Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Is facebook bij anderen ook gewoon gereduceerd tot dingen die je worden aanbevolen, die dan van die lage-kwaliteits rommelpagina's zijn door debiele fans en dergelijke?

Ik heb echt het idee dat aangezien ik fb passief gebruik, dat algoritme elke strohalm aanklampt om mij geïnteresseerd te krijgen.
"Ah, die vindt de International Powerlifting Federation leuk: hier zijn 10 pagina's waar Arabieren het over bodybuilding hebben in slecht Engels!!"
"Ah, die heeft per ongeluk een post opengeklikt over Marvel: hier nog 10 pagina's waar fans van comics elkaar de kop willen inslaan over wie denkbeeldig conflict tussen karakter X en Y wint!"
"Ah, die heeft een foto van een knappe celebrity bekeken: hier zijn nog 10 pagina's waar random Amerikaanse celebrityaanbidders kwijlen op celebrity X en Y!"

Wat voor een drek is dat geworden, zeg?

Is facebook bij anderen ook gewoon gereduceerd tot dingen die je worden aanbevolen, die dan van die lage-kwaliteits rommelpagina's zijn door debiele fans en dergelijke?

Ik heb echt het idee dat aangezien ik fb passief gebruik, dat algoritme elke strohalm aanklampt om mij geïnteresserd te krijgen.
"Ah, die vindt de International Powerlifting Federation leuk: hier zijn 10 pagina's waar Arabieren het over bodybuilding hebben in slecht Engels!!"
"Ah, die heeft per ongeluk een post opengeklikt over Marvel: hier nog 10 pagina's waar fans van comics elkaar de kop willen inslaan over wie denkbeeldig conflict tussen karakter X en Y wint!"
"Ah, die heeft een foto van een knappe celebrity bekeken: hier zijn nog 10 pagina's waar random Amerikaanse celebrityaanbidders kwijlen op celebrity X en Y!"

Ja. Ik reduceer dat platform enkel nog tot mogelijke afzetmarkt voor tweedehands-verkopen en zelfs dat is niet succesvol.

inderdaad gewoon rommel geworden. veel mensen gebruiken het ook gewoon niet meer, buiten messenger en stories, dus veel content van vrienden ga je niet meer zien

Facebook denkt dat ik zwart ben, want ik volg een beetje passief de NBA en een hoop zwarte artiesten. Rolt eigenlijk constant bolle konten op die feed. Geen klagen.

Om het dan toch nog over een ergernis te hebben, onder het mom van eens te kijken om mijn passief volgen van de NBA iets meer actief te krijgen had ik eens de ESPN app gedownload en zowaar als een oude zak onbewust een auto subscribe gedoe aan men kloten. Direct geregistreerd via het gsm abbo en zowel orange als ESPN van geen kanten te bereiken. Ik zal wel highlights blijven kijken en ergens al de jaren 80 en 90 matches downloaden.

Ik heb echt het idee dat aangezien ik fb passief gebruik, dat algoritme elke strohalm aanklampt om mij geïnteresseerd te krijgen.

Aldus Facebook: Zozo, meneer woont in het Antwerpse? Dan zal meneer vast en zeker en zonder enige vorm van twijfel geïnteresseerd zijn in de pagina van het Zuid-West-Vlaamse regionieuws. Of misschien is de pagina 'Leuven en omgeving' meer uw ding? Indien u nog twijfelt hebben we hier 'Te geef en te koop in het Maasland en omgeving'

En plus, blijkbaar is het voor beheerders van groepen ook veel moeilijker geworden om spam eruit te houden.
Ik zit nog in een paar groepen die mij op die rotzooi houden, maar zodra daar een alternatief wordt aangeboden om in contact te blijven is het een insta-delete voor mij.

Aldus Facebook: Zozo, meneer woont in het Antwerpse? Dan zal meneer vast en zeker en zonder enige vorm van twijfel geïnteresseerd zijn in de pagina van het Zuid-West-Vlaamse regionieuws. Of misschien is de pagina 'Leuven en omgeving' meer uw ding? Indien u nog twijfelt hebben we hier 'Te geef en te koop in het Maasland en omgeving'
Volgens Facebook heb ik interesse in Australische bouwmarkten, de Finse spoorwegen en toestelletjes voor ademhalingsoefeningen 🤷‍♂️

Bij facebook zijn Belgische afstanden ook nihil he.

@TRUMP @Wannez @Lint @Green

Weten jullie nog welke dat was die ik mee had, die was nie speciaal spot goedkoop maar nu ook niet super duur.
@TRUMP ge hebt daar toch nog wa flesjes van liggen hoop ik? Kan je eens de naam doorgeven, of weten de anderen 't nog?
Heb die al allemaal geserveerd bij de moeder op tafel ,enkele zondagen terug. Iedereen was blij!

Trouwens, happy birthday makker. Is het daarom dat je wijn nodig hebt, ga je u lam drinken vandaag? :rofl:

Het is al enkele dagen bij een koppel in een naburig appartement zware ambras. Mij kan het geen fuck schelen dat je elkaar vermoord, maar gelieve uw ambras op een normaal uur te houden i.p.v. veel decibels te produceren om random 1 uur 's nachts ofzo dat de helft van de gemeente het hoort.
Ik slaap graag met de venster open, en dan helpt het niet als er marginalen alles bijeen roepen omdat de ene werkloze verwijt dat de andere werkloze niks doet.

Tinder met zijn minstens dagelijkse notificatie "Hey MisterV, begin nu met swipen en match met fotografen in de buurt!" want ja, fotografie aangevinkt als interesse. Hou het maar bij de "je hebt x nieuwe likes" notificaties.

Tinder met zijn minstens dagelijkse notificatie "Hey MisterV, begin nu met swipen en match met fotografen in de buurt!" want ja, fotografie aangevinkt als interesse. Hou het maar bij de "je hebt x nieuwe likes" notificaties.
Hete, jonge fotografes in jouw buurt willen met jou daten! (?)

Ergernis is daarstraks een paar van mijn leerlingen vertrekken met de fiets in modus ‘we zijn onsterfelijk’. Eigenlijk meer ‘ik hou mijn hart vast’ dan ergernis, gewoon hup zonder een blik dat verkeer in, de ene al maar tien centimeter van een bumper… Het is wel een verklaring voor de hoeveelheid gipsen ledematen hier op school.

Water sijpelde hier plots langs de muur naar beneden. De houten kast aan de muur is blijkbaar ook helemaal opgezwollen en zit vol met water.

Na een check-up (ik ben de syndicus) bleek dat op de 1st verdieping de waterafvoer alweer verstopt zit. Dat was daar gewoon een rivier geworden. (Letterlijk te nemen!)

Er dreef daar zelfs een cola flesje in rond. Ja hallo buurman? :unsure: Ik heb mijn zijde kunnen ontstoppen (al wiebelend op een te lage ladder) maar de zijde van de buurvrouw nog niet. Ik ga een hogere ladder halen maandag en dan dit opkuisen en ontstoppen. Want de buren zijn blijkbaar op verlof (dus ik geraak niet meteen binnen) en dit is dringend.

Echter normaal is dat de taak van de bovenburen hé, maar die hebben weer niets gedaan. :frown:

Ik zal het hun nog eens zeggen - want ditmaal heb ik helaas wél waterschade (kast beschadigd en muur herschilderen). Ik let er regelmatig op maar nu was de muur blijkbaar oververzadigd en was het al veel te laat. Ik kan ook niet elke keer opnieuw bij de buren gaan kijken of ze dat hebben opgekuisd he.
Een vraag.

De waterschade binnen in mijn appartement is ontstaan door drie (!) verstopte buizen die behoren tot de algemene delen.
1 buis was verstopt door slijk (al dreef er dus vanalles rond), een andere door een bierblikje :confused: --> ik heb beiden zelf opgelost.
De 3de buis = ik heb nog geen idee. Deze buis krijg ik met de beste wil ter wereld niet ontstopt.

Anyways, het onderhoud door de buren laat te wensen over.

1. Ik vermoed dat de schade bij mij in het appartement gedekt is door de brandverzekering.
Ook als de verzekering kan aantonen dat dit door nalatigheid is. Want dan is dit gewoon de BA verzekering.
Het kan wel zijn dat ze het geld dan komen halen bij de buren maardat is niet mijn probleem.
Ik heb persoonlijk namelijk hier géén schuld aan.

2. Wat ivm de kosten voor het ontstoppen van buis 3 door de dakwerker?
Als de oorzaak bijvoorbeeld slijk is, is dat dan gedekt door de blokpolis? Of ook door de eigen brandverzekering?
Of is dat gewoon 'zelf' te betalen' door alle eigenaars ???

De 3de buis = ik heb nog geen idee. Deze buis krijg ik met de beste wil ter wereld niet ontstopt.

Over je vragen kan ik niet antwoorden, maar over de verstopte buis heb ik dit enkele maanden geleden ook aan de hand gehad.

De afvoer van onze gootsteen liep heel traag af en als de vaatwasmachine opstond kwam er telkens een klots water de gootsteen in. Ook alle producten erin gestopt, maar niets hielp. Uiteindelijk bleek dat de afvoerbuis in de kruipkelder helemaal dichtgeslibd was. Die buis zat letterlijk vol kalk, bijna een armlengte lang. Er was nog 1 cm doorgang mogelijk ofzo. Uiteindelijk buis vervangen en sindsdien loopt alles vlotter dan ooit weg.

Ja anders gaat hem nie veel water in zen regenwaterput krijgen :rofl:

@Matador Best toch is eerst nakijken of het geen combiput is waar het bovenste deel als infiltratieput dient (Heb nog tot begin dit jaar rioleringskeuring gedaan)

Inderdaad na de regenwaterput :wink: . Het is geen Combiwaterput, heb de factuur hier liggen. :wallbash:
Ik ga nog proberen of ik aan een vrijstelling geraak bij de gemeente, maar zie niet in waarom ze dat zouden geven. Het stond in de vergunning en we hebben niet goed gelezen dusja...

Artikels als deze:
https://www.hln.be/brugge/ik-wil-ni...r-65-maar-die-komt-weg-zonder-straf~aec4221c/

Een 8-jarige leerling had aan z’n juf verteld dat hij slaag kreeg van z’n grootmoeder. De Brugse E.S. (65) was haar kleinzoon een dag eerder ook in dronken toestand komen ophalen en had hem al twee dagen geen eten meegegeven. Nadat de grootmoeder ook op 3 september amok maakte op de speelplaats, werd ze opgepakt. In een eerste gesprek bevestigde haar kleinzoon tegenover de politie dat hij geslagen werd, geen eten kreeg en z’n oma regelmatig dronken was. Zijn moeder had hem er een maand eerder afgezet.

Om de leefomstandigheden van het kind na te gaan, besliste de politie een huiszoeking uit te voeren in het appartement van E.S. Wat ze er aantroffen, was ronduit schrijnend te noemen. De jongen bleek geen bed te hebben en moest op een matras slapen. Hij had geen speelgoed of eigen kleerkast en nergens in de woning werd eten voor een 8-jarige teruggevonden.

Dat laatste werd ook bevestigd door een buurvrouw. Zij verklaarde aan de politie hoe ze begin september 2019 door het raam zag hoe E.S. aan de haren van haar kleinzoon trok. Het jongetje probeerde te ontsnappen, maar werd achtervolgd en tegen de grond geslagen. Op een dag had de vrouw haar kleinzoon zelfs aan de bushalte gezet met zijn valiesje.

De rechtbank achtte de bewijzen tegen E.S. echter te groot en verklaarde de vrouw schuldig aan opzettelijke slagen en verwondingen. Ze kreeg echter de gunst van de opschorting van straf opgelegd. De rechter vond immers dat het onderzoek te lang duurde en de redelijke termijn daardoor overschreden was. Bovendien hield ze rekening met het blanco strafblad van de Brugse, het feit dat ze door haar psychische problemen en alcoholverslaving al geruime tijd gedwongen opgenomen is in een psychiatrische instelling en ze helemaal geen contact meer heeft met haar kleinzoon.

Ik vind het argument "rekening houden met het blanco strafblad" een verschrikkelijk argument.. Ik hoop oprecht dat ik mij vergis, maar op die manier gaan ze in de toekomst toch nooit rekening houden met eerder gepleegde feiten?

Artikels als deze:
https://www.hln.be/brugge/ik-wil-ni...r-65-maar-die-komt-weg-zonder-straf~aec4221c/

Ik vind het argument "rekening houden met het blanco strafblad" een verschrikkelijk argument.. Ik hoop oprecht dat ik mij vergis, maar op die manier gaan ze in de toekomst toch nooit rekening houden met eerder gepleegde feiten?
Ik ben geen jurist maar het lijkt mij dat de vrouw wel degelijk veroordeeld is voor de bewezen feiten en dat dit nu op haar strafblad staat.
Wegens het te trage onderzoek en andere hierboven aangehaalde elementen wordt er echter geen straf opgelegd en uitgevoerd.

Ah, voilà, je kan meteen al een boudoirsessie doen als eerste date.

Ik ben geen jurist maar het lijkt mij dat de vrouw wel degelijk veroordeeld is voor de bewezen feiten en dat dit nu op haar strafblad staat.
Wegens het te trage onderzoek en andere hierboven aangehaalde elementen wordt er echter geen straf opgelegd en uitgevoerd.

Juist ja. Verkeerd gelezen, thx.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan