Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vandaag toertje aan het wandelen met de kleine, steekt daar plots een een supermotard in gang om met het gekende ik trek om de 2 sec aan het gas weg te vliegen. Natuurlijk schrikt die kleine zich dood, zo'n immens lawaai.

's Avonds ook altijd hetzelfde. Nijdig klinkende brommertjes die hier volle bak door de zone 30 vliegen. Weer geen een die de gashendel onder controle heeft en enkel 0 of 100% kent. En waarom maakt dat zoveel meer lawaai dan een auto? Het is ocharme maar 50cc.

Hoe klein is uw geslacht als je u zo hard moet profileren met lawaaihinder? Dat ze die decibelcamera maar vlug hier krijgen.
Tzal binnenkort gedaan zijn met hun gezever als alles elektrisch is. Ik woon naast een drukke baan en da hangt ook dagelijks mijn kloten uit

Waarom erger ik mij zo aan die mottige zak.

old.jpg

Dude, die gast is sinds danaf alle medische kosten aan het afbetalen. Effectief dokken eh, en zeer weinig over houden. Dus hij draait op voor die kosten. En volgens wat hij gehoord heeft binnen de vriendenkring, want via via via kennen ze die kerel, werd er ook een schepje bovenop gedaan door de partij van het slachtoffer. Soit, ik zou het niet willen meemaken door een opvallend uiterlijk te hebben als enige dader aangeduid worden om levenslang te dokken.

Ge denkt nu al een paar posts dat het mij niets uitmaakt wat het slachtoffer heeft moeten doorstaan, en dat is absoluut niet het geval, ik ken zelf de volle details niet, maar ik (ik persoonlijk) vind dat een stommiteit die ge als tiener hebt uitgestoken wel heel uw leven hypothekeert, zeker als ge uw fouten begint in te zien, en zelf een gezin wilt opstarten, met alle gevolgen vandien.

Ik heb begrip voor beide partijen, maar het was dus geen 1 vs 1 gevecht eh.

Soit, ge hebt uw mening, ik de mijne, slachtoffers moeten vergoed worden, maar ik vind dit een jeugdzonde, ja. Spreekt dat alles goed, neen.
Ruigen Das, het lijkt me duidelijk dat je enkel de versie van de dader kent en niet die van het slachtoffer. Ik zou dus héél voorzichtig zijn met wat die persoon zegt:

- Tuurlijk doet het slachtoffer "er een schepje bovenop", de kans dat de dader het verslag van de dokter van het slachtoffer niet mocht betwisten is 100%. Een rechter gelooft altijd direct het slachtoffer.
- Tuurlijk is de dader veroordeeld tot het betalen van een grote maandelijkse som. Het feit dat behalve in specifieke gevallen (grote onzekere medische schade, ...) een rechter een eenmalige vergoeding uitspreekt (omdat dit voor dader en slachtoffer duidelijker is), is nihil. Het feit dat je hier spreekt over loonbeslag betekent zeker niet dat de dader het bedrag gewoon niet kon betalen en het slachtoffer dus nog altijd op zijn geld zit te wachten dat hij al lang moest krijgen maar nu via loonbeslag moet opeisen en ondertussen veel schulden zelf maakt door dat ongeval.
- Elders zeg je dat hij ongeluk heeft gehad dat hij net 19 was en dus meerderjarig. Het kan zeker niet zijn dat het niks verandert aan de schadevergoeding die betaald moet worden en ook niet dat die veroordeling aan <18 jaar zou betekend hebben dat zijn ouders ipv hemzelf dezelfde schadevergoeding moesten ebtalen (<18 is jeugdrechter voor de straf, maar voor de schadevergoeding blijft het hetzelfde).
- Tuurlijk is het niet zo dat de dader tijdens het onderzoek zijn rol correct kon schetsen en zijn mededaders kon betrekken in het geding. Het feit dat hij zo stoer wou zijn om zijn mede-daders niet te vermelden mag er natuurlijk niet voor zorgen dat hij alleen moet opdraaien voor de uiteindelijke schade. Het is schandelijk dat de rechtbank de mededaders niet gevonden heeft!

(ik hoop dat je zeker niet door hebt wat ik zeker niet bedoel)

Windows Update vindt een "nieuw" stuurprogramma voor de NIC.
Installatie lukt niet met als gevolg geen internet meer, code 56 in apparaatbeheer.
Systeemherstel lukt wel en dan daarna het hele Windows Update systeem morgen herstellen.
Nu toch maar automatische driver updates uitgeschakeld.

Deze ochtend met de fiets in een T-shirt de dochter naar school gaan brengen. Zie ik daar opeens een oudere dame met dikke jas en muts fietsen. Wat gaat die doen als het echt koud gaat worden? Staat die ingesteld op de automatische piloot van 20 jaar geleden waar het nog koud werd in september ofzo?

Deze ochtend met de fiets in een T-shirt de dochter naar school gaan brengen. Zie ik daar opeens een oudere dame met dikke jas en muts fietsen. Wat gaat die doen als het echt koud gaat worden? Staat die ingesteld op de automatische piloot van 20 jaar geleden waar het nog koud werd in september ofzo?
Bij ons in de kleuterklas is er een mama die ik in juni toen het zo warm was nog zag fietsen met een lange broek, jas, handschoenen, muts en mondkapje. Haar dochtertje heb ik ook al gezien, die is heel de zomer naar school gegaan met een dikke kousenbroek en winterjas...

Verdekke toch tweede op den einduitslag en in de zuipbeker op de quiz :( .

Volgens ons puntentelling hadden we wel meer pinten euh punten.
Vorig jaar ook mee gedaan met een quiz. De naam van ons team was: 'de winnaars van vorig jaar'.
In het begin van de quiz riep de quizmaster alle teams af. We kregen een luid applaus van de zaal en ik zat daar te gniffelen gelijk een kind van 5 jaar.

Vandaag toertje aan het wandelen met de kleine, steekt daar plots een een supermotard in gang om met het gekende ik trek om de 2 sec aan het gas weg te vliegen. Natuurlijk schrikt die kleine zich dood, zo'n immens lawaai.

's Avonds ook altijd hetzelfde. Nijdig klinkende brommertjes die hier volle bak door de zone 30 vliegen. Weer geen een die de gashendel onder controle heeft en enkel 0 of 100% kent. En waarom maakt dat zoveel meer lawaai dan een auto? Het is ocharme maar 50cc.

Hoe klein is uw geslacht als je u zo hard moet profileren met lawaaihinder? Dat ze die decibelcamera maar vlug hier krijgen.
Of zo'n boosters die hun gas lossen alsof ze moeten schakelen in vitesse. Lichte kiwi's.

Ik moet voor een uroflowmetrie met een volle blaas in de wachtzaal zitten, maar ze lopen serieus achter op schema en mijn blaas staat op springen.

En die rotte boomers met hun smartphone met loeihard geluid telkens als ze een berichtje krijgen van de ´leukeplaatjes247´ groep. Mijn moeder heeft dat ook. Telkens dat ik daar passeer heb ik zin om die smartphone tegen de muur te zwieren. Echt het meest irritante belletje op de luidste toon. En dan nog niet horen.

Ik moet voor een uroflowmetrie met een volle blaas in de wachtzaal zitten, maar ze lopen serieus achter op schema en mijn blaas staat op springen.

En die rotte boomers met hun smartphone met loeihard geluid telkens als ze een berichtje krijgen van de ´leukeplaatjes247´ groep. Mijn moeder heeft dat ook. Telkens dat ik daar passeer heb ik zin om die smartphone tegen de muur te zwieren. Echt het meest irritante belletje op de luidste toon. En dan nog niet horen.
Welke beltoon is het dan, la cucaracha, gespeeld door de claxons van ne heftruck chauffeur?

:unsure:

Ugh. Dat ziet er niet zo goed uit. Er zal wal ergens een workaround zijn zeker.

Heb al wat gezocht op het tinternet maar het ziet er niet naar uit dat google de switch gaat aanbieden om naar de oude layout terug te keren. Ze willen het meer op Apple maps laten lijken.

Mijn hoofdaccount heeft het al vlaggen, mijn gedeelde account met de madam ontsnapt er voorlopig nog aan .... zal dus kwestie van tijd zijn voor iedereen het heeft.

mqCMbUN.png

naTmmg3.png

Welke beltoon is het dan, la cucaracha, gespeeld door de claxons van ne heftruck chauffeur?

:unsure:
Bij mijn moeder is het bij een sms een bel waar serieus wat blutsen in zijn.

Ik heb nog nooit m´n gsm op luid gehad, dus zou m´n eigen beltoon niet kennen. Maar mijn alarm is ook zoiets verschrikkelijk.
Ochtenddauw.
Het geluid van kabouters die op een chirofuif met hun gammel velo´ke terug naar huis gaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan