Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Cain is een aandachtshoer... heb die paar keer zien presenteren en was gewoon te dwaas voor woorden.

Dan had die op een moment ook nog 's een functie als innovation director (hij had daar een eigen fancy belachelijke titel voor verzonnen, weet niet meer wat) gescoord bij het bedrijf waar ik toe werkte. Moest daar toen ook nog mee samenwerken. Dat was toen de ergernis van het jaar :rolleyes:
Social Media Ondernemer. Wat een blaaskaak :')

Was dat ook niet de man achter Clint.be?

Die was vroeger toch veel bezig met die Klout(?) score (een website waar je geranked werd op basis van social media) ofziets? Dat bestaat precies wel niet meer :p

Ik vind het eerder een ergernis dat het daar wel vlot kan verlopen en het hier veel te traag gaat wegens een tekort aan vaccins.

Europa voelt zich moreel verheven + Trump noemen we allen een idioot (wat hij ook is), maar onze eigen beleidsmakers schieten wel gigantisch tekort.

We hadden godverdomme grotendeels van de vrijheidsbeperkingen verlost geweest hadden ze hun werk goed gedaan!
En de doden die nu nog vallen hadden grotendeels vermeden kunnen worden...

Ik vind het eerder een ergernis dat het daar wel vlot kan verlopen en het hier veel te traag gaat wegens een tekort aan vaccins.

Europa voelt zich moreel verheven + Trump noemen we allen een idioot (wat hij ook is), maar onze eigen beleidsmakers schieten wel gigantisch tekort.

We hadden godverdomme grotendeels van de vrijheidsbeperkingen verlost geweest hadden ze hun werk goed gedaan!
En de doden die nu nog vallen hadden grotendeels vermeden kunnen worden...
Het is frustrerend maar laten we nu niet doen alsof de US het zo ongeloofelijk goed heeft gedaan:

Zelfs met vaccines gaat het daar ook weer wat omhoog mede door Republikeinen die niet gevaccineerd willen worden:

Daarenboven zitten ze met duidelijke oversterfte die ze niet volledig registreren:

De CDC sprak eind vorig jaar van 200K extra doden door Covid:
Daarmee zitten ze ruim boven België per capita.

't Is niet omdat ze contractueel de rest van de wereld een kloot afdraaien door niets te exporteren tot voor kort dat ze plotseling ongeloofelijk goed zijn. Mijn zus woont in Bozeman en heeft haar vaccine al gekregen omdat de vaccines bestemd voor een grote stad een uur of twee rijden van hen en masse bleven liggen. Een grote meerderheid wou geen vaccine.

Ook België doet het best goed. In het begin ware we 300% trager dan de VS. Ondertussen is dat verschil gedaald naar 20% voor een eerste prik.

Ik ga wel akkoord dat EU het zeker beter kon gedaan hebben, maar ik erger me enorm aan berichten dat insinueren dat de VS "ongeloofelijk" is en de nummer "1".

Laatst bewerkt:
Ik ga wel akkoord dat EU het zeker beter kon gedaan hebben, maar ik erger me enorm aan berichten dat insinueren dat de VS "ongeloofelijk" is en de nummer "1".
Specifiek over Corona hebben we andere threads voor, maar algemeen is dat ook vaak geldig. Amerikanen zijn gewoon zeer chauvinistisch, en gecombineerd met hun dominantie op vlak van media en cultuur geeft dat dan vaak de indruk dat de VS op elk vlak beter is.

En het is een geweldig land hé, maar er zijn toch wel een paar factoren waardoor ik liever in Europa woon.

Ik heb de post mss gemist. Maar hoe is het nu met uw qled tv zijn mankement?
Goed goed. Valt eigenlijk totaal niet op. Een klein hoekje helemaal tegen de rand die een wit streepje heeft. Waarschijnlijk iemand die dacht dat die anti reflectielaag een folie was en eraan geprutst heeft om af te trekken.

Voor 300 euro korting hoor je mij niet klagen.

Specifiek over Corona hebben we andere threads voor, maar algemeen is dat ook vaak geldig. Amerikanen zijn gewoon zeer chauvinistisch, en gecombineerd met hun dominantie op vlak van media en cultuur geeft dat dan vaak de indruk dat de VS op elk vlak beter is.

En het is een geweldig land hé, maar er zijn toch wel een paar factoren waardoor ik liever in Europa woon.
Dit dus. Vandaag weeral 8 doden door een schietpartij. 8 doden.

Er zijn daar gewoon een hoop zaken waarvoor wij te Europees zijn om ze te begrijpen. Ik heb er een jaar gewoond en het gewoon een andere mentaliteit op de meeste vlakken.
Zoals?
Ik heb er nu niet gewoond, maar toch al wat tijd doorgebracht. Heb met verscheidene mensen gepraat. Van NASA-wetenschapper die samenwoonde met een marinier in Norfolk, tot een Amerikaanse crossfan die heel wat wist over Belgische cyclo-cross in Ashville in de Appalachian mountain range en complottheoristen in een publiek open warmbad in Montana.

Hoewel er verschillen waren, merkte ik niet meteen grote noemenswaardige verschillen? Nu, behalve dan die zotten in Montana.

Zoals?
Ik heb er nu niet gewoond, maar toch al wat tijd doorgebracht. Heb met verscheidene mensen gepraat. Van NASA-wetenschapper die samenwoonde met een marinier in Norfolk, tot een Amerikaanse crossfan die heel wat wist over Belgische cyclo-cross in Ashville in de Appalachian mountain range en complottheoristen in een publiek open warmbad in Montana.

Hoewel er verschillen waren, merkte ik niet meteen grote noemenswaardige verschillen? Nu, behalve dan die zotten in Montana.
Wel aangezien je begon over shootings wat het eerste dat bij mij opkwam de houding tegenover wapens.

De universiteit waar ik werkte had op elke deur een waarschuwing staan dat wapens niet waren toegelaten, en de staat was hiertegen aan het procederen want dat was een inbreuk op mensen hun rechten.
De boekhoudster waar ik wat dates mee had, had een 9mm maar vond het wel een beetje overdreven dat sommige van haar collega's hun wapen meenamen naar het werk.

Algemeen natuurlijk de werkethiek. Veel uren kloppen en wenig verlof (wij hadden 2 weken per jaar en dat werd als een gigantische gunst van onze baas gezien). Anderzijds als de baas op reis was, bleef iedereen ook thuis.

De overdreven vriendelijkheid van mensen die je de dag erna niet leken te herkennen. En dit waren geen obers. De fooicultuur bij obers is een feit op zich, een belachelijk minimumloon waardoor ze zich wel als slaven moeten gedragen.

Ondanks altijd de mond vol te hebben over vrijheid toch vaak een sterke drang om mensen te zeggen hoe ze moeten leven.

Het belang van de kerk en het geloof, een kapel op de campus zodat diepgelovige studenten even konden bekomen van alle wereldse indrukken.

Daarbij aansluitend, 20-jarigen die conservatiever zijn dan mijn grootouders.

Op zaterdag university football waar heel de stad naar kijkt en iedereen de kleuren van het team draagt. Op zondag de professionele competitie en ook dood op straat.

De competitiviteit bij de jeugd, hopen activiteiten zoals zwaar sporten om te kunnen studeren, om dan een job te vinden zonder vrije tijd en moddervet te worden soms. Wij gaven een soort vakantiecursus aan 14-jarigen. Toen ik vroeg waarom ze in slaap vielen en of dat normaal was bleek dat ze van 7u tot 18u ofzo die (dwaze) lessen hadden, maar als ze op een paar testjes slaagden zou dat een deel van hun tienduizenden dollar inschrijving voor de universiteit kwijtschelden.

De complete desinteresse voor de rest van de wereld en ook het gebrek aan kennis.

Nu goed, eerste waar ik aan dacht :)

Nvidia shield gekocht om boven TV te kijken omdat Yelo tv via de browser te traag gaat op mijne oude pc, telenet tv app werkt niet dus naar telenet gebeld...
"sorry meneer u kan geen gebruik maken van de telenet tv app omdat u nog de oude digicorder heeft. Er is momenteel geen voorraad maar we zullen u op een wachtlijst zettten voor de nieuwe digibox. Binnen enkele maanden misschien. En U moet dan nog 50 eur betalen voor aanpassingen aan uw abonnement om de nieuwe digibox te gebruiken."
En daar betaalde dan 140 eur / maand voor :angry::angry: .... Welke f*cking aanpassingen zouden zij nu moeten doen om dat te doen werken? Afzetters!

Amerika valt voor een groot deel samen te vatten in dit bord:
il_794xN.1815471069_mn2q.jpg

Social Media Ondernemer. Wat een blaaskaak :')

Was dat ook niet de man achter Clint.be?
Yep, Clint.be en voordien nog zattevrienden.be... Sites met een hoop clickbait en opgeklopte bezoekerscijfers. Hij had die dan in een pakket van een reclameregie kunnen steken en trok daarmee adverteerders aan die betaalden voor een waardeloos publiek. Toen ik met hem moest samenwerken had die een andere rel uitgesmeerd in de media. Hij reed zonder rijbewijs (wegens ingetrokken) en was zonder benzine gevallen. Stopt daar een politie die, zonder controle, hem een lift gaven tot een tankstation en terug. Die aap had dat allemaal gefilmd en dan gepost met de melding dat die flikken sukkels waren omdat hij zonder rijbewijs reed en niet was gecontroleerd. Bon, beetje later werd die gecontroleerd en op iets onbenulligs gepakt. Dan waren de flikken eikels die een pik op hem hadden... Het was altijd iets met hem. Snap nog altijd niet dat ze zo iemand wouden linken aan het bedrijf waar ik toen werkte.

Dat is nu's echt het prototype van de hersenloze eikel die jet-settend door het leven gaat... Where the money comes from, heaven only knows.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan