Ja boys ( and girls ) het is allemaal niet meer plezant.
Blijven rond hangen na het werk met ne kameraad in de stad en onder het motto "een mens moet toch eten" maar dan komt de realiteit van 2023.
McDonald's? Tegenwoordig gemiddeld 8,50 Euro voor een Medium menu en 9,10 voor een large en dat is zonder promoburger of "luxe" burgers ( een menu met een Wacko Guaco vorige maand was over de 11 Euro... )
Ook was "vroeger" je eerste potje saus in je menu "gratis en een 2de was 65 cent ofzo.
Nu is het 95 cent voor 1 potje en het 1ste in je menu is ook al dokken, dan is je 8,50 Euro menu eigenlijk al 9,45 want wie eet droge frieten en wie heeft genoeg na een hele dag werken met een medium menu van de Mac.
Kebab ? Tegenwoordig al vaak 9 ofzo voor een kleine en 14 voor een grote, toch zeker als het al biefstuk kebab is of kalf en niet van die "slierten" , en ik vind 14 euro voor enkel een broodje kebab ( geen schotel ) erover.
KFC ? Eigenlijk nog erger dan Mc, medium drank met iets dat een medium frietje moet voorstellen maar eigenlijk maar op een klein frietje van de Mac lijkt en dan 2 kipstukken voor ook bijna 9 Euro.
Leuk als je 2 grote kipstukken krijgt maar ze gebruiken 4 "delen" van de kip en meestal krijg je 1 redelijk stuk en dan het 2de is een drumstick met bijna niets aan.
Vroeger zou ik dan zeggen fuck dees en de frituur kiezen waar je voor 12 Euro een halve coma kon vreten maar die tijd is daar ook voorbij.
Dan nog een klacht op een dag als vandaag, de prijzen voor een flesje of blikje drank.
Zelfs al ga je geen fancy plek binnen is het vlot bijna 3 Euro voor 50cl, of 2 Euro voor een blikje.
Uiteindelijk Turkse supermarkt gevonden en een ijskoud flesje turkse frisdrank van 50cl voor 99 cent.
Ja ik snap alles is duurder dan vroeger en het is een "boomer" klacht en ja uit huis eten is niet verplicht maar ik vind het gewoon kut dar elke banale "hap" tegenwoordig richting de 10 Euro is of erover.
Misschien ligt het probleem ook gewoon aan mij want bij El Bocado zat het vol nu en mensen bestellen de 1ne tapas na de andere die ook gemiddeld 6-7 Euro per bordje is.
En ook genoeg mensen gezien die mosselen aan pakweg 28 Euro voor 950 gram aan het steken waren.
Moraal van deze post : kzen te tam om thuis te mealpreppen voor na het werk dus genaaid door de fast food prijzen in 2023 ik heb teveel tijd om handen dus we klagen erover op het internet.