Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bevrijdingsfeesten dit weekend in Sint-Niklaas.
3 dagen verkeersellende; claxon concerten; huilende pagadders; dronken drankorgels en misschien wat vechtpartijen of steekpartijen.
En een kleine versie van tomorrowland, maar dan met zingende(kuch) tafelpoten.

Och ja, nog een paar maanden en ik verhuis naar rustige oorden.
Just, madam wou gaan kijken ( ze zegt dat het voor de kleine is, maar eigenlijk ist voor zichzelf ). Naar waar trekt ge?

Zit hier te koekeloeren tot de postbode komt. Ik heb geen express levering gevraagd en toch komt dit pakje tussen 17u en 22u met avondlevering. Ik zou graag kunnen aanvinken dat dit niet hoeft en dat een dag later - eventueel in postpunt - ook oké is. Zou voor de Post toch ook handig zijn?

in de app gaat dat toch, dacht ik? gewoon standaard naar een postpunt laten leveren?
Was al te laat, er stond van Zalando ‘we versturen tussen één en vier september’ en dan bleek het vandaag al bij de Post en in verwerking. Om geen ‘waar is mijn pakje heen’ te hebben, er dan maar niet mee gefoefeld.

Lays chips dat op geen hol meer trekt.
Zout dat de ene keer veel té zout is en sporadisch eens goed.
Peper en zout dat ronduit slecht is tegenover vroeger.
En paprika dat de helft van de tijd zo chemisch smaakt als iets.

Di weekend nog even een ingeving gehad. Eigenlijk kan je een stuk van het probleem al oplossen door als wetgever te eisen dat elle prijzen ten alle tijde in de lokale munteenheid moeten uitgedrukt worden. Wil men daarnaast een andere, eigen bonnensysteem gebruiken dan kan dit. Maar aan den toog of de hamburgertent mag je gerust transparant zijn dat die hamburger van 7 coins/pearls/skullies/kaai in werkelijkheid 24,5 EUR kost.
Vorig weekend zelf nog in de val gelopen op W-Festival.
Er was een soort van vestiaire/bewaardienst voor rugzakken en jassen (niet met lockers, maar gewoon bediend met personeel).

Er staat geen prijs afgebeeld, dus ik vraag aan de dame hoeveel het kost.
Antwoord ze 1 EUR, dus ik denk nog 'dat is goedkoop' (maar niet onrealistisch, want dat is ook de prijs die je bijvoorbeeld betaalt in de AB voor een locker).

Bleek achteraf 3 EUR van mijn online account afgegaan te zijn voor die rugzak, dus blijkbaar had ze niet 1 EUR gezegd, maar 1 ik-weet-niet-wat-of-coin.

Vorig weekend zelf nog in de val gelopen op W-Festival.
Er was een soort van vestiaire/bewaardienst voor rugzakken en jassen (niet met lockers, maar gewoon bediend met personeel).

Er staat geen prijs afgebeeld, dus ik vraag aan de dame hoeveel het kost.
Antwoord ze 1 EUR, dus ik denk nog 'dat is goedkoop' (maar niet onrealistisch, want dat is ook de prijs die je bijvoorbeeld betaalt in de AB voor een locker).

Bleek achteraf 3 EUR van mijn online account afgegaan te zijn voor die rugzak, dus blijkbaar had ze niet 1 EUR gezegd, maar 1 ik-weet-niet-wat-of-coin.
IMG_1405.jpeg

Staat nochtans duidelijk in Euro op hun website. Heb je ze niet gewoon mis begrepen?

Deze morgen loft van het hotel buiten dienst. Al onze bagage met de trap naar beneden gedragen, waarna mijn vrouw me roept omdat er iemand info wil over België. Het was daar een oven aan de receptie (ik wou naar buiten), dus doordrenkt van het zweet aan de terugreis begonnen.

Sorry, medepassagiers.
Wat wou die dan weten over België? :P

Lays chips dat op geen hol meer trekt.
Zout dat de ene keer veel té zout is en sporadisch eens goed.
Peper en zout dat ronduit slecht is tegenover vroeger.
En paprika dat de helft van de tijd zo chemisch smaakt als iets.
Sinds ik de Everydaychips heb ontdekt vind ik Lays te weinig krokant.

1 Van mijn katten is dood :headshake:.
Lag deze ochtend stokstijf voor de deur, heeft dus nog naar huis proberen komen. Duidelijk door vergif (tong uit bek, schuimende mond, overgeefsel), ik weet alleen niet of ze met opzet vergiftigd is.

Voorlopig maar verzwegen voor de dochter haar eerste schooldag, zal voor vanavond zijn.

Vertrokken voor een nieuw schooljaar, maar mijn ergernis is niet dat maar het weer. Hoe vreselijk is dat weer? Half de leraarskamer - de fietsers vaneigens - zijn verzopen kittens. Heel de dag zompig zijn (verbazend weinig met regenkleding), hoe mottig is dat.

1 Van mijn katten is dood :headshake:.
Lag deze ochtend stokstijf voor de deur, heeft dus nog naar huis proberen komen. Duidelijk door vergif (tong uit bek, schuimende mond, overgeefsel), ik weet alleen niet of ze met opzet vergiftigd is.

Voorlopig maar verzwegen voor de dochter haar eerste schooldag, zal voor vanavond zijn.
Dat is altijd een zware, dikke knuffel voor jullie en hopelijk loopt diegene die zich daarmee zou bezighouden onder een bus.

Op het werk een aanvraag binnengekregen voor de vernietiging van geëuthanaseerde eendagskuikens en het materiaal waar dat in zat. Na dat eens gegoogled te hebben en gezien te hebben dat die in bepaalde landen zoals de VS levend verhakseld worden stel ik me weer wat vragen bij vleesverwerking op industriële schaal.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan