Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb je hier zelf ervaring mee? Voornamelijk met de app? Want de reacties in Play Store zijn niet allemaal positief.

Enkel jammer dat instant overschrijvingen betalend is per verrichting maar is niet zo een dealbreker.
Ik heb sinds begin vorige maand een actieve rekening. Eigenlijk enkel om Garmin Pay te kunnen gebruiken en een NFC-enabled bankkaart te hebben (had ik nog niet).

Werkt goed, ik zie dat er altijd €500 op die rekening staat zodat ik er de boodschappen mee kan betalen.

Geen klachten voorlopig.

Hello Bank is BNP Paribas Fortis. Zelfde app, zelfde kaart, gewoon een andere naam.

3 jaar geleden hebben die rotzakskes mijn Hello Bank jongerenrekening automatisch omgezet naar een Fortis rekening die €3/maand kost terwijl de Hello Bank volwassenenrekening gratis was.

Mijn eerste stappen in C# aan't zetten in Unity.. Dingen moeten updaten om bepaalde functies te doen laten werken maar als ge dat doet gaan er 7 andere niemeer. FIJN

Mijn eerste stappen in C# aan't zetten in Unity.. Dingen moeten updaten om bepaalde functies te doen laten werken maar als ge dat doet gaan er 7 andere niemeer. FIJN
Succes! Unity is een hele fijne engine.
Let wel op dat ge u er niet in verliest en dat ge eerst zorgt toch een basis van C# te hebben.
Ik zie het veel bij beginners of stagiairs: ze willen de Unity api beheersen, maar weten niet wat generics zijn, bijvoorbeeld.

Als ge vragen hebt, stuurt maar een PM.

Succes! Unity is een hele fijne engine.
Let wel op dat ge u er niet in verliest en dat ge eerst zorgt toch een basis van C# te hebben.
Ik zie het veel bij beginners of stagiairs: ze willen de Unity api beheersen, maar weten niet wat generics zijn, bijvoorbeeld.

Als ge vragen hebt, stuurt maar een PM.
't Is de eindopdracht voor mijn semester Unity basics, en de Unity coding is pas voor volgend semester, mega handig! Veel gegoogel tot nu toe :p De Unity dingen lukken voorlopig maar het is Vuforia die moeilijk doet. En pas op wat ge zegt, sebiet twintig PMs aan uw been. Dan ben ik uw ergernis van de dag 😬

't Is de eindopdracht voor mijn semester Unity basics, en de Unity coding is pas voor volgend semester, mega handig! Veel gegoogel tot nu toe :p De Unity dingen lukken voorlopig maar het is Vuforia die moeilijk doet. En pas op wat ge zegt, sebiet twintig PMs aan uw been. Dan ben ik uw ergernis van de dag 😬
Ik heb al spijt dat ik me heb aangemeld :(
Vuforia heb ik nog nooit mee gespeeld, maar ziet er wel een toffe library uit.

Oh nee, het woord neger wordt in een oude cursus fysica gebruikt. Op de brandstapel ermee! :rolleyes:
“Na een jaar vol rellen en opstanden voor Black Lives Matter laat ik dit niet zomaar voorbijgaan”, vertelt een leerling op haar Facebookpagina. “Is het puur uit koppigheid, dommigheid of interne haat dat die woorden nog gebruikt worden? Is het zo moeilijk om zo'n geladen woord uit onze vocabulaire te schrappen?”

Die heeft duidelijk niet door dat cursussen niet met realtime updates geschreven en geprint worden...

“Na een jaar vol rellen en opstanden voor Black Lives Matter laat ik dit niet zomaar voorbijgaan”, vertelt een leerling op haar Facebookpagina. “Is het puur uit koppigheid, dommigheid of interne haat dat die woorden nog gebruikt worden? Is het zo moeilijk om zo'n geladen woord uit onze vocabulaire te schrappen?”

Die heeft duidelijk niet door dat cursussen niet met realtime updates geschreven en geprint worden...
To be fair, die cursus was tien jaar geleden ook al ongepast. "Een oude neger in een hut" :')

To be fair, die cursus was tien jaar geleden ook al ongepast. "Een oude neger in een hut" :')
Het is maar hoe ge het bekijkt, vind ik.
Als die tekst geschreven werd toen het woord 'neger' nog kon, vind ik die niet zozeer ongepast?
Ik denk dat het gewoon de bedoeling was wat flair te geven aan een anders zeer droog geschreven vraagstuk.

Als die tekst geschreven werd toen het woord 'neger' nog kon, vind ik die niet zozeer ongepast?
Ik denk dat het gewoon de bedoeling was wat flair te geven aan een anders zeer droog geschreven vraagstuk.
Neger is toch gewoon een afgeleide van zwart? Snap de heisa niet. En niet elke neger is zwart. Sommige zijn al wat bleker dan anderen 😂

Neger is toch gewoon een afgeleide van zwart? Snap de heisa niet. En niet elke neger is zwart. Sommige zijn al wat bleker dan anderen 😂
Deze discussie is al vaak en breed gevoerd op 9L.
Ik wil hem hier niet opnieuw gaan voeren, anders komt @Loser en verhuist hij heel de santeboetiek naar pol&actua.
Dus ik voeg enkel dit toe en laat het er dan bij: sommige woorden komen nu eenmaal met een connotatie en taal verandert.

Dat zal best, maar met goede bedoelingen koop je niets. Het is nogal stereotyperend hé, zelfs los van het woord an sich.

Eerlijk is eerlijk, als dat in mijn klas was gebeurd destijds hadden we er allemaal eens goed mee gelachen. Maar de klassen van nu zijn gekleurder dan toen, elke scheet is tegenwoordig nieuws (thanks social media!) en de wereld is een pak gevoeliger geworden. Als je als leerkracht jaar na jaar datzelfde vraagstuk blijft geven is het een kwestie van tijd voor er er eens een mondige leerling haar beklag doet op Twitter of whatever.

Maar belangrijker: het is niet omdat een tiener zich opwindt en het onvermijdelijke HLN er een nationaal drama van wil maken, dat je daar daarom moet in meestappen. Met de tekst aan te passen en je eventueel te excuseren tegenover de leerling in kwestie is die kwestie imo ook gewoon opgelost he.

Dat zal best, maar met goede bedoelingen koop je niets. Het is nogal stereotyperend hé, zelfs los van het woord an sich.

Eerlijk is eerlijk, als dat in mijn klas was gebeurd destijds hadden we er allemaal eens goed mee gelachen. Maar de klassen van nu zijn gekleurder dan toen, elke scheet is tegenwoordig nieuws (thanks social media!) en de wereld is een pak gevoeliger geworden. Als je als leerkracht jaar na jaar datzelfde vraagstuk blijft geven is het een kwestie van tijd voor er er eens een mondige leerling haar beklag doet op Twitter of whatever.
Ik vind het eigenlijk vreemd dat er nu pas een reactie opduikt. Dat is iets wat er al jaren instaat, zo blijkt, maar nooit aan de tand gevoeld is?

Maar belangrijker: het is niet omdat een tiener zich opwindt en het onvermijdelijke HLN er een nationaal drama van wil maken, dat je daar daarom moet in meestappen. Met de tekst aan te passen en je eventueel te excuseren tegenover de leerling in kwestie is die kwestie imo ook gewoon opgelost he.
Hier ga ik mee akkoord. De discussie over het Twitter-leger is nog maar net gepasseerd.
Hier kan je 2 kanten op: ofwel inderdaad teksten aanpassen en de leerling aanspreken of heel de uitgeverij cancellen en moord en brand schreeuwen.

Ik ben er ook ergens van overtuigd dat die student dit eerder plaats voor de digitale karma en de clicks en minder voor de social injustice die eigenlijk aangekaart werd. Maar ik ben vrij cynisch over social media, dus ik kan er langs zitten :)

Deze discussie is al vaak en breed gevoerd op 9L.
Ik wil hem hier niet opnieuw gaan voeren, anders komt @Loser en verhuist hij heel de santeboetiek naar pol&actua.
Niet enkel loser heeft magische versleepkrachten. :) We willen niet elke discussie afsplitsen, dus de vorige posts kunnen hier voorlopig blijven staan, maar verdere discussie moet worden gevoerd in pol en actua, kwestie dat de algemene threads niet worden ondergesneeuwd door 1 onderwerp. Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan