Even mijn frustratie van vandaag hier neertypen:
We zijn op dit moment in discussie met onze buren over de erfafscheiding. We zijn akkoord dat de eerste 5 meter er een gesloten afsluiting geplaatst geplaatst gaat worden voor de privacy. Zij willen een standaard tuinscherm plaatsen met een breedte en hoogte van 180 cm waarbij je de planken tussen 2 palen plaatsen. ik zelf ben 1m90, dus ik kijk er gewoon over.... 1ste frustratie, maar niet de belangrijkste.
Wij zien het iets strakker en willen een constructie opzetten waarbij we een afwerking plaatsen tegen de palen, en ieders zijn eigen kant kan afwerken. Iets duurder, maar het eerlijkste zodat ieder zijn eigen afwerking kan kiezen. De buren zijn hier niet mee akkoord en willen de prijs laag houden en ook minimaal werk in steken. Zeker en vast hun recht.
We hadden dus vervolgens voorgesteld om de palen op onze grond te plaatsen en dus onze constructie volledig te betalen. De buren kunnen dan achteraf hun eigen scheiding plaatsen op hun grond. Op deze manier is de discussie gedaan dachten we. Meneer de buurman heeft blijkbaar alleen geen rekening gehouden met zijn afgewerkte terras van enkele maanden gelezen. Deze is afgewerkt tot op 1-2 cm van de erfgrens. Als wij dus onze palen op onze grond plaatsen moet meneer zijn terras uitbreken om een eigen schutting te kunnen plaatsen.
Dus indien we dit nu toch zo gaan plaatsen starten we alvast een leuke ruzie

De buurman vind dus dat wij maar tot een compromis moeten komen en voor een standaard afsluiting moeten kiezen. Het moet wel eentje van kunststof zijn zodat het onderhoud ook minimaal is. Wij willen tropisch hardhout