Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Is een ergernis maar ik ben niet zeker of ik onredelijk-onredelijk ben. Wij hebben een dubbele garage en bijgevolg twee vrije plaatsen voor die twee poorten. Onze auto staat steeds in eentje, de andere is wat nauwer maar zou een eventuele ‘stadswagen’ kunnen slikken. Naast ons is er een garage, die enorm goed draait en de straat staat altijd vol met hun auto’s van klanten. Behalve dus onze twee plaatsen. Nu stond er vanmorgen een SUV voor onze smalste garage en met zijn neus net zo dat we om buiten te rijden toch moesten manoeuvreren. Ik heb in de garage gevraagd - niet aan de buren, aan de chauffeur zelf - om de wagen te verzetten. Die heeft dag gedaan maar wel met een litanie aan ‘tien minuten, gewoon iets vragen, direct weer weg’. En ik snap het wel, voor hetzelfde geld was het niet net als wij buiten moesten en was er geen issue maar ik voelde zo ‘als ik het ene keer laat passeren, wordt het een gewoonte’. Weer niet van onze buren, die zijn super correct maar de ene klant ziet dat eens en zo vertrekt dat. Of kijk ik daar best over? Ik twijfel nu toch wat.
Vind dat je nog vriendelijk bent.

@Squidward toevallig moest ik maandag in een heel nauw, doodlopend straatje zijn waar het laatste huis een zaak is. Het voorlaatste huis heeft verschillende bordjes hangen met privé terrein, verboden parkeren.
De vrouw van de zaak vroeg of ik toevallig niet bij de buren stond "want die zijn daar niet zo mee gediend". Terecht natuurlijk, het is al een straatje waar je nauwelijks kan manoeuvreren. Dus plakkaten hangen helpt. Toont wat agressiever, maar is wel efficiënt.
En op mijn vorige werk, hebben we op verzoek van de politie (die meermaals gebeld werd door de overburen die het "gewoon efkes iets afgeven"-illegaal parkeren kotsbeu waren en er dus de politie op afstuurde) briefjes opgehangen aan onze deur en de wachtzaal: "Mogen wij u vriendelijk verzoeken enkel de officiële parkeerplaats te gebruiken en zo de overlast voor de buren te vermijden".

Dus gewoon eens aankloppen bij de garage en vriendelijk vragen of ze ook zo iets zouden willen ophangen? En gelijk zeggen dat jullie over hen geen klachten hebben en dat zij ook niet verantwoordelijk zijn voor asociaal gedrag van hun klanten, om de sfeer met hen ook goed te houden.

En natuurlijk is je irritatie terecht! Voor hetzelfde geld scheelt er iets met jou of 1 van de kinderen die dringend naar het ziekenhuis moet en verspil je kostbare tijd door een asociale klojo die te lui is efkes te stappen.

Die mens kent u niet he.
Als gij dringend weg moet, kunnen die 10 minuten belangrijk zijn.
Gij zijt niet in fout om daar een opmerking over te geven, hij is in fout door voor uw garage te komen staan.

Is een ergernis maar ik ben niet zeker of ik onredelijk-onredelijk ben. Wij hebben een dubbele garage en bijgevolg twee vrije plaatsen voor die twee poorten. Onze auto staat steeds in eentje, de andere is wat nauwer maar zou een eventuele ‘stadswagen’ kunnen slikken. Naast ons is er een garage, die enorm goed draait en de straat staat altijd vol met hun auto’s van klanten. Behalve dus onze twee plaatsen. Nu stond er vanmorgen een SUV voor onze smalste garage en met zijn neus net zo dat we om buiten te rijden toch moesten manoeuvreren. Ik heb in de garage gevraagd - niet aan de buren, aan de chauffeur zelf - om de wagen te verzetten. Die heeft dag gedaan maar wel met een litanie aan ‘tien minuten, gewoon iets vragen, direct weer weg’. En ik snap het wel, voor hetzelfde geld was het niet net als wij buiten moesten en was er geen issue maar ik voelde zo ‘als ik het ene keer laat passeren, wordt het een gewoonte’. Weer niet van onze buren, die zijn super correct maar de ene klant ziet dat eens en zo vertrekt dat. Of kijk ik daar best over? Ik twijfel nu toch wat.

Groot gelijk. Voor iemands garage parkeren is gewoon not done.

De laatste keer dat ik bij de garage niet direct op de parking kon, heb ik me ook een eindje verder gezet en tot daar gewandeld, daar gaat een mens absoluut niet van dood, integendeel :p

Het is niet omdat het voor efkes is dat ge de wet mag overtreden dus die heeft zich gewoon ergens regelmentair te parkeren.

Hoe ik het begrijp, konden ze er wel uit, maar moeilijker. Je blijft in je recht om er iets over te zeggen, maar het is van die man wel een gradatie minder erg dan de volledige doorgang versperren zoals sommigen het hier interpreteren.

Hoe ik het begrijp, konden ze er wel uit, maar moeilijker. Je blijft in je recht om er iets over te zeggen, maar het is van die man wel een gradatie minder erg dan de volledige doorgang versperren zoals sommigen het hier interpreteren.
Ik lees het als: er zijn 2 poorten, hij stond toevallig die van de niet gebruikte poort te blokkkeren. Kon evengoed zijn dat hun auto aan de andere poort eruit moest, dat kan die foutparkeerder niet weten.

Als ge zoiets dort en ze wijzen u er op, dan verontschuldigt ge u gewoon en zet ge uw auto weg. Simpel.
Echt hatelijk dat men altijd maar weer moet afkomen met "tis maar voor efkes" of zulk gezwets. En dan nog doen alsof de eigenaar wat kleinzerig zou zijn.
Die man heeft zich aan de wet te houden en mag gewoon niet voor een ander zijn poort parkeren. Zo simpel is het. Daar is helemaal geen gradatie voor.

Op het gelijkvloers van de appartementsblok waar ik woon is een bank. Voor het gebouw zijn twee parkeerplaatsen, daarnaast de oprit naar achteren waar nog meer parkeerplaatsen zijn + enkele privé plaatsen voor de bewoners. Er hangt een bordje omhoog om die oprit vrij te houden, maar hoe vaak er toch iemand zijn/haar wagen vooraan op de oprit parkeert "omdat het maar voor efkes is" is echt om te huilen.

Wel nog niemand gehad die moeilijk deed toen ik vroeg om de wagen te verplaatsen.

Als ge zoiets doet en ze wijzen u er op, dan verontschuldigt ge u gewoon en zet ge uw auto weg. Simpel.

Hier in de buurt is er iemand die naast een frituur woont en blijkbaar hetzelfde probleem heeft. Dan maar een verbodsbord in zijn voortuin neergepland.

In het donker en haastig mij daar ook eens geparkeerd en die vent kwam in een Franse colère mij de huid volschelden/dreigen met de politie bellen. Moet natuurlijk vervelend zijn als ze om de haverklap voor uw deur komen parkeren, maar blijkbaar heeft die man er zijn levenswerk van gemaakt om op de loer te liggen en te ragen op foutparkeerders :unsure:.

Wij hebben een openbare parkeerplaats die in de praktijk enkel kan gebruikt worden door mensen met een auto van ongeveer 3 meter lang (dus quasi geen) of door mensen die zich voor onze garagepoort mogen zetten (wij dus + als we de nummerplaat hangen op onze poort). Héél soms hebben we het voor dat iemand zich daar zet, gelukkig niet veel.

Als ze dat doen, dan steek ik een briefje onder de voorruit dat ze een klantenkaart begonnen zijn en al 1 van de 2 stempels krijgen. De volgende keer dat ze langskomen, krijgen ze een takelbeurt op hun kosten. Nog nooit een volle klantenkaart gehad.

We maken wel een uitzondering voor iemand van het wit-gele kruis die altijd bij ons mag parkeren als het druk is. Zij komt toch altijd op hetzelfde uur, als we normaal niet thuis zijn.

Een parkeerplaats hebben in Brussel was wel mijn grootste frustratie die ik ooit gekend heb denk ik. Wij woonden vlakbij een school en kwamen zelden toe/vertrokken tijdens de schooluren dus als er dan eens iemand zich daar zette voor de kinderen af te zetten was dat geen probleem. Maar hoe vaak wij hebben moeten bellen 's ochtends/'s avonds naar de eigenaar/politie om auto's te laten verzetten, minstens 1 a 2 keer per week.

Briefje achter de ruit en dan maar denken dat het ok is. En als je dan belde kwamen ze vaak op hun dooie gemak afgestrompeld en nog ambetant doen ook want ze moesten uit hun zetel. Dat was natuurlijk als hun gsm effectief op stond. Politie bellen? Succes, eerst 45 min wachten tot ze er zijn, en dan nog eens hetzelfde tot de takelwagen er is. Handig als je naar uw werk moet vertrekken en daardoor een uur te laat toekomt. Ik ben van nature geen agressieve mens, maar als ze dan kwamen opdagen met het zoveelste excuus begon het bloed toch te koken. Of had ik zin om hun 4 banden op een later tijdstip allemaal plat te steken.

Ik lees het als: er zijn 2 poorten, hij stond toevallig die van de niet gebruikte poort te blokkkeren. Kon evengoed zijn dat hun auto aan de andere poort eruit moest, dat kan die foutparkeerder niet weten.
maar de foutparkeerder kan ook niet weten dat de poort niét in gebruik is.

Hier in de buurt is er iemand die naast een frituur woont en blijkbaar hetzelfde probleem heeft. Dan maar een verbodsbord in zijn voortuin neergepland.

In het donker en haastig mij daar ook eens geparkeerd en die vent kwam in een Franse colère mij de huid volschelden/dreigen met de politie bellen. Moet natuurlijk vervelend zijn als ze om de haverklap voor uw deur komen parkeren, maar blijkbaar heeft die man er zijn levenswerk van gemaakt om op de loer te liggen en te ragen op foutparkeerders :unsure:.
mja, die kerel zit waarschijnlijk gewoon in zijn living en dan is de kans groot dat die dat al eens ziet hé.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan