Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vandaag naar Sluis geweest in Nederland. Goed weer en fijn vertoeven. Dat is de glimlach van de dag.

En dan zie ik de prijs op restaurant voor jumbo mosselen: 22 EUR. Ik eet zelf geen mosselen maar ik weet dat mosselen in een restaurant hier verder 32 EUR kosten en dat restaurant is al niet van de duurste. 10 EUR goedkoper daar in Nederland zeg. Niet moeilijk dat je er meer Belgen als Nederlanders tegenkomt.

Een collega van mij was eerder deze maand ook naar Italië op reis geweest en verschoot hoe goedkoop zij daar in centrum Rome iets kon gaan eten. Zowel drank (wijn en water) als eten veel goedkoper. Dan kwam ze terug in België en ging ze mosselen eten en dan betaalde ze 38 EUR voor mosselen provencaals.
Heh.. ik kan hier in Oslo zelfs mosselen met witte wijn saus gaan eten voor ~28 euro.

Vandaag naar Sluis geweest in Nederland. Goed weer en fijn vertoeven. Dat is de glimlach van de dag.

En dan zie ik de prijs op restaurant voor jumbo mosselen: 22 EUR. Ik eet zelf geen mosselen maar ik weet dat mosselen in een restaurant hier verder 32 EUR kosten en dat restaurant is al niet van de duurste. 10 EUR goedkoper daar in Nederland zeg. Niet moeilijk dat je er meer Belgen als Nederlanders tegenkomt.

Een collega van mij was eerder deze maand ook naar Italië op reis geweest en verschoot hoe goedkoop zij daar in centrum Rome iets kon gaan eten. Zowel drank (wijn en water) als eten veel goedkoper. Dan kwam ze terug in België en ging ze mosselen eten en dan betaalde ze 38 EUR voor mosselen provencaals.
Ik denk dat zowat al onze buurlanden goedkoper zijn om te gaan eten. En als je naar Zuid of Oost-Europa trekt zal dat helemaal het geval zijn, maar dat is dan meestal wel logischer. Zo heb ik ook een gigantische portie verse vis gegeten voor 14 EUR in Porto.

De prijzen zullen intussen wel iets gestegen zijn, maar in Berlijn hadden wij een paar jaar geleden in goede restaurantjes (geen ketens of zo) een deftig hoofdgerecht voor 10 euro. We zijn toen Russisch en Koreaans gaan eten.

De prijzen zullen intussen wel iets gestegen zijn, maar in Berlijn hadden wij een paar jaar geleden in goede restaurantjes (geen ketens of zo) een deftig hoofdgerecht voor 10 euro. We zijn toen Russisch en Koreaans gaan eten.

In Berlijn nu en we verschieten ervan dat eten nog steeds relatief goedkoop is hier. Gezellig etablissement in Kreuzberg, 1 vanille-ijs, iced latte, 2 stukken taart. Alles voor 12€.

Laatst bewerkt:
In Duitsland zijn wij met ons 4 (2 volw + 2 kinderen) voor 65€ gaan eten, drank bij. Voor dat bedrag moet ik in België zonder kinderen gaan eten en zal ik toch niet te zot moeten kiezen of het zou moeten een dagschotel ergens zijn. Daar kan je een schnitzel voor 15-16€ krijgen waar je 2 dagen van kan eten. Voor die prijs moet je hier al goed zoeken om een spaghetti te vinden.

Slovakije: 3 dagen vol pension, eten was in totaal 25 € voor dus 9 maaltijden incl. drank. OK, 't is al 15 jaar geleden maar zelfs toen was dat echt spotgoedkoop. Je kon toen halve liters van Belgische streekbieren gaan drinken in "café de Zwaan" in Bratislava (gene zever!) voor nog geen euro.

Ik denk dat zowat al onze buurlanden goedkoper zijn om te gaan eten. En als je naar Zuid of Oost-Europa trekt zal dat helemaal het geval zijn, maar dat is dan meestal wel logischer. Zo heb ik ook een gigantische portie verse vis gegeten voor 14 EUR in Porto.
Mja. Ik ben al lange tijd niet meer in het buitenland geweest dus daarmee dat ik er toch een beetje van verschoot. Een keer of 2 in Breskens en/of Vlissingen maar toen niet op de prijzen op restaurant gelet.

En ook. Van in Sluis tot aan de grens misschien 1 putje in de baan tegengekomen. Net de grens over in België en na 100 meter al de eerste put. :crazy:

Slovakije: 3 dagen vol pension, eten was in totaal 25 € voor dus 9 maaltijden incl. drank. OK, 't is al 15 jaar geleden maar zelfs toen was dat echt spotgoedkoop. Je kon toen halve liters van Belgische streekbieren gaan drinken in "café de Zwaan" in Bratislava (gene zever!) voor nog geen euro.
Bijna 20 jaar geleden naar Roemenië geweest (transylvanië), en op den duur reken je gewoon niet meer om. Het maakt toch niet uit. De lei was toen ook net gerevalueerd (er werden 4 nullen geschrapt!), we liepen nog met de oudere briefjes van 20 miljoen rond :coolbrows:.

En ook. Van in Sluis tot aan de grens misschien 1 putje in de baan tegengekomen. Net de grens over in België en na 100 meter al de eerste put. :crazy:
Dat mag ook voor de wegentaks die zij daar betalen :unsure: .

Ik durf trouwens niet zeggen dat België duurder is, qua horeca, dan Nederland.

Inmiddels al een tweede week aan het werk na een deugddoende (doch véél te korte) week in Zuid-Frankrijk en dan zie je foto's passeren van een koppel dat er toen ook was met hun kinderen nu nog altijd op hetzelfde vakantiedomein zit. Een week verlof is écht te weinig. Ik heb nog twee weken in augustus, maar we zijn niet weg.

#firstworldproblems
Als het een troost mag zien, hier twee verlof in juni en zes weken verlof gehad in januari-februari. :s

Kom naar Limburg,

Daar kan het nog voor 29€

Of op nen maandag voor 24

Als die Fiberrrvrouw met haar groene broekje 10cent krijgt per keer dat ze op tv komt zal ze intussen wel steenrijk zeker? Ik vraag me af of ze nog zou kunnen buitenkomen zonder overal herkend te worden. Damnit wat een hondenleven. I've got the fiber! :puke:

Als die Fiberrrvrouw met haar groene broekje 10cent krijgt per keer dat ze op tv komt zal ze intussen wel steenrijk zeker? Ik vraag me af of ze nog zou kunnen buitenkomen zonder overal herkend te worden. Damnit wat een hondenleven. I've got the fiber! :puke:
Al lang geleden dat ik nog eens TV gekeken heb dan precies...
Totaal geen idee waarover je het hebt! 😁

38 EUR
Daarvoor heb ik twee weken geleden een 3 gangenmenu gegeten in Frankrijk, in een mooi kader (kasteelhoeve). Echt goed eten (Bib Gourmand)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan