Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vriendin moet blijkbaar verplicht de uren inhalen die ze afwezig zal zijn om haar covid-vaccin te halen. Eigenaar van de firma geeft haar wel gelijk, maar haar rechtstreekse baas wil niet plooien :laugh:. Hopelijk komt die eigenaar nog tussen. Dat is na mijn moeder (die dan nog voor de overheid werkt), pas de tweede die ik hoor die het niet tijdens de betaalde uren mag doen. Ik moet zelfs 45min enkel rijden om mijn vaccin, dus geschat 2u weg: wordt gewoon met de glimlach betaald zodat we weer normaal kunnen doorwerken nadien.
Ik mag het wel tijdens de uren doen, maar heb een afspraak op zondag gekregen. Dus geen betaalde pauze.

Vriendin moet blijkbaar verplicht de uren inhalen die ze afwezig zal zijn om haar covid-vaccin te halen. Eigenaar van de firma geeft haar wel gelijk, maar haar rechtstreekse baas wil niet plooien :laugh:. Hopelijk komt die eigenaar nog tussen. Dat is na mijn moeder (die dan nog voor de overheid werkt), pas de tweede die ik hoor die het niet tijdens de betaalde uren mag doen. Ik moet zelfs 45min enkel rijden om mijn vaccin, dus geschat 2u weg: wordt gewoon met de glimlach betaald zodat we weer normaal kunnen doorwerken nadien.
Krijg je als bediende niet sowieso klein verlet voor het vaccin? Of is dat een gunst van de werkgever dan en niet in wetgeving gegoten?

Ik mag het wel tijdens de uren doen, maar heb een afspraak op zondag gekregen. Dus geen betaalde pauze.
Ik zie het niet als pauze. Heb gewoon die uren die ik kreeg geaccepteerd om er zo snel mogelijk van af te zijn. Ik moet 1x tijdens de uren (een maandag, minst drukke dag bij ons), en 1x tijdens mijn verlof, dus zeker geen kwestie van profiteren.

Ze is arbeider denk ik, maar ook dan mag je toch gewoon gaan dacht ik? @JPV gaat het mss kunnen correct vertellen.
Dat is gewoon te vinden op het portaal van België

Het federaal parlement heeft een wet goedgekeurd die een recht op klein verlet toekent aan werknemers die zich tijdens hun werkuren laten vaccineren tegen het coronavirus. Deze wet is van kracht met ingang van 9 april 2021.

Voor wie geldt deze wet?

De wet is van toepassing op alle werknemers en werkgevers die met elkaar zijn verbonden door een arbeidsovereenkomst. Onder meer jobstudenten, uitzendkrachten en werknemers die telewerk verrichten vallen daar dus onder. Ook het contractueel personeel van de openbare sector valt onder de regeling van deze wet.

De wet is daarentegen niet van toepassing op vastbenoemde personeelsleden (statutairen). Voor deze categorie van werkenden dienen de diverse bevoegde overheden een regeling uit te werken in het kader van het statuut dat op die personeelsleden van toepassing is. Vastbenoemde personeelsleden nemen in dit verband best contact op met hun personeelsdienst of met de bevoegde gewest- of gemeenschapsoverheden.

Leerlingen, stagiairs en vrijwilligers vallen evenmin onder deze wet, aangezien zij niet worden tewerkgesteld op grond van een arbeidsovereenkomst. Voor deze categorieën komt het aan de bevoegde beleidsniveaus toe om te beslissen of voor hen eventueel een gelijkaardig recht wordt ingevoerd.

Zelfstandigen vallen buiten het toepassingsgebied van deze wet.

Ik zie het niet als pauze. Heb gewoon die uren die ik kreeg geaccepteerd om er zo snel mogelijk van af te zijn. Ik moet 1x tijdens de uren (een maandag, minst drukke dag bij ons), en 1x tijdens mijn verlof, dus zeker geen kwestie van profiteren.
Voot mij zou da wel een pauze zijn, rustig met de fiets daar naartoe.

Voot mij zou da wel een pauze zijn, rustig met de fiets daar naartoe.
Ik ga mij daar opjagen omdat het te lang duurt denk ik. :unsure:
Heb me wel al voorgenomen niet te snel te rijden daarvoor, want mezelf kennende zou ik mij op de terugweg nog eens haasten om toch een paar minuten eerder terug te zijn.

Ik ga mij daar opjagen omdat het te lang duurt denk ik. :unsure:
Heb me wel al voorgenomen niet te snel te rijden daarvoor, want mezelf kennende zou ik mij op de terugweg nog eens haasten om toch een paar minuten eerder terug te zijn.
Ik hoor dat dat allemaal heel vlotjes verloopt, maximaal 30 minuten, verplicht kwartier blijven zitten om zeker te zijn dat je geen allergische reactie krijgt, inclusief 🤷🏼‍♀️

Ik kan daar altijd goe de collega's mee irriteren.
Zij: 'allee seg,,,kende gij Kevin de Bruyne nie?'
Ikke: 'nee, ma kende gelle Shang Tsung nie?'
Zij: 'nee,,,wie is da?'
Ikke: 'iemand die toch een beetje bekender is dan uwe Kevin zenne :p'
Is dat de die van Mortal Kombat?

Ze is arbeider denk ik, maar ook dan mag je toch gewoon gaan dacht ik? @JPV gaat het mss kunnen correct vertellen.
Chauffeurs bij ons krijgen de tijd om onder de werkuren hun te laten vaccineren.
Indien het zeer druk is vragen we wel om voor of achter het vaccin eventueel nog een ritje te doen.
Die uren moeten niet ingehaald worden.

Wel een hel om een planning rond te krijgen deze dagen met die vaccinatie :tongue: .

Doeme. Zondag vaderdag en ik heb geen flauw idee wat te kopen voor mijn pa.

Voor moederdag had ik m'n mama een bos bloemen gegeven.

Wat zijn mannelijke equivalenten van bloemen? (Twv 25-30€?)

Drank. :unsure:

Sowieso niets decoratief, meer gebruikscadeaus (dat zegt het cliché toch). En anders doen wat mijn vriend gedaan heeft: hem trakteren op een etentje, enkel onder jullie 2. Het budget van restaurant kan je vrij kiezen.

Hangt een beetje van zijn hobbies, leeftijd en/of problematiek af. Drank is het mannelijke equivalent van bloemen, maar als hij een drankprobleem heeft, valt dat moeilijk te doen he. :p
Anders: wormkes voor te vissen, een bongobon, een boek, tijdschriften (abo) over een onderwerp wat hem interesseert, een rit met een Mustang (of andere dreamcar).

Of gewoon niet mee doen met die commerciele onzin en u vader een goed kado geven wanneer ge er goesting voor hebt of opgevangen hebt wat hij graag zou willen doen/hebben.

Over 5 dagen moet ik naar de burgerlijke rechtbank na een erg lang geschil om een ongeval waarbij de tegenpartij valse papieren had. Nu, mijn verzekeringsmakelaar deed al niet veel moeite, waardoor de politierechtbank niets geworden is en ik het via de burgerlijke moet doen. Krijg hier geheel losstaand en toevallig een doodsbrief in de bus, waar zowel de naam van mijn verzekeraar als die van tegenpartij op staan, blijkbaar zijn hun kinderen met elkaar gehuwd. Verklaart veel. Ongeacht de uitkomst kan mijn makelaar mijn kloten kussen, komt goed uit dat ik in augustus al mijn vervaldatums heb voor zes verzekeringen, dus nog tijd genoeg om de maand opzeg te geven.

Over 5 dagen moet ik naar de burgerlijke rechtbank na een erg lang geschil om een ongeval waarbij de tegenpartij valse papieren had. Nu, mijn verzekeringsmakelaar deed al niet veel moeite, waardoor de politierechtbank niets geworden is en ik het via de burgerlijke moet doen. Krijg hier geheel losstaand en toevallig een doodsbrief in de bus, waar zowel de naam van mijn verzekeraar als die van tegenpartij op staan, blijkbaar zijn hun kinderen met elkaar gehuwd. Verklaart veel. Ongeacht de uitkomst kan mijn makelaar mijn kloten kussen, komt goed uit dat ik in augustus al mijn vervaldatums heb voor zes verzekeringen, dus nog tijd genoeg om de maand opzeg te geven.
Ik zou zeggen: neem ne goeie advocaat. 😀

Eneuhh?? Kloten kussen? Er zijn vrouwen die meelezen he.
Breng ze niet in verleiding 🤣

En hoe manifesteert zich dat?
Oedeem (waterophoping op de benen), altijd "zware" benen en ook nog eens voortdurende pijn in de onderbenen. Maar dat laatste zou nou enkele jaren moeten beteren.
Oedeem is ondertussen wel terug beter, door mijn excessieve reactie op het probleem (het enige wat helpt naast steunkousen (en diëten en niet te veel alcohol nuttigen) is bewegen . Ik heb de voorbije maanden weken tot 160 k stappen per week gezet.
Sinds twee weken weet ik dat de pijn in mijn onderbenen geen spierontsteking is en dat ik terug mag fietsen, bedoeling is zo snel mogelijk terug 10 uur per week op de fiets te zitten, maar door 5 maand stil te liggen ben ik wel heel wat 'snelheid' kwijt. Op zijn minst gezegd frustrerend.
Enfin, ik was eergisteren na twee weken toch al terug 10% sneller :clap:. Ik hoop over enkele weken terug op niveau te zijn. Ik ben over vier weken aan de voet van de Ventoux, ik denk dat ik die dit jaar wijselijk links laat liggen.

‘Maar mevrouw, ik wil mij concentreren op de examens. Waarom moet ik die opdracht maken?’

“Omdat dit vak permanente evaluatie heeft en je takenstop pas volgende maandag ingaat.”

Om te illustreren: de taak was een antwoord zoeken in 5 tekstjes, respectievelijk 2, 3,2,4 en 9 zinnen lang. (Ik weet het, 9 zinnen, welk lef heb ik) en een eigen mening aankruisen (niet opschrijven, gewoon aankruisen). Uit mijzelf heb ik daar nog de opdracht bijgegeven: zoek een afbeelding van een ‘levensbeschouwelijke’ tatoeage die jij mooi vindt.

Dat is het. Wat ze moeten doen voor hun percent op het rapport van dit trimester.
Ik vond dat redelijk maar ik ben kennelijk nogal een feeks.
1ad4616f2d9880326adb8a3fa22ebe07--really-bad-tattoos-horrible-tattoos.jpg

Een boeket moersleutels, 15kg kolen voor op de BBQ, wat tuingerief?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan