Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
@Charon buitenzwieren die pippo.... Tzijn 2dehands spullen en geen nieuw gerief. Gebruikssporen zijn er altijd, alleen als er schade is neem ik er foto's van en vermeld ik dat duidelijk.

Maar die 2 dingen aanhalen, das muggeziften.

De baby is al een paar dagen lastig en ik dus ook ☹️ En op momenten als deze mis ik spontaan uit eten kunnen gaan des te meer. Nu dus geen zin om te koken en beiden moe, maar wat wordt ‘t dan? Frituur 🙄 ‘k Heb er enerzijds wel zin in, maar nadien spijt want ik wil nog een aantal (zwangerschaps)kilootjes kwijt.

De baby is al een paar dagen lastig en ik dus ook ☹️ En op momenten als deze mis ik spontaan uit eten kunnen gaan des te meer. Nu dus geen zin om te koken en beiden moe, maar wat wordt ‘t dan? Frituur 🙄 ‘k Heb er enerzijds wel zin in, maar nadien spijt want ik wil nog een aantal (zwangerschaps)kilootjes kwijt.
Of uwen vent iets laten maken? of frituut. Soms mag het leven wel eens gemakkelijk zijn als de baby minder makkelijk is...
Niet meer inzitten. Komt allemaal goed

Chinees bestellen?

Dacht hier effe ene aan de kleercontainer ne zak met z'n afval (grote thermos etc...) te kunnen dumpen.
Da zal es dik tegen z'n kloten zijn. Nummerplaat genoteerd en doorgegeven aan de flikken.

Geen lokale pita/pizza/.. Waar je ook slaatjes kan bestellen die aan huis leveren?

En ook de dubbele standaard.
Als men zegt “ik wil geen dikke vrouw”: bodyshaming
Als men zegt: “ik wil geen kleine man”: geen bodyshaming

En ook de dubbele standaard.
Als men zegt “ik wil geen dikke vrouw”: bodyshaming
Als men zegt: “ik wil geen kleine man”: geen bodyshaming

Klopt niet. Bodyshamen is negatieve kritiek uiten. Iemand met een bmi hoger dan 40 mag je dus probleemloos "dik" noemen. Een man kleiner dan 1m65 bvb, mag je probleemloos klein noemen.

Maar een vrouw met kledingmaat 38 dik noemen? Bodyshamen.
Een man van 1m85 een dwerg noemen (sorry @Wannez 😥) omdat jouw persoonlijke voorkeur elders ligt: Bodyshamen.

Some people....
Ik bied een 2dehands fiets-aanhangwagen aan van een bekend, duur merk, topkwaliteit enzovoorts.
Het ding is drie jaar oud, maar slechts in de beginmaanden gebruikt om dochter naar de creche te brengen. Nadien kon ze te voet naar de kleuterschool.
Tweedehands vraagprijzen verschillen niet veel van nieuw. Ik vraag wat minder dan de rest, ca. 2/3 vd nieuwprijs.

Je krijgt dan de gekste conversaties met "geinteresseerden". Tot daar aan toe.

Uiteindelijk (=na veel over en weer onderhandelen en prijs-overeenkomst zonder-het-karretje-gezien-te-hebben) komt er een jong gezinnetje langs om de kar op te halen, van meer dan 100km ver, enkel.
Begint de man meteen te zagen over het (compleet nutteloze) rubberen afdeklapje op 1 vd wielnaven, blijkbaar te veel geschramd of zo (ik had het zelf niet eens gezien).
En ook het vliegengaas had in het hoekje onderaan 1 "dubbel" gaatje. Stel je voor.

Karretje mooi opgevouwen zodat het in hun nieuwe Audi sportkar past.

En dan zijn ze maar zonder karretje vertrokken.

Moet volledig mijn schuld zijn
"want ik had een detailfoto van het afdeklapje moeten online zetten."
"en dan is er nog dat kapotte gaas"
de audimensen hebben gelijk. Niks ergerlijker dan een lame foto plaatsen om te verkopen.

FFS er zijn mensen die kinderschoenen verkopen zonder de maten op te geven...LIKE WTF?

Chinees bestellen?
Het is m.i. onmogelijk om chinees te bestellen voor 2 man, en niet te eindigen met voedsel voor 36 man. Waar het vandaan komt? Ik zal het nooit begrijpen. Maar het is er dan wel hé. En eten laten vervallen is ook maar zonde, dus eten we dat maar op 🤷‍♂️.
Met andere woorden ... neen dat gaat @Put_met_keren niet helpen af te vallen.

Geen lokale pita/pizza/.. Waar je ook slaatjes kan bestellen die aan huis leveren?
Slaatjes van pita-zaak ... daar denken alleen maar mensen aan die ook ne steak in de airfryer steken denk ik :thinking:.

Dacht hier effe ene aan de kleercontainer ne zak met z'n afval (grote thermos etc...) te kunnen dumpen.
Da zal es dik tegen z'n kloten zijn. Nummerplaat genoteerd en doorgegeven aan de flikken.
Of zoals ik wel eens zeg : sluikstorters wens ik véél jeuk en véél te korte armpjes toe...

de audimensen hebben gelijk. Niks ergerlijker dan een lame foto plaatsen om te verkopen.

FFS er zijn mensen die kinderschoenen verkopen zonder de maten op te geven...LIKE WTF?

ik heb het opgezocht, de "stofkap" kan je apart kopen voor 3,95 euro, catalogusprijs. minder dan 1% van de totale kost.

Of een pluisje in je schoenveter.

Klopt niet. Bodyshamen is negatieve kritiek uiten. Iemand met een bmi hoger dan 40 mag je dus probleemloos "dik" noemen. Een man kleiner dan 1m65 bvb, mag je probleemloos klein noemen.

Een man van 1m85 een dwerg noemen (sorry @Wannez 😥) omdat jouw persoonlijke voorkeur elders ligt: Bodyshamen.
het bekritiseren van iemands lichaam of gewicht: Of dat dan een bmi van 40 is of een vrouw met maatje 38 ik zie t verschil niet (enfin ik zie het verschil wél de ene is duidelijk behoorlijk dik en de andere misschien met moeite volslank maar bon)? Ofwel is het allebei bodyshamen ofwel niet?

het bekritiseren van iemands lichaam of gewicht: Of dat dan een bmi van 40 is of een vrouw met maatje 38 ik zie t verschil niet (enfin ik zie het verschil wél de ene is duidelijk behoorlijk dik en de andere misschien met moeite volslank maar bon)? Ofwel is het allebei bodyshamen ofwel niet?
Ik wil geen dikke vrouw/kleine man was het concrete voorbeeld. Dat is - zo zie ik het toch - enkel bekritiseren als het geen feiten zijn. Iemand met morbide obesitas IS gewoon dik. Iemand met een perfect gezond bmi, niet. Een man van 1m65 zit 12cm onder de gemiddelde lengte voor een man, dat is gewoon klein.
Dat is nog iets anders dan "ik wil geen moddervet varken". Dan is het in beide gevallen fout. Als je er denigrerende adjectieven bij gaat gooien is het idd altijd foute boel.

Een man van 1m85 is gewoon een iets grotere vrouw. :unsure:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan