Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik hoop voor Joris dat door zijn verhaal in de krant te brengen de bank wakker geschud wordt. Imo is alles boven de 1500 euro hun schuld gezien hij hen dan gecontacteerd heeft.
In totaal zijn Joris en zijn vrouw Vicky meer dan 3.200 euro kwijt. "Dat is een ferme klap voor een jong gezin. Dat is al ons spaargeld."
:unsure:
Mooi bruggetje naar.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210427_96963750
Maar voor zowat een op de vier Belgen heeft zo’n technisch foutje echt wel een grote impact. Zij kunnen in de laatste week van de maand die extra euro’s niet missen. “Je moet niet eens in armoede leven om hierdoor in de problemen te komen.”
Beetje mijn ergernis.
1) hoe kun je zo leven dat een onvoorziene kost van 100 euro je in de problemen brengt op het einde van de maand.
2) Waarom doen we als maatschappij hier niets aan?

Laatst bewerkt:
Heb zo een haat/liefde verhouding met eieren eten. Ik eet dat supergraag, maar met periodes krijg ik daar plots zo'n degout van omdat ik dan begin na te denken over wat ik juist aan het eten ben. En als je daar over nadenkt is dat idd vrij gortig. Heb nu weer zo'n periode dat ik het niet eet maar er wel goesting in heb :unsure:

Heb zo een haat/liefde verhouding met eieren eten. Ik eet dat supergraag, maar met periodes krijg ik daar plots zo'n degout van omdat ik dan begin na te denken over wat ik juist aan het eten ben. En als je daar over nadenkt is dat idd vrij gortig. Heb nu weer zo'n periode dat ik het niet eet maar er wel goesting in heb :unsure:
Heb je dat ook met koeien of varkens? Nouja. Hamburgers of een goede steak in de volksmond.

www.hln.be/binnenland/vriend-van-verongelukte-influencer-kelly-30-ingelicht-door-volgers-kreeg-al-berichten-nog-voor-politie-bij-me-was~abc51277/

Stukske mislukte Ken van Barbie...

Efkes de dood van uw vriendin gaan gebruiken voor likes. Snel van bij de begrafenisondernemer Instagrammen dat je een kist aan het kiezen bent. :puke:
En dan al rijdend met de gsm in de hand zijn eigen zitten filmen, terwijl dat mogelijks de oorzaak is dat die Kelly haar eigen dood gereden heeft.. The irony

www.hln.be/binnenland/vriend-van-verongelukte-influencer-kelly-30-ingelicht-door-volgers-kreeg-al-berichten-nog-voor-politie-bij-me-was~abc51277/

Stukske mislukte Ken van Barbie...

Efkes de dood van uw vriendin gaan gebruiken voor likes. Snel van bij de begrafenisondernemer Instagrammen dat je een kist aan het kiezen bent. :puke:

Ja, kijk ik ken die kerel wat.
Enfin vooral zijn zus ken ik, best een goeie vriendin.

Hem heb ik wat geweerd omwille van zijn overdreven gedrag en nog ne hoop andere zaken die ik zeker nu liever niet uit de doeken doe.
Maar een van de redenen is idd zijn overdreven gedoe, aanzetten van kinderen op TikTok om hem geld te geven en weet ik veel wat nog allemaal.

Die steekt gewoon zo in elkaar helaas. Maar z'n verdriet zal daarom niet minder echt zijn.
Niet dat ik zijn gedrag wil verdedigen, die kerel is één van dé redenen waarom ik het woord influencer haat om daarmee geassocieerd te worden maar die gaat wel echt door een hel ondanks de opmerkelijke manier waarop hij het uit.

En dan al rijdend met de gsm in de hand zijn eigen zitten filmen, terwijl dat mogelijks de oorzaak is dat die Kelly haar eigen dood gereden heeft.. The irony

Das frontcamera he, dus spiegelbeeld.

Hem heb ik wat geweerd omwille van zijn overdreven gedrag en nog ne hoop andere zaken die ik zeker nu liever niet uit de doeken doe.
Maar een van de redenen is idd zijn overdreven gedoe, aanzetten van kinderen op TikTok om hem geld te geven en weet ik veel wat nog allemaal.

Die steekt gewoon zo in elkaar helaas. Maar z'n verdriet zal daarom niet minder echt zijn.
Niet dat ik zijn gedrag wil verdedigen, die kerel is één van dé redenen waarom ik het woord influencer haat om daarmee geassocieerd te worden maar die gaat wel echt door een hel ondanks de opmerkelijke manier waarop hij het uit.
Ik hoop vooral dat dieje kleine van 9j ergens goed terecht komt. En niet bij deze gast van 30... dat heeft die echt niet nodig. Maar deze persoon leek mij wel niet de vader te zijn van die 9jarige. Al kan ik mis zijn.

Ik hoop vooral dat dieje kleine van 9j ergens goed terecht komt. En niet bij deze gast van 30... dat heeft die echt niet nodig. Maar deze persoon leek mij wel niet de vader te zijn van die 9jarige. Al kan ik mis zijn.

Nee dat is inderdaad de vader niet.
Het is echt mijne type mens niet se. Zowel z'n TikTok gedoe als privé.
Maar het kwam hier toch wel binnen gezien we wel wat contact hebben met zijn familie. En ik twijfel niet aan zijn oprecht verdriet, hoe hij dat uit is "typisch" ik zal het zo zeggen.

Weet er iemand hoe je droge worsten langer kan houden in een huis met balansventilatie? Heb er weer 4 mogen wegsmijten :( compleet uitgedroogd.

Ik denk dat we ook moeten gaan inzien/aanvaarden dat we stilaan met een soort van generatiekloof zitten.
Enerzijds de generatie waartoe de meesten van ons nog (net) behoren, namelijk de mensen die (alhoewel ze vaak ook zéér veel online zitten) echt nog een duidelijk onderscheid kunnen maken tussen het online leven en het échte leven, en voor zichzelf ook duidelijke grenzen stellen om te bepalen in welke mate beide "levens" vermengd mogen worden.

Anderzijds hebt ge een jongere generatie die dat onderscheid minder en minder tot niét meer maakt, en bij die generatie zal het veel vanzelfsprekender zijn om gewoon alles (dus ook hun problemen) meteen te delen met volgers. En zoiets zal dan heus niet gedeeld worden om likes te scoren (alhoewel elke like/reactie wel als steun aanvoelen), maar gewoon omdat die generatie onbewust nu eenmaal de drang heeft om alles met het internet te delen, of dat nu iets banaals of héél serieus en persoonlijks is. Uiteraard heeft dat ook met de persoonlijkheid in kwestie te maken en is de ene veel opener dan de andere. Maar in "onze" generatie zou zo'n open persoon gewoon even in het bijzijn van anderen beginnen huilen om vervolgens hun heel verhaal kwijt te kunnen, in de nieuwe generatie gooit iemand zoiets meteen op internet.

Niet dat ik daarmee wil oordelen, maar er gaan alsmaar vaker van die zaken zijn die "wij" niet meer zo goed begrijpen en als een soort van aandachtzoekerij zullen beschouwen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan