Ach ja, als het een samenwonend koppel is (dus niet twee vriendinnen of zo), maakt het mij eerlijkheidshalve niet zoveel uit. Dat maakt de besmettingskans niet veel meer of minder. En of ze nu alleen zijn of niet, ze gaan toch evenveel winkelwaren kopen. (Allé ja gemiddeld genomen toch, want je hebt altijd wel van die koppels die dan twee winkelkarren helemaal volladen

). Zolang ze maar respectvol opzij gaan als ik er langs moet.
En die koppels gaan ook aan de kassa niet meer of minder tijd spenderen. En het is (in tegenstelling tot de eerste golf) nu ook weer niet zo, dat ze buiten met tientallen staan aan te schuiven. Allé ja hier toch niet.
Maar ja, soms zie ik ook gewoon vriendinnen gezellig praten tegen elkaar en mij ophouden in de gang. Of 4 man die duidelijk elkaar kennen die dan de ganse gang blokkeren en dan ook nog eens oorkleppen op hebben. Daar kan ik mij ook serieus aan ergeren. Hatelijk gewoon.
Onlangs nog één oudere dame en die kende een winkelbediende en die zaten dan samen vrolijk te praten net op een plaats, waar ik net moest zijn. Ik heb zeker 3x 'excuseer!' gezegd, de 3de keer héél luid maar nul komma nul reactie. Ik heb dan later terug mogen komen naar die gang om mijn waren uit de schappen te halen. Dat was er echt over ..