Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je hebt nog geluk dat hij niet weggesleept is. Ik heb dat 2 x voorgehad, ik kan u vezekeren vreemd gevoel als ge zo in de ochtend met u laptop taske en autosleutels in de hand naar een lege straat aan't wandelen zijt. Dan klopt ge u nog eens op u kaak en hoopte dat ge uwe wagen ergens anders hebt geplaatst of verstopperke aan't spelen is. Het zielige van al is dat ze u perfect kunnen opbellen aan de hand van u nummerplaat en dat heel die poespas niet nodig is.
Maar waarom zouden zij zich bezig houden met je uit de miserie te helpen als je erzelf je niks van aantrok?

Onlangs nog één oudere dame en die kende een winkelbediende en die zaten dan samen vrolijk te praten net op een plaats, waar ik net moest zijn. Ik heb zeker 3x 'excuseer!' gezegd, de 3de keer héél luid maar nul komma nul reactie. Ik heb dan later terug mogen komen naar die gang om mijn waren uit de schappen te halen. Dat was er echt over ..
Duw ne keer gewoon met uw kar tegen hun kar... Das der zwaar over ja.
Ook al voorgehad en dan 'per ongeluk' tegen hen gereden, oei ja... Kheb hier iets nodig.

Ach ja, als het een samenwonend koppel is (dus niet twee vriendinnen of zo), maakt het mij eerlijkheidshalve niet zoveel uit. Dat maakt de besmettingskans niet veel meer of minder. En of ze nu alleen zijn of niet, ze gaan toch evenveel winkelwaren kopen. (Allé ja gemiddeld genomen toch, want je hebt altijd wel van die koppels die dan twee winkelkarren helemaal volladen :angry:). Zolang ze maar respectvol opzij gaan als ik er langs moet.

En die koppels gaan ook aan de kassa niet meer of minder tijd spenderen. En het is (in tegenstelling tot de eerste golf) nu ook weer niet zo, dat ze buiten met tientallen staan aan te schuiven. Allé ja hier toch niet.

Maar ja, soms zie ik ook gewoon vriendinnen gezellig praten tegen elkaar en mij ophouden in de gang. Of 4 man die duidelijk elkaar kennen die dan de ganse gang blokkeren en dan ook nog eens oorkleppen op hebben. Daar kan ik mij ook serieus aan ergeren. Hatelijk gewoon.

Onlangs nog één oudere dame en die kende een winkelbediende en die zaten dan samen vrolijk te praten net op een plaats, waar ik net moest zijn. Ik heb zeker 3x 'excuseer!' gezegd, de 3de keer héél luid maar nul komma nul reactie. Ik heb dan later terug mogen komen naar die gang om mijn waren uit de schappen te halen. Dat was er echt over ..
Gewoon met de kar "boenk" erop en dan "oh sorry, ik zag u niet"

En die koppels gaan ook aan de kassa niet meer of minder tijd spenderen.
Als ze apart afrekenen wel hé.

Had deze week overduidelijk een koppel voor mij aan de kassa, heel de winkel door samen aan het leuteren en gangen blokkeren, aan de kassa kenden ze elkaar zogezegd niet en daarna reden ze weg in dezelfde auto.
Tja. :)

Zoals iemand al eerder schreef:

Artikel 26. Halfmaandelijks beurtelings parkeren in gans een bebouwde kom​

26.1. Het halfmaandelijks beurtelings parkeren is van kracht op alle rijbanen van een bebouwde kom, wanneer boven de verkeersborden die het begin van deze bebouwde kom aanduiden het verkeersbord E11 is aangebracht.

E11.png
E11

Het parkeren op de rijbaan is dan slechts toegelaten van de 1ste tot de 15de van de maand, langs de kant van de gebouwen met onpare nummers en, van de 16de tot het einde van de maand, langs de kant van de gebouwen met pare nummers.

Wanneer er langs één kant van de rijbaan geen huisnummering is, staat zulks gelijk met een onpare nummering indien de gebouwen langs de andere kant pare nummers hebben, en met een pare nummering indien de gebouwen langs de andere kant onpare nummers hebben.

Het veranderen van kant van de rijbaan moet gebeuren op de laatste dag van elke periode tussen 19 u. 30 en 20 uur.

Er valt niets aan te vechten, want er is een duidelijk wettelijk kader. Ik betwist echter niet dat het mensenkloterij is maar zo'n argument gaat niet veel uithalen bij een betwisting.
Wist ik niet. Bedankt voor de info!

Had deze week overduidelijk een koppel voor mij aan de kassa, heel de winkel door samen aan het leuteren en gangen blokkeren, aan de kassa kenden ze elkaar zogezegd niet en daarna reden ze weg in dezelfde auto.
Vind je jezelf dat niet een beetje creepy dat je andere mensen zo in de gaten zit te houden?

Idem... Heb heel die maatregelen en het constante thuis zitten goed kunnen plaatsen, maar de laatste weken is m'n batterij ook zo goed als op. Ik kan ook amper nog prikkels verdragen. Gisteren noodgedwongen wekelijkse boodschappen moeten gaan doen (voor het eerst in maanden dat ik dat nog eens deed ipv m'n vriendin) en was echt kapot toen ik thuiskwam doordat ik het echt niet meer gewoon ben om op plaatsen te zijn waar ge langs alle kanten omringd zijt door (vooral irritante) mensen.

Vandaag stond m'n hoofd ook op ontploffen door heel de dag met de kleine te zitten hier. Dat manneke is eigenlijk echt braaf maar een hele dag getetter van een peuter is momenteel nog vermoeiende dan anders en ben dan 's avonds echt óp.

En om deze klaag&zaag-post toch te doen eindigen met een echte irritatie: Mensen die met twee met elk hun eigen kar de supermarkt in gaan, met als toppunt gisteren vier (!!!) dames van middelbare leeftijd die samen met elk een kar door de supermarkt liepen te slenteren ter vervanging van hun wekelijkse koffie met vlaai-middag en in elke gang halt hielden om elk potje magere yoghurt of boterhammenworst met 10%minder vet te stonden reviewen alsof het was de nieuwste high-range smartphone. En dan ook nog denken dat een pukkel met een eenzame haar op uw neus sexy is, want die neus moesten ze toch duidelijk even boven dat mondmasker uit laten pronken.
De smiley was om je lyrische stukje onderaan, niet omdat jij en @Pana en nog vele andere zich duidelijk kut voelen 😓
Hopelijk houden jullie het nog enkele maandjes vol 💪

Die nieuwe Verisure reclame met die twee buren is nog erger dan de vorige.

"Ik denk er ook aan een Verisure te nemen"
"Niet over twijfelen, kijk maar eens op hun website"
"Zal ik zeker doen"

Inclusief de meest geforceerde colgate glimlach die je jezelf kan inbeelden.
Ik kijk niet zo vaak gewone TV en heb dus de Verisure hype gemist. Uit nieuwsgierigheid de reclame even opgezocht en holy shit wat een slechte acteurs. Die hun tekst is zo monotoon. 😂

“Ik kon er niet van slapen” op dezelfde toon als “Ik heb gisteren een salade gegeten”.

De Nederlandse versie is ook niet veel beter.

Ach ja, als het een samenwonend koppel is (dus niet twee vriendinnen of zo), maakt het mij eerlijkheidshalve niet zoveel uit. Dat maakt de besmettingskans niet veel meer of minder. En of ze nu alleen zijn of niet, ze gaan toch evenveel winkelwaren kopen. (Allé ja gemiddeld genomen toch, want je hebt altijd wel van die koppels die dan twee winkelkarren helemaal volladen :angry:). Zolang ze maar respectvol opzij gaan als ik er langs moet.

En die koppels gaan ook aan de kassa niet meer of minder tijd spenderen. En het is (in tegenstelling tot de eerste golf) nu ook weer niet zo, dat ze buiten met tientallen staan aan te schuiven. Allé ja hier toch niet.

Maar ja, soms zie ik ook gewoon vriendinnen gezellig praten tegen elkaar en mij ophouden in de gang. Of 4 man die duidelijk elkaar kennen die dan de ganse gang blokkeren en dan ook nog eens oorkleppen op hebben. Daar kan ik mij ook serieus aan ergeren. Hatelijk gewoon.

Een "Evergreentje" doen met uw winkelkar om hen te kloten?

Gisteren een lange wandeling gemaakt met enkele vrienden. Toen ik terug aan de auto aankwam zag ik dat ik me beter ergens anders had geparkeerd dan onder die boom... Heel mijn auto ondergekakt...

Gisteren een lange wandeling gemaakt met enkele vrienden. Toen ik terug aan de auto aankwam zag ik dat ik me beter ergens anders had geparkeerd dan onder die boom... Heel mijn auto ondergekakt...
bwa, weer gratis compost he voor thuis :usure:

Volledig mee eens. De COVID regels zijn één zaak, maar in feite begint het al met respectvol te zijn tov de andere klanten hé.

PS. In bijvoorbeeld een supermarkt zou ik begot niet weten waarom je anno 2021 daar met twee moet komen winkelen. Je weet exact wat je wil kopen. Maar als je een groot artikel wil kopen (voorbeeld een bed in de Ikea) dan begrijp ik wel dat beide partners (apart of samen - dat laatste mag dus niet) even dat bed komen inspecteren hé. (om het dan later online aan te kopen hé).

Door de vogels of door ne mens? :sop:

Ooit bijna een ongeluk gehad en op de pechstrook moeten stoppen omdat vogels ineens vanuit de lucht héél mijn vooruit asap onder gekakt hadden en ik zag echt NIKS meer van de éne seconde op de andere.

Ik heb toen vieze gezichten gezien van andere chauffeurs, omdat ik op de pechstrook mijn voorruit aan het kuisen was (met de harde kant van een spons, want water had ik niet bij), maar ja ik had géén andere keuze. :tongue:

Laatst bewerkt:
Vind je jezelf dat niet een beetje creepy dat je andere mensen zo in de gaten zit te houden?
Als ze de gang blokkeren als je erdoor moet, daarna voor jou aan de kassa staan aan te schuiven om uiteindelijk weg te rijden vlak voor jouw neus.
Dan is het redelijk moeilijk om dat niet te zien.

BeyondGaming, laat zeker geen enkele mogelijkheid onbenut om te sneren naar anderen... :laugh:

Als ze de gang blokkeren als je erdoor moet, daarna voor jou aan de kassa staan aan te schuiven om uiteindelijk weg te rijden vlak voor jouw neus.
Dan is het redelijk moeilijk om dat niet te zien.

BeyondGaming, laat zeker geen enkele mogelijkheid onbenut om te sneren naar anderen... :laugh:
Waarom zo defensief? Voel je je betrapt in je voyeurisme? :laugh:

Fucking uur dat veranderd. En ik heb een extreem kort weekend waarin ik extreem veel te doen heb. Dus heb ik extreem weinig nood aan die extreem irritante uurswissel. Da's wel extreem ze.

En toch nog extreem veel tijd vinden op hier te posten? :unsure:
Ik ben juist wakker, dit hoort bij mijn koffie met sigaret ritueel. En ik ben wakker geschoten om half 11, maar eigenlijk was het dan nog maar half 10. Dus cava nog voor een zondag eh. Maar nu heb ik wel door dat ik om 3 uur nog ergens moet zijn maar ik in de tussentijd nog naar bakker moet, grote boodschap moet doen, moet ontbijten, mij moet scheren en douchen, langs moet gaan bij de grootouders en nog bij een winkel iets moet gaan afhalen.

Mijn leven is veel te zwaar :cry:
Om dat te compenseren zet ik me eerst nog een koffietje. Gij geen goesting om naar den bakker te gaan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan