Polle32
Well-known member
Idd, ik verkoop geregeld spullen via 2dehands, marktplaats, etc... (vooral hifi-gerelateerde zaken). Door te zorgen voor een duidelijke advertentie, met alle nodige info en voldoende foto's heb ik eigenlijk nooit problemen om dingen verkocht te krijgen of ontgoochelde kopers. 90% van de advertenties is gewoon crap en luie verkopers (genre "kenners weten genoeg").ja dat klopt, maar je kunt geen 1001 dingen vragen en zeker niet vragen achter 1001 foto's van elke cm²
Ik kocht nu een 2dehands fietsstoel voor m'n dochter. Het is mij opgevallen hoe nonchalant de verkopers zijn qua geven van informatie. "Merk x fietstoel, zoveel euro aub".
welk model? Wat is het maximum toegelaten gewicht? Nope allemaal moeten opvragen en dan opzoeken via google want de verkoper weet het ook niet goed. Vooral bij verkopers die slechts een beetje onder de nieuwprijs verkopen verwacht ik degelijke informatie, goede foto's en een tip top product. Maar ja, a lot of bad sellers out there.
Eén keer heeft een nederlands koppel ter plaatse nog geprobeerd iets van de afgesproken prijs af te doen zonder enige reden, maar dat is dan jammer voor hen want zij hebben net enkele 100'en km gereden. Mocht dat omwille van een niet gemelde beschadiging of gebrek zijn, zou ik daar zeker voor openstaan...