Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat is toch gewoon de klassieke verafgoding van beroemdheden uit de VS die hier ook wel wat speelt. Knap en kan goed zingen, wordt een succesvolle artiest...en plots is haar liefdesleven van (inter)nationaal belang en haar mening over de wereldpolitiek relevant.

Hoe vaak ik geen Amerikaanse "artikels" zie passeren hoe ze een NFL match heeft gevolgd met haar vrienden omdat haar lief meespeelt. Gigantisch belangrijk natuurlijk voor de wereld.

3 weken geleden hier ergernis geplaatst over mijn herinschrijving bij een graduaatsopleiding die geweigerd was. Vorige week en vandaag meer opheldering omtrent de reden kunnen verkrijgen. Ging er eigenlijk om dat ze vonden dat mijn studieaanpak niet erg goed was omdat ik met sommige basistechnieken bleef sukkelen zoals ze konden zien in mijn project. Aangegeven dat ik door mijn autisme inderdaad niet goed kan inschatten hoe ik moet studeren. Ze gaven dan aan of ik bereid was dit en dat te doen omdat ze van mening waren dat dit mij veel betere resultaten gingen opleveren. Ik ben te vinden voor betere resultaten, dus mee akkoord gegaan. Dan lieten ze mij gaan en gingen ze beraadslagen. Mail gekregen dat ze mij blijven weigeren omdat ze niet gerust waren in mijn studieaanpak. Dus ze geloofden me niet of wat? Ik ging akkoord met hen, wat meer kan ik nog doen...

Ombudspersoon gecontacteerd maar mijn hoop begint te vervliegen. Blijkbaar zijn ze ook van het idee van een project te laten maken afgestapt en naar individuele opdrachten gegaan, dus veel zin heeft het vast niet om aan mijn project verder te werken.
Heel herkenbaar, ik kreeg zelfs nog niet de kans om een opleiding te starten.
Te veel bedenkingen bij mijn karakter en persoonlijkheid, plus als ze mij dan toch enkel voor de basis jobs van een richting geschikt achtten, mogen ze het laten. Nu volg ik tweedekansonderwijs, diploma A2 ICT-technieken en netwerken en nu vragen sommige docenten zich af waarom ik niet toegelaten werd voor een hogere studie.
Het blijft een moment opname, je doet testen en gaat een gesprek aan, op basis daarvan moeten zij dan een beslissing nemen.
Niet gemakkelijk, voor geen van beide partijen.

Albert Heijn en hun enorme kutpromo's die op elk moment geplunderd zijn tenzij je er net bent op een maandag middag wanneer het net die ochtend in elkaar is gezet.

Soms dingen tussen die al op Maandag weg zijn en niet meer terug komen die week, waarom dan zogezegd 7 dagen aanbieden ??

Nu bij vlees, zuivel en drank komt dat wel nog eens terug binnen maar bij bepaalde dingen die enkel in de bonusstraat staan komen daar op zaterdag een paar karren van binnen voor de maandag en dan niets meer.

Of van 1 smaak bijna niets en van andere smaken 100 dozen, ja zo kan ik ook reclame maken met bijschriift "alle soorten" of "alle smaken"

Ik ben oververmoeid en huilerig, dat is een groot element maar toch: op school doen we een soort ‘lees-enquete’ om het verplichte lezen van een boek toch zo aangenaam mogelijk te maken voor de leerlingen want er zijn er veel die het echt niet graag doen, dus we proberen optimaal voor een leuke ervaring te gaan. Deeltje er van is een erg interessant stukje over de meest speciale bibliotheken ter wereld (eentje waar je opgezette dieren kan uitlenen, de grootste, een onderwater, … ) Kort stukje maar in feite - imo, ioo - interessant.

Nul aandacht. Nul interesse. Als je ze echt om de gesproken zin bij de les moet trekken dan is de lol er echt af. En dan wel ‘maar mevrouw, nu voel ik mij schuldig’ Ja awel let dan gewoon die tien minuten op misschien? Zonder mijn eigen trompet te willen blazen, maar ik ben goed in lesgeven en dit is dan gewoon kwetsend, geen ander woord voor in feite.

Albert Heijn en hun enorme kutpromo's die op elk moment geplunderd zijn tenzij je er net bent op een maandag middag wanneer het net die ochtend in elkaar is gezet.

Soms dingen tussen die al op Maandag weg zijn en niet meer terug komen die week, waarom dan zogezegd 7 dagen aanbieden ??

Nu bij vlees, zuivel en drank komt dat wel nog eens terug binnen maar bij bepaalde dingen die enkel in de bonusstraat staan komen daar op zaterdag een paar karren van binnen voor de maandag en dan niets meer.

Of van 1 smaak bijna niets en van andere smaken 100 dozen, ja zo kan ik ook reclame maken met bijschriift "alle soorten" of "alle smaken"
Tot de voorraad strekt :fingerguns:

Tot de voorraad strekt :fingerguns:
Als er al van dag 1 geen voorraad is dan is het misleidende reclame.

Ik heb er gewerkt en vaak genoeg zet je van iets 5 smaken met afbeelding in de folder als "Bonus" die week en komen er maar 2 van de 5 dingen binnen en de andere 3 zie je heel die week niet.

En dan nog als fun fact , die smaken die je dan toevallig die week niet binnen krijgt die heb je anders buiten de bonus altijd op voorraad.
Idem met dure dingen, buiten de bonus een halve koelcel "overstock" maar tijdens de bonus week komt er een half karretje van binnen, totaal niet "toevallig"

Nuja moest er toevallig net zijn voor een vriend die moest iets van daar, zelf ga ik tegenwoordig liever naar colruyt/aldi/lidl en 2x per maand Kaufland.

Ik ben oververmoeid en huilerig, dat is een groot element maar toch: op school doen we een soort ‘lees-enquete’ om het verplichte lezen van een boek toch zo aangenaam mogelijk te maken voor de leerlingen want er zijn er veel die het echt niet graag doen, dus we proberen optimaal voor een leuke ervaring te gaan. Deeltje er van is een erg interessant stukje over de meest speciale bibliotheken ter wereld (eentje waar je opgezette dieren kan uitlenen, de grootste, een onderwater, … ) Kort stukje maar in feite - imo, ioo - interessant.

Nul aandacht. Nul interesse. Als je ze echt om de gesproken zin bij de les moet trekken dan is de lol er echt af. En dan wel ‘maar mevrouw, nu voel ik mij schuldig’ Ja awel let dan gewoon die tien minuten op misschien? Zonder mijn eigen trompet te willen blazen, maar ik ben goed in lesgeven en dit is dan gewoon kwetsend, geen ander woord voor in feite.
Tieners die weinig tot geen interesse tonen in het verplicht lezen van boeken, les over bibliotheken of gewoonweg les in het algemeen. Wie had zoiets ooit kunnen denken. :unsure:

Tieners die weinig tot geen interesse tonen in het verplicht lezen van boeken, les over bibliotheken of gewoonweg les in het algemeen. Wie had zoiets ooit kunnen denken. :unsure:
Tuurlijk, is logisch tuurlijk, maar we proberen écht om tegemoet te komen - omdat voor lezen eenheidsworst inderdaad gewoon bleurgh is - qua genre en zelfs in feite het minimum pagina’s is relatief redelijk. De verwerking mag dan nog enorm creatief ook. Geen droog verslag meer maar je kan podcasten (school kan een studio voorzien!) of een vlog of zelfs gewoon aan de kunst. Ja, het lezen van een boek is verplicht maar het is bijlange niet meer als dertig jaar terug. En dan heb je als leerkracht wel eens zo iets van ‘waarom doe ik de moeite, als ik zeg ‘je leest Max Havelaar en je doet tien pagina’s verslag’ is het niveau tevredenheid van hun toch hetzelfde.

Tuurlijk, is logisch tuurlijk, maar we proberen écht om tegemoet te komen - omdat voor lezen eenheidsworst inderdaad gewoon bleurgh is - qua genre en zelfs in feite het minimum pagina’s is relatief redelijk. De verwerking mag dan nog enorm creatief ook. Geen droog verslag meer maar je kan podcasten (school kan een studio voorzien!) of een vlog of zelfs gewoon aan de kunst. Ja, het lezen van een boek is verplicht maar het is bijlange niet meer als dertig jaar terug. En dan heb je als leerkracht wel eens zo iets van ‘waarom doe ik de moeite, als ik zeg ‘je leest Max Havelaar en je doet tien pagina’s verslag’ is het niveau tevredenheid van hun toch hetzelfde.
never...ever...mention...Max...Havelaar...again...
never...
capiche?
seriously.
never...
again

never...ever...mention...Max...Havelaar...again...
never...
capiche?
seriously.
never...
again

giphy.gif

Sinds de klachten van seksueel overschrijdend gedrag?:unsure:

Is dat die van de koffie?
yep.
dat was echt geen boek voor mij. Ik vond het zo saai en snapte er de ballen van en heb dat (in iets andere bewoording) ook zo op mijn samenvatting gezet. Met een buis als resultaat :p
Terwijl ik toen echt al wel een boekenfanaat was, alleen van het lichtere genre, zoals Tom Clancy, Clive Cussler, ... de gewone thriller/actieboeken.
Ik snap dat voor sommige leraars dit misschien onder kunst of 'ken uw klassiekers' valt, maar bij mij was dat echt een pest om te lezen.
@Tonerider pas op als ge in de supermarkt komt.

De Max is daar overvloedig aanwezig.
in tegenstelling tot de boekvorm zorgt die er wel voor dat ik wakker wordt.
Waar het uiteindelijk terecht komt, is ook waar het boek hoort.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan