Mijn vriendin is heel het jaar door winterdepressief danIk lees hier net de symptomen van een winterdepressie. Ik heb dat!
Vooral die zoetigheden en die extra kilo's.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Mijn vriendin is heel het jaar door winterdepressief danIk lees hier net de symptomen van een winterdepressie. Ik heb dat!
Vooral die zoetigheden en die extra kilo's.
Merk dat zelf ook. Er zijn zoveel dingen die ik wil doen op een dag dat ik mezelf echt moet dwingen om te gaan slapen.Ook akkoord, iedereen slaapt eens slecht en gaat eens minder fris naar het werk. Maar het "tijdsslot" om te slapen komt enkel maar meer onder druk natuurlijk door alle informatie/entertainment waarmee we worden gebombardeerd. Lang geleden was het donker en gingen de mensen slapen![]()

Veel mensen hebben een vitamine D tekort, zeker in de wintermaanden. Kan goed zijn dat als je een paar weken een supplement neemt, je je beter begint te voelen.vandaag niet goed opgestaan, denk dat ik ook een winterdepressie aan het krijgen ben.
Sowieso blijven buitenkomen.vandaag niet goed opgestaan, denk dat ik ook een winterdepressie aan het krijgen ben.
Er zijn mensen die minder slaap nodig hebben, maar dat is wel maar een minderheid. Ik zit gewoon op het gemiddelde, 7u30-8u heb ik nodig. Met minder functioneer ik wel maar niet optimaal. En vooral, als ik dan eens genoeg slaap krijg ik een soort terugslag waar ik mij een hele dag moe voel.Mijn vrouw is iemand die ten alle tijde 8 uurtjes slaap nodig heeft.
Ik daarintegen slaap er amper 5 - 6 per nacht en dat is al meer dan voldoende. Meestal voel ik mij zelfs lichamelijk 'slecht' als ik bv 8 uur slaap. Dan zit ik voor de rest van de dag met een maag die ambetant doet en mijn hoofd voelt aan als gevuld met watte.
Sinds de geboorte van mijn zoontje sta ik tot 2 keer per nacht op en ik ondervind daar bijna tot geen last van. Mijn vrouw heeft al meerdere keren opgemerkt dat ik met ouder worden minder en minder slaap. Maar als ik slaap, dan ist gelijk ne blok beton.
Dat laatste is hetzelfde als zeggen als 'stop met depressief zijn'. Dat piekeren gaat vanzelf.Sowieso blijven buitenkomen.
Soep eten met veel verse groenten in.
Ook vit. D bijnemen kan helpen, krijg je niet binnen met groenten.
Niet te veel piekeren over de nabije toekomst van de mensheid, veel toekomst is er niet meer, gewoon aanvaarden.
Zeker waar. Beetje de tijdsgeest zoals eerder al aangehaald. 24 uur is niet meer genoeg lijkt soms...Er zijn mensen die minder slaap nodig hebben, maar dat is wel maar een minderheid. Ik zit gewoon op het gemiddelde, 7u30-8u heb ik nodig. Met minder functioneer ik wel maar niet optimaal. En vooral, als ik dan eens genoeg slaap krijg ik een soort terugslag waar ik mij een hele dag moe voel.
Ik heb al vaak mensen ontmoet die claimen dat ze weinig slaap nodig hebben en dan in ploegen werken en dergelijke maar als je ze ergens laat zitten vallen ze meteen in slaap. Chronisch slaaptekort denk ik dan.
Ik vind dat slaap gewoon niet genoeg waardering krijgt in onze maatschappij.
I feel ya!Ben weer in een procrastinatiebui precies, zit sinds 7u aan mijn werkpc, maar nog niks productiefs gedaan![]()
Ah een manager.Ben weer in een procrastinatiebui precies, zit sinds 7u aan mijn werkpc, maar nog niks productiefs gedaan![]()

Ben weer in een procrastinatiebui precies, zit sinds 7u aan mijn werkpc, maar nog niks productiefs gedaan![]()
Nee toch nieAh een manager.
Een engineer, dus ik moet soms wel nadenken over hoe/wat ik dingen gaan doen, dus ik ga vandaag daaronder categoriseren denk ik 
Mijn ergernis, mensen die denken te weten hoe een blok beton slaapt.Mijn vrouw is iemand die ten alle tijde 8 uurtjes slaap nodig heeft.
Ik daarintegen slaap er amper 5 - 6 per nacht en dat is al meer dan voldoende. Meestal voel ik mij zelfs lichamelijk 'slecht' als ik bv 8 uur slaap. Dan zit ik voor de rest van de dag met een maag die ambetant doet en mijn hoofd voelt aan als gevuld met watte.
Sinds de geboorte van mijn zoontje sta ik tot 2 keer per nacht op en ik ondervind daar bijna tot geen last van. Mijn vrouw heeft al meerdere keren opgemerkt dat ik met ouder worden minder en minder slaap. Maar als ik slaap, dan ist gelijk ne blok beton.
Ja lap, nu ben ik helemaal depressief.Niet te veel piekeren over de nabije toekomst van de mensheid, veel toekomst is er niet meer, gewoon aanvaarden.