Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Verse ergernis :sop:, misschien wel door anderen ook reeds meegemaakt.

Ik zeg tegen vrouw: "ik ga een ps5 kopen dit jaar. "
Antwoord: "Ge hebt toch een playstation"
Ik: "ja, maar da's een ps4"
Antwoord: "Hij is toch niet kapot, waarom wil je dan een nieuwe"

...

Begin maar he
Vraag eens waarom zij meer dan 1 paar schoenen nodig heeft?

Een blaar aan mijn kleine tenen.
Ik ben een beetje vergeten de standaardzolen uit de nieuwe schoenen te halen voor de steunzolen in de schoen te doen... Die schoenen leken zo smal...

...

Begin maar wijdverspreid
Het principe van één gemeenschappelijke rekening als koppel is wijdverspreid, maar zelf begrijp ik dat niet zo goed eigenlijk. Er is zo toch geen nadeel aan een deel geld in eigen beheer?

Hier spreken we een maandelijks gemeenschappelijk budget af, dat wordt doorgestort naar een gemeenschappelijke lopende rekening en dat is het dan. Daarmee worden dan alle gemeenschappelijke kosten gedragen, ook kind en hypotheek. De rest is in eigen beheer, dus als iemand wil splashen aan een duur item voor zichzelf is dat nooit een probleem. Ik had vroeger een collega, die van zijn vrouw geen games mocht kopen. Die gaf me dan cash geld, en ik kocht dan voor hem steamkeys :oink:

Nadeel is wel dat er geen controle is dat iedereen genoeg spaart voor noodgevallen, maar dat is bij ons geen probleem. Beetje extra rekenwerk af en toe, maar blijft binnen de perken. Ad-hoc kosten worden afgerekend in Splitwise. Loonverlies door 4/5e werken voor extra tijd met kind wordt ook maandelijks verrekend bijvoorbeeld.

Winkelen.
- Winkelen in de AH, waar er vandaag precies meer bijvullers dan klanten aan het werk waren. Overal rekken en kratten, alles stopt op, soms gewoon in grid lock staan 😂
- Mensen die hun kar gewoon in het midden van de gang zwieren en laten staan terwijl ze 2 rayons verder iets gaan halen. Voegt weer toe aan de frustraties van puntje 1
- Koppels die elk een kar nemen en dan naast elkaar door de rayons gaan en de boel, alweer, vrolijk opstoppen
- Aan de charcuterie, mensen die tegen u komen staan om toch maar te zien hoeveel soorten salami er zijn. Corona? Wat is dat?
- Vader laat zijn dochter perziken nemen. "Wel eerst eens voelen en er wat op duwen zodat je weet dat het goede zijn".

Altijd hatelijk als er zo een koppel voor u staat aan de kassa. Een met een volle kar en een met een lege kar. Die volle kar gaat dan eerst, waardoor die lege kar voor u staat. Daardoor kun je zo net niet deftig aan die band dus kan je nog niet echt beginnen uitladen. Ze hebben dan betaald en gaan tesamen weg en dan moet je eigenlijk een beetje al rushend uw kar uitladen want het is direct aan u en die kassierster zit dan te wachten. En dat is hatelijk, zeker als je een redelijk volle kar hebt.

GODVERDOMME :angry:

...

Begin maar he
Bij mij is dat altijd drie weken na datum: hebde gij iets nieuw gekocht?

Unwritten rule: ik geef geen commentaar op haar pakketjes H&M & Zalando die het hier regent, zij zwijgt over mijn games.

'k Heb nog maar ene keer 2 weken beeld zonder klank gehad voor een aankoop. Da was toen ik ne cabrio was gaan kopen. Madam vond da ik die was gaan halen gelijk dak een paar schoenen ging kopen. Ik was er pertang nog maar een jaar over bezig. En dan krijgt ge: "jama ik dacht dat ge dat niet meende".

Voor dan stevig te plooien en ermee te willen rijden als ik em had.

Laatst bewerkt:
Altijd hatelijk als er zo een koppel voor u staat aan de kassa. Een met een volle kar en een met een lege kar. Die volle kar gaat dan eerst, waardoor die lege kar voor u staat. Daardoor kun je zo net niet deftig aan die band dus kan je nog niet echt beginnen uitladen. Ze hebben dan betaald en gaan tesamen weg en dan moet je eigenlijk een beetje al rushend uw kar uitladen want het is direct aan u en die kassierster zit dan te wachten. En dat is hatelijk, zeker als je een redelijk volle kar hebt.

GODVERDOMME :angry:
De paar keren dat ik mee ga met madam en kind ga ik dan als eerste en direct naar buiten gaan wachten...

Dat je een game op Steam koopt, en dat deze game niet eens werkt na het installeren. Resident Evil operation Racoon City, ga je wat googlen voor de oplossing. Is het een heel gedoe om het te laten werken. Nee ik betaal om mij te amuseren, niet om mij te ergeren. Niet de eerste keer trouwens dat ik zoiets meemaak bij Steam. Controleren die hun producten niet voor ze iets verkopen? Dat wordt WEERAL een refund.

Laatst bewerkt:
Dat je een game op Steam koopt, en dat deze game niet eens werkt na het installeren. Resident Evil operation Racoon City, ga je wat googlen voor de oplossing. Is het een heel gedoe om het te laten werken. Nee ik betaal om mij te amuseren, niet om mij te ergeren. Niet de eerste keer trouwens dat ik zoiets meemaak bij Steam. Controleren die hun producten niet voor ze iets verkopen? Dat wordt WEERAL een refund.
Dik schijtspel dus je mist niks.

Na een halve dag terug op het forum komen en zien dat bij sommigen de banhamer weer toegeslagen heeft. Altijd spijtig om het drama gemist te hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan