Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
In december zouden twee zussen van mijn vrouw naar hier komen. Een ging met haar man hier blijven, de andere ging met man en kind wel een hotel zoeken.

Bleek enkele weken terug dat een derde zus ook vakantie kan krijgen die periode en met haar twee kinderen en misschien man zou afkomen, en of die ook bij ons kon logeren.

Daarnet belde de zus die op hotel ging: hotels zijn heel duur die periode, of er bij ons nog plaats is.

Euhm, wat kost een verwarmde tent in de tuin zo?

Ik zal daar nu vanzelfsprekend niet agressief voor worden uiteraard maar dertig rijden is behoudens tijdens drukke schoolmomenten etc ook wel echt gewoon te traag :unsure: . Ken tig voorbeelden van wijken waar het nu dertig is waar ik nooit een accident heb weten gebeuren en quasi niemand tevreden is dat het van vijftig naar dertig gegaan is.

Of nog erger, heel het dorp 30 maken.
Heel de gemeente zegt dan "ale... Die straat is toch geen 30/u straat..."
Reageert de gemeente "jah nee ge hebt gelijk, ma tis nodig voor de trajectcontrole, anders werkt die ni"

Echt belachelijk dorp hier

Of nog erger, heel het dorp 30 maken.
Heel de gemeente zegt dan "ale... Die straat is toch geen 30/u straat..."
Reageert de gemeente "jah nee ge hebt gelijk, ma tis nodig voor de trajectcontrole, anders werkt die ni"

Echt belachelijk dorp hier
Schitterend. Puur voor het geld dit? Grote steden kan ik begrijpen, maar kleine dorpen ten velde... Wat een klucht.

In december zouden twee zussen van mijn vrouw naar hier komen. Een ging met haar man hier blijven, de andere ging met man en kind wel een hotel zoeken.

Bleek enkele weken terug dat een derde zus ook vakantie kan krijgen die periode en met haar twee kinderen en misschien man zou afkomen, en of die ook bij ons kon logeren.

Daarnet belde de zus die op hotel ging: hotels zijn heel duur die periode, of er bij ons nog plaats is.

Hier staan wat prijzen:

Hier staan wat tenten:

Vergeet de BGers niet uit te nodige hé.
Ik zie een goed Mexicaans feestje wel zitten!!
Kunnen die zussen (of hun venten) even goed koken als uw vrouw?

Maar serieus: Sterkte, ik zou het niet zien zitten :help:

Het is echt verschrikkelijk hoe BOOS mensen worden als ge 30 rijdt in een zone 30. Hier is het hele dorp zone 30 en ik denk dat misschien 10% van de bestuurders zich daar effectief aan houdt ofzo (super ruwe schatting om mijn punt te maken). Ik denk dikwijls ook dat ik zoiets ga tegenkomen als ik soms de manoeuvres zie in mijn achteruitkijkspiegel die de mensen doen om mij toch maar duidelijk te maken dat ik traag rij.
Ik moet nu eerlijk zeggen dat ik mij wel erger aan de snelheid, maar mij er wel aan zal houden. Regels zijn regels, ook al vind ik ze niet fijn. Maar waar ik wel echt wild/razend van wordt is dan van die irritante speedpedelecers die denken dat die zone 30 niet voor hun geld. Zitten die daar te slalommen tussen de auto's, situaties nog 100x gevaarlijker te maken dan nodig.

Schitterend. Puur voor het geld dit? Grote steden kan ik begrijpen, maar kleine dorpen ten velde... Wat een klucht.
De uitleg was we willen straten x, y en z 30 met trajectcontrole.
Maar straat "q" ligt tussen x en y, dus moesten we straat "q" ook 30 maken, anders is het traject te kort voor trajectcontrole.

Verkeersveiligheid is ook er triestiger op geworden.
Veel fietser, brommers en electrische fietsen vinden dat het fietspad nu nietmeer nodig is

Ik moet nu eerlijk zeggen dat ik mij wel erger aan de snelheid, maar mij er wel aan zal houden. Regels zijn regels, ook al vind ik ze niet fijn. Maar waar ik wel echt wild/razend van wordt is dan van die irritante speedpedelecers die denken dat die zone 30 niet voor hun geld. Zitten die daar te slalommen tussen de auto's, situaties nog 100x gevaarlijker te maken dan nodig.
Ik denk soms ook van damn dit is traag. Hier in de buurt is het wel gewoon gevaarlijk als ge sneller gaat want er zijn keiveel fietsers (scholen en fabrieken) en overal voorrang van rechts (woonwijk). Maar zelf al zou het niet zo zijn, het is ZO flauw om u boos te maken als een persoon gewoon de snelheidsregels volgt. Ik ga niet plots 50 gaan tsjezen ofzo dus ge zijt enkel uzelf aan't opjagen terwijl ik voort cruise control aan een steady 31 :cool:

Speedpedelecers (en in deze contreinen brommerkes) zijn idd nog een vak apart

Eens op airbnb zien om een woning te huren in de buurt?

Vergeet de BGers niet uit te nodige hé.
Ik zie een goed Mexicaans feestje wel zitten!!
Kunnen die zussen (of hun venten) even goed koken als uw vrouw?

Maar serieus: Sterkte, ik zou het niet zien zitten :help:
Neen, spijtig genoeg niet. En eentje is na haar half leven in de VS in een stereotype "Karen" veranderd met een vent van 180 kg die zot is van Trump.

Het gaat dus gezellig worden.

Ik heb enkele maanden terug ene gehad die zwaar in m'n gat plakte. We naderen een zone 30 (+ fietsstraat) en ik vertraag netjes naar 30. Uiteraard denkt meneer Polestar dat ik hem wil pesten. Die zat continu gebaren te maken en afstand nemen om dan volle gas tot op 2 meter van mijne wagen te remmen.

In zo'n gevallen stop ik volledig (niet abrupt welterverstaan). Stapt hij uit, heeft 'm prijs. Wacht hij netjes 10 seconden, dan proberen we het rustig opnieuw.

Ik raad mijn aanpak volledig af. Iemand te slapen leggen op zijn motorkap biedt geen oplossing, in tegendeel.
Af te raden idd, ik heb op die manier al eens uitgestapt en iemand op de grond gemept. Achteraf zwaar kunnen betalen en het mogen gaan uitleggen

Af te raden idd, ik heb op die manier al eens uitgestapt en iemand op de grond gemept. Achteraf zwaar kunnen betalen en het mogen gaan uitleggen
Awel, ik heb dat dus totaal niet in mij, die gewelddadigheid. Als ik al een paljas tegenkom in het verkeer laat ik me daar niet door opboeien en ik ben nog nooit in een situatie beland waar fysiek geweld een mogelijke ontwikkeling zou zijn. Ik zou ook niet weten wat de uitkomst van zo'n gevecht zou zijn, aangezien ik nog nooit een serieuze mep heb uitgedeeld. Dat zou enkel kunnen veranderen door een extreme situatie waarin mijn stoppen doorslaan, zoals erachter komen dat iemand aan mijn dochter heeft gezeten.

De uitleg was we willen straten x, y en z 30 met trajectcontrole.
Maar straat "q" ligt tussen x en y, dus moesten we straat "q" ook 30 maken, anders is het traject te kort voor trajectcontrole.

Verkeersveiligheid is ook er triestiger op geworden.
Veel fietser, brommers en electrische fietsen vinden dat het fietspad nu nietmeer nodig is
brommers klasse B en speedpedelecs mogen sowieso op de weg in zone 50 of 30

Laatst bewerkt:
Ik heb enkele maanden terug ene gehad die zwaar in m'n gat plakte. We naderen een zone 30 (+ fietsstraat) en ik vertraag netjes naar 30. Uiteraard denkt meneer Polestar dat ik hem wil pesten. Die zat continu gebaren te maken en afstand nemen om dan volle gas tot op 2 meter van mijne wagen te remmen.

In zo'n gevallen stop ik volledig (niet abrupt welterverstaan). Stapt hij uit, heeft 'm prijs. Wacht hij netjes 10 seconden, dan proberen we het rustig opnieuw.

Ik raad mijn aanpak volledig af. Iemand te slapen leggen op zijn motorkap biedt geen oplossing, in tegendeel.
Uitstappen om verhaal te halen bij andere bestuurder is verkeersagressie = rijbewijs kwijt.

Als ik al een paljas tegenkom in het verkeer laat ik me daar niet door opboeien
De juiste reactie in dit geval uiteraard, al lukt me dit ondertussen ook wel om hierop niet te reageren ondanks mijn temperament. Het is het niet waard.
Dat zou enkel kunnen veranderen door een extreme situatie waarin mijn stoppen doorslaan, zoals erachter komen dat iemand aan mijn dochter heeft gezeten.
Dit zou een volkomen begrijpelijke reactie zijn als vader

Ok daarstraks die zaak Els Clottemans de parachutemoord op tv gezien.

Ik kan er niet bij dat velen nog onschuld roepen op media kanalen. Ook al is er geen bewijsmateriaal, ik denk als ge echt onschuldig zijt ge wel een beetje anders reageert dan mevrouw Clottemans deed wnnr ze bv te horen kreeg dat ze 30j cel kreeg. Ook moeilijk doen bij ondervragingen,..

Blijkbaar is ze wel sinds 2022 vrij. Amper 12j gezeten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan