Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bellen naar de intercommunale en vragen wat je kan doen.

Stelden eerste dezelfde vraag als @Sylverscythe en verwezen mij door naar hun website om klachtformulier in te dienen. Waarna ik dit zag:

Weigeringsticker%20lala.JPG

Er stond inderdaad een deksel op, maar laten ze dat daarom staan? :rofl: What the actual fuck.

Stelden eerste dezelfde vraag als @Sylverscythe en verwezen mij door naar hun website om klachtformulier in te dienen. Waarna ik dit zag:

Er stond inderdaad een deksel op, maar laten ze dat daarom staan? :rofl: What the actual fuck.
Gohja, dat moet allemaal snel gaan natuurlijk, als je die mannen bezigziet is dat toch wel snel-snel al die zakken op een hoop gooien en ze dan in de vrachtwagen gooien. Kan me inbeelden dat als zo'n deksel dan wat knelt dat niet handig is. Lijkt me toch aannemelijker dan dat ze die laten staan omdat er wat maden in/op zitten, ze hebben handschoenen en zien waarschijnlijk wel andere dingen.

Het zal toch niet de eerste keer zijn dat je die bak met deksel buitenzet? Is die bak door de intercommunale destijds uitgezet of niet?

Reality check: 25 jaar geleden passeerde ik daar dagelijks en ik kan het aantal veldslagen op het stationsplein niet tellen. Soms waren ze daar wel met 50 man op elkanders gezicht aan het slaan na school. En neen, steekincidenten kan ik mij niet herinneren maar de boksbeugel (of gewoon een sleutelbos in de vuist) waren toen redelijk populair. Daar werd ook serieus wat schade mee toegebracht.

euhm, ik liep ook school in Aalst in die periode en kan mij daar niks van herinneren. Moest er daar quasi dagelijks een massavechtpartij aan het station zijn dan zou er daar toch over gepraat worden in de scholen, zelfs zonder het te verdelen via de toen onbestaande socialmedia.

euhm, ik liep ook school in Aalst in die periode en kan mij daar niks van herinneren. Moest er daar quasi dagelijks een massavechtpartij aan het station zijn dan zou er daar toch over gepraat worden in de scholen, zelfs zonder het te verdelen via de toen onbestaande socialmedia.

Ik heb daar toen ik op school zat ook een lange tijd de trein genomen van Aalst naar Bambrugge, en buiten een vechtpartij aan één van de café's heb ik dat soort incidenten daar toch ook nooit geweten.

Hier komt de vuilkar om de week, en ze nemen altijd alles mee. Dus dat is geen probleem.
Iets wat wel duchtig op m'n systeem werkt is dat de gemeente vorig jaar 3 van de 4 vuilbakken in de straat heeft weggenomen omdat er nogal wat gesluikstort werd. Ze gingen de vuilbakken vervangen door van die speciale trechters waar je enkel je hondenkak-zakje in kan wegsmijten, maar na zo'n anderhalf jaar moeten wij - hondeneigenaars - het nog altijd stellen met één klein vuilbakje dat altijd in de volle zon staat en die ze quasi nooit komen leegmaken.
Daar sta je dan, uw zakje proberen te proppen in een vuilbakje die uitpuilt van het afval en de maden, en die je al vanop 100 meter afstand ruikt.

Tegenwoordig gooi ik m'n zakje gewoon vanop veilige afstand tegen die vuilbak. Idc. Geen goesting om die geur in m'n neus te krijgen en/of aangevallen te worden door van die groene strontvliegen.

Hier nooit anders gehad dan om de 2 weken.
Bederfelijk afval= ofwel in kleine zakjes steken en die toeknopen, ofwel invriezen tot de vuilkar komt. 🤷‍♀️

Afval invriezen? En daar leg je daarna dan wrs uw lekkere frietjes in zeker? Smakelijk.

Ik heb daar toen ik op school zat ook een lange tijd de trein genomen van Aalst naar Bambrugge, en buiten een vechtpartij aan één van de café's heb ik dat soort incidenten daar toch ook nooit geweten.

Was ook nog de periode van de rijkswacht en de matrak. Er was toen nog geen sprake van de laissez-faire pussy police.

VTI versus KTA, KTA versus KTA,... die generatie Johnny's op boosters deelde nogal eens graag een slag uit zenne. Ik spreek over de jaren 1998-2000 ish.

Het is niet omdat je ze niet gezien hebt dat ze er niet waren. Ik las enkele weken nog hetzelfde over Leuven.
Toen ik begin jaren 90 studeerde werd er één studente vermoord, en heb ik meerdere keren zware vechtpartijen gezien met Leuvense locals. Mensen doen dan alsof die er vroeger niet waren, maar neen, dat is absoluut niet het geval, die waren er wel, dat verscheen alleen niet op facebook of op 't lokaal nieuws. Want dat bestond toen nog niet/was minder op spektakel gefocust

Ik zou nu toch ook wel eens cijfers willen zien om te besluiten dat het in Aalst gevaarlijker is eigenlijk. Dat is toch al jaar en dag dat Aalst een nogal marginale reputatie heeft, ik vermoed dat het dan vroeger ook niet altijd gezellig was.

lol, als ik op mijn appartementje woonde deed ik dat ook hoor: fruit, groenten en vleesafval direct invriezen zodat het niet kon rotten en dan later in de gft/vuilbak gooien wanneer deze werd opgehaald. Dan stond het niet te stinken in de kamer en ge kon geen druipspoor hebben van uw appartement naar buiten. Ik snap niet wat er vies aan is, als ge dat direct invriest.

Ik heb mijn lagere school in Aalst gedaan en toen zijn we in het zesde leerjaar een aantal middelbare scholen gaan bezoeken. Eén daarvan was het KTA op de Ledebaan. 's Middags zaten wij in de refter en toen begonnen er twee leerlingen met elkaar te vechten op de koer. De leerkrachten kwamen zelfs niet tussen maar wachtten gewoon tot het gevecht gedaan was. En het gevecht was pas gedaan toen er eentje bloedend op de grond lag. Mooie reclame om een aantal 11-jarigen te overtuigen om daar naar school te gaan in elk geval...

Misschien heb ik gewoon de malchance van bovengemiddeld vaak in de buurt te zijn geweest als er geweld was, maar ik heb het toch meer dan genoeg gezien. Mijn ex heeft ooit nog moeten getuigen op een proces omdat er in haar straat in Aalst een schietpartij was geweest. Een van de slachtoffers had een soort anusreconstructie moeten ondergaan (details ontglippen mij, tis al zo lang geleden en ik herinner mij dat detail nu pas opnieuw) omdat de kogel dus daar terecht was gekomen...
Ook later in Gent nog, in de Overpoort ooit iemand zien wandelen aan de overkant om 7/8 uur 's ochtends. Opeens komen er twee kerels achter hem gelopen, slaan hem de kop in met een (ijzeren?) staaf, laten hem roerloos op straat liggen en lopen weg.

Enfin, die vroeger was het allemaal beter en veiliger, dat geloof ik niet. Als ik mijn vader hoor vertellen dan werd er vroeger nog veel vaker gevochten op café. En mijn grootvader zaliger vertelde over een jarenlange vete met de jongens van het aangrenzende dorp, en over hoe ze regelmatig op de vuist gingen met elkaar.

Je krijgt natuurlijk ook meer mee. Vroeger had ge alleen het nieuws op tv en in de krant, dus vooral het "grote" nieuws. Nu wordt alles gedeeld via sociale media en is er ook meer sociale controle, dat je sneller betrapt wordt. Ik hoor genoeg verhalen van ouderen die vroeger echt enorm gevaarlijke en gekke dingen hebben gedaan in ons dorpje.

Vechtpartijen tussen rivaliserende jongeren is natuurlijk nog niet hetzelfde dan als minderjarige zomaar neergestoken worden in het station.

Vechtpartijen tussen rivaliserende jongeren is natuurlijk nog niet hetzelfde dan als minderjarige zomaar neergestoken worden in het station.

"Zomaar" was het nu niet echt. De jongeren in kwestie hadden al een bestaand conflict. Wss weer drillrap gerelateerd.

oei, ik heb bij een verhuis eens een hele rol aan vuilzakken buiten gezet, en nooit meer terug gekeerd.
die gaan dat dus laten staan hebben? :lol:

Bellen naar de intercommunale en vragen wat je kan doen.
Als je in Kortrijk naar het gratis nummer belt, sturen ze nog wel eens de camion terug rond als ze later in de week ergens rondom moeten zijn. Als je uitlegt - hier toch - dat het kwestie van beestjes is, mag je hem ook dikwijls gewoon laten staan tot volgende ophaling. Er geen gewoonte van maken, maar ze zijn wel heel begripvol. Is niet het meest aangename maar nog altijd beter dan ding te moeten terug binnen nemen. Massa zout op de maden en dat helpt (soms) ook.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan