Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een terugkerende ergernis.
Op deze regendag hadden de kinderen zin om nog eens te tennissen. Ik dus weer op zoek naar een sporthal die te reserveren is voor een uurtje of twee.
Ik woon in Heist-op-den-Berg en we hebben hier een megagrote sporthal in het centrum, een grote sporthal in Booischot en dan nog wat kleinere zalen. Helaas is niets van dat alles door een particulier te reserveren... Superzonde.
@JelleCa heeft me eens gewezen op De Mixx in Herselt. Daar viel inderdaad online nog een veld te reserveren. Vlug een account aangemaakt, veld gereserveerd en dan de auto in naar Herselt, toch een dikke 20 minuten rijden. Daar aangekomen krijgen we van de zaalwachter te horen dat er toch geen veld vrij is: iemand van de tennisclub had het veld namelijk al gereserveerd. Ik vraag waarom dat dan niet in hun systeem stond. Het antwoord was dat de tennisclub een apart reserveringssysteem heeft en die reserveringen worden maar af en toe manueel overgezet op het systeem van de gemeente.... Zucht... Mijn laatste vraag was waarom dat niet geautomatiseerd kan verlopen: "daar zijn ze mee bezig, maar ze raken het er niet over eens wie die kosten moet betalen."

In het terugkomen ben ik dan langs de sporthal in Booischot gereden, vermits we daar toch bijna passeerden. Die bleek gesloten te zijn, geen kat te zien....
Er is infrastructuur genoeg in de buurt, maar het is moeilijk of onmogelijk om er gebruik van te maken....

Laatst bewerkt:
Neen dat was ik niet al woon ik wel eveneens in de buurt van Heist. Maar inderdaad in een sporthal iets reserveren is tegenwoordig merde shit.

Ja, heb ik gecontroleerd.

Hoe kan ik dat controleren van zijn bedrijf? Want die aangetekende zending vorige week was idd op naam van zijn bedrijf.
Uit nieuwsgierigheid mijn eigen adres eens opgezocht en bingo. De ex vrouw van de vorige bewoner staat daar nog op met haar interieur bvba. Ik woon hier nochtans al 8 jaar. Deze thread heeft me een ergernis opgeleverd nu :sop:

Mijn vaste bakker is met verlof voor een drietal weken. Nu al pistolets gaan halen bij 2 andere bakkers. Kunnen blijkbaar ook al geen deftige pistolets meer bakken. Bij allebei van die taaie dingen waar je aan moet sleuren. Niks knapperig. Ook 3,10 EUR voor een brood betaald. :mad:

Ik heb een kwartier in de regen naar de knuffel van mijn hond zitten zoeken. Dan bleek hij die uiteindelijk IN de hoes van zijn mand te hebben gepropt...

Mijn vaste bakker is met verlof voor een drietal weken. Nu al pistolets gaan halen bij 2 andere bakkers. Kunnen blijkbaar ook al geen deftige pistolets meer bakken. Bij allebei van die taaie dingen waar je aan moet sleuren. Niks knapperig. Ook 3,10 EUR voor een brood betaald. :mad:
Ohja, ik ben nog maar een paar dagen terug uit Frankrijk, en wat sommige Belgische bakkers door ons strot duwen is toch ook wel van lage kwaliteit vind ik. Ik begrijp zelfs niet hoe sommige bakkers hier in de buurt nog overleven met hun vieze baksels en waarom sommige mensen er blijven kopen, alsof men geen andere keuze heeft. Ik moet al 3km verder gaan om een deftigere te vinden en zelfs wat er in de lokale carrefour of delhaize te krijgen is, is veel lekkerder.

Wel oppassen met overhevelen .
Niet iedere werkgever laat dit toe .
Bij ons mag het niet dat we gewone verlof en feestdagen overhevelen naar volgend jaar maar enkel ADV dagen en dan moeten ze inderdaad genomen zijn voor maart of je bent ze gewoon kwijt .
Bij ons kunnen alleen overuren meegepakt worden naar het volgende jaar, ook enkel opnemen voor maart. (Overuren minder dan 1 werkdag kunnen meegepakt worden na februari)
Gewoon verlof en adv moeten het lopende jaar opgenomen worden.

De gemiddeld gezien alsmaar dalende kwaliteit van kleren.

Ik heb het dan niet over fast fashion maar het is iets wat elk merk treft.
Sommige kleren merken waar ik al jaren mijn gading vind hun nieuwe kleren zijn prul qua kwaliteit terwijl deze vroeger veel duurzamer waren.

Ook te merken aan de samenstelling ervan. Vroeger veel vaker stevig katoen, wol, ... Allemaal duurdere maar ook stevigere stoffen.

Nu is het polyester hier, gerecycleerde plastic daar, ... en het is er aan te merken.

Het meest ambetante is dat er meer kleren dan ooit te koop zijn maar de kwaliteit is gemiddeld gezien nog nooit zo laag geweest.

De 'middle ground' qua prijs/kwaliteit is dan ook weer zeldzamer aan het worden.

Niet leuk als je met ouder te worden minder meegaat met de modegrillen en liever duurzamer koopt 🤔

Einde rant.

Ik kan toch niet de enige zijn die dit zo subjectief aanvoelt?

Sommige kleren merken waar ik al jaren mijn gading vind hun nieuwe kleren zijn prul qua kwaliteit terwijl deze vroeger veel duurzamer waren.

Ook te merken aan de samenstelling ervan. Vroeger veel vaker stevig katoen, wol, ... Allemaal duurdere maar ook stevigere stoffen.

Nu is het polyester hier, gerecycleerde plastic daar, ... en het is er aan te merken.

Het meest ambetante is dat er meer kleren dan ooit te koop zijn maar de kwaliteit is gemiddeld gezien nog nooit zo laag geweest.

De 'middle ground' qua prijs/kwaliteit is dan ook weer zeldzamer aan het worden.

Niet leuk als je met ouder te worden minder meegaat met de modegrillen en liever duurzamer koopt 🤔

Einde rant.

Ik heb nooit echt vaste merken gehad dus 1:1 kan ik niet vergelijken, maar ik heb die indruk ook. T-shirts die als dunne vodjes aanvoelen en na enkele keren dragen vormloos zijn. Ik heb nog jaren een jeansbroek gedragen uit mijn middelbaar, een merkloos geval dat je gewoon niet kapot kreeg, maar uiteindelijk weg moeten doen omdat ze niet meer paste. Nu doe ik met merkbroeken misschien een jaar als ik geluk heb.

Einde rant.

Ik draag vooral Scotch and Soda en moet eerlijk zeggen dat ik daar wel tevreden ben over de kwaliteit. Hebben vaak ook stevige kortingen en een outlet site met oudere collectie.

De “ge zijt van X” hier in Tessenderlo draait weer op volle toeren omdat door een technisch probleem de alarmsirene van de fabriek hier vannacht 2 uur heeft liggen afgaan.

De “ge zijt van X” hier in Tessenderlo draait weer op volle toeren omdat door een technisch probleem de alarmsirene van de fabriek hier vannacht 2 uur heeft liggen afgaan.
Ah, is dat bij jullie nog niet bij elke politie- of ambulancesirene?

"Daarnet veel sirenes gehoort, wat is er gebeurt???"
"Ja, precies wel iet serieus hé Jos"
"We zijn precies een stad aan het worden, vroeger was alles bèter!!"

Juist eens gekeken voor tickets cirque du soleil. Voor een beetje een redelijke plek meer dan 100€. Met 4 is dus 400€. Schuin achter het podium waar je dus waarschijnlijk geen bal ziet nog 50€.

Nee bedankt, ze kunnen dan weer failliet gaan met hun belachelijke prijzen.

Juist eens gekeken voor tickets cirque du soleil. Voor een beetje een redelijke plek meer dan 100€. Met 4 is dus 400€. Schuin achter het podium waar je dus waarschijnlijk geen bal ziet nog 50€.

Nee bedankt, ze kunnen dan weer failliet gaan met hun belachelijke prijzen.
You BG or you don't ;)

1691316349522.png

Wel oppassen met overhevelen .
Niet iedere werkgever laat dit toe .
Bij ons mag het niet dat we gewone verlof en feestdagen overhevelen naar volgend jaar maar enkel ADV dagen en dan moeten ze inderdaad genomen zijn voor maart of je bent ze gewoon kwijt .
Ah wij mogen dan weer geen ADV dagen of overuren overhevelen maar dus wel gewoon verlof (max 5 dagen)
Ik vind dat ook wel vreemd. Ik zou ook het omgekeerde verwachten maar bij ons worden die dan in januari uitbetaald.

Maar goed, zolang ik een paar dagen mag overhevelen ga ik niet klagen.

De beste bakker hier in de buurt --> Daar staat soms 30 man buiten aan te schuiven
Dus het verrast mij wel dat die echt slechte bakkers nog steeds niet allemaal failliet zijn.

Een gebrek aan concurrentie? Als de betere bakkers verlof nemen dan vieren zij de hoogdagen zeker?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan