Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Weet je nog toen Proximus tegen mij aan het liegen was dat ik "eerst een aansluiting op telefoondraad" moest nemen, voor ik zou kunnen overschakelen op fiber om mij op die manier al sneller klant te laten worden? Gelukkig ben ik geen oudere dame van 70 jaar die ze zoiets kunnen wijsmaken. Daar stond dat agressief Proximus-verkopertje dan met zijn mond vol tanden.

Een paar maanden later belden die mij terug: "Goed nieuws, nu kunnen we u aansluiten op fiber!". Hop, zo gezegd, zo gedaan. Een ploeg afgekomen, de stoep opengegooid, kabel naar binnen getrokken (of eerder: gesmeten), en de Proximus-router "opgehangen". Enfin, laten bengelen aan 1 vijsje. Wauw zeg, ik had Fiber To The Home!

Router hing op een moeilijk bereikbare plaats en in combinatie met drukke job en druk gezin verder geen aandacht meer aan gespendeerd. Tot plots hun brol-bakje voor hun Proximus Pickx televisie begon te haperen en constant vastliep. Contact opgenomen met hun "technische" dienst. Na wat random idiote opmerkingen zoals "heb je je bakje al eens proberen resetten?", begon hij al in verkopers-modus te schakelen:
Proximus: "Meneer, heb je al eens gedacht om u aan te sluiten op fiber?"
Mac-BC: "Ik zit al op fiber"
Proximus: "Volgens mijn gegevens zit u nog niet op fiber."
Mac-BC: "Neen, tenzij uw collega's faliekant hebben zitten liegen in mijn gezicht, zit ik wel degelijk op fiber."
Proximus (na veel heen en weer): "Je kunt het checken als volgt."
Mac-BC checkt: :wtf:
Mac-BC wrijft in zijn ogen: :wtf: :wtf: :wtf: :wtf: :wtf: :wtf: :wtf: :wtf:

Die degoutante klootzakken van Proximus hebben mij dus gewoon opnieuw belogen en op een ordinaire telefoonkabel aangesloten. Zonder gêne. Kun je je dat inbeelden?! Geen louche stofzuigerverkoper met Oost-Europees accent maar een Belgisch semi-overheidsbedrijf die u met dergelijke maffia-praktijken staat te beliegen en bedriegen waar je bij staat. Blijkbaar moeten we als bevolking dus echt collectief paranoïa worden, elke seconde opnieuw dat we op deze aardkloot rondlopen.

Ik uiteraard in alle staten. Ik wil klacht indienen bij Proximus.
- Ik kijk op de website voor een mailadres. -> Nergens te vinden.
- Ik word telkens geleid naar een idiote Facebook-chat, ik hoop om via de chat een mailadres te bekomen.
- Ik krijg geen contactpersoon in de chat, maar ik krijg een idiote degoutante chatbot. Ja, want die gaat mijn problemen oplossen natuurlijk.
- Ik vraag naar een mens. Na een half uur kan ik finaal chatten met een mens. Die verwijzen mij terug naar de website.
- Op de website doen ze uitschijnen dat je kan mailen. Maar dat is OPNIEUW gelogen. Hoogstens een contactformuliertje.
- Dat contactformuliertje zit zodanig goed verstopt achter 15 vragen, waarbij je enkel met de juiste antwoord-combinatie bij het contactformuliertje uitkomt. Anders word je telkens afgeleid naar standaard informatiepagina's. Precies een escape-room waar je nooit naar gevraagd hebt.
- Na een half uur zoeken, vind ik de juiste combinatie en kom ik op een contactformuliertje. Ik vul al mijn gegevens in, ik typ gans mijn uitleg, ... een half uur later druk ik op de "verzend"-knop. Die knop WERKT NIET. Het werkt gewoon niet. Doet helemaal niets. Woede, wenen en lachen hebben nooit zo dicht bij elkaar gestaan.
- Ik bel naar de klantendienst in de hoop om een mailadres te bekomen. Net zoals online, word je ook hier met een eindeloze reeks vragen telkens afgeleid naar standaard-antwoorden waarna ze gewoon de telefoon dichtsmijten. Opnieuw ongevraagde escape-room vibes.
- Na opnieuw een half uur zoeken en opnieuw inbellen, de juiste combinatie gevonden om bij een mens uit te komen. Thank god, halleluja! Mag ik een mailadres? -> "Dat mogen wij niet geven".
- Ik vraag naar haar leidinggevende. -> "Dat mogen wij niet geven".
- Ik wijs haar op de herhaaldelijke leugens van haar bedrijf Proximus en dat ik niets meer communiceer met hen, zolang dat niet ontegensprekelijk op papier staat of te traceren is. Ze blijft erbij dat ze geen mailadres mag geven maar "dat dit gesprek wel opgenomen wordt". Ik vraag haar of ik mag beschikken over de audio-opname van dit telefoongesprek ter verificatie. Neen, dat mag niet.
- Mac-BC: "Dus jullie mogen zeggen en beloven en liegen wat jullie willen aan mij, ik kan niets bewijzen"?
- Proximus-medewerkster na een kleine stilte: "Mag ik uw klantennummer meneer, dan zal ik zien wat ik voor u kan doen?".

HOUD MIJ TEGEN. Ik heb haar nog eens goed mijn mening gezegd over hun kutbedrijf, dat ze goed zot is om als kanonnenvoer voor zulk slecht bedrijf te willen werken, dat ik mijn geld terugeis, dan ik geen enkele factuur nog betaal en dat ik klacht zal indienen. Nog eventjes gewacht tot ze iets aan het zeggen was, om vervolgens goed-getimed de telefoon te kunnen dichtsmijten. Miniem koekje van eigen deeg, terwijl ik een taart in mijn gezicht heb gekregen een ganse voormiddag lang. Onbetaald. Allemaal kostbare tijd die ik met mijn kinderen had kunnen doorbrengen. In wat voor dystopische wereld zijn we eigenlijk terechtgekomen zeg.

Intussen dus klacht ingediend bij FOD Economie.

Laatst bewerkt:
Weet je nog toen Proximus tegen mij aan het liegen was dat ik "eerst een aansluiting op telefoondraad" moest nemen, voor ik zou kunnen overschakelen op fiber om mij op die manier al sneller klant te laten worden? Gelukkig ben ik geen oudere dame van 70 jaar die ze zoiets kunnen wijsmaken. Daar stond dat agressief Proximus-verkopertje dan met zijn mond vol tanden.

Een paar maanden later belden die mij terug: "Goed nieuws, nu kunnen we u aansluiten op fiber!". Hop, zo gezegd, zo gedaan. Een ploeg afgekomen, de stoep opengegooid, kabel naar binnen getrokken (of eerder: gesmeten), en de Proximus-router "opgehangen". Enfin, laten bengelen aan 1 vijsje. Wauw zeg, ik had Fiber To The Home!

Router hing op een moeilijk bereikbare plaats en in combinatie met drukke job en druk gezin verder geen aandacht meer aan gespendeerd. Tot plots hun brol-bakje voor hun Proximus Pickx televisie begon te haperen en constant vastliep. Contact opgenomen met hun "technische" dienst. Na wat random idiote opmerkingen zoals "heb je je bakje al eens proberen resetten?", begon hij al in verkopers-modus te schakelen:
Proximus: "Meneer, heb je al eens gedacht om u aan te sluiten op fiber?"
Mac-BC: "Ik zit al op fiber"
Proximus: "Volgens mijn gegevens zit u nog niet op fiber."
Mac-BC: "Neen, tenzij uw collega's faliekant hebben zitten liegen in mijn gezicht, zit ik wel degelijk op fiber."
Proximus (na veel heen en weer): "Je kunt het checken als volgt."
Mac-BC checkt: :wtf:
Mac-BC wrijft in zijn ogen: :wtf: :wtf: :wtf: :wtf: :wtf: :wtf: :wtf: :wtf:

Die degoutante klootzakken van Proximus hebben mij dus gewoon opnieuw belogen en op een ordinaire telefoonkabel aangesloten. Zonder gêne. Kun je je dat inbeelden?! Geen louche stofzuigerverkoper met Oost-Europees accent maar een Belgisch semi-overheidsbedrijf die u met dergelijke maffia-praktijken staat te beliegen en bedriegen waar je bij staat. Blijkbaar moeten we als bevolking dus echt collectief paranoïa worden, elke seconde opnieuw dat we op deze aardkloot rondlopen.

Ik uiteraard in alle staten. Ik wil klacht indienen bij Proximus.
- Ik kijk op de website voor een mailadres. -> Nergens te vinden.
- Ik word telkens geleid naar een idiote Facebook-chat, ik hoop om via de chat een mailadres te bekomen.
- Ik krijg geen contactpersoon in de chat, maar ik krijg een idiote degoutante chatbot. Ja, want die gaat mijn problemen oplossen natuurlijk.
- Ik vraag naar een mens. Na een half uur kan ik finaal chatten met een mens. Die verwijzen mij terug naar de website.
- Op de website doen ze uitschijnen dat je kan mailen. Maar dat is OPNIEUW gelogen. Hoogstens een contactformuliertje.
- Dat contactformuliertje zit zodanig goed verstopt achter 15 vragen, waarbij je enkel met de juiste antwoord-combinatie bij het contactformuliertje uitkomt. Anders word je telkens afgeleid naar standaard informatiepagina's. Precies een escape-room waar je nooit naar gevraagd hebt.
- Na een half uur zoeken, vind ik de juiste combinatie en kom ik op een contactformuliertje. Ik vul al mijn gegevens in, ik typ gans mijn uitleg, ... een half uur later druk ik op de "verzend"-knop. Die knop WERKT NIET. Het werkt gewoon niet. Doet helemaal niets. Woede, wenen en lachen hebben nooit zo dicht bij elkaar gestaan.
- Ik bel naar de klantendienst in de hoop om een mailadres te bekomen. Net zoals online, word je ook hier met een eindeloze reeks vragen telkens afgeleid naar standaard-antwoorden waarna ze gewoon de telefoon dichtsmijten. Opnieuw ongevraagde escape-room vibes.
- Na opnieuw een half uur zoeken en opnieuw inbellen, de juiste combinatie gevonden om bij een mens uit te komen. Thank god, halleluja! Mag ik een mailadres? -> "Dat mogen wij niet geven".
- Ik vraag naar haar leidinggevende. -> "Dat mogen wij niet geven".
- Ik wijs haar op de herhaaldelijke leugens van haar bedrijf Proximus en dat ik niets meer communiceer met hen, zolang dat niet ontegensprekelijk op papier staat of te traceren is. Ze blijft erbij dat ze geen mailadres mag geven maar "dat dit gesprek wel opgenomen wordt". Ik vraag haar of ik mag beschikken over de audio-opname van dit telefoongesprek ter verificatie. Neen, dat mag niet.
- Mac-BC: "Dus jullie mogen zeggen en beloven en liegen wat jullie willen aan mij, ik kan niets bewijzen"?
- Proximus-medewerkster: "Mag ik uw klantennummer?".

HOUD MIJ TEGEN. Ik heb haar nog eens goed mijn mening gezegd over hun kutbedrijf, dat ze goed zot is om als kanonnenvoer voor zulk slecht bedrijf te willen werken, dat ik mijn geld terugeis, dan ik geen enkele factuur nog betaal en dat ik klacht zal indienen. Nog eventjes gewacht tot ze iets aan het zeggen was, om vervolgens goed-getimed de telefoon te kunnen dichtsmijten. Miniem koekje van eigen deeg, terwijl ik een taart in mijn gezicht heb gekregen een ganse voormiddag lang.

Ik krijg zelf al quasi een hartstilstand van de opgefokte stress die je hier uitstraalt met dit bericht. Ik zal maar niet, zoals zovelen hier, nog eens herhalen dat je eens met een psycholoog moet gaan babbelen want je doet daar toch niks mee. Ha kijk, ik zei het nu toch.

Ik krijg zelf al quasi een hartstilstand van de opgefokte stress die je hier uitstraalt met dit bericht. Ik zal maar niet, zoals zovelen hier, nog eens herhalen dat je eens met een psycholoog moet gaan babbelen want je doet daar toch niks mee. Ha kijk, ik zei het nu toch.

En wat zal die psycholoog zeggen? "Ah mac-bc, trekt u dat toch niet zo aan".
Welnu mevrouw de psycholoog, dat is dus EXACT de reden waarom er zo'n kutbedrijven met zo'n degoutante kutmentaliteit kunnen blijven bestaan en die gewoon rustig verder doen met oplichten. Omdat 99% van de mensen het zich toch geen hol aantrekt, schoudertjes ophalen, totale onverschilligheid, naar het volgende onderwerp van de dag springen, en niets aan de hand.
Mocht iedereen rechtlijnig zijn en klacht indienen en hun facturen weigeren te betalen, wedden dat zulke bedrijven instant verdwijnen? Ik denk dus dat ik nog kwader zou worden van mensen die me proberen overtuigen dat ik het mij allemaal niet zo moet aantrekken. Mensen moeten het zich nu net wél allemaal eens dringend beginnen aantrekken.

Dus jij hebt installatiedocumenten waar op staat dat ze fiber hebben aangesloten, en hiervoor betaald? En je hebt dan nooit gemerkt dat je geen fiber had, tot de klantendienst het je vertelde?

Ik vind het een onwaarschijnlijk verhaal, maar als het klopt is die klacht verdiend. De random helpdeskmedewerker hiervoor verbaal aanvallen lijkt me niet productief, maar ach.

Welnu mevrouw de psycholoog, dat is dus EXACT de reden waarom er zo'n kutbedrijven met zo'n degoutante kutmentaliteit kunnen blijven bestaan en die gewoon rustig verder doen met oplichten. Omdat 99% van de mensen het zich toch geen hol aantrekt, schoudertjes ophalen, totale onverschilligheid, naar het volgende onderwerp van de dag springen, en niets aan de hand.
Mocht iedereen rechtlijnig zijn en klacht indienen en hun facturen weigeren te betalen, wedden dat zulke bedrijven instant verdwijnen? Ik denk dus dat ik nog kwader zou worden van mensen die me proberen overtuigen dat ik het mij allemaal niet zo moet aantrekken. Mensen moeten het zich nu net wél allemaal eens dringend beginnen aantrekken.

Hah, net iets gelijkaardig voorgehad met 1 van de 2 grote elektroketens hier. Waar ik letterlijk in de wacht zat om klacht in te dienen bij de politie ( lang verhaal). Maar ik ben er uiteindelijk gewoon van weg gewandeld. Het brengt NIKS op. Niks. Zij trekken het zich niet aan, jij gaat uw situatie niet zien verbeteren.

Enige resultaten? Een simpele duif die de telefoon oppakt ginder en zich nu slecht voelt en jij die u slecht voelt. Enige dat je kan doen is ergens anders gaan voor wat je moet hebben indien mogelijk.

edit: en ik ben ook uitgevlogen tegen de random helpdeskmedewerker dus ik besef best hoe dat voelt, maar ik heb me dan uiteindelijk ook maar verontschuldigd tov die persoon want die kan er niet aan doen. Die volgen allemaal maar procedures.

edit2: denk er ook eens aan wat meer waard is, die voormiddag met de kinderen of uw gelijk halen tegen Proximus ( aka mss in het beste geval een paar euro krijgen)

Niemand zegt dat je je die dingen niet mag aantrekken. Het is echter niet het een of het ander: het is niet ofwel enorm opgefokt reageren en zo ook helpdeskmedewerkers die gewoon niet mogen afwijken van 'het script' meesleuren in je stress en kwaadheid ofwel je er helemaal niks van aantrekken en de 'schoudertjes ophalen'.

Tussen die twee zitten nog heelder andere werelden, waaronder een aantal waarin je niet bij elk (gepercipieerd of niet) onrecht dat je wordt aangedaan uit je voegen barst van woede en met superlatieven doorspekte rants komt neerpennen alsof de hele wereld tegen je is, maar waarin je dat gewoon zo kalm mogelijk probeert op te lossen of kalm de nodige stappen neemt zonder dat de kloppende aders op je schedel voelbaar zijn tot in je tekst.

Enfin, je doet wat je wilt natuurlijk, en je mag van mij zo kwaad zijn op de wereld als je wilt. Mijn dag gaat het niet veranderen. Dat je helpdeskmedewerkers begint aan te vallen vind ik dan wel weer beneden alle peil. Iemand die het altijd maar heeft over beschaafdheid en respect die dan iemand verbaal begint aan te vallen die niet eens rechtstreeks verantwoordelijk is voor het probleem en gewoon haar job doet binnen de uitgeschreven regels van die job; dat is nogal hypocriet.

Dat je helpdeskmedewerkers begint aan te vallen vind ik dan wel weer beneden alle peil. Iemand die het altijd maar heeft over beschaafdheid en respect die dan iemand verbaal begint aan te vallen die niet eens rechtstreeks verantwoordelijk is voor het probleem en gewoon haar job doet binnen de uitgeschreven regels van die job; dat is nogal hypocriet.
Ik ben het volledig met je eens, maar toch: elke mens heeft zijn grenzen. Ik ben zelf een superrustige mens die heel moeilijk of onmogelijk uit zijn kot te lokken is. En toch kan ik @mac-bc hier in volgen omdat ik met Telenet iets gelijkaardigs heb meegemaakt, nu wel al zo'n twintig jaar geleden... Er was een probleem (door henzelf veroorzaakt) waardoor ik geen internet meer had. Dan ben ik ook ongelooflijk van het kastje naar de muur gestuurd tot de stoom me uit de oren kwam... Ik vermoed dat je het zelf moet mee maken om te weten hoe het voelt om in zo'n machteloze situatie terecht te komen waarbij degenen die je zouden moeten helpen je net niet aan het uitlachen zijn...

Ik denk dat bijna iedereen al wel in zo'n situaties is terechtgekomen @BigBear. Ik ook. En er zijn al momenten geweest dat ik kwade/kordate mails heb gestuurd naar van die grote bedrijven (waarin ik wel altijd duidelijk vermeld dat ik besef dat de ontvanger van die mail niet schuldig is aan het veroorzaken van mijn grieven) of dat ik na een telefoontje even in een kussen heb moeten schreeuwen, en hoewel het uiteraard menselijk is om van woede en frustratie even uit te barsten is het ook gewoon niet productief.

Ik ken zo'n paar mensen die vrijwel altijd 'eens zullen laten weten waar het op staat' en meer wel dan niet verbaal lastig worden tegen helpdeskmedewerkers, maar ik heb daar eigenlijk nog nooit van gehoord dat ze dan ergens verder mee geraakt zijn. Je mag roepen en tieren wat je wilt: als zo'n helpdeskmedewerker je geen emailadres mag geven dan gaan ze echt hun job niet riskeren omdat er een of andere driftkikker staat te roepen door de telefoon.

Ik zal zelfs meer zeggen: ik heb de indruk dat ik, door steeds kalm te blijven en die helpdeskmedewerkers beleefd (en soms, als het nodig is, kordaat, maar nooit aggressief of aanvallend) te woord te staan, meer gedaan krijg en sneller geholpen word dan die kennissen waar ik het eerder over had die altijd direct de manager moeten spreken en weet ik veel.

Maar goed, het is uiteraard begrijpelijk en iedereen verliest zijn/haar geduld wel eens. Ik merkte gewoon de hypocrisie op van iemand die het vaak heeft over respect en beschaafdheid die dan een helpdeskmedewerker zit uit te kafferen.

Gisteren stond er hier op het werk iemand de parking te blokkeren. Dat is een smalle doorgang tussen twee ondergrondse parkings, en kennelijk moest er een conflict geweest zijn, waarna men maar besliste als twee volwassen kinderen gewoon te blijven staan. Dus meteen anderen uitgestapt met de vriendelijke en later minder vriendelijke vraag om toch elkaar te laten passeren zodat er (ondertussen) 10 anderen door konden.

Echt nog nooit meegemaakt dat een volwassen mens zo het kind uithing.

Ik ken zo'n paar mensen die vrijwel altijd 'eens zullen laten weten waar het op staat' en meer wel dan niet verbaal lastig worden tegen helpdeskmedewerkers, maar ik heb daar eigenlijk nog nooit van gehoord dat ze dan ergens verder mee geraakt zijn. Je mag roepen en tieren wat je wilt: als zo'n helpdeskmedewerker je geen emailadres mag geven dan gaan ze echt hun job niet riskeren omdat er een of andere driftkikker staat te roepen door de telefoon.
Aan de andere kant ben ik hier ook eens van het kastje naar de muur gestuurd en dan krijg je soms ook wel de indruk dat het vaak is van hoeveel goesting ze hebben.

Die historie van een paar maanden terug toen men (net zoals met @mac-bc) gewoon letterlijk zit te liegen tegen u. "we bellen u zeker vandaag terug", "het is zeker dan opgelost en indien niet bellen we" gevolgd door niks van dat alles en dan doen alsof ze van niks weten als je terug belt.

Toen heb ik me toch ook eens bezig gehouden met constant terug te bellen aangezien ik er redelijk zeker van was dat het probleem simpel op te lossen was en ik toch een auto rit van 4 uur te doen had. Resultaat? Bij poging #5 ineens eentje die zei " oh wacht sorry, ik kan dat hier even oplossen, klik klik klik enter.. opgelost"

Aan de andere kant ben ik hier ook eens van het kastje naar de muur gestuurd en dan krijg je soms ook wel de indruk dat het vaak is van hoeveel goesting ze hebben.

Die historie van een paar maanden terug toen men (net zoals met @mac-bc) gewoon letterlijk zit te liegen tegen u. "we bellen u zeker vandaag terug", "het is zeker dan opgelost en indien niet bellen we" gevolgd door niks van dat alles en dan doen alsof ze van niks weten als je terug belt.

Toen heb ik me toch ook eens bezig gehouden met constant terug te bellen aangezien ik er redelijk zeker van was dat het probleem simpel op te lossen was en ik toch een auto rit van 4 uur te doen had. Resultaat? Bij poging #5 ineens eentje die zei " oh wacht sorry, ik kan dat hier even oplossen, klik klik klik enter.. opgelost"
Ik zeg zeker niet dat al die helpdeskmedewerkers even competent zijn en dat er daar geen flierefluiters tussen zitten. Maar ook hier: een luie medewerker die niet wil helpen of die om een andere reden niet behulpzaam is gaat niet ineens in actie schieten wanneer hij/zij uitgekafferd wordt. Ik ken niemand die in van die klantgerichte jobs werkt die van die brulboeien voorrang geeft, meestal is het zelfs net het tegenovergestelde.

Ik vind volhouden en ze blijven bellen nog iets anders dan gewoon verbaal aggressief worden trouwens. Zoals ik al zei: het is soms eens nodig om kordaat te zijn of om, wanneer je door hebt dat je met iemand aan het praten bent die (bewust of onbewust) niet competent genoeg is, het gesprek te stoppen en terug te bellen om dan iemand anders aan de lijn te krijgen. Dat vind ik echter nog wel iets anders dan verbaal aggressief worden of iemand beginnen uitkafferen.

En opnieuw: ik begrijp dat de stoppen soms doorslaan, dat is maar menselijk. Het haalt gewoon niets uit om dat dan te ventileren tegen de mensen die je moeten helpen.

Gisteren stond er hier op het werk iemand de parking te blokkeren. Dat is een smalle doorgang tussen twee ondergrondse parkings, en kennelijk moest er een conflict geweest zijn, waarna men maar besliste als twee volwassen kinderen gewoon te blijven staan. Dus meteen anderen uitgestapt met de vriendelijke en later minder vriendelijke vraag om toch elkaar te laten passeren zodat er (ondertussen) 10 anderen door konden.

Echt nog nooit meegemaakt dat een volwassen mens zo het kind uithing.
Eens een dag meekomen naar mijn werk. De meeste burenruzies maak je zelfs in de peutertuin niet mee.

@mac-bc heerlijk stukje proza

@de rest.... komaan hem daarvoor naar de psycholoog sturen.... doe es normaal.
Dit is gewoon een klote stress situatie die hij heeft gehad. Zo heb ik er dagelijks wel een paar hoor.
nog nooit geen psycholoog opgezocht. And look at me. i'm doing fine!

En ja, ik zou ook die helpdesk medewerker beginnen aanvallen, maar de fout zal hen wel aangeleerd zijn hoor:
HET EMAIL ADRES VERZWIJGEN. want ja, mijn baas redeneert ook zo: Ge hebt een klacht op mail geformuleerd. voila basta. Das al de eerste stap naar een ingebrekestelling voor later etc... zwart op wit blabla...

En dat wil Proximus, slim genoeg, verzwijgen en voorkomen. Misdadig is dit.

Zelfstandige te pakken krijgen voor een werkje te komen doen.
Aparte garage waar de elektriciteit opnieuw zou moeten gedaan worden (lampen hangen en extra stopcontacten zetten). Volgens diegene die al komen kijken zijn maar een dagje werk.
En toch krijg ik niemand te pakken die het wil komen doen...
Ze doen zelfs de moeite niet om een offerte te maken... Ik ben nu tot op het punt gekomen dat diegene die me een offerte stuurt het direct mag komen doen.

Daar ben ik inderdaad mee begonnen.

Klant van ons die steeds veel te laat hun facturen betaald. (gaat over totaalbedragen van +50.000 euro. waardoor wij ook in de problemen kunnen komen, want wij moeten ook lonen betalen etc...)
Maar ja is een grote klant, en die trekken zich van aanmaningen en klachtenmails geen hol aan.

Welnu wij gaan daar onze vieze vuile steenpuin ook gaan kippen. Dus wij worden opeens klant van hén! (visa versa dus).
Dus wij krijgen opeens ook facturen van hen.

Wat doe ik nu? Gewoon hun facturen niet betalen.
En als ze zagen zeg ik: trek het bedrag maar af, van de facturen die gij nog aan mij moet. Da zijn veel grotere bedragen.

Soms moet je vuur met vuur bestrijden.
En zie, sindsdien betalen die plots toch iets vlotter.

@mac-bc heerlijk stukje proza

@de rest.... komaan hem daarvoor naar de psycholoog sturen.... doe es normaal.
Niemand die hem daarvoor alleen naar de psycholoog wil sturen he, hij rant al jaren of vanalles omdat hij een heel lage tolerantiedrempel heeft omwille van continue stress die hij duidelijk niet kan kanaliseren.
En ja, ik zou ook die helpdesk medewerker beginnen aanvallen, maar de fout zal hen wel aangeleerd zijn hoor:
HET EMAIL ADRES VERZWIJGEN.
Er al bij stilgestaan dat er misschien niet eens een algemeen emailadres IS?
Dat alles via het contactformulier online moet gebeuren en hij enkel [email protected], [email protected],... Kent als werkgerelateerde mailadressen?

Zijn frustratie is absoluut terecht, heb ook al meermaals dezelfde belachelijke mallemolen moeten doorlopen (Proximus, Fluvius en luminus de laatste maanden alleen) waarbij niemand echt lijkt te kunnen helpen. Maar de persoon die aan een minimumloon aan de andere kant zit kan daar ook niets aan doen he.

Mja proximus.

Ik had ooit zo'n pre paid formule.

Eens een vriendelijke dame aan de lijn...bla bla als trouwe klant krijg je nu extra belwaarde bij de volgende herlading.

Ik: "euhm ok".

Bleek dat ik met een abonnement zat opgezadeld ineens.
Elke maand een factuur voor een bedrag waar ik anders maanden mee deed.

Toen ook een heel gedoe geweest.

Zo gaat dat. Verkoopstactieken. Als ze u kunnen kloten, doen ze het gewoon. En dat gaat niet over proximus alleen.

Ik had toen een brief gescheven. Afgesloten met als ze het niet zouden aanpassen, dat het dan richting test-aankoop etc werd.
Ze hebben dat terug omgezet naar pre paid.
Nog wel een factuur nagekomen van die maand, heb ik dan maar betaald, als het daar maar bij bleef.

Dus mac-bc, schrijf anders eens een ordinaire brief naar de hoofdzetel. Doe uw hele verhaal. (Niet te aanvallend :p)
Wie weet... (Voor't zelfde de papierversnipperaar in ja :p )

---
Uieindelijk binnen zulke bedrijven komt dat ook in een mallemolen terecht van kastje muur, waarbij die die moeten beslissen dan amper weten wat er echt gebeurd is. Zit een hoop reglementering rond, waarbij ze het zelf allemaal niet meer snappen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan