Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
damn. dat klinkt voor mij even vreemd als "hey, flat earth lijkt me logisch", om eerlijk te zijn.
is er eigenlijk gewoon iets te doen op dat uur, dat geen uitloper is van het nachtleven?
Ik ben natuurlijk geen ander ritme gewend, maar ik vind dat zalig! Vogeltjes die kwetteren (al moet het raam nu dicht 🤪), als ik de dochter niet heb ga ik om 6u-6u30 gaan fitnessen of om 7u de hond uitlaten (fluo jasje voor hem aankopen staat op mijn lijstje!),...
De wereld lijkt anders dan. Alsof de ochtendmensen onderling een stille, geheime clan zijn die vrolijk wuiven op afstand naar elkaar. 😁

klopt, koudste punt van de nacht ligt net voor zonsopkomst, meestal rond een uur of 6-7.
Het koudste punt van de nacht is in theorie bij zonsopgang (want dan is de nacht gedaan), het koudste moment van de dag is een beetje na zonsopgang (15-30 min), omdat het wel even duurt vooraleer die zonnestralen effectief onze atmosfeer opwarmen.

Als iemand die van nachtuil naar relatief vroege vogel is overgeschakeld (baby): weinig, net zoals die uren rond middernacht. Het is een beetje hetzelfde vind ik ook. Tijdens de werkweek is het handig om voor de spits te zijn, dat wel, maar in het weekend is vroeg gaan slapen om geen wrak te zijn moeilijk.

Idd. Altijd wakker om 6u, maar in het weekend ook. Probleem is dat ik meestal maar na middernacht erin kruip dan waardoor ik slaap tekort heb.

Ik ben natuurlijk geen ander ritme gewend, maar ik vind dat zalig! Vogeltjes die kwetteren (al moet het raam nu dicht 🤪), als ik de dochter niet heb ga ik om 6u-6u30 gaan fitnessen of om 7u de hond uitlaten (fluo jasje voor hem aankopen staat op mijn lijstje!),...
De wereld lijkt anders dan. Alsof de ochtendmensen onderling een stille, geheime clan zijn die vrolijk wuiven op afstand naar elkaar. 😁
In de week ga ik ook tussen 6u30-7u met de hond wandelen, dat is altijd een rustig begin van de dag.
Eerst nog stil en rustig, tegen 7u beginnen dan de eerste auto’s te passeren.

Ik heb btw iets als dit daarvoor: https://www.bol.com/be/nl/p/led-hal...baar-geel/9300000147194419/?s2a=#productTitle

Ik ben dagelijks ook vroeg op en ik wuif naar niemand, zeker niet als ik zie wat voor idioten ik tegen kom buiten.

Echt jongens, eens op klaarlichte dag een cafe in de hens gaan steken, hoe verknipt kan je zijn? Al ze de dader vinden mag men daar gerust wel eens een voorbeeldje van maken van mij.

Ik kom enkel de postbode tegen als ik met de hond ga wandelen. Ik vind het juist fijn dat er zo goed als niemand buiten is dan. 😬

Probleem met de auto. Centraal slot opent niet. Reservesleutel werkt ook niet.

Ik moet dus met de trein naar mijn werk, en zal hopeloos te laat zijn.
Wilt ook zeggen morgen tegen 9u pas thuis.

Echt jongens, eens op klaarlichte dag een cafe in de hens gaan steken, hoe verknipt kan je zijn? Al ze de dader vinden mag men daar gerust wel eens een voorbeeldje van maken van mij.

Mja, kan vanalles zijn natuurlijk. Minste dat je kan zeggen is dat het een niet te snuggere dader is.

verzekeringsfraudeur, afrekening, slecht gezinde ex werknemer/klant/..., jongeren (al dan niet Brusselse)...

Het is een cafe waar nogal veel krapuul naartoe gaat.
Het zou me niet verbazen dat de daer iemand is die ze daar de toegang tot ontzegd hebben.

Coke (/andere uppers) in de bouw is echt een gigantisch probleem waar nooit over gesproken wordt. Echt onbegrijpelijk.

Is de vakbond daar überhaupt op de een of andere manier mee bezig @JPV ?
Ik zou sterk betwijfelen dat dit een gigantisch probleem is, meer dan in andere sectoren. Want in de bouw zijn er (door de aard van de job + de grootte van de sector) veel arbeidsongevallen en de controle bij zware arbeidsongevallen is redelijk sterk. Een coke-probleem zou dan wel vlug aan het licht komen en ik heb daar nu nog nooit van gehoord (en ik heb veel contact met de bouw). Nu, veiligheid op het werk is niet mijn core-bezigheid, maar ik denk dat dit eerder zo'n stoer verhaal is of redelijk lokaal (A'pen?)

Laatst bewerkt:
In de week ga ik ook tussen 6u30-7u met de hond wandelen, dat is altijd een rustig begin van de dag.
Eerst nog stil en rustig, tegen 7u beginnen dan de eerste auto’s te passeren.

Ik heb btw iets als dit daarvoor: https://www.bol.com/be/nl/p/led-hal...baar-geel/9300000147194419/?s2a=#productTitle
Het probleem is dat mijn hond net heel lang is (romp van meer dan 1m*) dus een fluo jasje maakt dat duidelijker. 😁

*Net eens opgemeten, van halsband tot waar de staart begint, 85cm. En nu een lintmeter met bijtspoortjes in. 🤔
Ik ben dagelijks ook vroeg op en ik wuif naar niemand, zeker niet als ik zie wat voor idioten ik tegen kom buiten.

Ik kom enkel de postbode tegen als ik met de hond ga wandelen. Ik vind het juist fijn dat er zo goed als niemand buiten is dan. 😬
Ik probeerde lyrisch te zijn. 🙁

Laatst bewerkt:
Probleem met de auto. Centraal slot opent niet. Reservesleutel werkt ook niet.

Ik moet dus met de trein naar mijn werk, en zal hopeloos te laat zijn.
Wilt ook zeggen morgen tegen 9u pas thuis.
Kan je je auto niet openen zelfs als de batterijen in de sleutels plat zijn? Bij mij is het zo dat je met wat moeite uit de afstandsbediening nog een echte oude sleutel kan trekken, waarmee je de deur dan kan openen. Je kan de wagen ook starten, maar dan moet je de sleutel in een speciaal daarvoor voorziene opening steken.
Hebben nog modernere auto's nog zo'n backupsysteem?

September is hier bij ons altijd de maand van de verjaardagen en de verplichte sociale evenementen. Het zijn de laatste mooie weekends van het jaar en ik zou zo graag eens gaan wandelen, fietsen of ontspannend in mijn tuin werken. Maar elke zaterdag en zondag hangen wij wel ergens bij een familielid de hele dag in de zetel of aan de tafel voor koffie en taart. Afgelopen weekend verjaardag van mijn vriendin, dus haar ouders en broers en zussen op bezoek. Eigenlijk volk waar ik niks tegen te zeggen heb, maar wel de hele middag mogen aandraven met taart, koffie, drank, ... Mijn schoonvader die dan in de tuin gaat lopen in de vuile aarde om nadien onbeschaamd met zijn moddervoeten terug binnen te komen waardoor de aarde van aan de achterdeur tot in de living lag. Aangezien haar ouders heilig zijn voor mijn vriendin mag ik daar allemaal niets op zeggen. Gisteren tot na 22u bezig geweest met alles hier op te ruimen en af te wassen, en nu weer werken.

Volgend weekend verjaardag van mijn schoonmoeder, dus daar ook weer een ganse zaterdag gaan zitten. Begin september is het daar in het dorp ook altijd 'kermis', en traditioneel gezien moeten we dan ook altijd taart gaan eten bij mijn schoonouders. De hele middag luisteren naar HLN praat terwijl ik leukere en betere dingen te doen heb.

September is hier bij ons altijd de maand van de verjaardagen en de verplichte sociale evenementen. Het zijn de laatste mooie weekends van het jaar en ik zou zo graag eens gaan wandelen, fietsen of ontspannend in mijn tuin werken. Maar elke zaterdag en zondag hangen wij wel ergens bij een familielid de hele dag in de zetel of aan de tafel voor koffie en taart. Afgelopen weekend verjaardag van mijn vriendin, dus haar ouders en broers en zussen op bezoek. Eigenlijk volk waar ik niks tegen te zeggen heb, maar wel de hele middag mogen aandraven met taart, koffie, drank, ... Mijn schoonvader die dan in de tuin gaat lopen in de vuile aarde om nadien onbeschaamd met zijn moddervoeten terug binnen te komen waardoor de aarde van aan de achterdeur tot in de living lag. Aangezien haar ouders heilig zijn voor mijn vriendin mag ik daar allemaal niets op zeggen. Gisteren tot na 22u bezig geweest met alles hier op te ruimen en af te wassen, en nu weer werken.

Volgend weekend verjaardag van mijn schoonmoeder, dus daar ook weer een ganse zaterdag gaan zitten. Begin september is het daar in het dorp ook altijd 'kermis', en traditioneel gezien moeten we dan ook altijd taart gaan eten bij mijn schoonouders. De hele middag luisteren naar HLN praat terwijl ik leukere en betere dingen te doen heb.
Dat is 't leven hé. Misschien eens een snipperdag nemen voor jezelf om even op adem te komen en te genieten van het mooie weer? September is bij ons ook altijd héél druk. Dochter jarig, vrouw jarig, neefje jarig, mijn vader jarig, opstart schooljaar (mijn vrouw staat ook nog eens in het onderwijs), ...

Eigenlijk nooit het concept van verjaardagen vieren gesnapt, of toch alleszins niet in de zin van "we moeten naar X op bezoek want die is wel jarig he!". Of zo van die mensen die enthousiast en verbaasd reageren als blijkt dat iemand toevallig jarig is die dag.

Uiteindelijk is dat iets dat we allemaal elk jaar doen dus waarom dan per se zo vastpinnen aan die dag of doen alsof die persoon iets unieks meemaakt en doet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan