Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
bepaalde FB posts:

"today is my birthday, i'm sure nobody will give me one like". Gevolgd door een triestig plaatje.

Of gewoon al die triestige katten video's. Ja ik heb er in het verleden enkele geliked of gecomment , maar i get it already: er is overal leed in de wereld, ik wil niet elke keer ik FB open, opnieuw een slecht gevoel opgezadeld krijgen.

Geen ergernis, maar voor al wie hier nostalgisch over arcade games bezig was:

Een parkeerplaats hebben in Brussel was wel mijn grootste frustratie die ik ooit gekend heb denk ik. Wij woonden vlakbij een school en kwamen zelden toe/vertrokken tijdens de schooluren dus als er dan eens iemand zich daar zette voor de kinderen af te zetten was dat geen probleem. Maar hoe vaak wij hebben moeten bellen 's ochtends/'s avonds naar de eigenaar/politie om auto's te laten verzetten, minstens 1 a 2 keer per week.

Briefje achter de ruit en dan maar denken dat het ok is. En als je dan belde kwamen ze vaak op hun dooie gemak afgestrompeld en nog ambetant doen ook want ze moesten uit hun zetel. Dat was natuurlijk als hun gsm effectief op stond. Politie bellen? Succes, eerst 45 min wachten tot ze er zijn, en dan nog eens hetzelfde tot de takelwagen er is. Handig als je naar uw werk moet vertrekken en daardoor een uur te laat toekomt. Ik ben van nature geen agressieve mens, maar als ze dan kwamen opdagen met het zoveelste excuus begon het bloed toch te koken. Of had ik zin om hun 4 banden op een later tijdstip allemaal plat te steken.
M'n nonkel heeft een bakkerij in het centrum. Aan de overkant een groot café.

Iedere avond als hij weg moet of er komt een levering toe en dat café is open mag hij de baan oversteken om te vragen van wie die wagen voor de poort is. Dat café is 2 dagen in de week gesloten.

Hij heeft destijds ook nog politie gebeld en takeldienst. Een uur later thuis na een zware dag werken.

Sommige klanten komen al naar buiten vanaf ze hem zien afkomen. Dus er wordt heel bewust voor z'n poort geparkeerd. Zorgt voor enorm veel frustratie.

bepaalde FB posts:

"today is my birthday, i'm sure nobody will give me one like". Gevolgd door een triestig plaatje.

Of gewoon al die triestige katten video's. Ja ik heb er in het verleden enkele geliked of gecomment , maar i get it already: er is overal leed in de wereld, ik wil niet elke keer ik FB open, opnieuw een slecht gevoel opgezadeld krijgen.

Je kan altijd dit als reactie posten met een "like" bij? :LOL:

Screen-Shot-2021-12-16-at-4.07.22-pm-600x570.png

M'n nonkel heeft een bakkerij in het centrum. Aan de overkant een groot café.

Iedere avond als hij weg moet of er komt een levering toe en dat café is open mag hij de baan oversteken om te vragen van wie die wagen voor de poort is. Dat café is 2 dagen in de week gesloten.

Hij heeft destijds ook nog politie gebeld en takeldienst. Een uur later thuis na een zware dag werken.

Sommige klanten komen al naar buiten vanaf ze hem zien afkomen. Dus er wordt heel bewust voor z'n poort geparkeerd. Zorgt voor enorm veel frustratie.
Was jaren geleden chauffeur voor een winkelketen en was dagelijkse kost, zeker in het Brusselse.
Ze parkeerden dan gewoon voor de poort van de leveringen en wanneer je een paar keer je claxon liet gaan kwamen ze buiten op hun gemakje afgeslofd.
Of binnen in de poort staan en na de levering niet meer buiten kunnen omdat ze in de tussentijd doodleuk voor het hek/poort geparkeerd staan.
Die situaties mis ik toch niet echt.

Ja boys ( and girls ) het is allemaal niet meer plezant.

Blijven rond hangen na het werk met ne kameraad in de stad en onder het motto "een mens moet toch eten" maar dan komt de realiteit van 2023.

McDonald's? Tegenwoordig gemiddeld 8,50 Euro voor een Medium menu en 9,10 voor een large en dat is zonder promoburger of "luxe" burgers ( een menu met een Wacko Guaco vorige maand was over de 11 Euro... )
Ook was "vroeger" je eerste potje saus in je menu "gratis en een 2de was 65 cent ofzo.

Nu is het 95 cent voor 1 potje en het 1ste in je menu is ook al dokken, dan is je 8,50 Euro menu eigenlijk al 9,45 want wie eet droge frieten en wie heeft genoeg na een hele dag werken met een medium menu van de Mac.

Kebab ? Tegenwoordig al vaak 9 ofzo voor een kleine en 14 voor een grote, toch zeker als het al biefstuk kebab is of kalf en niet van die "slierten" , en ik vind 14 euro voor enkel een broodje kebab ( geen schotel ) erover.

KFC ? Eigenlijk nog erger dan Mc, medium drank met iets dat een medium frietje moet voorstellen maar eigenlijk maar op een klein frietje van de Mac lijkt en dan 2 kipstukken voor ook bijna 9 Euro.
Leuk als je 2 grote kipstukken krijgt maar ze gebruiken 4 "delen" van de kip en meestal krijg je 1 redelijk stuk en dan het 2de is een drumstick met bijna niets aan.

Vroeger zou ik dan zeggen fuck dees en de frituur kiezen waar je voor 12 Euro een halve coma kon vreten maar die tijd is daar ook voorbij.

Dan nog een klacht op een dag als vandaag, de prijzen voor een flesje of blikje drank.
Zelfs al ga je geen fancy plek binnen is het vlot bijna 3 Euro voor 50cl, of 2 Euro voor een blikje.
Uiteindelijk Turkse supermarkt gevonden en een ijskoud flesje turkse frisdrank van 50cl voor 99 cent.

Ja ik snap alles is duurder dan vroeger en het is een "boomer" klacht en ja uit huis eten is niet verplicht maar ik vind het gewoon kut dar elke banale "hap" tegenwoordig richting de 10 Euro is of erover.

Misschien ligt het probleem ook gewoon aan mij want bij El Bocado zat het vol nu en mensen bestellen de 1ne tapas na de andere die ook gemiddeld 6-7 Euro per bordje is.
En ook genoeg mensen gezien die mosselen aan pakweg 28 Euro voor 950 gram aan het steken waren.

Moraal van deze post : kzen te tam om thuis te mealpreppen voor na het werk dus genaaid door de fast food prijzen in 2023 ik heb teveel tijd om handen dus we klagen erover op het internet.

Blijven rond hangen na het werk met ne kameraad in de stad en onder het motto "een mens moet toch eten" maar dan komt de realiteit van 2023.

McDonald's? Tegenwoordig gemiddeld 8,50 Euro voor een Medium menu en 9,10 voor een large en dat is zonder promoburger of "luxe" burgers ( een menu met een Wacko Guaco vorige maand was over de 11 Euro... )
Ook was "vroeger" je eerste potje saus in je menu "gratis en een 2de was 65 cent ofzo.

Nu is het 95 cent voor 1 potje en het 1ste in je menu is ook al dokken, dan is je 8,50 Euro menu eigenlijk al 9,45 want wie eet droge frieten en wie heeft genoeg na een hele dag werken met een medium menu van de Mac.

Kebab ? Tegenwoordig al vaak 9 ofzo voor een kleine en 14 voor een grote, toch zeker als het al biefstuk kebab is of kalf en niet van die "slierten" , en ik vind 14 euro voor enkel een broodje kebab ( geen schotel ) erover.

KFC ? Eigenlijk nog erger dan Mc, medium drank met iets dat een medium frietje moet voorstellen maar eigenlijk maar op een klein frietje van de Mac lijkt en dan 2 kipstukken voor ook bijna 9 Euro.
Leuk als je 2 grote kipstukken krijgt maar ze gebruiken 4 "delen" van de kip en meestal krijg je 1 redelijk stuk en dan het 2de is een drumstick met bijna niets aan.

Vroeger zou ik dan zeggen fuck dees en de frituur kiezen waar je voor 12 Euro een halve coma kon vreten maar die tijd is daar ook voorbij.

Dan nog een klacht op een dag als vandaag, de prijzen voor een flesje of blikje drank.
Zelfs al ga je geen fancy plek binnen is het vlot bijna 3 Euro voor 50cl, of 2 Euro voor een blikje.
Uiteindelijk Turkse supermarkt gevonden en een ijskoud flesje turkse frisdrank van 50cl voor 99 cent.

Ja ik snap alles is duurder dan vroeger en het is een "boomer" klacht en ja uit huis eten is niet verplicht maar ik vind het gewoon kut dar elke banale "hap" tegenwoordig richting de 10 Euro is of erover.

Misschien ligt het probleem ook gewoon aan mij want bij El Bocado zat het vol nu en mensen bestellen de 1ne tapas na de andere die ook gemiddeld 6-7 Euro per bordje is.
En ook genoeg mensen gezien die mosselen aan pakweg 28 Euro voor 950 gram aan het steken waren.

Moraal van deze post : kzen te tam om thuis te mealpreppen voor na het werk dus genaaid door de fast food prijzen in 2023 ik heb teveel tijd om handen dus we klagen erover op het internet.
In al die tijd had je zelf frieten en curryworst gebakken :unsure:

Deze keer is die frustratie natuurlijk wel helemaal terecht, maar om nu dit soort berichten te gaan schrijven...

Deze keer is die frustratie natuurlijk wel helemaal terecht, maar om nu dit soort berichten te gaan schrijven...
Waarom niet als je zelf zegt dat het terecht is?

Waar is den tijd dat ge van die papieren potjes had in de MacDonald en gratis saus kon nemen. Nu nen euro (insert de meme) voor een dom klein potteke. Das eigenlijk absurd qua prijs.

Waar is den tijd dat ge van die papieren potjes had in de MacDonald en gratis saus kon nemen. Nu nen euro (insert de meme) voor een dom klein potteke. Das eigenlijk absurd qua prijs.
Ik weet niet hoe mijn bericht hier terecht is gekomen :unsure:

Je zou haast je eigen net gekochte saus meenemen en zelf bijvullen 🤷‍♂️

Hier ook regelmatig auto's die bij ons komen parkeren van klanten van de kapper langs ons.

De kapper heeft 4 parkeerplaatsen, maar eigenlijk niet bruikbaar wegens te smalle doorgang, staat meestal maar 1 auto, de rest kan niet door naar de andere plaatsen daardoor.

Het is een hoekhuis en klanten kunnen ook langs de weg gaan staan van de andere straat, daar is een hele parkeer strook voorzien, maar dan moeten ze 5 minuten wandelen.

Echter is het gemakkelijker om bij ons te komen staan, want dan moeten ze hun auto niet inparkeren en moeten ze niet te veel stappen.

Maar wij zijn 1 van de enige straten van het dorp waarbij de eerste meter geen gemeente-eigendom is, maar van ons. En we hebben een "verborgen" poort, waardoor veel mensen denken dat ze voor een afscheidingsplaat staan.

Auto's worden altijd verzet en tot nu toe was het nooit een moment dat ik dringend weg moest. Het jammere is wel als het andersom is en er iemand die voor ons is, op de parking van de kapper gaat staan (als het kapsalon dicht is) dat hij binnen de 5 seconden bij die mensen is om te zeggen dat ze moeten vertrekken.

Nen durum voor 4,5 eur gold al jaren, vaak zelf 4 euro maar idd bijna verdubbeld nu

Hatelijk gewoon ... 14 fuckin euro voor een grote pita, jezus ...
Dat heeft niets met tam of lui zijn te maken, maar peperdure tijden ... geen boomer klacht ook hoor, 4 jaar geleden was alles makkelijk 30% of meer goedkoper.

Nog erger als je van een karig éénpersoonsloontje moet leven is: de huishuur, energie, benzine prijzen ...
En ja 'voedselprijzen' al in de supermarkt of waar dan ook ...

De horeca en uit eten ( hell zelfs fuckin frituren en crapfood zijn te duur) wordt nog iets voor 50% van de Belgen binnenkort; en de andere 50% niet meer ...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan