Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Maar is dat nu echt iets dat je zoveel gebruikt dat je er dedicated knoppen voor nodig hebt? Ik open quasi alle links steeds met rechtsklik > open in new tab, dus ik gebruik maar zelden de terug-knop.
Dat gebruik ik toch ook heel veel. Dat is mijn #1 requirement als ik een muis koop. Die brol die ik op mijn werk krijg pak ik zelfs niet mee als het geen side-buttons heeft.

Mijn vrouwelijke stagair collega hier net in haar e-mail de termen 'SoMe' en 'Socials' ggebruikt. Net een beetje spouw in mijn mond geproduceerd, Een absoluut verzwakking in onze samenleving en God dank ik mag thuitswerken, stel u voor met zoiets op den bureau te zitten.
SoMe is nu ook wel niet zo groot. Dus daar moet ge u echt niet voor schamen dat ge dat niet kent.

In een vlaag van zinsverbijstering besloten om als mentale zelfkastijding eens een filmpje te bekijken van die Acid eenerzijds en Céline en Michiel anderzijds. Kwestie van eens te weten waar die heisa nu echt over gaat.
Voor alle zekerheid toch maar die filmpjes op Youtube in incognitomodus bekeken. Stel je voor dat ik plots op mijn kanaal, waar anders alleen maar kwaliteitssuggesties op komen, influencervideos te zien krijg als aanbevolen inhoud.

Eerst die CéMi geprobeerd. Na twee minuten heb ik het opgegeven. Acid was daarna aan de beurt, maar die figuur was -zo mogelijk- nog dertien keer ergerlijker. Daar heb ik wijselijk de handdoek na driekwart minuut in de ring gegooid. Ik kan het niet. Ik kan het echt niet opbrengen om zo'n filmpje van tien minuten of langer in één trek uit te zitten. Reclame, fake enthousiasme, nog hatelijker en zieliger gebedel om abonnees dan op de Meir tijdens de kerstinkopen, reclame voor hun meurchandising brol, en nog meer gezeur voor abonnees,... Wat is daar in hemelsnaam leuk aan?
Voor één keer is deze meme echt wel toepasbaar:

H2KZVJrVVjt0Sy-A8fO1p5jcFCIDPC3EPxmHh4IEYT8.jpg
Top drie posts op beyond gaming zonder twijfel.

Ik heb mij in het verleden altijd fel uitgesproken tegen de "pedagogische" tik, maar als ik ooit kinderen heb die die zever opzetten zal mijn rechtse toch eens uitschieten vrees ik.

“Op de laatste dag van elke periode moet men tussen 19u30 en 20u van kant veranderen.”
Ik wist het eerlijk gezegd niet van die regel aangezien ik daar enkel parkeer als ik geen parking in mijn straat vind. Ook was ik niet de enige die daar stond, zeker 8 auto's stonden daar nog van de bewoners na 22u. Dus dacht dat in de vroege ochtend veranderen wel ok zou zijn.

Heb het nagevraagd bij de bewoners en zij hebben allemaal een boete ontvangen. Je zou denken dat ze coulant zouden zijn de 1e dag van die maand, maar nee..

Dan nog een boete gekregen omdat ik niet op tijd heb veranderd van kant tijdens het beurtelings parkeren in 't straat. Op de 16e van de maand moet je van kant wisselen, en ik heb mij daar de 15e in de avond geparkeerd met de gedachte om 's morgens de 16e dan mij te verzetten.

Die fuckers van de flikken hebben mij geverbaliseerd om 00:05u, alsof dat die stonden te wachten om iedereen te verbaliseren die niet op tijd veranderd is van kant. Met de avondklok weten ze dan ook dat niemand na 12u naar buiten mag dus ze hebben vrij spel.

Echt, mijn hele dag naar de kloten door zulke zaken. Het enige dat ik nu heb geleerd is dat ik de 15e mij van kant verzet.

Als je om 23:55 al aan de andere kant zou staan en ze zien het dan, zou je ook in fout zijn. Aangezien de nachtklok geldt kan je dus gewoon nooit correct staan op die wissel. Ik zou die toch aanvechten als ik jou was.

Als je om 23:55 al aan de andere kant zou staan en ze zien het dan, zou je ook in fout zijn. Aangezien de nachtklok geldt kan je dus gewoon nooit correct staan op die wissel. Ik zou die toch aanvechten als ik jou was.
Zoals iemand al eerder schreef:

Artikel 26. Halfmaandelijks beurtelings parkeren in gans een bebouwde kom​

26.1. Het halfmaandelijks beurtelings parkeren is van kracht op alle rijbanen van een bebouwde kom, wanneer boven de verkeersborden die het begin van deze bebouwde kom aanduiden het verkeersbord E11 is aangebracht.

E11.png
E11

Het parkeren op de rijbaan is dan slechts toegelaten van de 1ste tot de 15de van de maand, langs de kant van de gebouwen met onpare nummers en, van de 16de tot het einde van de maand, langs de kant van de gebouwen met pare nummers.

Wanneer er langs één kant van de rijbaan geen huisnummering is, staat zulks gelijk met een onpare nummering indien de gebouwen langs de andere kant pare nummers hebben, en met een pare nummering indien de gebouwen langs de andere kant onpare nummers hebben.

Het veranderen van kant van de rijbaan moet gebeuren op de laatste dag van elke periode tussen 19 u. 30 en 20 uur.

Er valt niets aan te vechten, want er is een duidelijk wettelijk kader. Ik betwist echter niet dat het mensenkloterij is maar zo'n argument gaat niet veel uithalen bij een betwisting.

Parkeerwachters zijn gewoon gefrustreerde freggels die vroeger de droom hadden om bij de politie te gaan, maar te dik, lomp of idioot waren om door de testen te raken. Hun volledige raison d'etre is de frustratie van hun gefaalde leven kanaliseren door andere mensen een boete aan te smeren en een fractie van die frustratie over te hevelen.

Niemand houd van parkeerwachters, ook de parkeerwachters zelf niet.

Parkeerwachters zijn gewoon gefrustreerde freggels die vroeger de droom hadden om bij de politie te gaan, maar te dik, lomp of idioot waren om door de testen te raken. Hun volledige raison d'etre is de frustratie van hun gefaalde leven kanaliseren door andere mensen een boete aan te smeren en een fractie van die frustratie over te hevelen.

Niemand houd van parkeerwachters, ook de parkeerwachters zelf niet.
Een parkeerwachter kan geen boete geven. Dat is enkel politie dus ...

Parkeerwachters werken doorgaan ook nooit 's nachts.

Een parkeerwachter kan geen boete geven. Dat is enkel politie dus ...

Parkeerwachters werken doorgaan ook nooit 's nachts.
Het heeft een ander woord, maar je hebt evenveel recht om een boete niet te betalen als een retributie van een parkeerwachter: nul.

Nu, in dit geval zal het idd een politieagent geweest zijn. Een parkeerwachter mag idd een fout geparkeerde auto niet bekeuren, die mag enkel optreden tegen iemand die niet betaald heeft of een bepaalde kaart voor bepaalde zone's niet heeft (bewoners of invalide bv).

Je hebt nog geluk dat hij niet weggesleept is. Ik heb dat 2 x voorgehad, ik kan u vezekeren vreemd gevoel als ge zo in de ochtend met u laptop taske en autosleutels in de hand naar een lege straat aan't wandelen zijt. Dan klopt ge u nog eens op u kaak en hoopte dat ge uwe wagen ergens anders hebt geplaatst of verstopperke aan't spelen is. Het zielige van al is dat ze u perfect kunnen opbellen aan de hand van u nummerplaat en dat heel die poespas niet nodig is.

Anyway, koffiekoeken bij den bakker gaan halen en geeft dat altijd zo mee in zakken ipv in zo'n grote doos. Met als gevolg die kriekenkoeken uitgelopen over die chocolade en vica verca. Weeral ne leuke start van de dag.

Het heeft een ander woord, maar je hebt evenveel recht om een boete niet te betalen als een retributie van een parkeerwachter: nul.

Nu, in dit geval zal het idd een politieagent geweest zijn. Een parkeerwachter mag idd een fout geparkeerde auto niet bekeuren, die mag enkel optreden tegen iemand die niet betaald heeft of een bepaalde kaart voor bepaalde zone's niet heeft (bewoners of invalide bv).
in bepaalde steden mogen ze dit wel, waaronder kortrijk en waregem.. ask me how i know :')

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan