Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hielspoor dat terug is. Zeurende klote pijn.
Mijn vrouw heeft daar nu al 3 jaar last van, maar de dokter wil de cortizone spuit niet zetten.
Natuurlijk met haar fysieke job en elke dag heen en weer lopen, gaat het er niet op beteren.

Hopelijk gaan speciale steun zolen beetje werken, maar die kosten ook niet weinig.
Ze moeten op maat gemaakt worden.
Ik heb dat ook gehad nadat ik op een jaar tijd redelijk wat verzwaard was. Elke morgen weer afzien tot die spier opgewarmd was. Massages en dergelijke, weinig verbetering. Uiteindelijk een beetje per ongeluk gestopt met thuis op tegels in enkel sokken rond te stappen, en in de plaats van die aartslelijke Adidas-sloefen gekocht. En vanaf dan begon dat eigenlijk te beteren, en nu al jaren geen last meer van. Natuurlijk zat ik nog niet in de fase dat ik verkalking had.

Ik heb dat ook gehad nadat ik op een jaar tijd redelijk wat verzwaard was. Elke morgen weer afzien tot die spier opgewarmd was. Massages en dergelijke, weinig verbetering. Uiteindelijk een beetje per ongeluk gestopt met thuis op tegels in enkel sokken rond te stappen, en in de plaats van die aartslelijke Adidas-sloefen gekocht. En vanaf dan begon dat eigenlijk te beteren, en nu al jaren geen last meer van. Natuurlijk zat ik nog niet in de fase dat ik verkalking had.
Heeft het afvallen bij jou een verschil gemaakt ? Want dat is zij nu ook aan het doen, lijkt ook wel beetje te verminderen.
Dat masseren doen wij nu ook, en heb zo massage gun gekocht.

Alles kan helpen, dus elke tip dat bij een ander werkt kunnen we ook toepassen.
Tot dat ze haar zolen heeft.

Regen, ik haat regen!
Gargamel_and_Azrael_from_the_Smurfs.jpg

Heeft het afvallen bij jou een verschil gemaakt ? Want dat is zij nu ook aan het doen, lijkt ook wel beetje te verminderen.
Dat masseren doen wij nu ook, en heb zo massage gun gekocht.

Alles kan helpen, dus elke tip dat bij een ander werkt kunnen we ook toepassen.
Tot dat ze haar zolen heeft.
Ik ben toen denk ik niet noemenswaardig vermagerd, misschien enkele kg (die er later terug bijkwamen). Maar ik denk dat dit wel standaard wordt aangeraden, wat logisch is want waarschijnlijk was dat wel de oorzaak bij mij. Ik woonde toen een jaar ergens waar overal vast tapijt lag, dus terug thuis op die harde vloer gaf dat misschien teveel impact met mijn extra gewicht, en kreeg ik een chronische ontsteking. Maar eerlijk gezegd was het een klein wonder hoe dat plots leek weg te gaan.

Een klassieke Belgische ergernis hier vandaag. Wat een schijtweer is het toch om met de fiets door te moeten. Ook was ik vergeten hoe druk het kan zijn qua verkeer aan een schoolpoort om 8h30. Dat is gewoon de crème de la crème van de Vlaamse chauffeurs bij elkaar.

Mijn collega's en ikzelf vermoeden dat de slechte kwaliteit van werkschoen bij ons de oorzaak is.
Thuis probeer ik zo min mogelijk barefoot te lopen.

Een klassieke Belgische ergernis hier vandaag. Wat een schijtweer is het toch om met de fiets door te moeten. Ook was ik vergeten hoe druk het kan zijn qua verkeer aan een schoolpoort om 8h30. Dat is gewoon de crème de la crème van de Vlaamse chauffeurs bij elkaar.
Scholen en supermarkten hé: plots moet iedereen voor de deur kunnen parkeren of mensen afzetten, want hemelwater is een bijtend zuur.

Mijn collega's en ikzelf vermoeden dat de slechte kwaliteit van werkschoen bij ons de oorzaak is.
Als dat een harde zool is zonder veel demping kan dat misschien deel van de oorzaak zijn. Zou zo'n inlegzool van Scholl die je makkelijk kan vinden dan al niet het proberen waard zijn?
Nu ik eraan denk, ik had een collega met een gelijkaardig probleem, en die gebruikte dat ook en kocht vanaf dan bijna enkel Sketchers omdat die comfortabeler waren.

Ah, mijn ergernis, de schoolpoort. Ik zie daar altijd dezelfde ouders 's ochtends en 's avonds staan (en vaak ook nog koppels) en dan ben ik eigenlijk wel jaloers dat ze dat kunnen want ik kan (in het beste geval) enkel brengen en ik moet héél veel chance hebben met het werk dat ik eens uitzonderlijk kan halen. Moeten die niet werken ofzo :sop: :unsure:

Ah, mijn ergernis, de schoolpoort. Ik zie daar altijd dezelfde ouders 's ochtends en 's avonds staan (en vaak ook nog koppels) en dan ben ik eigenlijk wel jaloers dat ze dat kunnen want ik kan (in het beste geval) enkel brengen en ik moet héél veel chance hebben met het werk dat ik eens uitzonderlijk kan halen. Moeten die niet werken ofzo :sop: :unsure:
To be fair, mijn vrouw is vandaag thuis omdat ze dit weekend werkt, en ik werk vandaag van thuis uit. Dus wij konden ook wel samen de dochter gaan afzetten in de crèche, moesten we daar zin in hebben.

Natuurlijk gaat het wat meer plannen worden eenmaal ze naar school gaat want die uren liggen wat moeilijker.

Hier ook al een jaar hielspoor (met verkalking) -ondertussen ook achillespees ontsteking, enkel- en wreefpijn en tintelingen- en sinds een paar maanden deze werkschoenen gekocht:

Ze kosten wel wat, maar het is een verademing om er mee te werken. Zeker in combinatie met steunzolen. De pijn is een stuk minder :)

Nu, eens thuis en ze gaan uit, dan is de pijn wel 100% terug.

En eens navragen of dat uw werkgever dat terug betaald? Mijn huisarts had een simpel briefje geschreven en mijn werkgever heeft mij dat volledig terug betaald.

Laatst bewerkt:
Dat is ook niet alles hoor. Jij kan ze dan misschien 's ochtends en 's avonds zien.

Hier moest ik bij het afzetten zeggen dat ik ze vandaag niet meer ging zien of als ik ze 's avonds in bed steek moet ik zeggen dat ik 's ochtends al weg ga zijn

Echt hé. En waarom zou je 10 meter verder parkeren als ge een straat half kunt blokkeren om uw kind quasi aan de deur af te zetten? Waarom zou je op een parking twee rijen verder op een vrije plaats gaan staan als je ook dichter bij de schoolpoort kan staan terwijl je drie auto's blokkeert?

Er zijn hier periodes geweest dat de wijkagent op die uren kwam patriouilleren om al die pipo's eruit te halen maar van zodra die mens daarmee stopt begint het spelleke weer.

Echt hé. En waarom zou je 10 meter verder parkeren als ge een straat half kunt blokkeren om uw kind quasi aan de deur af te zetten? Waarom zou je op een parking twee rijen verder op een vrije plaats gaan staan als je ook dichter bij de schoolpoort kan staan terwijl je drie auto's blokkeert?

Er zijn hier periodes geweest dat de wijkagent op die uren kwam patriouilleren om al die pipo's eruit te halen maar van zodra die mens daarmee stopt begint het spelleke weer.
Het erge van heel de zaak bij de kleuterschool waar mijn dochter gaat, is dat iedereen voor andermans garage parkeert en zo dicht mogelijk bij de school wil staan, terwijl er op nog geen 5 minuten stappen een winkelcentrum is met een parking waar toch wel de ganse school kan parkeren 🤷‍♂️

Daar is natuurlijk al vanuit de buurt een aantal keren commentaar op geweest en de school heeft dit ook gecommuniceerd, maar daar heeft de ouder die zo weinig mogelijk wil stappen natuurlijk geen oren naar.

Het egoïsme ga je toch niet uit die aantal mensen krijgen door een waarschuwing te geven.

Gaza ligt wel een ferm eindje van daar hoor. Die vliegen ook schoon in een rijtje over corridors in het Midden-Oosten, zie flightradar e.d.
Gaza ligt wel niet ver van waar ik moet opstijgen ;-)

Gisteren werden trouwens wat cruise raketten van Yemen onderweg naar Israël onderschept via surface-to-air raketten van US schip.
Dat ligt dus wel midden in die overvliegzone.

Kans is natuurlijk klein, maar ik ben daar gewoon wat risico-avers in.
Net zoals ik ook in Queensland niet zou zwemmen in de zee ivm haaien :)

Kom kom, denk aan dat gebombardeerd ziekenhuis en al de...

Ooohh de buienradar al eens gezien? Gvd, ik kan vandaag geen was buitenhangen.

eigenlijk een klassieke belgische ergernis die totaal niet gerechtvaardigd is imho... Ik ga alle dagen met de fiets naar het werk (8km) en als ik 5 keer kletsnat ben geweest op een jaar ist al veel

Ook hielspoor gekregen door slechte werkschoen. Enfin zat er mss al, maar geen last.

6m kine, geen last meer bij het sporten. Andere werkschoenen, soms nog last,
Meest last smorgens bij het opstaan = rekoefeningen doen en dan is het ok.

Kine wou geen schockwave.
Thuis veel op blote voeten, ze zei dat dit goed was.

Mijn vrouw heeft daar nu al 3 jaar last van, maar de dokter wil de cortizone spuit niet zetten.
Natuurlijk met haar fysieke job en elke dag heen en weer lopen, gaat het er niet op beteren.

Hopelijk gaan speciale steun zolen beetje werken, maar die kosten ook niet weinig.
Ze moeten op maat gemaakt worden.
Wat bij mij heeft geholpen is het aanpassen van mijn schoeisel. Ik draag nu alleen maar wandelschoenen van lowa met een zeer goed dempende zool en daarin steunzolen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan