Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Na de stroomstoot van gisteravond (zie vorige ergernis) blijkt het dus echt wel rampzalig. Tv kapot, stereo kapot, alle opladers gefrituurd en microgolf kapot. Volledig huis zonder enige elektriciteit want als we iets proberen pluggen stroomt er 380 volt door. Alles ligt dus af, gelukkig nog een mobiele hotspot.
Hadden gehoopt de kinderen bij de grootouders te kunnen onderbrengen kwestie van dat ik in feite zelfs geen eten kan maken en geen verwarming heb... Maar die zien dat niet zitten. Heb toch even gebleit daardoor.
Als uw overspanning komt door uw zonnepanelen-inverter: installateur aanspreken
Als uw overspanning komt via het net: netbeheerder (fluvius?) aanspreken.
Sowieso eens kijken of ge geen verzekering of rechtsbijstand hebt die hier mee kan helpen.

Edit: als er effectief 380V zit op een monofasig punt (bvb een stopcontact) is er of lokaal iets mis (kan gebeuren als uw lokale N niet doorkomt/loszit) dus weeral installateur (of eigen fout) of verder op het net (netbeheerder dus)

Als uw overspanning komt door uw zonnepanelen-inverter: installateur aanspreken
Als uw overspanning komt via het net: netbeheerder (fluvius?) aanspreken.
Sowieso eens kijken of ge geen verzekering of rechtsbijstand hebt die hier mee kan helpen.
Uw omvormer gaat nooit van zijn leven zoveel overspanning leveren dat alles verbrandt. Tegen dan is die al lang uitgevallen.
Maar 380 meten op uw stopcontacten is gewoon foute aansluiting lijkt me.

Uw omvormer gaat nooit van zijn leven zoveel overspanning leveren dat alles verbrandt. Tegen dan is die al lang uitgevallen.
Ja, mijn frank viel net iets te laat, ik had intussen mijn post geedit

Misschien kan de output van omvormer op 380 gezet worden na een reset ofzo, waardoor em 380 op het net gejaagd heeft

Na de stroomstoot van gisteravond (zie vorige ergernis) blijkt het dus echt wel rampzalig. Tv kapot, stereo kapot, alle opladers gefrituurd en microgolf kapot. Volledig huis zonder enige elektriciteit want als we iets proberen pluggen stroomt er 380 volt door. Alles ligt dus af, gelukkig nog een mobiele hotspot.
Hadden gehoopt de kinderen bij de grootouders te kunnen onderbrengen kwestie van dat ik in feite zelfs geen eten kan maken en geen verwarming heb... Maar die zien dat niet zitten. Heb toch even gebleit daardoor.
De grootouders waaronder de schoonvader met zijn lumineus idee? Want dat is toch wel ffkes een rotstreek dan

normaal komt verzekering hier wel tussen hoor.

Ze gaan hier in het dorp een stukske weg van 500 Meter heraanleggen (wegens zware verzakkingen). Het gaat om een weg in van die kleine kasseien (kinderkopjes).
Nu maandag gaan ze beginnen en dat gaat blijkbaar tot augustus duren, afhankelijk van de weersomstandigheden kan dat nog langer zijn.

Wat langer opgebleven, want morgen geen werk ... Gaat opeens de deurbel om 1u30 :eek:

Rolluik opgetrokken en niets gezien. Wij wonen vrij landelijk, dus hier passeert sowieso weinig volk. Laat staan in het midden van de nacht.

Wat langer opgebleven, want morgen geen werk ... Gaat opeens de deurbel om 1u30 :eek:

Rolluik opgetrokken en niets gezien. Wij wonen vrij landelijk, dus hier passeert sowieso weinig volk. Laat staan in het midden van de nacht.
Niet om u schrik aan te jagen, maar veel opties heb je niet.

Optie 1: Een buur of wildvreemde die langs reed had hulp nodig.

Optie 2: Dieven die checken of er iemand thuis is.

Er gaan momenteel heel wat fake sms'en rond van Bpost (phishing).
Ik ben vorige week zo dom geweest om toch de link aan te klikken, maar ik kwam meteen op een error pagina terecht (er kwam op dat de pagina niet bereikbaar was of zoiets in die aard). Heb dus geen gegevens ingegeven of geen app gedownload. Ik ga er van uit dat ik toch nog safe zit dan?

(Vooraleer ik als dom wicht aanzien wordt, ik verwachtte iets van een klant en wist niet via welke leverancier. Dacht dat het daarover ging. Sowieso zou ik nooit gegevens invullen).

Er gaan momenteel heel wat fake sms'en rond van Bpost (phishing).
Ik ben vorige week zo dom geweest om toch de link aan te klikken, maar ik kwam meteen op een error pagina terecht (er kwam op dat de pagina niet bereikbaar was of zoiets in die aard). Heb dus geen gegevens ingegeven of geen app gedownload. Ik ga er van uit dat ik toch nog safe zit dan?

(Vooraleer ik als dom wicht aanzien wordt, ik verwachtte iets van een klant en wist niet via welke leverancier. Dacht dat het daarover ging. Sowieso zou ik nooit gegevens invullen).
't is een plaag momenteel. Deze ochtend al 3 zo sms binnengekregen. Vermoed echt wel een gevolg van die fb dataleak.

't is een plaag momenteel. Deze ochtend al 3 zo sms binnengekregen. Vermoed echt wel een gevolg van die fb dataleak.
Ja heb intussen al veel sms'en gehad...
Maar 'k vermoed dat'k dan nog safe zit aangezien ik niets gedownload heb of gegevens ingegeven heb? Kreeg alleen een "pagina niet bereikbaar" bericht.

Eens met de nieuwe buren gaan praten ivm. het constante geblaf van hun honden (zijn er een 15-20 tal). Blijkbaar zijn ze een opvanggezin voor Roemeense honden. Heel sympathieke mensen wel. Ze gingen proberen hun honden wat stiller te houden, maar ja als ze weg zijn is het hier soms een blaf/huil concert van een half uur lang :s
Andere buren zijn er ook al over gaan klagen. Vraag me af of je zomaar dat aantal honden mag houden midden in een woonwijk...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan