Ik vraag me af wie zo'n gedrochten goedkeurt. Je moet nu toch geen grote kenner van architectuur zijn om te zien dat zoiets in die omgeving spuuglelijk is.
Waarschijnlijk gewoon vriendjespolitiek.
Waarschijnlijk gewoon vriendjespolitiek.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dat is 2FA hè, je kan dat ook bv via Google Authenticator doen als je dat liever hebt. Of uitschakelen natuurlijk, maar of dat een goed idee is...Wat is dat gedoe met Paypal tegenwoordig? Bij vrijwel elke transactie moet ik eerst een sms laten sturen met een code vooraleer ik kan betalen, ik begin het ervan op mijn heupen te krijgen.
Wat is dat gedoe met Paypal tegenwoordig? Bij vrijwel elke transactie moet ik eerst een sms laten sturen met een code vooraleer ik kan betalen, ik begin het ervan op mijn heupen te krijgen.
Naar’t schijnt een absolute beleving!Ooit nog een paar keer mee meegereden in haar M5 ringtaxi

What the hell is dat gedrocht?Ik vind dat nog goed meevallen. Je moet het onthaalpaviljoen van het Gruuthusemuseum in Brugge eens zien ... Een ooit prachtig plein met schitterend uitzicht op het Gruuthuse, daar staat nu dit:
In Gent zijn ze ook zoiets van plan aan het Gravensteen denk ik. Laat die dingen nu toch eens hoe het ze zijn.De algemene mentaliteit bij werknemers. Mijn vrouw is ook arts en zelfstandige samen met nog een andere arts. Zij en haar collega zijn quasi nooit ziek (nog niemand ziek gevallen op 5j tijd). De kuismensen en secretaressen daarentegen zijn om de maand wel eens ziek. Soms voor één dag en soms voor een week of zelfs langer.
Zelfde hier in het ziekenhuis. Van de verpleging is standaard 10% afwezig en meestal stijgt dit naar 15-20%.
Maar pas op als je voor meer flexibiliteit vraagt. Direct vakbond dit en vakbond dat. Frusterend te weten dat je eigenlijk moet werken om die mensen hun ziekteverlof te betalen.
Idem hier, veel aanvragen voor bepaalde hoogwerkers speciaal voor de bouw, voorlopig niks leverbaar en niemand weet wanneer er een oplossing zal zijn. Dan maar de volledige tweedehandsmarkt leeglopen aan prijzen die te zot voor woorden zijn.Wereldwijd transport lijkt wel helemaal vast te zitten. De vraag is enorm gestegen (joepie, economie trekt terug aan) terwijl de coronamaatregelen zorgen voor files in de havens. Wij hebben net onze grootste aankooporder ooit ontvangen en ik krijg de boeken niet meer buiten. Vandaag dus maar wat extra logistiekbedrijven contacteren.
Idem hier, veel aanvragen voor bepaalde hoogwerkers speciaal voor de bouw, voorlopig niks leverbaar en niemand weet wanneer er een oplossing zal zijn. Dan maar de volledige tweedehandsmarkt leeglopen aan prijzen die te zot voor woorden zijn.

Mss een koppel?Lokale politie die met twee in de combi zitten en geen masker dragen. Nice.
Het is gewoon niet meer normaal. Ik heb al verhalen gehoord van importquota die gewoon in 3 weken gehaald worden terwijl die normaal voor een gans jaar zijn puur omdat er gewoon zoveel schaarste is van bepaalde zaken.Ik volg ook wat podcasts over auto's en daar was een tweedehandsdealer die al maanden zei dat het enorm druk ging worden omdat autofabrieken stillagen en de inhaalslag nog een hele tijd zou duren. Als je dringend iets nodig hebt, probeer dan inderdaad maar zo snel mogelijk tweedehands iets te scoren, want dit houdt nog wel wat maanden aan.
Eigenlijk best grappig. Tijdslijn van de afgelopen dagen:
* Email van Amerikaanse distributeur: de westkust zit vast door grote vraag China - USA. Verwacht wordt dat ze gaan uitwijken naar oostkust om toch goederen geleverd te krijgen en dat het daar dan ook vastloopt.
* Goederen worden bij ons geleverd vanuit Oost-Europa. Transporteur zegt dat het heel druk is en dat er oa geen vliegtuigen meer te krijgen zijn. Zijn magazijn staat vol met goederen on hold.
* Ik heb palletwrap nodig, dus rij even langs een groothandel. Daar hoor ik dat alles van goudwaarde is geworden omdat iedereen aan het vechten is om transport via boot te regelen.
* Nadien nog even langs garage om te informeren naar nieuwe auto. Ten vroegste 2022 door fabriek die tijd stil lag en nu alles moet inhalen.
* Ondertussen liep ik fluitend rond, alsof er niets aan de hand was en dit geen enkele impact op mijn zaak zou hebben. Ik kan niet zeggen dat de signalen er niet waren![]()
Ik werk in een zorgpraktijk, als personeel dat ook wel eens ziek valt, maar wil toch nuanceren.
Ik kan namelijk mijn agenda NIET zelf bepalen. Mijn bazen wel. Als ze, zoals elk mens kan overkomen, migraine hebben of zich wat minder voelen, verschuiven ze zaken. Dat kan ik als personeel niet doen. Ik kan niet vragen aan mijn bazen of ze wat patiënten willen afbellen, zeggen dat ik een uurtje of drie afwezig zal zijn omdat ik thuis een dutje ga proberen doen. Zij wel. Ik moet dus een dag ziek melden, zij niet.
Ik zit nu trouwens met sinusitis, dinsdag me ziek gemeld en laten testen (normaal werken we gewoon door tot de test positief zou zijn!), gisteren gaan werken omdat we een stagiaire hebben die het werk wel een pak lichter maakt voor mij en voor dinsdag geen ziekte doorgegeven maar overuren opgepakt simpelweg omdat ik nog 4 weken verlof en overuren staan heb en we er SAMEN door moeten.
Ziekte kies je namelijk niet hé. Ja, er zijn altijd profiteurs. Evengoed bij de zelfstandigen als bij de loontrekkenden. Maar ik vind het heel kort door de bocht gaan om mensen met een totaal andere invulling naar zowel jobinhoud als vrijheid in uurrooster als profiteurs te gaan bestempelen. Bij verpleegkundigen zal je veel sneller rugproblemen en klachten gelinkt aan ploegensysteem terugvinden dan bij huisartsen, orthopedisten, dermatologen,....
Idem hier, veel aanvragen voor bepaalde hoogwerkers speciaal voor de bouw, voorlopig niks leverbaar en niemand weet wanneer er een oplossing zal zijn. Dan maar de volledige tweedehandsmarkt leeglopen aan prijzen die te zot voor woorden zijn.
Collega - als je het al zo kan noemen - was "depressief" en kreeg een tweetal maanden ziekteverlof. Berichtte vaak op FB de uitjes naar cafés in terrasjesweer met een smile van tot achter diens oren. Wordt over gepraat op het werk. Persoon komt terug uit ziekte, zo down als die eruitzag in werkelijkheid. Halve maand later weer van dat, ditmaal een half jaar thuis. Citytrips waren niet vreemd aan huis ginder. Het heeft een jaar geduurd alvorens ze dit geval hebben buiten kunnen krijgen. Uiteindelijk was het wel goed voor mijn jaarloon, door al dat invallen, dus echt klagen moet ik niet doen.De algemene mentaliteit bij werknemers. Mijn vrouw is ook arts en zelfstandige samen met nog een andere arts. Zij en haar collega zijn quasi nooit ziek (nog niemand ziek gevallen op 5j tijd). De kuismensen en secretaressen daarentegen zijn om de maand wel eens ziek. Soms voor één dag en soms voor een week of zelfs langer.
Zelfde hier in het ziekenhuis. Van de verpleging is standaard 10% afwezig en meestal stijgt dit naar 15-20%.
Maar pas op als je voor meer flexibiliteit vraagt. Direct vakbond dit en vakbond dat. Frusterend te weten dat je eigenlijk moet werken om die mensen hun ziekteverlof te betalen.
probleem daaarmee is de facebook ziekte he, je zet enkel de positieve zaken online en mensen zien alleen dat, niet de 95% dat het slecht gaat.Collega - als je het al zo kan noemen - was "depressief" en kreeg een tweetal maanden ziekteverlof. Berichtte vaak op FB de uitjes naar cafés in terrasjesweer met een smile van tot achter diens oren. Wordt over gepraat op het werk. Persoon komt terug uit ziekte, zo down als die eruitzag in werkelijkheid. Halve maand later weer van dat, ditmaal een half jaar thuis. Citytrips waren niet vreemd aan huis ginder. Het heeft een jaar geduurd alvorens ze dit geval hebben buiten kunnen krijgen. Uiteindelijk was het wel goed voor mijn jaarloon, door al dat invallen, dus echt klagen moet ik niet doen.
Is een Belgische ziekte, afwezigheden indienen voor het minste. Mee leren leven, raad ik je aan. Niets van aantrekken, hoe moeilijk het is. Ooit krijgen ze wel het deksel op de neus.