Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
De beste bakker hier in de buurt --> Daar staat soms 30 man buiten aan te schuiven
Dus het verrast mij wel dat die echt slechte bakkers nog steeds niet allemaal failliet zijn.

Een gebrek aan concurrentie? Als de betere bakkers verlof nemen dan vieren zij de hoogdagen zeker?
Waarschijnlijk. In het afgelopen jaar zijn er hier in de gemeente ook 3 bakkers mee opgehouden. Eentje omwille van de energiecrisis. Het fijne weet ik er niet van maar dat vond ik dan wat raar gezien daar echt veel volk kwam en brood en patisserie waren er heel goed.

Juist eens gekeken voor tickets cirque du soleil. Voor een beetje een redelijke plek meer dan 100€. Met 4 is dus 400€. Schuin achter het podium waar je dus waarschijnlijk geen bal ziet nog 50€.

Nee bedankt, ze kunnen dan weer failliet gaan met hun belachelijke prijzen.
Voor zo'n wereldklasse, beste in hun soort vind ik dat precies wel ok. Rammstein gisteren was 145 ofzo dagje deftig festival zal er al niet veel onder zitten (of mogelijks boven). Champions League zal ook wel zoiets zijn etc.

Dan vind ik de prijzen voor de drank/eten vaak erger dan de prijs voor het spektakel op wereldniveau op zich.

Voor zo'n wereldklasse, beste in hun soort vind ik dat precies wel ok. Rammstein gisteren was 145 ofzo dagje deftig festival zal er al niet veel onder zitten (of mogelijks boven). Champions League zal ook wel zoiets zijn etc.

Dan vind ik de prijzen voor de drank/eten vaak erger dan de prijs voor het spektakel op wereldniveau op zich.

Amai was dat ook zo duur? En die werken dan nog zonder schermen ook. Dat zijn ticketprijzen voor Beyoncé die ik toch wel (no offence) een paar rangen hoger vind qua artiest.

In Oostende waren die toch een pak goedkoper of niet?

Juist eens gekeken voor tickets cirque du soleil. Voor een beetje een redelijke plek meer dan 100€. Met 4 is dus 400€. Schuin achter het podium waar je dus waarschijnlijk geen bal ziet nog 50€.

Nee bedankt, ze kunnen dan weer failliet gaan met hun belachelijke prijzen.
lol, ik had daar verleden maand ook reclame van gezien (voor Kurios) en had ook zo iets van 'die wil ik wel eens zien', zeker met het steampunk thema maar eenmaal ik de prijzen zag dan was het toch ook 'laat maar'.
Goedkoopste ticket is wel 'maar' 55euro, maar dan zit je toch wel heel slecht. En bij een show waar het draait om de acrobatie en de show zelf, lijkt me het redelijk dwaas dat ge daar dan geld voor geeft. Dan wil je toch een frontaal zicht. Maar om daar 100euro/persoon voor te gaan geven... dan heb ik momenteel wel andere zaken waar ik het liever aan uit geef.

Laatst bewerkt:
Ik heb nooit echt vaste merken gehad dus 1:1 kan ik niet vergelijken, maar ik heb die indruk ook. T-shirts die als dunne vodjes aanvoelen en na enkele keren dragen vormloos zijn. Ik heb nog jaren een jeansbroek gedragen uit mijn middelbaar, een merkloos geval dat je gewoon niet kapot kreeg, maar uiteindelijk weg moeten doen omdat ze niet meer paste. Nu doe ik met merkbroeken misschien een jaar als ik geluk heb.
Iemand hier kent duidelijk het verschil niet tussen de gezonde en ongezonde maaltijden van Hello Fresh!

Amai was dat ook zo duur? En die werken dan nog zonder schermen ook. Dat zijn ticketprijzen voor Beyoncé die ik toch wel (no offence) een paar rangen hoger vind qua artiest.

In Oostende waren die toch een pak goedkoper of niet?
Die waren wel iets goedkoper ja, daar was het 115 geloof ik.

VRT, hoe kunt ge nu verwachten dat men het vrouwenvoetbal serieus neemt als ge na de 90 minten in Zweden - VS beslist om de verlengingen te bannen naar een stream tvv het WK wielrennen waar nog een kleine 200 kilometer te rijden was en waar dus niks interessants gaat gebeuren in de eerste 3 uur dat 't uitgezonden wordt?

De gemiddeld gezien alsmaar dalende kwaliteit van kleren.

Ik heb het dan niet over fast fashion maar het is iets wat elk merk treft.
Sommige kleren merken waar ik al jaren mijn gading vind hun nieuwe kleren zijn prul qua kwaliteit terwijl deze vroeger veel duurzamer waren.

Ook te merken aan de samenstelling ervan. Vroeger veel vaker stevig katoen, wol, ... Allemaal duurdere maar ook stevigere stoffen.

Nu is het polyester hier, gerecycleerde plastic daar, ... en het is er aan te merken.

Het meest ambetante is dat er meer kleren dan ooit te koop zijn maar de kwaliteit is gemiddeld gezien nog nooit zo laag geweest.

De 'middle ground' qua prijs/kwaliteit is dan ook weer zeldzamer aan het worden.

Niet leuk als je met ouder te worden minder meegaat met de modegrillen en liever duurzamer koopt 🤔

Einde rant.

Ik kan toch niet de enige zijn die dit zo subjectief aanvoelt?
Die trend is al langer bezig, maar het is steeds erger gesteld ja.

Ook zitten nieuwe kleren bomvol kleurstof, dat je ze eerst tig keren moet spoelen. Tenzij je uw andere kleren wilt mee kleuren.
En eens de kleurstof eruit is, is het nieuwe eraf.

Als je kwaliteit wilt, is het uitkijken naar 100% katoen, je vindt het nog wel.

VRT, hoe kunt ge nu verwachten dat men het vrouwenvoetbal serieus neemt als ge na de 90 minten in Zweden - VS beslist om de verlengingen te bannen naar een stream tvv het WK wielrennen waar nog een kleine 200 kilometer te rijden was en waar dus niks interessants gaat gebeuren in de eerste 3 uur dat 't uitgezonden wordt?
Flashbacks naar een bepaalde USGP die halverwege onderbroken wordt door Carl Huybrechts die zegt dat het tijd is voor interessante dingen: een uurlange voorbeschouwing van een wk-voetbalmatch. En toen waren er geen stream-opties, dus de de F1-fans moesten achteraf maar de afloop lezen op nog jonge internet.

Het is frietmetstoofvleesweer en het laatste wat je dan wil horen van je vrouw is dat we moeten afvallen en op ons eten moeten letten. Daar wordt een mens niet gelukkig van.

Die trend is al langer bezig, maar het is steeds erger gesteld ja.

Ook zitten nieuwe kleren bomvol kleurstof, dat je ze eerst tig keren moet spoelen. Tenzij je uw andere kleren wilt mee kleuren.
En eens de kleurstof eruit is, is het nieuwe eraf.

Als je kwaliteit wilt, is het uitkijken naar 100% katoen, je vindt het nog wel.
100% katoen vinden is niet zo moeilijk, maar daar zit ook wel een serieuze variatie op qua kwaliteit.

GSM (Google Pixel 6a) is uit mijn handen gevallen. Je ziet er niets aan (had een case) maar touchscreen is stuk (geen barsten maar de touch werkt niet meer). Gsm is dus niet meer te gebruiken... Iemand een idee of dit nog te fixen valt, kan je dat zelf of laten doen?

Het is frietmetstoofvleesweer en het laatste wat je dan wil horen van je vrouw is dat we moeten afvallen en op ons eten moeten letten. Daar wordt een mens niet gelukkig van.
Hier is het simpeler...
We kopen iedere dag wat we de dag zelf gaan eten want de koelkast vriezer combi is al meer dan een maand kapot. Vandaag waren we alle 2 te leeg om tussen 8u30 en 12 naar enige open winkel te gaan, dus niks te eten 🤣

Voor we vertrokken op vakantie nog snel een nieuwe aparte losstaande diepvriezer gekocht zodat we dat konden verhuizen van de ene naar de andere en het ontdooiproces konden starten want enkel de koelkast deed het niet meer.

Het belangrijkste vervangstuk om de frigo te herstellen kwam zaterdag binnen na het annuleren van de blokkerende backorder die maar niet binnen kwam. Ik vervang dus het moederbordje vol goede hoop, steek de koelkast in 't stopcontact, check de thermometer die op kamertemperatuur staat... 2u later, nog dezelfde temperatuur...
Blijkt het andere stuk dus hetgene zijn wat we wellicht nodig hadden, de temperatuursensor in het diepvriesgeseelte... Dat zou dinsdag moeten geleverd worden (andere webshop gevonden).

Om plukkezot te worden, een degelijk ogende koelkast combi van 2017 die in 2023 al kapot is. Ze zouden fabrikanten beter verplichten 30 jaar garantie te geven en ook exact dezelfde componenten (ook al worden ze door verschillende toeleveranciers geproduceerd) te gebruiken voor alle apparaten waarin ze voorkomen, zodat er minder elektronisch afval is.
Een gvd frigo in 2017 zou toch ook al veel langer mogen meegaan... Precies of die fabrikanten met rocket science bezig zijn terwijl de basis technologie en elektronica in koelkasten amper nog kan verbeterd worden (behalve dan andere bijkomende functies). Dat ze toch vanuit de EU nu na USB-C als laadadapter nu maar ook eens andere zaken gaan 'harmonizeren'.

Sommige kleren merken waar ik al jaren mijn gading vind hun nieuwe kleren zijn prul qua kwaliteit terwijl deze vroeger veel duurzamer waren.

Ook te merken aan de samenstelling ervan. Vroeger veel vaker stevig katoen, wol, ... Allemaal duurdere maar ook stevigere stoffen.

Nu is het polyester hier, gerecycleerde plastic daar, ... en het is er aan te merken.

Het meest ambetante is dat er meer kleren dan ooit te koop zijn maar de kwaliteit is gemiddeld gezien nog nooit zo laag geweest.

De 'middle ground' qua prijs/kwaliteit is dan ook weer zeldzamer aan het worden.

Niet leuk als je met ouder te worden minder meegaat met de modegrillen en liever duurzamer koopt 🤔

Einde rant.

Echt he, ik heb 3 jeansbroeken van Tommy waar de naden gewoon van scheuren. En de binnenzakken ook. Ik kan rechts enkel nog een gsm steken. Sleutels of zo vallen er direct door. Dingen zijn met moeite een jaar oud.

Echt he, ik heb 3 jeansbroeken van Tommy waar de naden gewoon van scheuren. En de binnenzakken ook. Ik kan rechts enkel nog een gsm steken. Sleutels of zo vallen er direct door. Dingen zijn met moeite een jaar oud.
Welke merken moet je dan tegenwoordig nog kiezen?

Hier nog een ergernis. Ik stapte deze middag uit de douche en klede me aan dicht bij het raam van de slaapkamer, zag ik daar in de verte in m'n ooghoek ene die aan de deurklink taste van elke auto... Snel m'n schoenen aangedaan, auto ingestapt, want had geen zin om te lopen gezien meneer in die 2 min nog verder kon zijn... Ter hoogte van meneer die ik net om de hoek zag wandelen van een ander straatje, die intussen even gestopt was met z'n daden, 3 foto's van 'm gemaakt, terug thuisgekomen de 101 gebeld. 10min later een interventieploeg die nog eens de beschrijving wou, de foto's dan getoond en ze maakten er zelf een foto van om tegelijk te zeggen "ah ja da was die van op de briefing deze ochtend"... En weg waren ze.

Het is toch echt wel zielig en triestig dat er in 2023 nog zoveel miserie is in de wereld... En vooral dat geld nog altijd nodig is in 'humankind'.

Einde rant.

Ik had voor mijn lesopdracht vorig jaar een vijftal dingen aangeschaft, een jeans en tops en twee kleedjes. Ik lag toch aan een €400, omdat het vooral met lokalen in volle zon en geen airco vaak een geval is van vaker wassen en ik had gekeken naar merken die goede recenties kregen voor duurzamer zijn bij intensief gebruik. Kwaliteit om te huilen. Je haalt het nog maar uit de doos en de steken zitten al los, overal draadjes, knopen die met een steek vasthangen. Één jurk had zelfs geen zoom, was gewoon ‘hup stof geknipt en klaar’. Sommige dingen die ik voor een hyperactieve negenjarige in Primark koop, zijn van betere kwaliteit.

IMG_9779.jpeg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan