Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoe vaker je moet huilen, hoe meer vastgoed je hebt, toch een lichtpuntje voor de BG'er.
tumblr_m4h9d3MI4v1rwcc6bo1_500.gif

Onroerende voorheffing komt elk jaar vroeger en vroeger precies :frown:

Geïndexeerd KI ook netjes gestegen tot boven de 2000€, blij dat ik dat nie moet betalen
Hier is dat omgekeerd. Die komt elk jaar later en later.
Begin dat we hier woonden was dat rond deze periode juli-augustus, dan paar jaar september en de 2 laatste jaren in oktober en december.

Hier is dat omgekeerd. Die komt elk jaar later en later.
Begin dat we hier woonden was dat rond deze periode juli-augustus, dan paar jaar september en de 2 laatste jaren in oktober en december.

Hier is het al 2 jaar een brief met "en zijt ge al klaar met uw werken want we willen extra incasseren"

Dat is gewoon dz prijs èn levertermijn van Bpost. 🤷‍♀️
Waarvan je nu toch zou denken dat ze de infrastructuur hebben om iets in eigen land op minder dan zes dagen vijftig kilometer verder te leveren. Ze pushen nu al bij elke bestelling enorm om direct voor postpunten te kiezen. Ik snap het vanuit de milieuhoek maar anderzijds doet heel Bpost echt niets om enige goodwill te verdienen.

Maar ligt die levertermijn dan volledig aan Bpost en niet aan de webwinkel zelf? Ik heb bijvoorbeeld zondagavond schoenen bij Torfs besteld, gisteren mail dat ze verzonden zijn en zonet geleverd met Bpost. Anderzijds heb ik ook al eens bij Farmaline iets besteld op dag 1 en op dag 4 krijg ik bericht dat het is ingepakt en op dag 5 is het verzonden. Waarschijnlijk (dat weet ik niet meer) is het dan dag 6 geleverd.

De kost hangt van hun overeenkomst met Bpost af zeker. Bpost kan natuurlijk niet met goedkope onderaannemers werken zoals PostNL of UPS natuurlijk.

Maar ligt die levertermijn dan volledig aan Bpost en niet aan de webwinkel zelf? Ik heb bijvoorbeeld zondagavond schoenen bij Torfs besteld, gisteren mail dat ze verzonden zijn en zonet geleverd met Bpost. Anderzijds heb ik ook al eens bij Farmaline iets besteld op dag 1 en op dag 4 krijg ik bericht dat het is ingepakt en op dag 5 is het verzonden. Waarschijnlijk (dat weet ik niet meer) is het dan dag 6 geleverd.

De kost hangt van hun overeenkomst met Bpost af zeker. Bpost kan natuurlijk niet met goedkope onderaannemers werken zoals PostNL of UPS natuurlijk.
Pakweg Coolblue levert ook zowat de dag erop met Bpost.

Standaard he. Jij begint over een onderwerp in een ander topic. Mods vinden het onderwerp afleidend in dat toppic, splitsen het af vanaf uw post, dat dan het eerste wordt in uw nieuwe dopic. Dat is gewoon hoe de database werkt.
Ik was er ni eens zelf over begonnen :cry:

Niet naar de winkel willen gaan en dan willen ze het product nog niet eens gratis en meteen leveren??? Echt erg.
En trouwens, ik ben twee weken zo goed als niet mobiel door zenuwschade in de voet en twee lenzen kwijt door tremor in de hand. Partner op opleiding. Schoonouders dgaf. Naar de winkel gaan is geen optie. Dus vlieger op met je ‘???’.

Onroerende voorheffing komt elk jaar vroeger en vroeger precies :frown:

Geïndexeerd KI ook netjes gestegen tot boven de 2000€, blij dat ik dat nie moet betalen

Hoe speel jij het klaar om dat niet te moeten betalen?

Hier is het ook weer binnengekomen. Zure appel, maar helemaal niets aan te doen. Zou op zich nog een "eerlijke" vermogensbelasting kunnen zijn als ze dat KI eens correct zouden inschatten voor oudere woningen en ook naar andere vormen van vermogen zouden kijken, quod non.

Groenten en fruit van de Colruyt. De laatste tijd lijkt dat ferm achteruitgegaan te zijn qua kwaliteit. Bruine plekken in de appels vanbinnen, bananen die van groen naar zwart en papperig gaan. Paprika's die rot zijn vanbinnen.

Ge zijt vet met uw laagste prijzen als ge de helft van uw eten moogt wegsmijten en er weer eens een leeg rek is omdat ze boel hebben met een leverancier.

Toch wel een kleine kakdag gisteren/vandaag.

- Elektronica besteld bij bol.com (smartphone). Een of ander groot licht van Bpost is dat gisteren op de middag komen leveren terwijl er niemand thuis was. Al de vorige 100 keren ging dat dan naar het postkantoor. Deze keer: op een veilige locatie achtergelaten. De veilige locatie was naast de brievenbus van de buurman, dus gewoon open en bloot op straat. En raad eens, pakje natuurlijk verdwenen. Een tweede pakje werd in de brievenbus gestoken zogezegd, en ook verdwenen. Ik zou toch echt die persoon zelf verdenken als je zo'n stoten uithaalt. Ik zet er de foto bij gewoon, zo absurd is het.
Kleine update hierop (in het vet de relevante info aangeduid die ook aan Bol.com werd doorgegeven): Bol heeft Bpost gecontacteerd en het resultaat van het onderzoek is, hou jullie vast:

"Bpost heeft laten weten dat het pakket bij het verkeerde nummer werd afgeleverd!"

Bij de buur dus. Wat een kleiner deel van de fuckup is, en wat ik al wist. De kern van het probleem is dat ze een doos naast een brievenbus achterlaten, in de regen en zichtbaar van op de straat, ze dit een veilige locatie noemen, en de doos nu spoorloos is. Ze gaan Bpost nog eens contacteren nu blijkt dat het daarmee niet opgelost is.

Hoe speel jij het klaar om dat niet te moeten betalen?

Hier is het ook weer binnengekomen. Zure appel, maar helemaal niets aan te doen. Zou op zich nog een "eerlijke" vermogensbelasting kunnen zijn als ze dat KI eens correct zouden inschatten voor oudere woningen en ook naar andere vormen van vermogen zouden kijken, quod non.
Geïndexeerde bedrag moet je niet betalen.

Je betaald "enkel" de onroerende voorheffing wat bij ons +- de helft is

Dat moest er nog aan mankeren... als alleenstaande/alleenwonende mag/moet je dat bedrag al volledig op je eentje ophoesten, het dubbel zou nog extra zuur zijn.

Op zich nog verdedigbaar aangezien je natuurlijk ook alleen eigenaar bent, maar voor de provinciebelasting, afvalbelasting, waterfactuur... geldt dat toch allemaal niet.

Dat is dan ook omdat het hier het 'geïndexeerd kadastraal inkomen' is.

Dus het is wiedes dat je maar een deel (zijnde de belastingen) op dit fictief inkomen betaalt.

Ik was eens benieuwd -> 3.514,00 EUR is het hier geïndexeerd :unsure:

Positieve noot: BEN IK EENS DOLGELUKKIG DAT IK DAT ALLEMAAL NIET MOET BETALEN...

images

Als je wel oke bent met redelijke basic kleren (als in, geen merknamen etc), ga eens bij de Uniqlo langs. Goede kwaliteit, schappelijke prijs en eigenlijk wel iets te vinden voor elke stijl.
Bedankt voor de tip! Eens iets anders dan Zalando! :-D Als ik het goed voorheb zijn er maar 2 fysieke winkels? 2 in Brussel en 1 in Antwerpen? Ergernis, hun store locator werkt niet. Zoals bij vele bedrijven tegenwoordig, irritant.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan