Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik vraag me echt af, zoals hierboven gezegd, of al die stijgingen gefundeerd zijn...

Het lijkt me soms op: Mijnen buur/concurrent doet het, dus ik ook...
Mijn vroegere baas (horecazaak) ging een keer per jaar naar zee, bekeek dan de prijzen en paste zijn prijzen aan aan de 'zeeprijzen' want 'dat is hier even goed als daar'.

Ik vraag me echt af, zoals hierboven gezegd, of al die stijgingen gefundeerd zijn...

Het lijkt me soms op: Mijnen buur/concurrent doet het, dus ik ook...

Dit.

En als je naar alle componenten van je kostprijs gaat kijken (aardappelen, olie/vet, energie, loonkost,...), is er altijd wel iets dat in prijs stijgt en dat je kan doorvertalen in een prijsstijging voor je klanten. Alleen wordt de omgekeerde richting niet toegepast, nu de energieprijzen lager staan zie ik nog geen enkele frituur hun prijzen terug laten dalen - en als de concurrentie het niet doet en je hebt nog genoeg klanten, waarom zou je je prijs als eerste laten zakken?

En een goeie frituur heeft nog altijd veel klanten, dus die hebben absoluut geen reden om hun prijs te verlagen.

Gho ja, dat ze maar stijgen. Wij gaan in plaats van wekelijks vroeger, twee wekelijks nu en hoe verder ze stijgen hoe lager de frequentie gaat worden. Eigen graf graven noem ik dat.

Uw cv zegt: gewerkt bij larian
Uw solliciatiegesprek: a breeze
't Is niet voor een game-bedrijf :p Maar wel voor animatie en OMG wat een prachtstudio om voor te werken. Jammer dat het gesprek niet zo goed ging denk ik :') Zo nerveus en dan rood worden en dan warm krijgen en helemaal tilt slaan en als ze dan zeggen " heb je nog vragen" met drie miljoen vragen in je hoofd zitten en geeneen kunnen stellen. Terwijl ik echt denk dat ik perfect ben voor de job en de job voor mij. I am my own worst enemy.

't Is niet voor een game-bedrijf :p Maar wel voor animatie en OMG wat een prachtstudio om voor te werken. Jammer dat het gesprek niet zo goed ging denk ik :') Zo nerveus en dan rood worden en dan warm krijgen en helemaal tilt slaan en als ze dan zeggen " heb je nog vragen" met drie miljoen vragen in je hoofd zitten en geeneen kunnen stellen. Terwijl ik echt denk dat ik perfect ben voor de job en de job voor mij. I am my own worst enemy.
Een goeie interviewer gaat toch door die zenuwachtigheid heen kijken om te zien of je de geknipte persoon bent voor de functie. Je bent daar niet om te spreken voor een publiek, neem ik aan, maar om animatie te voorzien. In dat soort sectoren moet je portfolio toch voor je kunnen spreken, denk ik dan? En niet zozeer je talent om een sollicitatiegesprek te voeren?

To be fair, thuis bij mijn ouders gingen wij amper tot nooit buiten de deur eten, en ik denk dat dit zowat de standaard was in die generatie. Ik sta er altijd wat van versteld hoe normaal iedereen wekelijkse horecabezoeken lijkt te vinden.

Nu goed, zo lang de plaatselijke frituur een wachtrij heeft tot buiten op bepaalde avonden zullen die niet onder de indruk zijn van de term "graaiflatie".

Een goeie interviewer gaat toch door die zenuwachtigheid heen kijken om te zien of je de geknipte persoon bent voor de functie. Je bent daar niet om te spreken voor een publiek, neem ik aan, maar om animatie te voorzien. In dat soort sectoren moet je portfolio toch voor je kunnen spreken, denk ik dan? En niet zozeer je talent om een sollicitatiegesprek te voeren?
't Is ingewikkeld omdat mijn achtergrond in games ligt, en dat nog iets anders is dan animeren. Ik heb nog niet met alle software gewerkt die ze vroegen (wat niet in hun advertentie stond!) en ik weet niet of ik voldoende heb duidelijk gemaakt dat ik behalve die software wel alles kan wat ze vragen en dat ene ding ook wel vlot zou leren ('k heb wel al met gelijkaardig gewerkt).
Het feit alleen al dat zo'n studio mijn werk interessant genoeg vond om een interview te plannen is wel zeer fijn, maar het gaat ook extra pijnlijk zijn als ik het niet heb.. ZO'n kans...

Moest vandaag op school zijn voor een delibererende klassenraad. Leerlinge had een negatieve stage gedaan (en in de zorg is dat toch wel een ‘eek’) maar kreeg de kans opnieuw te doen.
Wij met vijftien man in dat lokaal:
*Hoe was de stage?
-Goed
*Dus mag ze overgaan?
-Ja
Einde vergadering.
Er waren in totaal maar vier leerlingen waarvoor een DK nodig was, dat is nu toch van de pot gerukt dat iedereen daarvoor naar school moet komen, dat kon toch wel via Zoom 🙄

Nu goed, zo lang de plaatselijke frituur een wachtrij heeft tot buiten op bepaalde avonden zullen die niet onder de indruk zijn van de term "graaiflatie".
Dit hé.

Kameraad van mij heeft een frituur. Die z'n verkoopcijfers blijven top, ook al zijn sommige prijzen x2 of x3. Die tast de grens af tot waar hij kan gaan. Heeft niets meer te maken met duurdere grondstoffen e.d.

Vraag en aanbod.

Naast klagen over het weer, klagen over de buren, klagen over de file, klagen over hoe slecht andere chauffeurs zijn, klagen over de politiek, klagen over het werk is er natuurlijk niets zo Belgisch als het wekelijkse frituurbezoek.

Over eten gesproken en bijhorende prijzen.

Mijn vriendin had zo'n blok gewone Hollandse kaas meegebracht uit de winkel, niks fancy aan.

Iets meer dan 400gr, bijna 7€ :crazy:

Dit.

En als je naar alle componenten van je kostprijs gaat kijken (aardappelen, olie/vet, energie, loonkost,...), is er altijd wel iets dat in prijs stijgt en dat je kan doorvertalen in een prijsstijging voor je klanten. Alleen wordt de omgekeerde richting niet toegepast, nu de energieprijzen lager staan zie ik nog geen enkele frituur hun prijzen terug laten dalen - en als de concurrentie het niet doet en je hebt nog genoeg klanten, waarom zou je je prijs als eerste laten zakken?

En een goeie frituur heeft nog altijd veel klanten, dus die hebben absoluut geen reden om hun prijs te verlagen.

Prijzen laten stijgen is één ding. Maar ik merk ook dat meer en meer frituren hun premium vleesjes door de B of C merken beginnen te vervangen. Daar zien ze mij nooit meer terug.

Een loempia in de frituur hier kost al 7 euro.

Absurd gewoon eigenlijk.

Dan warme curry, een klein potje, hupla ook 3 euro.

Een kleine friet kost hier een 2,8 euro. Een kwak mayo 1 euro.

Onlangs in een frituur was het al 3,5 euro voor een kleine, en 1,2 euro voor de kwak mayo.

(Al 1,5 euro eens gezien gehad voor de kwak mayo.)

Laatst bewerkt:
Het is nochtans simpel he jongens (en meisjes).
Stem met je portefeuille!

Bak het thuis!
Importeer je brol via ali/china express.
Koop je duurdere toestellen waar je garantie op wil online uit een buurland.

Stop met toe te geven aan instant gratification want dat kost je pakken geld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan