Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
De fascinatie die jij hebt voor het hele crypto gebeuren blijft mij verbazen.
Als je al veel gelezen had over irrationele speculatieve episodes in het verleden (bv. 'panics, manias, crashes' , 'a short history of financial euphoria', etc), en je maakt dan live 1 van de grootste mee, en je kan zelfs communiceren met de actoren erin, dan is dat méér dan fascinerend :)

Precies alsof je terug naar de tijd kan reizen van de beschreven episodes in die boeken, alles kan observeren, en zelfs vragen kan stellen aan de personages.

Neen er is een link (klein risico). Maar de kans op hartproblemen bij een covid-besmetting is nog een pak groter.
Ja er is een link, maar dan wel korte tijd na het krijgen van het vaccin, niet maanden, of meer dan een jaar nadat je gevaccineerd bent geweest.
Kans op hartproblemen na een besmetting is trouwens ook miniem, heel wat mensen die in het begin in het ziekenhuis beland zijn hebben hartproblemen over gehouden aan de behandeling, niet aan de besmetting.

Ja er is een link, maar dan wel korte tijd na het krijgen van het vaccin, niet maanden, of meer dan een jaar nadat je gevaccineerd bent geweest.
Kans op hartproblemen na een besmetting is trouwens ook miniem, heel wat mensen die in het begin in het ziekenhuis beland zijn hebben hartproblemen over gehouden aan de behandeling, niet aan de besmetting.
Neen, dat is door de besmetting, niet de behandeling.
Hartspierontstekingen werden trouwens heel snel gedocumenteerd bij mensen die alleen een asymptomatische besmetting hadden opgelopen (dus nooit symptomen vertoonden).

Welke is de juiste kant van de baan om te lopen?

Ik loop tegen de richting in, dan zie ik ze komen, en kan ik uit de weg gaan indien nodig.
Indien dit de foute kant is, blijf ik het toch zo doen :)
Dan mag je nog half in de gracht rijden/lopen, nipt voorbij scheuren zullen ze doen. Bij sommigen is dat denk ik echt gewoon een kwestie van tijd vooraleer daar eens iemand op die hun motorkap ligt, en dan hoop ik dat dat slachtoffer niet te zwaar gekwetst is en dat die bestuurder voor de rest van zijn/haar (maar vooral 'zijn', daar moeten we ook eerlijk in zijn) leven nachtmerries heeft.
Indien er een geen fiets/voetpad is maar wel een "begaanbare berm", dien je als voetganger in principe op de berm te gaan/lopen. Maar uiteraard kan je er over discussiëren wat begaanbaar is.

Indien niet, moet je idd op de rijbaan tegen de richting lopen. En passerende voertuigen dienen met een marge van 1.5m de voetganger te passeren. In de praktijk zou dit dan betekenen dat ze net zoals bij kruisende auto's half in de berm moeten om een voetganger te passeren. Naar mijn ervaring (ik ga ook regelmatig lopen op zulke keuterbaantjes) respecteert amper 10-20% van de auto's deze regels. De rest rijdt meestal bijna uw broek af.

Je kan dan wel op uw strepen gaan staan als voetganger, maar je blijft natuurlijk wel de "zwakke" weggebruiker.

*zet dochter in de auto*

Dochter:

giphy.gif

Weetje van de dag: een kinderzitje is geen waterdichte kuip - alles loopt erdoor en dat onding is haast onmogelijk proper te maken

*zet dochter in de auto*

Dochter:

Weetje van de dag: een kinderzitje is geen waterdichte kuip - alles loopt erdoor en dat onding is haast onmogelijk proper te maken
Aaah, the good ol' overgeven in den auto.

Toen we vorig jaar op reis vertrokken mijnen auto volledig gepoetst vanbinnen en vanbuiten. Travel ready!
10 minuten onderweg en heel het interieur ondergespogen.

Good times.

Ik heb een handdoek liggen onder de kinderstoel om dit op te vangen, in de mate dat het kan. Waar de straal naartoe gaat is natuurlijk niet op te vangen :unsure:

Zijn er in België effectief kinderen die in de Kerstman geloven? Gekochte cadeau’s werden hier altijd al onder de boom gezet wanneer ze gekocht werden.

Staat er dan effectief een kerstboom met geen enkel pakje tot 25/12?
Alles in de kast en op kerstdag zelf als de kerstman komt gaat de mama met de kinderen naar een andere kamer want de kerstman heeft privacy nodig om te komen.

En dan gaat de papa is voorzichtig kijken of hij al is gekomen.

Zo was het altijd bij ons.

Bij mijn vrouw word de kerstboom pas de 25e geveld buiten en in de woonkamer gezet.

En passerende voertuigen dienen met een marge van 1.5m de voetganger te passeren. In de praktijk zou dit dan betekenen dat ze net zoals bij kruisende auto's half in de berm moeten om een voetganger te passeren. Naar mijn ervaring (ik ga ook regelmatig lopen op zulke keuterbaantjes) respecteert amper 10-20% van de auto's deze regels. De rest rijdt meestal bijna uw broek af.
Moest dat zo'n typisch baantje zijn waar je half in de gracht steekt als je wat uitwijkt zou ik het nog begrijpen eigenlijk. Maar het gaat in mijn verhaal over een baantje dat breed genoeg is om twee (kleine) auto's te laten kruisen zonder dat er iemand de berm in moet, dus het is zeker niet zo dat die wagens op dat baantje allerlei toeren moeten uithalen om mij in te halen of voorbij te rijden. Als er geen tegenligger is kunnen ze gemakkelijk 1.5 meter laten. De meesten doen dat gewoonweg niet en er zijn er dus zelfs die in mijn ogen gewoon nog wat dichter komen rijden.

Maar inderdaad: op je strepen gaan staan als zwakke weggebruiker is geen goed idee. Ik stel me als ik met de fiets rijd ook altijd veel 'onderdaniger' op dan nodig, bijvoorbeeld. Je bent er vet mee dat je technisch gezien gelijk/voorrang had maar je met je gelijk wel onder de banden van een wagen bent gedonderd.

in de 4 straten van het kruispunt waar ik woon, zijn er ondertussen een10-tal parkeerverboden, waarvan zeker de helft langer dan een maand.
ondertussen hebben ze op een plaats waar je 4 wagens kwijt kon, nog eens fietsenrekken bij gezet.
binnenkort zijn er weer populaire events in de stad, waardoor er weer sluikparkeerders plaatsen gaan inpikken. en als bewoner kan je hier uiteindelijk nog nauwelijks uw auto kwijt.

Indien er een geen fiets/voetpad is maar wel een "begaanbare berm", dien je als voetganger in principe op de berm te gaan/lopen. Maar uiteraard kan je er over discussiëren wat begaanbaar is.

Indien niet, moet je idd op de rijbaan tegen de richting lopen. En passerende voertuigen dienen met een marge van 1.5m de voetganger te passeren. In de praktijk zou dit dan betekenen dat ze net zoals bij kruisende auto's half in de berm moeten om een voetganger te passeren. Naar mijn ervaring (ik ga ook regelmatig lopen op zulke keuterbaantjes) respecteert amper 10-20% van de auto's deze regels. De rest rijdt meestal bijna uw broek af.

Je kan dan wel op uw strepen gaan staan als voetganger, maar je blijft natuurlijk wel de "zwakke" weggebruiker.
  • Een chauffeur moet minstens één meter zijdelingse afstand houden tussen zijn voertuig en de voetganger.

Ik kom vanochtend nog geen 5 min uit de bus : "Do you have 1 Euro?" - Nee
"Do you have a cigarette?" -Nee

Ik haal een koffiekoek en wandel richting station en zie daar ne pee 3 saffen weg paffen op 15 min, dan na de laatste : "Do you have 1 Euro?" - Nee
"Do you have a cigarette?" -Nee

Als het een legit persoon is zal ik wel eten geven als ik het bij heb maar ik geef resoluut geen geld of sigaretten want met het eerste kopen ze 9/10 alcohol of zelf sigaretten na een tijdje aan iedereen te vragen en het 2de vragen ze ook 50x per dag.

2de ergernis: "Ge zijt van X" groepen, ja Mariette dat was een ambulance die ge hoorde om 22u18 gisteren avond, laat het zitten.

• Een chauffeur moet minstens één meter zijdelingse afstand houden tussen zijn voertuig en de voetganger.

"[40.7. De bestuurder moet een zijdelingse afstand van ten minste één meter laten tussen zijn voertuig en de voetganger wanneer laatstgenoemde zich op de rijbaan bevindt onder de in dit reglement voorziene voorwaarden (ing. KB 4 april 2003, art. 24, I: 1 januari 2004)].
[Buiten de bebouwde kom bedraagt de zijdelingse afstand ten minste 1,5 meter (ing. W. 13 april 2019, art. 5, I: 31 mei 2019)].
[Indien deze minimumafstand niet nageleefd kan worden, mag de bestuurder slechts stapvoets rijden en zo nodig moet hij stoppen (ing. KB 4 april 2003, art. 24, I: 1 januari 2004)]."

"[40.7. De bestuurder moet een zijdelingse afstand van ten minste één meter laten tussen zijn voertuig en de voetganger wanneer laatstgenoemde zich op de rijbaan bevindt onder de in dit reglement voorziene voorwaarden (ing. KB 4 april 2003, art. 24, I: 1 januari 2004)].
[Buiten de bebouwde kom bedraagt de zijdelingse afstand ten minste 1,5 meter (ing. W. 13 april 2019, art. 5, I: 31 mei 2019)].
[Indien deze minimumafstand niet nageleefd kan worden, mag de bestuurder slechts stapvoets rijden en zo nodig moet hij stoppen (ing. KB 4 april 2003, art. 24, I: 1 januari 2004)]."
@Cattadelic
Both thnx.
Good to know.

Opslagruimte van hotmail is overschreden en hoewel ik de mails met grote bestanden heb verwijderd daalt het opslagpercentage niet en kan ik nog steeds niet mailen. Lang op 98% procent gestaan en nu sinds een week plots op 102% terwijl ik meer mails met zware bestanden heb verwijderd. Poging om mij te dwingen tot kopen van opslag?

Opslagruimte van hotmail is overschreden en hoewel ik de mails met grote bestanden heb verwijderd daalt het opslagpercentage niet en kan ik nog steeds niet mailen. Lang op 98% procent gestaan en nu sinds een week plots op 102% terwijl ik meer mails met zware bestanden heb verwijderd. Poging om mij te dwingen tot kopen van opslag?

Zelf geen hotmail-gebruiker, maar zou het kunnen dat je die items gewoon in je bin/deleted items zitten en je die dan nog permanent moet deleten om meteen je opslag terug te krijgen (anders worden ze automatisch permanent verwijderd na 30d)? Zo werkt het bij Google (en andere providers) ook wel.

Zelf geen hotmail-gebruiker, maar zou het kunnen dat je die items gewoon in je bin/deleted items zitten en je die dan nog permanent moet deleten om meteen je opslag terug te krijgen (anders worden ze automatisch permanent verwijderd na 30d)? Zo werkt het bij Google (en andere providers) ook wel.
Ik had de items in de prullenbak inderdaad ook verwijderd. In de lege prullenbak had je nog de opties om 'items herstellen die zijn verwijderd'. Maar ook deze heb ik verwijderd zonder succes.

Voor het eerste in jaren nog eens een hamburger in Burger king gegeten (Agnus) - waarom kopen die gasten in godsnaam hun broodjes bij Recticel / Bayer?

Wat mij betreft mag men terug de doodstraf invoeren voor het maken van dergelijke keuzes.

Moest dat zo'n typisch baantje zijn waar je half in de gracht steekt als je wat uitwijkt zou ik het nog begrijpen eigenlijk. Maar het gaat in mijn verhaal over een baantje dat breed genoeg is om twee (kleine) auto's te laten kruisen zonder dat er iemand de berm in moet, dus het is zeker niet zo dat die wagens op dat baantje allerlei toeren moeten uithalen om mij in te halen of voorbij te rijden. Als er geen tegenligger is kunnen ze gemakkelijk 1.5 meter laten. De meesten doen dat gewoonweg niet en er zijn er dus zelfs die in mijn ogen gewoon nog wat dichter komen rijden.

Maar inderdaad: op je strepen gaan staan als zwakke weggebruiker is geen goed idee. Ik stel me als ik met de fiets rijd ook altijd veel 'onderdaniger' op dan nodig, bijvoorbeeld. Je bent er vet mee dat je technisch gezien gelijk/voorrang had maar je met je gelijk wel onder de banden van een wagen bent gedonderd.
Als ik ga wandelen met de hond en een of andere idioot rijdt mij aan hoge snelheid (te) kort voorbij dan steek ik gewoon mijn middelvinger op hoor. :coolbrows: De helft verandert toch verbazingwekkend in een of andere pussy van zodra ze uit hun auto stappen en de andere helft durft het wellicht niet aan om mij te benaderen met een Duitse Herder die op dat moment klaar is om met hand en vooral tand zijn baasje te verdedigen.

Nu als je alleen aan het fietsen of aan het wandelen ben, dan begrijp ik uiteraard wel dat niet iedereen op zijn strepen gaat staan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan