Str8_6
Well-known member
Foto posten eens hem er is he, ben benieuwd. Desnoods in Zwam.
Mini krasje die totaal niet te zien is. *vreugdedansje* Ik ga vannacht niet in paniek woke worden!
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Foto posten eens hem er is he, ben benieuwd. Desnoods in Zwam.
Mini krasje die totaal niet te zien is. *vreugdedansje* Ik ga vannacht niet in paniek woke worden!
let op of er trekt iemand op uw bokeNiet woke en ook niet broke, pak u een goeie coke.
Wel broke van de tv te kope. En misschien slaap ik beter met 1 oog ope voor mijn vrouw. Dus ben ik toch wel half woke deze nacht.Niet woke en ook niet broke, pak u een goeie coke.
. Had daardoor een serieuze vergoeding in gedachte, niet dus.In het middelbaar hadden wij ooit ne Spaanse uitwisselingsstudent, genaamd Gael.Ik weet nog dat ik op de hogeschool met mijne kameraad eerste les Duits had en we moesten ons korst voorstellen.
"Ich bin Tim und ich gehe gerne Karperfischen"
Waarom die leerkracht. "stopt maar met diene onnozele hé, daar geloof ik niks van"
Mijne kameraad:
"jawohl das ist wirklich meine Hobby"
Leerkracht : "u ga ik in het oog houden dees jaar met die flauwe zever hé"
Mja 't was dus echt z'n hobby allee![]()
.
Op te lossen door meer dixx in uw mondZonet bij het buitenzetten van vuilnis, beseffen da k sinds zaterdag al nimeer buiten ben geweest.
Rip vitamine d.
. 1) denk eraan dat er ook nog zoiets is als weerverlet. Daarnaast zal voor een rechtbank corona waarschijnlijk als voldoende reden van overmacht voor de aannemer geacht worden. Dus ik acht de kans op vergoeding klein.Ik merk net dat de tijdslimiet voor de bouw in de verkoopakte van mijn appartement niet 560 dagen is, maar 560 werkdagen. Serieus verschil dus; I.p.v. tot 17/05/2021 hebben ze tot 02/01/2022 om op te leveren. Ze halen het dan nog niet en ik heb dus recht op een vergoeding. Maar het vervelende is vooral dat ik meeging in hun praat dat ze altijd vroeger opleveren. Had daardoor een serieuze vergoeding in gedachte, niet dus.
Ik had origineel gepland om er nu in te trekken om vervolgens er een jaar of drie in te blijven, dat zal gewoon onmogelijk zijn nu met onze dochter die tegen oplevering 1 jaar oud is. Een 1 SLPK-appartement is niet gepast voor 3. Meteen verhuren dus, maar hoe zal Brussel reageren? Zal overmacht gelden om het abattement niet te moeten terugbetalen?
Fanfreluche est une poupée niet vergetenDat Concorde boek zegt mij niks, maar al die suske & wiske zinnekes ken ik wel nog uit mijn hoofd: lambic, il est chauve, tante sidonie, elle est maigre, barabas, il est intelligent, ... etc etc.
En heel dat "Entschuldigung, ich bin neu hier" tekstje vanuit de Duitse les kan ik ook nog opzeggen.
Maar effectief Frans of Duits spreken op mijn werk? How zeg nee dat gaat niet.
Ons onderwijssysteem is top.

Corona had amper impact op de bouw. Sterker nog, de confederatie bouw zelf beweerde dat er tot midden maart geen vertragingen waren. Dus dat valt zeker te verdedigen: https://cms.confederatiebouw.be/Nieuws/bouw-werkt-verder1) denk eraan dat er ook nog zoiets is als weerverlet. Daarnaast zal voor een rechtbank corona waarschijnlijk als voldoende reden van overmacht voor de aannemer geacht worden. Dus ik acht de kans op vergoeding klein.
2) ik zie niet in waarom dat overmacht van toepassing is ivm dat abattement. Een baby krijgen is geen overmacht. En zij gaan uit van wat er geschreven staat in het contract, niet van wat jij claimt dat men heeft gezegd.
Kijk hé, jij bekijkt dat enkel vanuit uw standpunt.Corona had amper impact op de bouw. Sterker nog, de confederatie bouw zelf beweerde dat er tot midden maart geen vertragingen waren. Dus dat valt zeker te verdedigen: https://cms.confederatiebouw.be/Nieuws/bouw-werkt-verder
Plus er is een toename van toegevoegde waarde vastgesteld in de bouw voor 2020: https://economie.fgov.be/nl/themas/ondernemingen/coronavirus/economische-impact-van-het
Daaarenboven: https://www.ockier-advocaten.be/nl/...het-coronavirus-en-overmacht-in-de-bouwsector. En laat ze nu net bezig zijn met de ruwbouw waarbij er nog geen dak o.i.d. was geplaatst en dus perfect de social-distancing-regels konden volgen. Ik heb zelf een mail waarin ze zelf zeggen dat ze hebben blijven werken.
Neen, naar mijn inziens wouden ze niet meer betalen voor Belgische werknemers en moesten dus wachten tot de buitenlandse werkrachten terug naar België konden komen. Het enigste dat ze hebben is een week door de afgelopen winter. Hierdoor hebben ze dus alsnog minstens 2 maand vertraging.
En hun woorden zijn weldegelijk belangrijk, want ik had een huurcontract tot mei om dan meteen te verhuizen naar Brussel. Ik had dit appartement gekocht als alleenstaande met het gedacht om er dan met een partner in te trekken en dan verder te zien. Ik trouwde op 2 mei 2020. Mijn vrouw is niet-EU en omwille van corona was uitstel van de trouw niet evident. Mijn gezinssituatie veranderde dus maar dit op een moment dat van grote vertraging nog geen sprake was.
De zwangerschap was evenwel niet normaal. We moesten werken met een fertiliteitscentrum waarbij we niet wisten wanneer mijn vrouw zou zwanger worden. Het kon meteen zijn, het kon twee jaar later zijn. Blijkt nu dat het vrij snel ging.
. Dit wil niet zeggen dat ze hetzelfde werk verzetten in dezelfde termijn. Wat een impact heeft op het aantal werkdagen dat ze nodig hebben om de bouw af te werken. Indien je een mail hebt waarop ze letterlijk zeggen dat er geen enkele impact is door corona op hun activiteiten, dan sta je sterker. Maar een mail waarin ze zeggen dat ze doordoen wil niets zeggen.Corona of niet, de bouwsector is nog steeds aan het werk
Gelukkig dat uwen avatar geen geluid heeft dan?Mensen die smekken tijdens het eten.![]()

Merci voor je inzicht. Ik zal bekijken hoe het verloopt met de aangetekende brief. Nu sowieso verwacht ik niet meteen iets, 't is als het dan nog langer duurt, dat ze me niet een loer kunnen draaien, want in de overeenkomst staat ook dat ik hen in gebreke moet stellen voor de uiteindelijke voorlopige oplevering of ik kan sowieso naar een vergoeding fluiten. Dus dan toch lieve al formeel iets sturen.Kijk hé, jij bekijkt dat enkel vanuit uw standpunt.
Maar :
1) uw eerste link stelt duidelijk dat : . Dit wil niet zeggen dat ze hetzelfde werk verzetten in dezelfde termijn. Wat een impact heeft op het aantal werkdagen dat ze nodig hebben om de bouw af te werken. Indien je een mail hebt waarop ze letterlijk zeggen dat er geen enkele impact is door corona op hun activiteiten, dan sta je sterker. Maar een mail waarin ze zeggen dat ze doordoen wil niets zeggen.
2) toegevoegde waarde wil gewoon zeggen dat er meer bouwbedrijven zijn of opgestart zijn. Dit wil niet zeggen dat er geen impact is van corona op de activiteiten die ze hebben. Dus dat hun activiteiten nu iets meer tijd nodig hebben om hetzelfde te bereiken.
3) opnieuw, het feit dat je kunt doorwerken, wil niet zeggen dat je daarom dezelfde efficiëntie haalt als het kunnen werken zonder sociale distancing. Jij gaat er vanuit dat dit, dit wel wilt zeggen. Terwijl er duidelijk staat dat de impact ervan onduidelijk is, en case per case moet besloten worden. Opnieuw, als aannemer moet je dan ook niet argumenteren dat je niet door kon doen, want de kans dat je dat haalt is zeer moeilijk tot miniem. Maar je moet argumenteren dat de maatregelen het uw werk bemoeilijkt heeft waardoor je meer tijd (werkdagen) nodig hebt gehad dan wat in een normaal jaar als normaal geacht kan worden (vervoer materialen lag x tijd stil en de heropstart is bemoeilijkt, werknemers die ingepland zijn komen van andere land, en vervangend personeel kon niet op 1 - 2 - 3 gevonden worden). Ik zeg u nu al, dat geen enkele rechtbank daar negatief gaat over argumenteren. Verklaringen op eer van leveranciers of dergelijke om dit te staven zijn een formaliteit.
4) Als je 560 werkdagen hebt. En er zijn in principe 219 werkdagen op een jaar. Dan lijkt mij 1 week weinig ? Maar ik ga er vanuit dat je dat wel hebt opgezocht en dat het dan wel zal kloppen. In Brussel zijn er minder weerverletdagen dan in limburg of antwerpen (of zeker de franstalige kant - daar kom je op 1 jaar al gemakkelijk aan 30 werkdagen tgv de temperatuur)
Nu ik weet dat dit niet aangenaam is. Ik weet dat dit niet praktisch is. Maar de redenen die jij oppert van uw kant, zijn geen redenen waarom de aannemer u een schadevergoeding gaat moeten. Wat je eventueel wel gedaan krijgt is in onderling overleg iets overeen komen. Maar om te verwachten dat je in de huidige stand van zaken zonder discussie en zonder dit voor de rechtbank te trekken uw gelijk gaat krijgen is in mijn ogen nihil. Ook komt het mij naar voor dat de termijn die ze extra nodig is, niet noodzakelijk als onredelijk kan geacht worden. Het is niet alsof het 1 - 2 jaar langer duurt dan initieel voorzien.
5) wat jij doet met uw appartement zijn natuurlijk uw zaken hé. Je had evengoed kunnen uitgaan omdat je het als alleenstaande had gekocht, dat je voor die paar maanden die je erover zat kortstondig terug thuis zou intrekken in plaats van uw huurcontract 1 jaar langer te behouden. Dat attribueren aan mondeling is er mij gezegd dat ze zeer zeker vroeger gedaan hadden, als dat alleen uw bewijs is, is beperkt.
Daarnaast zijn de omstandigheden van het feit dat je er niet x jaar gaat wonen uw eigen keuze. ik begrijp perfect het gevoel dat het oneerlijk aanvoelt. Maar de Brusselse overheid zie ik niet direct afstappen van hun objectieve criteria om u die abbattementkorting te laten behouden. Je zegt het in uw uitleg zelf, dat de omstandigheden meteen konden zijn, waardoor je wist dat dit een impact kon hebben op uw woonsituatie. 2 - 3 maand vertraging is uiteindelijk 60 werkdagen of nog geen afwijking van 12% wat ze moeten bekomen maar belangrijker of uwe kleine nu x jaar is of x jaar en 3 maanden dat hij heeft moeten opgroeien op dat appartement. Dat is geen significant verschil. Allez ik zie het niet, misschien dat iemand anders mij daar ongelijk gaat in kunnen geven.
Hopelijk vervolgd men die nu voor het maken van een niet essentiele reis. Karma's a bitch.![]()
Vlaming (43) vliegt naar Las Vegas voor coronavaccin: “In minder dan 24 uur was ik ingeënt”
Nog minstens een paar maanden wachten op een vaccin in België of er eentje scoren binnen de 24 uur in de VS? Voor social media-ondernemer Cain Ransbottyn (43) uit Brasschaat was dat een ‘no-brainer’. Hij besliste een vlucht naar Las Vegas te boeken en kreeg in een lokaal vaccinatiecentrum een...www.hln.be
Dat is nu al jaren dat die Cain te pas en te onpas eens in het nieuws mag komen omdat hij weer een of andere o-zo-stoere actie heeft gedaan, vraag me echt af waarom de media zo'n eikel aandacht blijft gunnen.
Voor de liefhebbers een kleine bloemlezing :
![]()
‘Ik rijd te snel om die borden te kunnen lezen'
‘Hardrijders zijn volwassen kleuters.' ‘Te snel rijden is een afknapper.' Langs Vlaamse snelwegen verschijnen dezer dagen grote borden met een nieuwe campagne die laagvliegers op betere gedachten moet brengen. Of het zal helpen? ‘Ik rijd te snel om die borden te kunnen lezen.'www.standaard.be
![]()
Cain (39) mag niet meer naar Tomorrowland: “Omdat ik met waterpistool vol gin-tonic op mensen spoot”
“Ik moet u helaas melden dat de tickets voor TML werden geannuleerd door de organisatie”. Al 38 mensen kregen deze week een brief in de bus met de mededeling dat ze niet welkom zijn op Tomorrowland. “Alsof ik een extremist of terrorist ben”, zegt Cain Ransbottyn (39) uit Brasschaat.www.nieuwsblad.be
Geweigerde festivalbezoeker uren in cel
www.hln.be
![]()
Getest in “undercover” YouTube-video: zal een prostituee je haar knippen?
Cain Ransbottyn, een bekende Antwerpenaar die in het verleden al met meerdere stunts de pers haalde, heeft opnieuw toegeslagen. In een “undercover” YouTube-video test hij de stelling die een tijdje geleden de ronde deed: “Kapsalons gesloten, maar naar de hoeren gaan mag wel”. Ransbottyn nodigde...www.nieuwsblad.be
![]()
Politie helpt gestrande man zonder rijbewijs weer op weg
Geen rijbewijs hebben, zonder benzine vallen en vervolgens door de politie geholpen worden zodat je weer verder kan. Het overkwam gisteren Cain Ransbottyn uit Brasschaat, die het nodig vond de politie daarna nog wat uit te dagen door foto's van het gebeuren op Facebook te plaatsen.www.nieuwsblad.be
![]()
Antwerpenaar haalt met crowdfunding 1.122 euro op voor parkeerboete
Nadat de interesten van een (volgens 'de dader' onterechte) parkeerboete van 12 euro zijn opgelopen tot bijna 400 euro, wilde Cain Ransbottyn met crowdfunding genoeg geld ophalen om zijn schuld bij de politie te vereffenen. Na nog geen 24 uur zat hij al aan een duizelingwekkende 1.122 euro, alle...www.hln.be
![]()
Vlaming (43) vliegt naar Las Vegas voor coronavaccin: “In minder dan 24 uur was ik ingeënt”
Nog minstens een paar maanden wachten op een vaccin in België of er eentje scoren binnen de 24 uur in de VS? Voor social media-ondernemer Cain Ransbottyn (43) uit Brasschaat was dat een ‘no-brainer’. Hij besliste een vlucht naar Las Vegas te boeken en kreeg in een lokaal vaccinatiecentrum een...www.hln.be
Dat is nu al jaren dat die Cain te pas en te onpas eens in het nieuws mag komen omdat hij weer een of andere o-zo-stoere actie heeft gedaan, vraag me echt af waarom de media zo'n eikel aandacht blijft gunnen.
Voor de liefhebbers een kleine bloemlezing :
![]()
‘Ik rijd te snel om die borden te kunnen lezen'
‘Hardrijders zijn volwassen kleuters.' ‘Te snel rijden is een afknapper.' Langs Vlaamse snelwegen verschijnen dezer dagen grote borden met een nieuwe campagne die laagvliegers op betere gedachten moet brengen. Of het zal helpen? ‘Ik rijd te snel om die borden te kunnen lezen.'www.standaard.be
![]()
Cain (39) mag niet meer naar Tomorrowland: “Omdat ik met waterpistool vol gin-tonic op mensen spoot”
“Ik moet u helaas melden dat de tickets voor TML werden geannuleerd door de organisatie”. Al 38 mensen kregen deze week een brief in de bus met de mededeling dat ze niet welkom zijn op Tomorrowland. “Alsof ik een extremist of terrorist ben”, zegt Cain Ransbottyn (39) uit Brasschaat.www.nieuwsblad.be
Geweigerde festivalbezoeker uren in cel
www.hln.be
![]()
Getest in “undercover” YouTube-video: zal een prostituee je haar knippen?
Cain Ransbottyn, een bekende Antwerpenaar die in het verleden al met meerdere stunts de pers haalde, heeft opnieuw toegeslagen. In een “undercover” YouTube-video test hij de stelling die een tijdje geleden de ronde deed: “Kapsalons gesloten, maar naar de hoeren gaan mag wel”. Ransbottyn nodigde...www.nieuwsblad.be
![]()
Politie helpt gestrande man zonder rijbewijs weer op weg
Geen rijbewijs hebben, zonder benzine vallen en vervolgens door de politie geholpen worden zodat je weer verder kan. Het overkwam gisteren Cain Ransbottyn uit Brasschaat, die het nodig vond de politie daarna nog wat uit te dagen door foto's van het gebeuren op Facebook te plaatsen.www.nieuwsblad.be
![]()
Antwerpenaar haalt met crowdfunding 1.122 euro op voor parkeerboete
Nadat de interesten van een (volgens 'de dader' onterechte) parkeerboete van 12 euro zijn opgelopen tot bijna 400 euro, wilde Cain Ransbottyn met crowdfunding genoeg geld ophalen om zijn schuld bij de politie te vereffenen. Na nog geen 24 uur zat hij al aan een duizelingwekkende 1.122 euro, alle...www.hln.be