Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Even ter zijde, die panelen van 1m80 worden normaal toch op een betonplaat geplaatst? Dus eerst betonpaneel tussen de palen en dan uw tuinscherm. Daardoor kom je op een 2m dacht ik?
B69B9B8A-B6A4-4E21-96D6-F9986CC60F12.jpeg

Inderdaad. Zo makkelijk kijk je daar toch niet over?

Als de oorzaak van het lawaai te verhelpen valt - want daarop wordt wel gealludeerd in het artikel, dan moet daar wel naar gekeken worden. Ik begrijp de buikgevoelreactie wel: "verzuurde boomers kopen een peperduur appartement en beginnen dan te kreften over een tram die er al jarenlang langs rijdt". Een opstijgend vliegtuig kan je niet voorzien van een geluidsdemper, maar je kan het geknars en gepiep van een tram mogelijk wel eenvoudiger oplossen.

Dat gezegd zijnde: het zijn de bewoners die ervoor kiezen om aan een tramstation te wonen, ze moeten dit weten voor ze kopen. Als je bij een drukke hoofdbaan gaat wonen moet je ook niet klagen over verkeersdrukte.
ik vraag mij eigenlijk af van wanneer de klacht eigenlijk dateert. de oude kusttrams zijn ongeveer 2 weken geleden op pensioen gegaan, en er zouden nieuwe modellen in gebruik zijn.

('t is een plus-artikel, dus ik kan het niet volledig lezen)

In twee artikels in de media gebruikt men het woord "heksenjacht".
Tweemaal bij een politicus.
Vreemd, men moet misschien de definitie van dat woord nog eens goed lezen.
De term "politieke afrekening" is misschien een betere verwoording.

Deze:

Geld teveel om appartementen van min +500.000€ te gaan kopen aan zee net naast het station en tramhalte van Oostende en dan eens ze er wonen gaan zagen over het lawaai en eisen dat er iets wordt ondernomen met het geld van de belastingbetaler. Wat zal de eis zijn , dat ze het station verplaatsen misschien ?

Zulke mensen moet ge gewoon van het balkon gooien zou ik zeggen, problem solved.
Zelfde voor mensen die naast de luchthaven gaan wonen en dan zagen dat er teveel lawaai is van de vliegtuigen.
Wel van niet al te hoog, zodat je ze enkele keren naar beneden kan gooien

Het is officieel, technologie haat mij. Nieuwe gsm van een week oud omdat de oude zijn scherm plots niet meer werkte. Werkt het scherm van de "nieuwe" gsm na 1 week ook al niet meer.

ergernis 2:
onze dochter die sinds dit jaar naar het middelbaar gaat doet plots geen moeite meer. Te weinig leren, taken "vergeten"...

Een arme jongeman zat op de trein van Amsterdam naar Brussel, maar was vergeten in Antwerpen af te stappen. Hij vroeg dan in het Engels aan de conducteur of hij het best in Mechelen kon afstappen of in Brussel om van daaruit naar Antwerpen te gaan. In plaats van die gast wat te helpen, maakt hij hem wat belachelijk en geeft hij nog geen antwoord op zijn vraag.

Hij had 2 zware koffers mee. Iedereen aan de uitgangsdeuren kon dat zien, maar in plaats van aanstalten te maken om hem van de trein te helpen, struikelden ze nog eerder over hem om toch maar meteen van de trein te geraken, met gefrustreerde gebaren erbij dat hij te veel plaats in nam.

Het is officieel, technologie haat mij. Nieuwe gsm van een week oud omdat de oude zijn scherm plots niet meer werkte. Werkt het scherm van de "nieuwe" gsm na 1 week ook al niet meer.

ergernis 2:
onze dochter die sinds dit jaar naar het middelbaar gaat doet plots geen moeite meer. Te weinig leren, taken "vergeten"...
oei, toch eens checken of ze niet gepest wordt of zo

Ik betaal als Syndicus +-245€ aan Pidpa voor de waterleiding van de algemene delen.
1x raden wat het verbruik is? 0m³. Ja de leidingen liggen er maar dat is het dan ook.

Capaciteitsvergoeding = 150€ / jaar
Vastrecht drinkwater = 50€ / jaar
Gemeentelijke bijdrage afvoer (Vastrecht zuivering) = 30€/jaar
Bovengemeentelijke bijdrage voor zuivering (Vastrecht zuivering) = 20€/jaar
BTW = 6%
Totaal = 245€

Een arme jongeman zat op de trein van Amsterdam naar Brussel, maar was vergeten in Antwerpen af te stappen. Hij vroeg dan in het Engels aan de conducteur of hij het best in Mechelen kon afstappen of in Brussel om van daaruit naar Antwerpen te gaan. In plaats van die gast wat te helpen, maakt hij hem wat belachelijk en geeft hij nog geen antwoord op zijn vraag.
Het kan erger. De conducteur kon hem een boete geven omdat hij geen geldig ticketje had en hem asap uit de trein zwieren he.

Maar ik begrijp de frustratie. Ook al omdat die gast dat vermoedelijk NIET kon opzoeken op zijn mobieltje.
Nét toevallig daarstraks tijdens de piekuren lag de app van de NMBS er uit. Of wat had je gedacht?

Maar ik begrijp de frustratie. Ook al omdat die gast dat NIET kon vermoedelijk opzoeken op zijn mobieltje.
Nét toevallig vandaag lag de app van de NMB er daarstraks uit. Of wat had je gedacht?
Want Nederlanders die geen Nederlands spreken kunnen natuurlijk vlotjes hun weg vinden in het kluwen van apps etc van het openbaar vervoer in een ander land...

Want Nederlanders die geen Nederlands spreken kunnen natuurlijk vlotjes hun weg vinden in het kluwen van apps etc van het openbaar vervoer in een ander land...
De web app is ook in het Engels.

Maar ik wilde gewoon zeggen dat stel dat ik persoonlijk op die trein zat en die jongeman even wilde helpen.
Dan zou ik dus de web app gebruiken. Maar dat ging dus niet, want die lag eruit.

Sowieso belachelijk van die conducteur van een beetje de stoere uit te hangen.

Ze noemen het een aanrijding, maar z'n Passpoort en gsm lagen mooi opzij.

Slachtoffer is een collega van me, 10j mee samengewerkt. Eén van de weinige collega's die ik als kameraad/vriend beschouwde. zelfs al was hij die-hard Brugge-Supporter, en ik voor hem een "vuile mauve" 😂

Ze noemen het een aanrijding, maar z'n Passpoort en gsm lagen mooi opzij.

Slachtoffer is een collega van me, 10j mee samengewerkt. Eén van de weinige collega's die ik als kameraad/vriend beschouwde. zelfs al was hij die-hard Brugge-Supporter, en ik voor hem een "vuile mauve" 😂
Veel sterkte!

Maar jij werkte toch voor de spoorwegen? Is dat dan een arbeidsongeval? :unsure:

Veel sterkte!

Maar jij werkte toch voor de spoorwegen? Is dat dan een arbeidsongeval? :unsure:
Das alleen tijdens de werkuren of van/naar het werk ;)

Ik leef vooral ook heel hard mee met de collega's die van dienst waren, want het is in "onze" zone gebeurd.

Door m'n medische afwezigheid heb ik die collega 3 maand niet meer gezien, maar de laatste keer dat ik hem zag leek die toch vrij gelukkig. Hij had wel wat problemen, maar hij was er wel bovenop aan het geraken. Ofwel moet er in die tijd wat gebeurd zijn, of die problemen zaten veel dieper dan ik dacht.

lek in het platte dak :(
Gebruikt nu toch eens hoofdletters man, ik zit hier al 5 minuten mij af te vragen wat the fuck een iek in het dak kan zijn???
Lek LEK niet iek lek, dat is toch ongelooflijk. lek Iek <- welke is met L welke met i ?? Aan ons om te raden blijkbaar.
Merci voor mijn ergernis van de dag te worden.
Echt waar sommige mensen he.

/s :unsure:

Welkom in de puberteit! Hier is't gezaag dat het moeilijk is en blablabla maar een kwartier huiswerk maken is al lastig. Op oudercontact is't van "we denken dat er nog marge is om meer voor school te werken".
Het is hier qua schermtijd beperkt (met gezaag tot gevolg) maar die attention span van puberbreinen die gewend zijn van instant gratification te krijgen van 10 seconden durende Tiktokfilmpjes is echt dramatisch voor schoolprestaties.
Het kan erger. De conducteur kon hem een boete geven omdat hij geen geldig ticketje had en hem asap uit de trein zwieren he.
De conducteur had hem een ticket verdwaalde reiziger moeten geven en op weg helpen. Als ik zoiets zou zien gebeuren zou ik treinnummer noteren en daar achteraf toch over gaan reclameren en die mens verderhelpen. Al is't maar in de zin van "stap hier uit en ga op de schermen kijken/op dat perron staan/...".

Gebruikt nu toch eens hoofdletters man, ik zit hier al 5 minuten mij af te vragen wat the fuck een iek in het dak kan zijn???
Lek LEK niet iek lek, dat is toch ongelooflijk. lek Iek <- welke is met L welke met i ?? Aan ons om te raden blijkbaar.
Merci voor om mijn ergernis van de dag te worden.
Echt waar sommige mensen he.

/s :unsure:

ftfy

Veel 60+'ers snappen het blijkbaar nog altijd niet dat als je aan een zebrapad staat te wachten ze dienen te stoppen. De beruchte "witte camionettes" stoppen zoals het hoort maar een boomer in zijn Dacia Duster, nope. Echt opvallend dat het altijd dezelfde typkes zijn.

Ik wou dat het legaal was om in zo'n geval banden lek te mogen schieten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan