Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Of nog beter, zo'n neppakje met een stinkbom erin. Als de dief 1 van de huurders hier is (dan is ie wel oliedom ma bon), zal ik het merken aan een geurtje dat door het gebouw verspreid wordt.

Nah ik ga wachten tot mijn huurmaatschappij reageert op mijn mailtje, evt. meld ik het aan de politie zodat de wijkagent op de hoogte is. Hopelijk doet Vivendo toch iets, want in de gang met de postbussen hangt er een camera, maar ik weet niet of ie wel werkt, en of ie volledig zicht heeft op alle postbussen...

Nacht drie. Ze slaapt in mijn armen maar fe moment ze die verlaat😭

Het is iig al een stap vooruit. Nu slaapt ze effectief 's avonds. De eerste twee nachten was het wel wat anders.
Die van ons is 11 maanden en heeft dat ook nog soms. In slaap vallen in uw andere en als ge ze in bed legt schiet ze terug wakker tot 11 uur.

Of nog beter, zo'n neppakje met een stinkbom erin. Als de dief 1 van de huurders hier is (dan is ie wel oliedom ma bon), zal ik het merken aan een geurtje dat door het gebouw verspreid wordt.

Nah ik ga wachten tot mijn huurmaatschappij reageert op mijn mailtje, evt. meld ik het aan de politie zodat de wijkagent op de hoogte is. Hopelijk doet Vivendo toch iets, want in de gang met de postbussen hangt er een camera, maar ik weet niet of ie wel werkt, en of ie volledig zicht heeft op alle postbussen...
Ik zou precies mijn dure pakjes dan maar via een postpunt laten leveren :)

Wel vervelend maarja.

Mja, als de winkel al die optie aanbiedt he. Maar ik ontvang ook wekelijks de Humo, en de postbode legt dat altijd in het open gedeelte. Voorlopig is die nog blijven zitten elke week, maar als ik merk dat die ook al weg is, gaat de wereld te klein zijn. :angry:

Nope, die past er perfect in. Misschien wil hij de brieven die erin zitten niet beschadigen, of het was gewoon gemakkelijker ofzo, tesamen met de reclame etc in 1 keer in.

Ik wou naar het huwelijk van een goede vriendin gaan kijken vandaag. Helaas moest ik door Aarschot passeren. Is heel die stad daar geblokkeerd voor één of andere stomme wielerwedstrijd. Mijn walging voor alles wat met de wielersport te maken heeft neemt elke dag toe. Volgende week zijn het waarschijnlijk weer de wieltoeristen om aan te ergeren...

Ben uiteindelijk moeten terugdraaien... Echt jammer.

Een wielertoeriste die besloot dat het fietspad meevolgen op het rond punt te mainstream was en in plaats daarvan rechtdoor reed (daar waar ze ervoor mooi het fietspad meevolgde). Ik draai dus samen met haar dat rond punt op (ik in de wagen) en knal er net niet vol op.

Middelvinger omhoog omdat ik het lef had van te claxonneren. Khad ze beter omver gereden :angry:

Een wielertoeriste die besloot dat het fietspad meevolgen op het rond punt te mainstream was en in plaats daarvan rechtdoor reed (daar waar ze ervoor mooi het fietspad meevolgde). Ik draai dus samen met haar dat rond punt op (ik in de wagen) en knal er net niet vol op.

Middelvinger omhoog omdat ik het lef had van te claxonneren. Khad ze beter omver gereden :angry:
Doe ik ook wel meestal want die speciale fietspaden die dan 10 meter verder van het rondpunt uitkomen zijn levensgevaarlijk. Aangezien de meeste automobilisten niet door hebben dat ze daar voorrang hebben. Resultaat is dat je dan alle 2 stopt en natuurlijk op hetzelfde moment vertrekt door het misverstand. 🙄

En je moet ook helemaal achter je kijken om te zien of er een auto af komt. Terwijl als je gewoon op het rondpunt blijft heb je gewoon voorrang zoals dat een auto er op rijdt. 20x simpeler voor iedereen.

Hetzelfde heb je soms aan rode lichten je hebt dan groen samen met de auto's. Maar je staat wel 10 meter verder aan de rechterkant.

Bijgevolg alle auto's die rechts af slaan beseffen niet dat jij ook groen hebt en rijden gewoon door. En daar blijf je dan staan tot het weer rood is en bij het volgende groene licht is het weer van dat. Je kan daar heel de dag blijven staan.

Als het een fietspad is die de rotonde mee volgt snap ik eigenlijk wel je ergernis totaal niet.. Want ik ga veel vlugger de rotonde over dan dat een auto dat kan. Je zou zelfs nog geen 20 seconden verloren hebben door er gewoon achter te blijven. En je veel minder moeten ergeren hebben.

Als ik soms zie hoe auto's fietsers in gevaar brengen voor 30 seconden tijdswinst dan erger ik me daar serieus aan.

Doe ik ook wel meestal want die speciale fietspaden die dan 10 meter verder van het rondpunt uitkomen zijn levensgevaarlijk. Aangezien de meeste automobilisten niet door hebben dat ze daar voorrang hebben. Resultaat is dat je dan alle 2 stopt en natuurlijk op hetzelfde moment vertrekt door het misverstand. 🙄

En je moet ook helemaal achter je kijken om te zien of er een auto af komt. Terwijl als je gewoon op het rondpunt blijft heb je gewoon voorrang zoals dat een auto er op rijdt. 20x simpeler voor iedereen.

Hetzelfde heb je soms aan rode lichten je hebt dan groen samen met de auto's. Maar je staat wel 10 meter verder aan de rechterkant.

Bijgevolg alle auto's die rechts af slaan beseffen niet dat jij ook groen hebt en rijden gewoon door. En daar blijf je dan staan tot het weer rood is en bij het volgende groene licht is het weer van dat. Je kan daar heel de dag blijven staan.

Als het een fietspad is die de rotonde mee volgt snap ik eigenlijk wel je ergernis totaal niet.. Want ik ga veel vlugger de rotonde over dan dat een auto dat kan. Je zou zelfs nog geen 20 seconden verloren hebben door er gewoon achter te blijven. En je veel minder moeten ergeren hebben.

Als ik soms zie hoe auto's fietsers in gevaar brengen voor 30 seconden tijdswinst dan erger ik me daar serieus aan.
Je kan als automobilist best altijd voorrang geven aan fietsers op een rondpunt want 8/10 schiet toch over alsof ze als enige op de baan zijn. Fietsers en voorrang geven gaat niet echt samen, al helemaal niet als ze een auto moeten voorlaten.

Dat is gewoon een fietspad dat meeloopt met het rond punt, ik snap echt niet wat er zo moeilijk is om dat te volgen.
Eens ge op het rond punt zit blijft ge meedraaien en hebt ge voorrang op iedereen. Maar op het rijvak moet je toch niet zijn? Ook biljartvlakke asfalt, dus het kan ook niet slecht geweest zijn voor de fiets.

Als ge op het fietspad zit, blijft ge op het fietspad. Ik heb 0 manieren om in te schatten dat iemand ineens gaat beslissen van rechtdoor te gaan, dat ligt niet aan mij, maar aan die klotefietsers die denken dat de baan voor hun alleen is.

En pas op, ik ga zelf ook regelmatig fietsen :p maar ik ben er me wél van bewust dat (ook al zijt ge in u recht), ge liever eens teveel voorrang geeft aan nen auto dan nekeer te weinig. Ge gaat het toch altijd verliezen.

Dat is gewoon een fietspad dat meeloopt met het rond punt, ik snap echt niet wat er zo moeilijk is om dat te volgen.
Eens ge op het rond punt zit blijft ge meedraaien en hebt ge voorrang op iedereen. Maar op het rijvak moet je toch niet zijn? Ook biljartvlakke asfalt, dus het kan ook niet slecht geweest zijn voor de fiets.

Als ge op het fietspad zit, blijft ge op het fietspad. Ik heb 0 manieren om in te schatten dat iemand ineens gaat beslissen van rechtdoor te gaan, dat ligt niet aan mij, maar aan die klotefietsers die denken dat de baan voor hun alleen is.

En pas op, ik ga zelf ook regelmatig fietsen :p maar ik ben er me wél van bewust dat (ook al zijt ge in u recht), ge liever eens teveel voorrang geeft aan nen auto dan nekeer te weinig. Ge gaat het toch altijd verliezen.
Dat is waar. Daarom geef ik idd altijd voorrang, ook in een binnen aant je ga ik rap aan de kant stil staan als er een auto achter me is. Maar ik zorg ook voor mezelf. Als je op het fietspad van een rotonde rijdt dan geraak je heel vaak in de dode hoek van auto's. Ik rij op een rond punt gewoon in het midden zodat ik niet de pas kan afgesneden worden door een auto die naast me zit.

Ik doe dat natuurlijk niet in 1 keer zonder eerst eens om te kijken..

Die van ons is 11 maanden en heeft dat ook nog soms. In slaap vallen in uw andere en als ge ze in bed legt schiet ze terug wakker tot 11 uur.
Oh please god🥲

Ergernis aangaande het leven. Na mijn grootmoeder vorig jaar heeft nu mijn vader mogelijk ook schildklierkanker en/of darmkanker. Het nieuws komt net in de week dat ik een dochter kreeg.

Some people....
Ik bied een 2dehands fiets-aanhangwagen aan van een bekend, duur merk, topkwaliteit enzovoorts.
Het ding is drie jaar oud, maar slechts in de beginmaanden gebruikt om dochter naar de creche te brengen. Nadien kon ze te voet naar de kleuterschool.
Tweedehands vraagprijzen verschillen niet veel van nieuw. Ik vraag wat minder dan de rest, ca. 2/3 vd nieuwprijs.

Je krijgt dan de gekste conversaties met "geinteresseerden". Tot daar aan toe.

Uiteindelijk (=na veel over en weer onderhandelen en prijs-overeenkomst zonder-het-karretje-gezien-te-hebben) komt er een jong gezinnetje langs om de kar op te halen, van meer dan 100km ver, enkel.
Begint de man meteen te zagen over het (compleet nutteloze) rubberen afdeklapje op 1 vd wielnaven, blijkbaar te veel geschramd of zo (ik had het zelf niet eens gezien).
En ook het vliegengaas had in het hoekje onderaan 1 "dubbel" gaatje. Stel je voor.

Karretje mooi opgevouwen zodat het in hun nieuwe Audi sportkar past.

En dan zijn ze maar zonder karretje vertrokken.

Moet volledig mijn schuld zijn
"want ik had een detailfoto van het afdeklapje moeten online zetten."
"en dan is er nog dat kapotte gaas"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan