Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ruim vier jaar gestopt met roken. Ge zou denken dat ge er dan vanaf zijt...
Vandaag met vriendinnen gaan terrassen en na enkele (alcoholische) consumpties komt toch die drang naar een sigaret weer de kop opsteken.
Voorlopig nog het karakter om er niet aan toe te geven maar ik vind het soms toch moeilijk.

In overleg met de deurwaarder onmiddellijk zo een brievenbus naamplakaatje laten maken met daarop mijn naam en die van de dochter op toen de eerste brieven toekwamen...
Je zou dus denken dat een interimpostbode die ook kan lezen...
:unsure:
Maakt toch weinig uit welke naam er staat? De postbode hoeft enkel maar naar het adres en huisnummer te kijken.

Maakt toch weinig uit welke naam er staat? De postbode hoeft enkel maar naar het adres en huisnummer te kijken.
Nee, hij "moet" dat niet. Maar bij een aangetekende zending lijkt het me dan wèl weer evident dat je nagaat of de persoon die tekent ook de bestemmeling is.
Voor covid moest je zelf je identiteitskaart afgeven of een volmacht voorleggen voor je huisgenoot (mijn man toen) eer je MOCHT je krabbel zetten...

Nee, hij "moet" dat niet. Maar bij een aangetekende zending lijkt het me dan wèl weer evident dat je nagaat of de persoon die tekent ook de bestemmeling is.
Voor covid moest je zelf je identiteitskaart afgeven of een volmacht voorleggen voor je huisgenoot (mijn man toen) eer je MOCHT je krabbel zetten...
Ben je zeker dat de vorige bewoner z'n adreswijziging heeft doorgegeven aan de burgerlijke stand? Zo niet, kan je best zelf vragen om z'n adres te schrappen.

Ben je zeker dat de vorige bewoner z'n adreswijziging heeft doorgegeven aan de burgerlijke stand? Zo niet, kan je best zelf vragen om z'n adres te schrappen.
@Mulan Sowieso dit, en een mail naar je politiekantoor. Niet alleen zijn domicilie kan daar nog staan, als zijn VZW of BVBA nog bij jou staat, kan dat ook grote problemen geven. Het zal waarschijnlijk wel niet, maar als je dat doorgeeft aan de politie, kunnen zij het bekijken. Een deurwaarder komt gewoon binnen zonder checken.

@Mulan Sowieso dit, en een mail naar je politiekantoor. Niet alleen zijn domicilie kan daar nog staan, als zijn VZW of BVBA nog bij jou staat, kan dat ook grote problemen geven. Het zal waarschijnlijk wel niet, maar als je dat doorgeeft aan de politie, kunnen zij het bekijken. Een deurwaarder komt gewoon binnen zonder checken.
Ech wel he. Zo heb ik er al een gehad bij mijn loods die eens alles mooi ging komen opschrijven. Pas na lang van mijn oren maken wou hij meer uitleg geven. Jammer genoeg stond hij wel aan het verkeerde huisnummer. 2a ip 2. Veel controleren die toch niet heb ik de indruk.

Ja, heb ik gecontroleerd.
Hoe kan ik dat controleren van zijn bedrijf? Want die aangetekende zending vorige week was idd op naam van zijn bedrijf.

Ja, heb ik gecontroleerd.

Hoe kan ik dat controleren van zijn bedrijf? Want die aangetekende zending vorige week was idd op naam van zijn bedrijf.

Kruispuntbank van Ondernemingen, volgens mij is daar ook een formulier om een doorhaling van een adres aan te vragen.
Bij mij heeft de deurwaarder aan de deur gestaan, ik hoorde hem morrelen. En die zei dat als ik niet had thuisgewerkt die dag, ik een nieuw slot had mogen kopen. Ik kon de (volmachthouder van) de vorige eigenaar nog bereiken. Die heeft toen het nodige gedaan, maar ik heb wel de extra stappen die de deurwaarder had aangeraden ook gevolgd: De wijkagent contacteren (bij ons via mail) en vragen om de BVBA te laten schrappen van ons adres en totdat we zeker wisten dat dat gebeurd was, een briefje op de brievenbus/bel hangen met "BVBA Tralala zit hier niet meer, nieuwe bewoner" en dan m'n telefoonnummer erbij. Wijkagent zou ik sowieso doen als de brieven blijven komen.

Bij een buurman hebben ze 'n nieuw slot gestoken en die raakte niet meer binnen toen hij thuiskwam van het werk, en politiebureau was al dicht. Ik snap dat deurwaarders niet altijd braaf kunnen luisteren, maar in een huurappartement de huurder van 5 jaar geleden komen zoeken, weigeren Engels te spreken aan de telefoon en in potlood in de deurlijst het adres van het politiebureau te schrijven zonder enige uitleg, dat is bij de haren getrokken.

Inderdaad, zo een malafide ex klant eens laten schrappen. Meneer had wel een actieve vennootschap, maar op het adres was er intussen een andere uitbater actief.
Ze reageerden toen toch wel vlot en efficient.

Update van Outlook en andere Microsoft applicaties op het werk enkele maanden geleden.
Sindsdien is de knop "scheduling" om te zien wie er voor een meeting uitgenodigd is, verdwenen - of ik vind hem in ieder geval niet meer terug. Dan maar zelf die knop toegevoegd, maar de ergernis blijft: waarom moeten die f*ckers van Microsoft altijd beslissen om bestaande werkende functionaliteit weg te nemen in plaats van er gewoon af te blijven?

Idem met Windows 11 waar je niet meer kan kiezen of je "buttons op je taskbar" wil combineren, dat is vanaf nu verplichte kost. Ook functionaliteit die al jaren bestond, prima werkte en de keuze aan de gebruiker liet.

Ik heb net van een glas water gedronken waar de kat uit staan drinken heeft.... 🤦‍♀️

Ik heb een glas water staan. Ik zie die kat daar uit drinken. Ik denk bij mezelf: "Niet meer van drinken, want daar heeft een kattentong in gezeten." Ik werk verder en ben daarbij best gefocused op wat ik aan het doen ben. En ineens besef ik dat ik een glas in mijn handen heb, waar ik net uit gedronken heb en dat ik nog geen stappen ondernomen heb om dat te vervangen sinds die kat daar aan zat.....

kleine die nog maar amper volzinnen kan maken, die mij random op straat aanspreekt "meneer, mag ik cent?"

voedt uw kinderen eens deftig op, ffs.

het was toch al een forse kleuter, liep ook gewoon met leeftijdgenootjes over staat, geen ouders in de buurt
"Mag ik cent" is toch al vriendelijker dan "geef mij cent"?

Doet me denken aan kinderen in de souks van Marrakech. Die steken hun hand al uit om dirhams te ontvangen zodra je ze nog maar aankijkt, laat staan wanneer ze je helpen de weg te vinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan