Eigenlijk gaat dit véél verder dan een "ergernis", maar bon. Vandaag een man (alezja, voor mij man-onwaardig) in de winkel waar ik werk die een vrouw fameus lastig aant vallen was. Hij wou haar nummer en adres om "plezier te maken" en daar ging mevrouw uiteraard niet in mee. Blijkbaar begon hij haar dan stilletjes maar blijkbaar zeer expliciet te bedreigen. Had aan haar lichaamstaal gezien dat het niet klopte, oogcontact met haar proberen maken, ze keek naar mij en ik dan vragend knikken naar haar of er iets was maar ze bleef alleen maar om de paar seconden oogcontact maken maar verder niets, ze durfde precies niets anders doen en snap dat wel. Dan ben ik er direct naartoe gegaan, vrij luid gevraagd "alles in orde mevrouw, kan ik met iets helpen?" en mevrouw heeft die hulplijn direct aangenomen en gaf aan dat ze lastig gevallen werd en bang was van deze man. Hij deed natuurlijk alsof er niets aan de hand was, draaide hem om en ging dan snel enkele meters verder staan. Nederlands sprak hij ook niet, tout en Français. Echt op mijn gemak was ik zelf ook niet, was een kleerkast van een vent maar heb hem niet recht in zijn gezicht aangekeken, gewoon focus op haar en that's it. Ik voelde wel zijn agressie naar mij stralen omdat ik tussenkwam. Heb haar naar de kassa begeleid, was ze me heel dankbaar voor en op weg naar de kassa zei ze dat ze enorm bang was van hem, hem totaal niet kende, het heel snel op dreigementen overgegaan was in het gesprek en dat ze enorm blij was dat ik tussen gekomen ben. Is uiteindelijk dan nog een andere collega meegegaan tot aan haar wagen omdat ze aangaf dat ze bang was dat hij haar op de parking nog zou lastig vallen. Ik schat dat het een drietal minuten heeft geduurd voor ik doorhad dat ze niet bij elkaar hoorden en dat ze absoluut niet op haar gemak was, vrees lange minuten voor deze vrouw.
Echt ziek om zoiets te zien, nee is nee en pollen af. Achteraf gedacht dat we mss beter hadden gevraagd of ze graag de politie erbij wou maar denk dat ze zelf gewoon zo snel mogelijk weg wou.
Zulke "venten"