Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hier bestaat de training erin om mevrouw proberen duidelijk te maken dat in je ondergoed rondlopen zonder kousen niet logisch is in een land/seizoen waar je gas opfikt om het huis te verwarmen.:unsure:
Ola, als mijn madam dat hier begint te doen dan neem ik die meerprijs er wel gewoon bij hoor :unsure:

waarom laat je daar nu de chauffage voor aanspringen, een uur later is het waarschijnlijk genoeg opgewarmd door de zon dat je je temperatuur ook behaald hebt?

Hier gaat dat ding pas op als het koud is.
Ondertussen is de verwarming nog eens aangeslaan omdat het dus nog steeds niet vanzelf tot 19.5 graden is opgewarmd, logisch als je woonruimte noordelijk gericht is.

En ik wist niet dat ik mij moest verantwoorden over wat ik een redelijke binnentemperatuur vind en wat niet?

Met een jaarverbruik <7000 kWh aan gas terwijl ik ook van thuis uit werk, zie ik mezelf in elk geval niet als een grote verspiller.

Ondertussen is de verwarming nog eens aangeslaan omdat het dus nog steeds niet vanzelf tot 19.5 graden is opgewarmd, logisch als je woonruimte noordelijk gericht is.

En ik wist niet dat ik mij moest verantwoorden over wat ik een redelijke binnentemperatuur vind en wat niet?

Met een jaarverbruik <7000 kWh aan gas terwijl ik ook van thuis uit werk, zie ik mezelf in elk geval niet als een grote verspiller.
3 jaar geleden had er geen haan naar gekraaid. Uw comfort zone (ook warm of koud) is de uwe.

Verspillen is idd meer in je onderbroek zitten bij 19-20C en de CV aan zetten, of verwarmen (of koelen) met ramen en deuren teveel open.

Is ook zo’n typische aannemer. Zijn vorig bedrijf raakte hier in de buurt niet meer aan de bak omdat er geweten was dat hij zijn personeel verzag van coke om shiften van +12 uur te draaien. Nu, zijn personeel was van datzelfde marginaal randjesvolk dus valt te verwachten.

Coke (/andere uppers) in de bouw is echt een gigantisch probleem waar nooit over gesproken wordt. Echt onbegrijpelijk.

Is de vakbond daar überhaupt op de een of andere manier mee bezig @JPV ?

Gij doet wat ge wilt hoor, ik lig er niet van wakker. Ik zie gewoon in deze periode dat de temp ‘s ochtends wat lager ligt, maar zich dat vanzelf bijtrekt doorheen de voormiddag.

Als dat bij u niet zo is dan is dat zo hè :)

Ik zie het probleem niet.
Ik kan mij inbeelden dat 20j geleden dat nog om aan te zien was, en dat dit ondertussen niet meer het geval is.

Net zoals den Rene 20j geleden op den Renegade geleek, met een klein beetje vrije interpretatie, maar dit nu eerder de marshmallow man is geworden.

Gij doet wat ge wilt hoor, ik lig er niet van wakker. Ik zie gewoon in deze periode dat de temp ‘s ochtends wat lager ligt, maar zich dat vanzelf bijtrekt doorheen de voormiddag.

Idem, dat trekt bij mij ook gewoon bij.

Deze morgen 25°c, tegen de middag 26 - 27°C. Al is dit wel met alles potdicht te houden.

Ze mag gezien worden, maar de 5de keer op een avond dat ik hoor dat het te koud is, terwijl het 20 graden of meer is, zeg ik ze gewoon dat ze een broek moet aantrekken.
IMG-6206.gif

Grote verschil is dat bij mij de dag heel vroeg begint, ik ben er vet mee dat het rond 15u hier wel 20 graden zal zijn als ik al wakker ben van 5u. 😬
Verwarming springt pas vanaf 6u20 aan omdat ik tot dan toch ofwel ne warme koffie vast heb of onder een fleeceke zit.
Verwarming staat hier ook maar tot 18u30 ingesteld omdat ik na 19u30 toch bijna continu onder mijn fleeceke zit ook. 😁

ja als je om 5u opstaat, dan ben je nu niet zo goed af. Het is dan al langer donker en het blijft nog langer donker.
Die uren warmt het niet op en koelt het eerder af.

Net een uur wakker hier en dan is de temperatuur wel goed, vind ik. genoeg slapen helpt volgens mij ook.
Maar het was hier 19 graden dan nog in de woonkamer en in de badkamer.
Thermostaat staat hier op 15 graden, maar dat is tot het te koud wordt om mijn eigen lichaam de warmte nog break-even te houden. Dan gaat het naar 18 of hoger.

als ge om 5u op staat, is dat toch ook niet om thuis te blijven? klaar maken, en vertrekken? is uw huis dan effectief opgewarmd op die tijd?
als ik om 4u op sta, zet ik mijn verwarming nooit speciaal aan, tbh, want het is toch niet opgewarmd voor ik weg ben. da's dan gas stoken voor een effect dat ik niet voel.
ik ben zelf ook wel geen kouwelijke, ik loop nu nog meestal in t-shirt rond terwijl de meeste mensen al op zijn minst een pull of gewoon een jas aan hebben.
ja als je om 5u opstaat, dan ben je nu niet zo goed af. Het is dan al langer donker en het blijft nog langer donker.
Die uren warmt het niet op en koelt het eerder af.
klopt, koudste punt van de nacht ligt net voor zonsopkomst, meestal rond een uur of 6-7.

als ge om 5u op staat, is dat toch ook niet om thuis te blijven? klaar maken, en vertrekken? is uw huis dan effectief opgewarmd op die tijd?
als ik om 4u op sta, zet ik mijn verwarming nooit speciaal aan, tbh, want het is toch niet opgewarmd voor ik weg ben. da's dan gas stoken voor een effect dat ik niet voel.
ik ben zelf ook wel geen kouwelijke, ik loop nu nog meestal in t-shirt rond terwijl de meeste mensen al op zijn minst een pull of gewoon een jas aan hebben.

klopt, koudste punt van de nacht ligt net voor zonsopkomst, meestal rond een uur of 6-7.
Sommige mensen staan vroeg op om thuis te blijven. :P Ander dagritme.

damn. dat klinkt voor mij even vreemd als "hey, flat earth lijkt me logisch", om eerlijk te zijn.
is er eigenlijk gewoon iets te doen op dat uur, dat geen uitloper is van het nachtleven?

damn. dat klinkt voor mij even vreemd als "hey, flat earth lijkt me logisch", om eerlijk te zijn.
is er eigenlijk gewoon iets te doen op dat uur, dat geen uitloper is van het nachtleven?
Als iemand die van nachtuil naar relatief vroege vogel is overgeschakeld (baby): weinig, net zoals die uren rond middernacht. Het is een beetje hetzelfde vind ik ook. Tijdens de werkweek is het handig om voor de spits te zijn, dat wel, maar in het weekend is vroeg gaan slapen om geen wrak te zijn moeilijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan