Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Inderdaad na de regenwaterput :wink: . Het is geen Combiwaterput, heb de factuur hier liggen. :wallbash:
Ik ga nog proberen of ik aan een vrijstelling geraak bij de gemeente, maar zie niet in waarom ze dat zouden geven. Het stond in de vergunning en we hebben niet goed gelezen dusja...
Hoe groot is je perceel als dat kleiner is als 250m² kan je een uitstel krijgen anders ga je toch er niet onderuit komen. Maar dan heb je ook nog geen keuringsattest van de riolering gok ik ?

Dit zijn nog ook nog regels voor uitzonderingen.
Infiltratievoorzieningen zijn verboden in beschermingszones voor grondwaterwinning type I of II: hier bestaat namelijk het risico dat het drinkwater verontreinigd wordt.

Infiltratievoorzieningen zijn toegestaan in beschermingszones voor grondwaterwinning type III: bij voorkeur via een open, bovengrondse en visueel controleerbare voorziening.

Over je vragen kan ik niet antwoorden, maar over de verstopte buis heb ik dit enkele maanden geleden ook aan de hand gehad.

De afvoer van onze gootsteen liep heel traag af en als de vaatwasmachine opstond kwam er telkens een klots water de gootsteen in. Ook alle producten erin gestopt, maar niets hielp. Uiteindelijk bleek dat de afvoerbuis in de kruipkelder helemaal dichtgeslibd was. Die buis zat letterlijk vol kalk, bijna een armlengte lang. Er was nog 1 cm doorgang mogelijk ofzo. Uiteindelijk buis vervangen en sindsdien loopt alles vlotter dan ooit weg.
Waterschade --> Eigen brandverzekering - die gaan het dossier aanvaarden want niet mijn eigen schuld --> Blokpolis --> Die gaan de buren dus aansprakelijk stellen voor slecht onderhoud = BA verzekering buren
Ikzelf ga wel 310€ franchise moeten laten vallen, de buren gaan dan hun franchise moeten betalen. De rest zal hun BA verzekering betalen.

Verstopte buis --> Blokpolis - die gaan het dossier aanvaarden want niet mijn eigen schuld --> Die gaan de buren dus aansprakelijk stellen voor slecht onderhoud = BA verzekering buren
Alle 5 eigenaars gaan wel 310€ franchise moeten laten vallen, ...

Dat is de uitleg die ik zonet kreeg aan de telefoon. :support: Makes sense.

Wel kut dat er 2x franchise is. Omdat een deel binnen is (brandverzekering) en een deel buiten (blokpolis)

Facebook denkt dat ik zwart ben, want ik volg een beetje passief de NBA en een hoop zwarte artiesten. Rolt eigenlijk constant bolle konten op die feed. Geen klagen.

Om het dan toch nog over een ergernis te hebben, onder het mom van eens te kijken om mijn passief volgen van de NBA iets meer actief te krijgen had ik eens de ESPN app gedownload en zowaar als een oude zak onbewust een auto subscribe gedoe aan men kloten. Direct geregistreerd via het gsm abbo en zowel orange als ESPN van geen kanten te bereiken. Ik zal wel highlights blijven kijken en ergens al de jaren 80 en 90 matches downloaden.
Eens vollen bak naar klu klux klan klikken en opzoeken mss veranderd hun gedacht🤣🤣

Hoe groot is je perceel als dat kleiner is als 250m² kan je een uitstel krijgen anders ga je toch er niet onderuit komen. Maar dan heb je ook nog geen keuringsattest van de riolering gok ik ?

Dit zijn nog ook nog regels voor uitzonderingen.
Infiltratievoorzieningen zijn verboden in beschermingszones voor grondwaterwinning type I of II: hier bestaat namelijk het risico dat het drinkwater verontreinigd wordt.

Infiltratievoorzieningen zijn toegestaan in beschermingszones voor grondwaterwinning type III: bij voorkeur via een open, bovengrondse en visueel controleerbare voorziening.

Het is perceel is 256m², dus ik hoop dat ze vergevingsgezind zijn.
Ze kwamen zowel riolering als water keuren. toen heb ik het ontdekt...

Het is perceel is 256m², dus ik hoop dat ze vergevingsgezind zijn.
Ze kwamen zowel riolering als water keuren. toen heb ik het ontdekt...
Mm nog niet geweten dat ze dat doen. Denk jammer genoeg dat je er toch eentje gaat moeten plaatsen zeker als dat in de vergunning staat. Succes

Autoruit laten vervangen. 360 euro weer.

Maar er zijn ergere dingen in het leven zekers.

In de Gaza zijn de meeste ruiten ondertussen stuk.

De mensen die nu zwanger zijn, hebben toch niets aan een plek in 2025? 🤔

Je begrijpt mijn punt niet denk ik.
- De mensen die nu zwanger zijn, ondergaan exact hetzelfde maar dan met mensen die een half jaar (een jaar, twee jaar, ...) geleden al hun plaatsje hebben opgeëist op basis van een onbestaande zwangerschap natuurlijk. Het gaat niet specifiek om mijn vrienden, het gaat om het systeem die ze hanteren.
- Of als je het dan specifiek over mijn vrienden wil hebben: er zullen dus ook mensen zijn die in Q1 2024 zwanger zullen worden, die zullen bellen naar de crèche en die te horen zullen krijgen dat Q1 2025 al helemaal volgeboekt zit. Omwille van het gedrag van die bewuste vrienden.

Principe blijft overeind, toch?

En de wachtlijst voor onze crèche was ook een jaar. 2 miskramen gehad maar de datum van vastleggen bleef gewoon behouden, volgens jouw visie speelde ik dan ook vals, want ik ben niet achteraan gaan aansluiten opnieuw elke keer ik een miskraam had.

Dat zijn dan weer uitzonderingen. Daar had ik het hier niet over.

En guess what, als die kleine er niet is in de periode dat ze hebben "geboekt" schuift daar gewoon iemand anders in hoor.

Daar zijn de mensen vet mee: hopen dat anderen niet zwanger geraken om uw bestaande baby hopelijk ergens binnen te krijgen. Toffe maatschappij.

De arrogantie lijkt uit jouw post bij iemand anders te liggen dan mensen die hopen tegen een bepaalde tijd zwanger te zijn.

Bij wie zou die arrogantie dan wel liggen volgens jou?

Laatst bewerkt:
Echt, mac, ga naar ne psycholoog. Waar gij u druk om maakt (en de mate daarvan) is gewoon compleet absurd.

De wereld is wat te groot voor sommige mensen.

Artikel uit het Nieuwsblad over de stijgende sigarettenprijzen met interviews met rokers.
Enkele quotes

“Ik heb al twee keer kanker gehad, ben voor 66 procent invalide, maar mijn sigaret gaan ze me niet afnemen. Het is het enige wat ik nog heb”

“De dag dat ik te horen kreeg dat ik borstkanker had, ben ik gestopt” “Na een maand chemo zei ik: foert. Ik heb mijn haar gekleurd en ben weer beginnen te roken. Het is de enige manier waarop ik mijn hoofd kan leegmaken."

Voor haar tabak betaalt Veerle in Luxemburg 57 euro. In België betaalt ze daar vandaag 123 euro voor. “Als die prijs nu nog eens 20 procent duurder wordt volgend jaar, dan geraak ik echt in de problemen als ik niet langer aan Luxemburgse tabak zou geraken.”

da's toch hallucinant. Kanker, invalide, allemaal op de sociale zekerheid en vollenbak blijven doorpaffen. Blijft ongelofelijk dat mensen dat zelf niet inzien dat het gewoon vergif is.

Ergernis is daarstraks een paar van mijn leerlingen vertrekken met de fiets in modus ‘we zijn onsterfelijk’. Eigenlijk meer ‘ik hou mijn hart vast’ dan ergernis, gewoon hup zonder een blik dat verkeer in, de ene al maar tien centimeter van een bumper… Het is wel een verklaring voor de hoeveelheid gipsen ledematen hier op school.
Geef ze allemaal een papier mee voor orgaandonatie. Met de vermelding dat hun onverantwoord gedrag/ lompigheid in het verkeer toch nog iemand kan geholpen worden

Artikel uit het Nieuwsblad over de stijgende sigarettenprijzen met interviews met rokers.
Enkele quotes

“Ik heb al twee keer kanker gehad, ben voor 66 procent invalide, maar mijn sigaret gaan ze me niet afnemen. Het is het enige wat ik nog heb”

“De dag dat ik te horen kreeg dat ik borstkanker had, ben ik gestopt” “Na een maand chemo zei ik: foert. Ik heb mijn haar gekleurd en ben weer beginnen te roken. Het is de enige manier waarop ik mijn hoofd kan leegmaken."

Voor haar tabak betaalt Veerle in Luxemburg 57 euro. In België betaalt ze daar vandaag 123 euro voor. “Als die prijs nu nog eens 20 procent duurder wordt volgend jaar, dan geraak ik echt in de problemen als ik niet langer aan Luxemburgse tabak zou geraken.”

da's toch hallucinant. Kanker, invalide, allemaal op de sociale zekerheid en vollenbak blijven doorpaffen. Blijft ongelofelijk dat mensen dat zelf niet inzien dat het gewoon vergif is.
Dat is gewoon een zware verslaving en voor de rest jezelf allerhande excuses wijsmaken.

Mijn vader had aderverkalking in zijn benen, roken speelt daar een grote rol in, dus na operatie uiteraard sterk aangeraden te stoppen. Gewoon verder blijven roken. Elke ochtend een kwartier hoesten tot hij een beetje mens was, gewoon verder blijven doen. Mijn moeder rookte ook en had longkanker. Mijn vader is toen ook vrolijk blijven verder roken, ook na haar overlijden, want dan was het "dat gaan ze mij toch ook niet afpakken zeker".

Afgelopen maand een keer of vijf de vraag gekregen of we willen kopen ten voordele van de school/chiro/scouts/hitlerjugend/de elfendertig bloeikes van kinderen van Fernand Costermans die allemaal terminaal doodziek zijn, verkocht door het neefje/buurmeisje/kind wat verder uit de straat/kind van een collega/wildvreemde*

Nu heb je altijd dezelfde keuze
  • Droge wafels
  • Droge wafels met een laagje chocolade
  • Frangipane
  • Carré confituur
  • (Schilfer)Truffels
  • Speculaas
Geweetwel, die dingen die steevast in zo'n doos geleverd worden:
doos-wafeltjes.png

Ergernis is dus, waarom dat altijd dezelfde dingen zijn. Waarom is er geen variatie meer? Vroeger kwamen ze langs met snoep, chocolade, en fruitvlaaien. Nu alleen maar dezelfde droge meuk. Ik wil dat ze terug komen leuren met fruitvlaaien -kriekevlaai zonder pudding :drool:

*Combineer naar keuze. Alle combinaties zijn mogelijk.

Afgelopen maand een keer of vijf de vraag gekregen of we willen kopen ten voordele van de school/chiro/scouts/hitlerjugend/de elfendertig bloeikes van kinderen van Fernand Costermans die allemaal terminaal doodziek zijn, verkocht door het neefje/buurmeisje/kind wat verder uit de straat/kind van een collega/wildvreemde*

Nu heb je altijd dezelfde keuze
  • Droge wafels
  • Droge wafels met een laagje chocolade
  • Frangipane
  • Carré confituur
  • (Schilfer)Truffels
  • Speculaas
Geweetwel, die dingen die steevast in zo'n doos geleverd worden:
doos-wafeltjes.png

Ergernis is dus, waarom dat altijd dezelfde dingen zijn. Waarom is er geen variatie meer? Vroeger kwamen ze langs met snoep, chocolade, en fruitvlaaien. Nu alleen maar dezelfde droge meuk. Ik wil dat ze terug komen leuren met fruitvlaaien -kriekevlaai zonder pudding :drool:

*Combineer naar keuze. Alle combinaties zijn mogelijk.
Bij ons hebt ge nog brownies :unsure:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan