Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn ma heeft haar eerste smartphone gekocht (al een ergernis op zich) en daarvoor heeft ze dus een nano simkaart nodig. Omdat ze zelf nogal slecht te been is, ben ik voor haar naar een Proximus shop geweest om zo'n nieuwe simkaart te krijgen. Daar zeiden ze mij dat die na een kwartier wel actief zou zijn. Twintig minuten later simkaart erin en nog niks. Toont 'alleen noodoproepen'. Wat gewacht en nog niks. Dan via de klantendienst chat online gevraagd en zij zeggen dat je 4 uur moet wachten. Dat gedaan en nog niks. Nog eens klantendienst chat geprobeerd en dan zeggen ze tot max. 24u wachten. We zijn nu 24u later en nog niks. De oude simkaart is wel al inactief.
Morgen dus nog eens naar die Proximus shop rijden. Wtf.

Mijn eigen overstap naar Mobile Vikings vorig jaar ging veel gemakkelijker en ik ben bij wijze van spreken niet vanachter mijn pc moeten komen.

Mijn ma heeft haar eerste smartphone gekocht (al een ergernis op zich) en daarvoor heeft ze dus een nano simkaart nodig. Omdat ze zelf nogal slecht te been is, ben ik voor haar naar een Proximus shop geweest om zo'n nieuwe simkaart te krijgen. Daar zeiden ze mij dat die na een kwartier wel actief zou zijn. Twintig minuten later simkaart erin en nog niks. Toont 'alleen noodoproepen'. Wat gewacht en nog niks. Dan via de klantendienst chat online gevraagd en zij zeggen dat je 4 uur moet wachten. Dat gedaan en nog niks. Nog eens klantendienst chat geprobeerd en dan zeggen ze tot max. 24u wachten. We zijn nu 24u later en nog niks. De oude simkaart is wel al inactief.
Morgen dus nog eens naar die Proximus shop rijden. Wtf.

Mijn eigen overstap naar Mobile Vikings vorig jaar ging veel gemakkelijker en ik ben bij wijze van spreken niet vanachter mijn pc moeten komen.
Eigenlijk zouden we nu toch al moeten volledig met virtuele sims kunnen werken.

Voor het eerst in denk ik vijftien jaar nog eens Ebay gebruikt omdat ik enkel daar precedenten kon vinden van wat ik wou verkopen. Ondertussen weer pijnlijk duidelijk waarom ik er indertijd niet meer op ging, als beginnend verkoper versta ik wel dat ze kopers willen beschermen maar aan de andere kant 🤢 Verifieer je identiteit. We kunnen uw identiteitskaart niet lezen x4. Klantendienst: ah nee, die link werkt vaak niet, probeer deze. Ok. Verifieer nu je bankrekening. Heb vier dagen op de 3 en 5 cent moeten wachten maar oké. Nu is het ‘je bankrekening kan je niet gebruiken om hier kosten te betalen, verifieer een kredietkaart’. En zo staat een betaling al negen dagen vast, zal ze nog tot 26 augustus blijven vaststaan en moet ik tegen morgen het goed opsturen en hopen dat de koper geen trucs gaat uithalen.

Ze komen vandaag nen nieuwe koelkast leveren en de oude afhalen. En ik weet niet meer of de oude door de traphal geraakt is of via een verhuislift langs het raam. Wat is het leuk om te gokken.

Ze komen vandaag en morgen normaal onze ramen plaatsen. Ik heb natuurlijk al parkeerborden voorzien en dergelijke via de stad, maar even op voorhand een berichtje van, we gaan er rond dat uur zijn, is er bij veel aannemers toch dat beetje te veel aan ;(

Mijn ergernis van gisteren:

Mijn straat in Antwerpen ligt al maanden open, dus ik kan mijn garage niet binnen en moet mijn auto elders parkeren.

Ik parkeer deze maandagnamiddag aan een laadpaal (trage laadpaal) en steek deze in.
'S avonds rond een uur of 8 is de auto nog niet volledig opgeladen dus whatever.

Dinsdagochtend, 7:10 gaat mijn gsm, onbekend nummer, lokale politie Antwerpen.
"Uw wagen staat geparkeerd op een plek om op te laden?" (op een toon van, dit is foutief)
"Ja...?" (op een "wat is het punt?" toon)
"Die zal ondertussen toch wel opgeladen zijn denk ik he?" (op een sarcastische fuck you toon)
"Uhmmm...ja....dat kan?" (op een ik ben 3 seconden wakker wtf is this shit toon)
"Ja andere buurtbewoners willen ook gebruik maken van de lader. Dus als u die zo snel mogelijk kan verplaatsen..."

OM 7U SOCHTENDS OP EEN FUCKING FEESTDAG?!?!? Moet ik een alarm zetten om 3 uur snachts om de auto uit te gaan trekken en verplaatsen? Wat een absolute bullshit. Daar ging mijn hoop op 1 dag uit te kunnen slapen...

OM 7U SOCHTENDS OP EEN FUCKING FEESTDAG?!?!? Moet ik een alarm zetten om 3 uur snachts om de auto uit te gaan trekken en verplaatsen? Wat een absolute bullshit. Daar ging mijn hoop op 1 dag uit te kunnen slapen...
Lol, zo ziet de toekomst er dus uit voor mensen die geen eigen laadpaal kunnen plaatsen... De laadpaalpolitie weet je wel te vinden!
Is er daar eigenlijk wetgeving rond, hoe lang je aan een laadpaal mag hangen?

Mijn straat in Antwerpen ligt al maanden open, dus ik kan mijn garage niet binnen en moet mijn auto elders parkeren.

Ik parkeer deze maandagnamiddag aan een laadpaal (trage laadpaal) en steek deze in.
'S avonds rond een uur of 8 is de auto nog niet volledig opgeladen dus whatever.

"Uw wagen staat geparkeerd op een plek om op te laden?" (op een toon van, dit is foutief)
"Die zal ondertussen toch wel opgeladen zijn denk ik he?" (op een sarcastische fuck you toon)
"Uhmmm...ja....dat kan?" (op een ik ben 3 seconden wakker wtf is this shit toon)
"Ja andere buurtbewoners willen ook gebruik maken van de lader. Dus als u die zo snel mogelijk kan verplaatsen..."

Zijn dit echt regels? Ik heb geen idee hoe het er aan toe gaat met laadpaalparkings?

Check even erna welke buur zijn auto er staat. Moet ge ook niks meer voor betekenen. Steek erna wel een dank u briefje in de bus om u in de ochtend wakker te bellen zodat ge nog wat aan uw dag hebt :unsure:

Zijn dit echt regels? Ik heb geen idee hoe het er aan toe gaat met laadpaalparkings?
Ik kon enkel dit vinden:

Parkeerplaatsen voorbehouden voor elektrische voertuigen​

Volgens de Wegcode (artikel 70.2.1, 3°, h) moet een parkeerplaats die voorbehouden is voor elektrische voertuigen (bv. aan laadpalen) aangeduid zijn met een verkeersbord E9a 'parkeren toegelaten' (blauw bord met een witte P) met daaronder een bord waarop het symbool van een stekker is afgebeeld. Deze combinatie van borden geeft aan dat parkeren op die plaats is voorbehouden voor elektrische voertuigen. Elektrische voertuigen hoeven hier geen parkeertarief te betalen, maar moeten wel betalen voor het stroomverbruik bij het laden.
Onder de noemer elektrisch voertuig vallen de voertuigen die 100% elektrisch zijn en plug-in hybrides (dit zijn voertuigen die zowel een verbrandingsmotor als een elektrische motor hebben). Wie dit artikel overtreedt begaat een eerstegraadsovertreding en riskeert een boete van 58 euro. Vanaf 1 oktober 2022 moeten elektrische voertuigen die op een parkeerplaats met laadpunt staan, aan die laadpaal aangesloten zijn. Overtredingen worden eveneens beboet aan 58 euro. Als je natuurlijk de parkeerplaats langer dan de laadtijd bezet houdt, ben je weinig solidair met de andere E-rijders die hun voertuig willen laden...
Meer info over de parkeerplaatsen en laadpunten voor elektrische voertuigen in Gent vind je hier.

Zondagochtend loopt m'n smartphone vast en begint te rebooten. Nog niet helemaal opgestart weer een reboot. Dit een 5 keer en dan 'dood'.
Andere batterij gestoken, zelfde verhaal.

Toestel was 5 jaar oud, dus geen kosten meer gemaakt en een nieuwe gekocht. Maar er staan nog heel wat documenten op m'n dood toestel waar ik geen backup van heb. Is er een manier om die nog te recupereren?

Ik heb een bewonerskaart dus mag in dit gebied staan zonder te betalen. Al toont Green Mamba zijn comment dat dit blijkbaar altijd gratis is als je aan het laden bent.

Zijn het echt regels? Geen idee, gok van niet, maar als de politie je belt om je auto te verplaatsen doe je dat wel snel in Antwerpen. Anders hebben ze een trucje dat ze "administratief takelen" noemen (helaas ook al ervaring mee), aka "Maar meneer, het is toch helemaal geen probleem dat uw auto verdwenen is en u nu niet kan vertrekken, want u moet niet betalen voor het takelen. Kom de auto maar in HOBOKEN!?! halen, groetjes"

Check even erna welke buur zijn auto er staat. Moet ge ook niks meer voor betekenen. Steek erna wel een dank u briefje in de bus om u in de ochtend wakker te bellen zodat ge nog wat aan uw dag hebt :unsure:
Heb gekeken maar er stond niemand in de buurt te wachten om snel te parkeren. Dus oprecht geen idee hoe ze er bij uit komen.

Lol, zo ziet de toekomst er dus uit voor mensen die geen eigen laadpaal kunnen plaatsen... De laadpaalpolitie weet je wel te vinden!
Is er daar eigenlijk wetgeving rond, hoe lang je aan een laadpaal mag hangen?
Ik begrijp wel dat het voor andere e-autobezitters niet plezant is dat iedere laadpaal in de buurt bezet is. En dat je de dag nadien een lange rit moet maken met een lege batterij.

Mocht ik in Antwerpen-stad wonen zou ik niet juichen als ik van mijn werkgever een elektrische auto kreeg als bedrijfswagen. Laat staan dat ik er zelf een zou kopen.

Over 5 of 10 jaar is dat hopelijk een ander verhaal.

van vorig jaar. blijkbaar ben je in Antwerpen "verplicht" om je wagen te verplaatsen als hij opgeladen is (ze rekenen 0.01€ per minuut te veel, volgens het artikel).

edit: beter artikel gevonden:

rotatietarief loopt er blijkbaar vanaf 8u.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan