"-gevoel is daarbij compleet weg. Klinkt onnozel maar het is niet voor niets dat het in quasi alle scholen verboden is. Ook niet voor niets dat ze in 'murica verslaafd zijn aan de (sugar) fast food met als gevolg dat 70% overgewicht of obesitas heeft.

Ik vind het gevaarlijk dat die merken gebruik maken van sportevenementen om voor zichzelf een beter imago te creëren. Een flesje cola voor hun neus zetten geeft het beeld dat ze het drinken voor/tijdens/na de match. Leg er anders ook een pakje sigaretten? We moeten niet hypocriet doen hé want Nainggolan is daarom ook moeten thuisblijven. Het blijft allemaal enorm slecht en staat haaks op gezondheid en sportieve prestaties, punt. In en rond het stadion valt nog wat voor te zeggen maar een persoonlijke associatie wegwuiven zoals Ronaldo doet heb ik nog wel respect voor.
Cola, alcohol, fast-food, chocolade, snoep, koeken,... er zijn zoveel producten die ongezond zijn als je er teveel van consumeert.

Wat jij zegt ligt dan puur aan het gezond verstand van de bevolking. In de UFC staan de atleten tijdens het post-fight interview of de post-fight presser veelal met een blik Monster in hun handen. Reclame. Maar geen haar op mijn hoofd die denkt dat die dat direct opdrinken na hun gevecht.

Ik denk ook niet dat Coca Cola een imago wil creëren dat hun product de ultieme sportdrank is. Eerder zoveel mogelijk volk bereiken. En waar kijkt enorm veel volk naar? Juist, sportevenementen.

Maar ik snap uw punt. Reclame is één ding, het eruit doen zien alsof zij dat aan het drinken zijn is misschien een brug te ver.

Die beursval had weinig te maken met Ronaldo hoor, dat is maar het verhaaltje dat de media er aan wou geven omdat het hun leuk leek zeker.

In de praktijk had het te maken met de aangekondigde dividend uitkering.
Hoe, ik dacht thans dat Colruyt gisteren -10% ging omdat ze minder Cola verkochten :rofl:
Misschien Jeff eens bellen om te zeggen dat hij wat geld bij Ronaldo kan recuperen :laugh:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan