Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb al tegen m'n voeten gehad over mijn mopke over het "wij kopen auto's" kaartje.
Ik hou mij efkes op de achtergrond.

weakness.jpg

StuBru met hun coverage op festivals.
Alles is super geweldig, emotioneel, intiem, ongelofelijk en onbeschrijfelijk.

De toegevoegde waarde van die zender is 0,0.

En hoe slechter de groep,hoe lyrischer men erover is, aangevuld met een hoop presentatoren die geloven dat hun mening en leven o zo interessant is.
En dan hebben we het nog niet over hoe ze bepaalde 'hippe, geweledige' groepen door onze strot rammen zoals bv. een Merol

Ik mis het Studio Brussel van een jaar of 10 geleden.

het zou maar raar zijn dat ze iets kiezen om uit te zenden, om dan te zeggen: "ja, dit is kutmuziek, maar anders gaat Li1quid op BG zagen dat we alles geweldig vinden".

maar sinds ik een streaming-abo heb (Tidal) kan ik zelfs geen radio meer luisteren, al die reclame, gepraat, nieuws-berichten die om het half uur uitgezonden worden, etc.... speel muziek ffs.

maar sinds ik een streaming-abo heb (Tidal) kan ik zelfs geen radio meer luisteren, al die reclame, gepraat, nieuws-berichten die om het half uur uitgezonden worden, etc.... speel muziek ffs.
Ik merk wel dat het bij mij ook sterk naar beneden gaat door dezelfde redenen, als ik op een half uur in de auto 's ochtends amper 2-3 halve liedjes (want ja, die radio edits zijn zo hard verkort) hoor en de rest alleen maar gezaag, thanks but no thanks.

het zou maar raar zijn dat ze iets kiezen om uit te zenden, om dan te zeggen: "ja, dit is kutmuziek, maar anders gaat Li1quid op BG zagen dat we alles geweldig vinden".

Wanneer je een festival covert kan je toch ook kritisch zijn voor een performance? Dat heeft niets met kutmuziek te maken. Een goeie groep kan live slecht spelen.

Ik luister normaal ook altijd naar Spotify omdat radio te veel zever is. Maar tijdens coverage van een festival verwacht ik gepraat met inhoud en geen goednieuwsshow.

Wanneer je een festival covert kan je toch ook kritisch zijn voor een performance? Dat heeft niets met kutmuziek te maken. Een goeie groep kan live slecht spelen.

Ik luister normaal ook altijd naar Spotify omdat radio te veel zever is. Maar tijdens coverage van een festival verwacht ik gepraat met inhoud en geen goednieuwsshow.
Maar, die shows zijn toch ge-wel-dig??

*Turns off sarcasm mode

OT : we hebben nieuwe messiassen nodig, in de stijl van Hautekiet, Mortier, en heck, Hoogland, ik vond die laatste echt kicken tijdens live radio bij het blokken. Still got my respect... (Joyce FTW)

Elk festival wordt zo opgehemeld idd... tjah reclame hé. Tis commèrce gelijk een ander.

Als ik dan lees hoeveel die festivals kosten vandaag per persoon aan tickets camping drank en eten :S

het zijn ook geen recensenten he. ze brengen entertainment, en uiteraard is wat ze zelf brengen "ge-wel-dig". anders zouden ze het niet brengen.
da's een beetje zoals Pukkelpop zélf, die gaan ook geen kritische noot over hun concerten naar buiten brengen.

het zijn ook geen recensenten he. ze brengen entertainment, en uiteraard is wat ze zelf brengen "ge-wel-dig". anders zouden ze het niet brengen.
da's een beetje zoals Pukkelpop zélf, die gaan ook geen kritische noot over hun concerten naar buiten brengen.
Ik denk dat je eerste zin net het probleem is.
Die zender zit vol influencers met ons belastingsgeld en hebben een monopolie (vastgelegd in contracten) op de coverage van verschillende festivals.

Als een andere radiozender ook toegang krijgt zou het helemaal anders zijn. Dan hoef je niet naar stubru te luisteren voor coverage.

Wat is dat deze zomer met halfgekookte drankbeker en -bonnensystemen?

Gentse feesten met nen andere beker per plein. Zak vol enkelgeld van die waarborgen - behalve Korenmarkt die u een qr code op een ticket geeft. Spijtig genoeg uit mn zak gevallen..

Nu Lokerse feesten. Ge moogt al 1 bonneke dokken om uw cashless kaart te gebruiken (schandalig profiteren eigenlijk want veel keuze hebde niet).

Dan halfuur bezig en optreden gemist want mijn betaling geraakte niet opgeladen op die kaart. Staan daar 2 snotneuzen aan die Helpdeks die van niks weten en niks kunnen controleren. "Ja meneer da wordt automatisch teruggestort." Ik weigerde dat als antwoord te aanvaarden want ken dat.

Moeten ze er na aande "IT'er" er bij roepen die er uit ziet als nen eerstejaars unIef die ook maar beperkte toegang tot de backendsystemen heeft. Uiteindelijk geraken we er uit maar weer bonneke kwijt want hij moest t op een nieuwe kaart zetten. :angry: Chance da'k een oplossing geëist had want had t anders nooit terug gehad.

Klote halfslachtige systemen. Toch echt hallucinant da ge moet betalen om gebruik te kunnen maken van zo een systeem waar zelfs niemand echt zicht heeft op hoe die geld(!)transacties lopen. Ge zijt wel met mensen hun zuurverdiende centen bezig hé. En da wordt dan allemaal opgevolgd door ne snotaap die niet eens kan zien of dat geld binnengekomen is.. Onprofessioneel.
Di weekend nog even een ingeving gehad. Eigenlijk kan je een stuk van het probleem al oplossen door als wetgever te eisen dat elle prijzen ten alle tijde in de lokale munteenheid moeten uitgedrukt worden. Wil men daarnaast een andere, eigen bonnensysteem gebruiken dan kan dit. Maar aan den toog of de hamburgertent mag je gerust transparant zijn dat die hamburger van 7 coins/pearls/skullies/kaai in werkelijkheid 24,5 EUR kost.

Eigenlijk wel vreemd dat de wet voorschrijft dat de euro de enige wettige valuta is, maar dat je van scoutsfuiven tot megafestivals bonnetjessystemen kan hebben.

Lost de technische problemen nog niet op natuurlijk. Ook hier zou je moeten ingrijpen en eisen dat voor alle elektronische betaalmiddelen een systeem beschikbaar is, dat toelaat om alle transacties te verifiëren. Deze (beveiligde) data wordt gegarandeerd door 1 of meerdere vertrouwde tussenpartijen. De consument moet ook ten allen tijden toegang hebben tot een platform om betalingen met zijn kaartje/bandje/... te controleren - dit moet altijd mogelijk zijn, niet enkel met toestellen die enkel medewerkers hebben.

Er moet ook tijdens het event ten alle tijden een medewerker aanwezig zijn die 1) gecertifiëerd is in betaalsystemen en protocollen (een opleiding enkel toegankelijk voor professionals en houders van een informatica-gerelateerde getuigschriften) en 2) die persoon kan alle transacties opvolgen in die mate dat er altijd een onmiddellijke oplossing voor technische problemen geboden kan worden.

Als de sector zichzelf niet wil reguleren...

Follow up van deze: Ik parkeer vrijdag en let specifiek op om niet op de plekken voor de laadpaal te gaan staan. Ik misschien max 10cm voor die paal vanaf waar de plekken voor het laden zijn. RUIM genoeg plaats voor zelfs een BMW I7 om te parkeren worst case.

Zondagmiddag met de vriendin iets gaan eten en wandelen we langs die straat, auto weg.
Ja lap, Audi A6 dus de kans dat die gestolen is...

Ik bel de lokale politie, "Mijn auto is gestolen of getakeld, help please". Waar ik in het verleden gewoon kon zeggen "nummerplaat blabla" kreeg ik nu een vragenlijst van no joke meer dan 10 vragen. JONGENS TOCH.

Auto is dus getakeld, waarom kon meneer van de politie me niet zeggen. Depanage 2000 aan de lijn (en zoals iedereen die er al geweest is wel weet) de meest omhooggevallen klote kutmensen nemen daar plaats achter de balie. Mijn auto staat daar dus. Ik naar daar, met de vriendin die me kalm ging houden.

Ik vraag vriendelijk aan de vrouw als er ook foto's genomen zijn voor het takelen (want ik wou kunnen tonen aan de politie dat ik niet in fout was). "Nee, wij nemen geen foto's". Ik vraag hoe ze dan foutieve schadeclaims verhalen? Toen was ze plots boos: "Meneer, dat zijn interne processen en dan moet ik u allemaal niet gaan vertellen". AHA! "Dus er zijn wel foto's genomen?" vraag ik. Ze kijkt me even aan, beseft dat ze zich vast gepraat heeft en wandelt letterlijk gewoon weg.

Enkele minuten later komt ze terug, toont me op het formulier waar ik bezwaar kan indienen (maar heeft toch geen nut, want hoe ga je bewijzen dat je niet in fout was). Dat is €238 euro....238?!? Jongens toch...

Na mijn ervaringen de laatste maanden in Antwerpen kijk ik er echt wel stilaan enorm naar uit om te verhuizen. De stad die op een moment mijn grote liefde was, is de laatste jaren meer en meer aan het veranderen in mijn grootste frustratie.
Ik ben toch geneigd mn gevoel te volgen dat dit u door dezelfde persoon gelapt is dan van u zondagmorgend.

Follow up van deze: Ik parkeer vrijdag en let specifiek op om niet op de plekken voor de laadpaal te gaan staan. Ik misschien max 10cm voor die paal vanaf waar de plekken voor het laden zijn. RUIM genoeg plaats voor zelfs een BMW I7 om te parkeren worst case.

Zondagmiddag met de vriendin iets gaan eten en wandelen we langs die straat, auto weg.
Ja lap, Audi A6 dus de kans dat die gestolen is...

Ik bel de lokale politie, "Mijn auto is gestolen of getakeld, help please". Waar ik in het verleden gewoon kon zeggen "nummerplaat blabla" kreeg ik nu een vragenlijst van no joke meer dan 10 vragen. JONGENS TOCH.

Auto is dus getakeld, waarom kon meneer van de politie me niet zeggen. Depanage 2000 aan de lijn (en zoals iedereen die er al geweest is wel weet) de meest omhooggevallen klote kutmensen nemen daar plaats achter de balie. Mijn auto staat daar dus. Ik naar daar, met de vriendin die me kalm ging houden.

Ik vraag vriendelijk aan de vrouw als er ook foto's genomen zijn voor het takelen (want ik wou kunnen tonen aan de politie dat ik niet in fout was). "Nee, wij nemen geen foto's". Ik vraag hoe ze dan foutieve schadeclaims verhalen? Toen was ze plots boos: "Meneer, dat zijn interne processen en dan moet ik u allemaal niet gaan vertellen". AHA! "Dus er zijn wel foto's genomen?" vraag ik. Ze kijkt me even aan, beseft dat ze zich vast gepraat heeft en wandelt letterlijk gewoon weg.

Enkele minuten later komt ze terug, toont me op het formulier waar ik bezwaar kan indienen (maar heeft toch geen nut, want hoe ga je bewijzen dat je niet in fout was). Dat is €238 euro....238?!? Jongens toch...

Na mijn ervaringen de laatste maanden in Antwerpen kijk ik er echt wel stilaan enorm naar uit om te verhuizen. De stad die op een moment mijn grote liefde was, is de laatste jaren meer en meer aan het veranderen in mijn grootste frustratie.

Ik snap niet dat je dat formulier dan niet ingevuld hebt als je zeker bent dat je in je recht bent. De politie neemt de foto's en belt de takeldienst en normaal heb je het recht om die te zien. Dus je kan daar toch terecht?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan