Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
ja dat klopt, maar je kunt geen 1001 dingen vragen en zeker niet vragen achter 1001 foto's van elke cm²

Ik kocht nu een 2dehands fietsstoel voor m'n dochter. Het is mij opgevallen hoe nonchalant de verkopers zijn qua geven van informatie. "Merk x fietstoel, zoveel euro aub".
welk model? Wat is het maximum toegelaten gewicht? Nope allemaal moeten opvragen en dan opzoeken via google want de verkoper weet het ook niet goed. Vooral bij verkopers die slechts een beetje onder de nieuwprijs verkopen verwacht ik degelijke informatie, goede foto's en een tip top product. Maar ja, a lot of bad sellers out there.
Idd, ik verkoop geregeld spullen via 2dehands, marktplaats, etc... (vooral hifi-gerelateerde zaken). Door te zorgen voor een duidelijke advertentie, met alle nodige info en voldoende foto's heb ik eigenlijk nooit problemen om dingen verkocht te krijgen of ontgoochelde kopers. 90% van de advertenties is gewoon crap en luie verkopers (genre "kenners weten genoeg").

Eén keer heeft een nederlands koppel ter plaatse nog geprobeerd iets van de afgesproken prijs af te doen zonder enige reden, maar dat is dan jammer voor hen want zij hebben net enkele 100'en km gereden. Mocht dat omwille van een niet gemelde beschadiging of gebrek zijn, zou ik daar zeker voor openstaan...

I

Eén keer heeft een nederlands koppel ter plaatse nog geprobeerd iets van de afgesproken prijs af te doen zonder enige reden, maar dat is dan jammer voor hen want zij hebben net enkele 100'en km gereden. Mocht dat omwille van een niet gemelde beschadiging of gebrek zijn, zou ik daar zeker voor openstaan...

ik vind het al niet al te snugger van de koper om op voorhand een prijs vast te leggen voor een gebruikt ding. Ik zie niet in hoe de koper daar een voordeel kan uit halen.

Grootmoeder die ondertussen al een maand in het ziekenhuis ligt. De kans dat ze nog terug naar huis komt is nog vrij klein denk ik.

En weer de zoveelste term die volledig gekaapt wordt door een doelgroep waar ze totaal niet voor bedoeld was. En dan vooral zijn afgeleide, body positivity. Dat was een term die bedoeld was om mensen die het echt nodig hadden een hart onder de riem te steken. Mensen die verminkt raken in een brand, een vrouw die haar borst(en) moet laten amputeren, mensen die een of meerdere ledematen kwijt raken, etc. Niet voor de types die ze tegenwoordig op de cover van boekskes zetten, je kent ze wel. De types die vlotjes de 200 kg aantikken, en die zulke belangrijke termen dan gaan kapen omdat ze de wilskracht niet hebben om af te vallen.

Btw, is maar even mijn relaas geven hoor. Niet echt specifiek op uw post of op u bedoeld, maar het deed me er wel aan denken.
Is daar niet juist heel de discussie over. Dat mensen met overgewicht worden verweten dat het hun eigen fout is? Terwijl er zo veel oorzaken kunnen zijn voor overgewicht.

Ik betrap er mezelf ook op ze, dat als ik bijvoorbeeld een man zie met een bierton als buik, ik een negatief oordeel vel.

De bereikbaarheid van veel diensten in deze tijden.

De vrouw krijgt een brief van de vakbond dat haar aanvraag tot tijdelijke werkloosheid wordt goedgekeurd, en ze bedrag x krijgt als alleenstaande. Ze kreeg al maanden TW, is niet alleenstaande, en plots lijkt ze een extra storting te krijgen van de vakbond, dus ik bel natuurlijk meteen (dit was donderdag).

Eerst een lange tekst over de corona-situatie, in NL en FR.
Dán pas mag je kiezen tussen NL en FR
Nog wat meer opties kiezen.
Dezelfde tekst wordt afgespeeld in NL en FR (waarom kies ik een taal?).
En ze haken in.

Paar keer met andere opties geprobeerd en net hetzelfde.
Ik zal een mail sturen voor op de hoop, dan kan het binnen 2 maand eens bekeken worden.
Dat kan perfect, wil zeggen dat de lijn aan de maximum capaciteit aan wachtenden zit.
Ik heb dit enkele maanden geleden ook voorgehad.

Is daar niet juist heel de discussie over. Dat mensen met overgewicht worden verweten dat het hun eigen fout is? Terwijl er zo veel oorzaken kunnen zijn voor overgewicht.

Ik betrap er mezelf ook op ze, dat als ik bijvoorbeeld een man zie met een bierton als buik, ik een negatief oordeel vel.
Ik denk dat al die andere oorzaken nu wel de minderheid vormen eerlijk gezegd.

Ik denk dat al die andere oorzaken nu wel de minderheid vormen eerlijk gezegd.
Hoogstwaarschijnlijk wel, maar dat geeft toch geen reden om meteen te oordelen? Enfin, uw post en diegene die je quote komen van mensen die in P&A altijd vooraan staan om gelijk wie te verdedigen, maar hier ga je zelf negatief oordelen zonder achtergrnod?

Hoogstwaarschijnlijk wel, maar dat geeft toch geen reden om meteen te oordelen? Enfin, uw post en diegene die je quote komen van mensen die in P&A altijd vooraan staan om gelijk wie te verdedigen, maar hier ga je zelf negatief oordelen zonder achtergrnod?
Wat heeft een inschatting over aantallen nu te maken met oordelen? Voor iemand die op P&A altijd graag de reactionair uithangt ben je hier wel snel gekwetst hoor.

Misschien meer kijken naar wat er wordt geschreven dan wie het schrijft?

Wat heeft een inschatting over aantallen nu te maken met oordelen? Voor iemand die op P&A altijd graag de reactionair uithangt ben je hier wel snel gekwetst hoor.
Pardal zegt letterlijk dat hij negatief oordeelt, jij reageert. Meer niet.
Snel gekwetst? Totaal niet hoor, en al zeker niet over dit onderwerp. Vond het gewoon opvallend dat dit soort uitspraken komt van twee van de meest politiek correcte members.

Pardal zegt letterlijk dat hij negatief oordeelt, jij reageert. Meer niet.
Snel gekwetst? Totaal niet hoor, en al zeker niet over dit onderwerp. Vond het gewoon opvallend dat dit soort uitspraken komt van twee van de meest politiek correcte members.
Het is niet omdat ik op P&A reageer tegen zaken waarmee ik niet akkoord ben, dat ik zo politiek correct ben hoor. De wereld zit complexer in elkaar dan dat, en mensen zeker.

(Daarmee toon je trouwens aan wat ik hier altijd zeg, dat je volgens een paar posts hier in een of ander kamp wordt geduwd alsof je enkel kan denken volgens propagandapunten.)

Ik denk dat mensen graag excuses zoeken voor hun eigen falen. Internaliseren van succes en externaliseren van falen is gewoon eigen aan menselijk gedrag. Net zoals mensen op dit forum graag verklaren hoe ze door hun eigen kunnen succesvol zijn, zullen dikke mensen volgens mij sneller dan statistisch mogelijk is afkomen met bv. hypothyroïdie. Daarom moeten we niet elk dik persoon met de vinger wijzen.

Ik denk dat mensen graag excuses zoeken voor hun eigen falen. Internaliseren van succes en externaliseren van falen is gewoon eigen aan menselijk gedrag. Net zoals mensen op dit forum graag verklaren hoe ze door hun eigen kunnen succesvol zijn, zullen dikke mensen volgens mij sneller dan statistisch mogelijk is afkomen met bv. hypothyroïdie. Daarom moeten we niet elk dik persoon met de vinger wijzen.
Hiermee 100% akkoord.

Idd, ik verkoop geregeld spullen via 2dehands, marktplaats, etc... (vooral hifi-gerelateerde zaken). Door te zorgen voor een duidelijke advertentie, met alle nodige info en voldoende foto's heb ik eigenlijk nooit problemen om dingen verkocht te krijgen of ontgoochelde kopers. 90% van de advertenties is gewoon crap en luie verkopers (genre "kenners weten genoeg").

2dehands gaat meestal oké voor mij als ik de koper niet moet zien. Betalen, opsturen done.

Daar zitten zelfs sjarels tussen die verwachten dat als je iets van electronica te koop aan bied, dat ze technische support erbij krijgen (ahja want jij kent hoe het ding werkt é). Als ge iets tweedehands komt kopen ga ik ni u polleke vasthouden hoe ge het moet opzetten/configureren, lees de handleiding of bekijkt een youtube filmpje.
Als ge dan afspreekt komen die altijd van 'k weet ni hoe ver (>60km) door regen en wind me een dax brommerke en altijd ne privé nummer "Jaja 't is goe jong". Na de verkoop GSM met tweede nummer af en in de kast. Wanneer ge dan nog eens iets wilt verkopen ziede dat die mens twee maand na datum waarschijnlijk (want geblokkeerde nummer é) proberen te bellen heeft.

Laatst bewerkt:
Daarom moeten we niet elk dik persoon met de vinger wijzen.
En waarom zouden andere dikke personen dan wel met de vinger moeten gewezen worden?
Anderen roken, anderen gaan graag vaak op vakantie met het vliegtuig, anderen kopen veel kinderen, anderen eten veel vlees, anderen ...
Et alors?

Wereld zou een betere plek zijn als we onszelf wat minder vaak moreel verheven voelen boven anderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan