Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Serieus een daglichtlamp! Helpt echt.Vroeger donker al.
= sneller suf.

Ik heb eens een boete gehad omdat onder de P stond "Voor de liefste peter"Dit soort zever: Gemeente deelt gratis parkeerschijven uit, “maar wie ze gebruikt, riskeert een boete”
Het is een parkeerschijf die er exact uitziet als een parkeerschijf maar het tekstje uur van aankomst staat op de verkeerde plaats/in de verkeerde taal/... Veel meer dan aanduiden "ik ben op dit uur aangekomen" moet dat ding toch niet doen?
Was dit ook geen Europees ding? Wat moet pakweg een Fransman of Duitser dan doen? Hier rap ene gaan kopen omdat bij hem de tekst er alleen in het Frans/Duits op staat?
Dat doet mij hier vaag denken aan die discussie over plaatsnamen op wegwijzers, wat voor een drama dat niet was dat men dat in de taal van het land(sdeel) waar de plaats in kwestie ligt ging zetten. Dat lijkt mij de logica zelve. Geen kat buiten de Belgen zelf die weet dat Rijsel eigenlijk Lille is, Bergen Mons enzoverder. Dan krijg je van die onnozele toestanden als wegen die rond de taalgrens slingeren en de taal op de borden continu wijzigt. De Fransen doen trouwens niet beter, 't is al Courtrai als je door Rijsel rijdt.
Nee, die zitten exact 100m verder in the office.hebt ge zelf de arm der wet op de hoogte gebracht?
Nee, die zitten exact 100m verder in the office.
En hebt ge hem dan wat peren gegeven...?Naar de lokale voetbal geweest omdat enkele kameraden van ons daar spelen. Buiten onze groep liep er nog een ander groepje rond, vrij marginale gevallen. Zitten wat bengaals af te steken, zelf geen fan van maar bon. Op een gegeven moment gooien die een bommetje dat ontploft, maar echt belachelijk hard. Sowieso boven de 100db (ik snap zelfs niet dat zoiets te koop is in België). Uiteraard nu last van mijn oren, op dat moment zelf zelfs wat last van mijn evenwicht want was op een 5-tal meter van ons.
Een van de leden van dat hoopje marginale was een gast die vroeger bij mij in de klas heeft gezeten. Ondertussen met een dubbele kin waar zelfs Maggie De Block van zou denken “zou ge er niet iets aan doen jonge”. En ik vind het wel grappig om dat te zien bij iemand die mij jarenlang gepest heeft met mijn overgewicht terwijl ik daar nu geen last meer van heb.
Is ook zo’n typische aannemer. Zijn vorig bedrijf raakte hier in de buurt niet meer aan de bak omdat er geweten was dat hij zijn personeel verzag van coke om shiften van +12 uur te draaien. Nu, zijn personeel was van datzelfde marginaal randjesvolk dus valt te verwachten.
Kerel is ook een typisch marginale aannemer. Zit ondertussen al aan bedrijf 5, al de rest is al failliet gegaan of hij is uit de zaak gezet door zijn zakenpartner. En van mij mag hij gerust nog tot het einde der dagen zo blijven falen.

Is het dan effectief koud of staat de thermostaat relatief hoog? Hier in mijn letterlijk vooroorlogs rijhuis was het om 7u deze morgen 20.5 graden in de woonkamer.Verwarming die voor het eerst is aangegaan.![]()
Om 5u was het hier 19 graden, thermostaat staat ingesteld op 19.5.Is het dan effectief koud of staat de thermostaat relatief hoog? Hier in mijn letterlijk vooroorlogs rijhuis was het om 7u deze morgen 20.5 graden in de woonkamer.
Centrum stad tov volledig op de boerenbuiten kan al vlug enkele graden/tienden van graden verschil maken qua temperatuur. Idem voor de ondergrond die je hebt onder je woning (zand/klei/...)Is het dan effectief koud of staat de thermostaat relatief hoog? Hier in mijn letterlijk vooroorlogs rijhuis was het om 7u deze morgen 20.5 graden in de woonkamer.
Ja, akkoord, maar vermits het hier nu ook niet super geïsoleerd is vond ik het wel straf. Hier zitten we aan de buitenzijde van het gemeentecentrum, met achter ons open, groene ruimte dus echt dat microklimaat van een stad hebben we zeker niet.Centrum stad tov volledig op de boerenbuiten kan al vlug enkele graden/tienden van graden verschil maken qua temperatuur. Idem voor de ondergrond die je hebt onder je woning (zand/klei/...)
Ik vertik het ook om de chauffage al op te zetten. 'S morgens is het idd wat frisjes, maar het warmt snel op.waarom laat je daar nu de chauffage voor aanspringen, een uur later is het waarschijnlijk genoeg opgewarmd door de zon dat je je temperatuur ook behaald hebt?
Hier gaat dat ding pas op als het koud is.

Hier bestaat de training erin om mevrouw proberen duidelijk te maken dat in je ondergoed rondlopen zonder kousen niet logisch is in een land/seizoen waar je gas opfikt om het huis te verwarmen.Ik vertik het ook om de chauffage al op te zetten. 'S morgens is het idd wat frisjes, maar het warmt snel op.
Ben al wel volop bezig om de huisgenoten weer te trainen om de deuren dicht te doen, zodat ze scherp staan eens de chauffage aan gaat. Nog een korte hoogtestage, en ze zijn er klaar voor!