Sorry als ik hier mensen mee raak, ik begrijp het langs de ene kant maar ik vind het eigenlijk maar best zielig in zo'n betonnen tribune te moeten gaan staan kijken naar een poppenkast van 22 overbetaalde gepamperde subatleten, en die nog eens te moeten aanmoedigen ook... Dit geldt ook als ik op m'n tv zou kijken.
Misschien moet ik ook wel wat supporters vinden en een (mobiele) tribune rondom mijn kantoor of werklocatie te bouwen zodat mensen me kunnen betalen, bekijken als een beest in een zoo, en aanmoedigen terwijl ik eigenlijk al betaald wordt om m'n werk te doen. En als ik fouten maak hoor ik er natuurlijk graag het boegeroep bij weet ge, dat moet fantastisch zijn om direct op m'n vingers gewezen te worden.
Het bengaals vuur en al dat papierafval lijkt me ook mooi meegenomen al lijkt het me wat gevaarlijk. Wanneer ik me op de grond smijt wanneer een collega of klant pet ongeluk m'n schouder of been aanraakt wil ik ook dat er meteen een medisch team klaar staat en naar me toe loopt om me te dragen op een comfy brancard die me dan enkele minuten achter gesloten deuren mogen verbergen en eventjes masseren zodat ik er weer piekfijn uitzie voor het publiek om dan op zo'n prachtig comfortabel bankje te gaan zitten en m'n collega's van op afstand het harde werk zien doen terwijl er op het einde van de maand weer een half of volledig miljoentje op m'n rekening zal staan, dat vind ik ook wel fijn.
En al het afval die m'n supporters achterlaten zullen de door de supporters zelf betaalde poetser opgeruimd worden, hie praktisch is dat wel niet, ik moet niet eens instaan voor al het afval dat ze achterlaten. Daarna ga ik nog graag even met de collega's op bus naar het 5-sterren hotel om de dag erop met m'n Lamborghini te rijden naar de luchthaven om er dan op m'n privéjet te stappen en dan eindelijk thuis te komen in m'n villa op Ibiza, of nee, deze keer m'n villa van 3 verdiepingen met 20 kamers in Monaco. Pilot, let's take off again.
Voor mij, zelf ooit voetballer geweest in m'n jeugd is voetbal ergens na de wereldbeker van '98 gestopt met voetbal zijn. De tijden van de echte atleten zijn voorbij, het voetbal is gereduceerd tot een show zoals WWE. Maar daar heb je dan ten minste nog echt entertainment en kan je eens goed lachen.
Geef me toch maar rugby, tennis en vrouwenvoetbal, dat zijn ten minste nog echte sporten en vooral atleten, geen zakkenvullers.