Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hier heeft er iemand aan zijn poort foto's hangen van de weggesleepte wagens op de sleepwagen. Lekker effectief.
Vrienden van mijn buur zetten ook altijd hun wagen dwars voor mijn garagepoort omdat de man slecht te been is en dan minder ver moet wandelen.

Omdat ik goed overeenkom met de buur doe ik er niets aan. :support:

Ik weet wanneer ze er staan en dan zorg ik ervoor dat mijn wagen niet in de garage staat.
De eerste keer stond mijn wagen er wel en dan ben ik bij de buur gewoon gaan aanbellen om de wagen te verplaatsen.

Wij wonen in een doodlopende straat, veel last van verkeerd geparkeerde wagens hebben we niet.

Enkele jaren terug stond er eens ene voor den oprit van de buren en die moesten dringend weg. Ik kwam net terug van 't werk. De wagen was niet op slot, dus ik heb het portier opengetrokken, handrem gelost en samen met de buurman die wagen tot op 't eind van de straat geduwd.

We hebben zo ook eens, lang geleden, den auto van een kameraad van mij verzet (was niet gesloten) met een man of 6. We zaten op één of ander feestje. Die wagen hebben we een straat verder in de voortuin van iemand gezet. Ze konden er niet mee lachen en hebben de politie gebeld.

Bergwandelingske aan het maken. Redelijk rotsig pad naar boven. Net iets te pittig voor onze 2 jongens dus beslissen van terug te keren ondanks goeie bergschoenen. In het terugkeren 2 dikke toeristen op hun strandsletsen naar boven aant waggelen 😲

En straks mogen die met de helicopter op kosten van de franse belastingsbetaler naar beneden. En wij mogen tevoet.

Bergwandelingske aan het maken. Redelijk rotsig pad naar boven. Net iets te pittig voor onze 2 jongens dus beslissen van terug te keren ondanks goeie bergschoenen. In het terugkeren 2 dikke toeristen op hun strandsletsen naar boven aant waggelen 😲

En straks mogen die met de helicopter op kosten van de franse belastingsbetaler naar beneden. En wij mogen tevoet.
Deze zomer toch idd vaak die verhalen gezien. ‘Ze spraken enkel … ‘ ‘Ze hadden geen kaart mee’ ‘Ze waren alleen in short en flops’. Mensen die normaal in plat Harelbeke wonen en dan een halve Matterhorn zien en denken ‘ah, wandelinkse doen zie’. Het is en blijft een gigantische waarheid: op het moment dat iemand aankomt op vakantie, is de hersenfunctie direct 65% lager.

Moet wel zeggen, strandsletsen slecht idee maar dikke mensen die bewegen moeten we wel toejuichen. Beter dan 20/24u als een aangespoelde walvis aan het strand liggen. (Gewoon gesproken als dikkertje dat pogingen doet om te bewegen)

Hatelijk gewoon ... 14 fuckin euro voor een grote pita, jezus ...
Dat heeft niets met tam of lui zijn te maken, maar peperdure tijden ... geen boomer klacht ook hoor, 4 jaar geleden was alles makkelijk 30% of meer goedkoper.

Nog erger als je van een karig éénpersoonsloontje moet leven is: de huishuur, energie, benzine prijzen ...
En ja 'voedselprijzen' al in de supermarkt of waar dan ook ...

De horeca en uit eten ( hell zelfs fuckin frituren en crapfood zijn te duur) wordt nog iets voor 50% van de Belgen binnenkort; en de andere 50% niet meer ...
Ge kunt tegenwoordig niet meer met uw ogen knipperen of ge zijt 20 euro kwijt aan niets
Zelfs iets banaal als en worstenbroodje en een blikje is al over de 5 euro tegnwoordig.

ik moet zelfs nog geen 4 jaar terug gaan, vorig jaar was het nog 11 euro voor een grote kebab in dezelfde zaak.
Prijzen die verhogen zijn normaal maar tegenwoordig is het altijd meteen minstens 2 euro erbij in 1ne keer, vroeger ging dat een met 50 cent ofzo omhoog.
In al die tijd had je zelf frieten en curryworst gebakken :unsure:
True, maar kheb gene frietpot en hoewel het uit de airfryer niet oneetbaar is is het toch niet hetzelfde.
Nen durum voor 4,5 eur gold al jaren, vaak zelf 4 euro maar idd bijna verdubbeld nu
Idd of een kleine kebab 5 euro en een grote 8.
Ik weet zelfs nog de tijd dat ik in de frituur een kleine friet nam met een boulet in warme saus en een groot potteke tartaar, ik gaf 5 euro en krijg nog 70 cent terug.
Dezelfde frituur telt nu al 3,80 voor de boulet in warme saus alleen.

Man echt wat een kutgazet is dat eigenlijk. Geef die debielen nog wat aandacht. De bank een lesje leren, alsof de bank er zal van wakker liggen. Konden ze bij hln nu eens niet aan journalistiek doen en eens vragen hoeveel van hun spaargeld ze de voorbije jaren al kwijt waren aan inflatie ipv ze een grote muil te laten opzetten met hun kleine 6000 euro "winst" :sop:die ze zullen hebben.

Ik vraag me echt af, zoals hierboven gezegd, of al die stijgingen gefundeerd zijn...

Het lijkt me soms op: Mijnen buur/concurrent doet het, dus ik ook...
Van de week nog met de eigenaar van mijn frituur besproken. Hij zei dat zijn olie een tijd wel echt stevig omhoog gegaan was, maar dat het nu terug gezakt was. Hij twijfelde om zijn prijzen te veranderen. Omlaag?!? Nee Nee, omhoog, want die verder in de straat is nog een stukje duurder.

Van de week nog met de eigenaar van mijn frituur besproken. Hij zei dat zijn olie een tijd wel echt stevig omhoog gegaan was, maar dat het nu terug gezakt was. Hij twijfelde om zijn prijzen te veranderen. Omlaag?!? Nee Nee, omhoog, want die verder in de straat is nog een stukje duurder.
En dan in de krant komen met een boehoe verhaal want "niemand koopt lokaal meer"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan