Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Op de MGMT VLAN staat méér open dan voor gewone cliënts? Ik hoop dat dit dan de VLAN is voor de IT cliënts en niet die waar al uw management IP's op zitten...

Management VLAN hier: Volledig gescheiden van de rest van het netwerk. Enkel toegankelijk voor IT users via een aparte VPN (ook vanaf het interne netwerk). Trafiek naar buiten dichtgetimmerd tot het hoogst noodzakelijke.
Al jaren geleden nu, maar twas min of meer zoals je omschreef, maar zonder VPN. Het was de IT clients VLAN, niet management denk ik. Ik kon wel aan print servers en deployment servers etc. Gewone clients niet natuurlijk.
Het was alvast en zeer specifiek segment voor IT only laptops en pc's en goed afgeschermd. Het webfiler segment vanwaar je naartoe kon surfen was hier wat milder, andere zaken net strenger of heel specifiek .... Ik zat niet bij OPS dus kende niet alle details en ben er wat uit nu na 4 jaar inactief te zijn. (kwa details toch)

Heeft niet voor probs gezorgd kwa security zo ver ik weet. Ooit artikel gelezen (ergens 2015-16) waar veel hogescholen een blijkbaar nogal onveilig netwerk hadden ... Dus ja, bij veel scholen kan of kon het veel beter. We zijn dan ook in de associatie KUL gegaan en hebben ons netwerk aan hun netwerk aangepast op vraag van KUL. Man wat een werk was dat even, gans ons netwerk her adresseren, andere vlans. Was wel mooi uitgewerkt zo, cleane start.

Laatst bewerkt:
Meer ergernis vd week ondertussen.

Die draak van een Leslie Ann Poppe met haar kromme kop en afschuwelijk plastic lijf die met bikini foto's overal opduikt in de media.
Hoe marginaal en vol van jezelf kan je zijn ?

Moest dat de laatste vrouw op aarde zijn en de mensheid hing van onze copulatie af.
Ik ging naakt in een bos wachten tot een wolf of een of ander beest mijn derde been afbeet.

Afschuwelijk mens.
Ik heb hier even over nagedacht en me in die plaats gesteld, maar uiteindelijk besloten dat ik dan waarschijnlijk toch voor Leslie Ann zou kiezen!

Tenzij een wolf zonder tanden misschien.
Maar dat wordt vreemd. :unsure:

Geef dat een paar dagen en die mannen van IT zetten daar een uitzondering op omdat ze er anders zelf niet meer op kunnen.
Helaas is dit bij ons niet het geval. Ik werk in Brussel en onze lokale IT personeel is franstalig. Dus die zal niet snel op BG te vinden zijn.

Ook worden zo dingen vaak vanuit Europees niveau bepaald, waardoor onze lokale IT personeel niets kan doen.

De hoofd IT-er en ik kunnen beiden niet meer met onze telefoon op onze Outlook, omdat we sideloaded apps hebben en de Lookout For Work/MDM dit sinds 3 weken niet toe laat.

Reclamevrije YouTube op iOS > mail toegang :woohoo:

En alweer problemen met de printer die niet wilt afdrukken.
Eind vorig jaar nog gelijkaardige problemen gehad, een zwart inktpatroon dat nog meer dan halfvol was vervangen door een nieuw en alles werkte toen weer, maar nu is het weer van hetzelfde.

En alweer problemen met de printer die niet wilt afdrukken.
Eind vorig jaar nog gelijkaardige problemen gehad, een zwart inktpatroon dat nog meer dan halfvol was vervangen door een nieuw en alles werkte toen weer, maar nu is het weer van hetzelfde.
Tip: Koop een u een Brother laserprinter.

Ik ga gokken dat je nu een HP inktjet printer hebt?

Tip: Koop een u een Brother laserprinter.

Ik ga gokken dat je nu een HP inktjet printer hebt?
Hier ook bewust voor een laserprinter gegaan (idd Brother 😁) en mij nog geen seconde beklaagd! Enkel zwart-wit maar voor die uitzonderlijk keren dat ik per se iets in kleur moet hebben, passeer ik wel eens langs mijn ouders of copycenter.

Gewoon de tip "koop geen HP" helpt al. Andere merken hebben VEEL minder last van die typische (/geprogrammeerde) problemen.
Hier een Epson

Fiber niet beschikbaar op mijn adres - bij al onze buren: geen probleem.

Ben het ondertussen al gewend: geen gas, geen telefoon, geen telenet .... al een geluk dat we water en elektriciteit gekregen hebben.

Als je dan leest dat er infeite niets is gebeurd is het misschien ook gewoon op veilig spelen, misschien iets "te hard" op veilig spelen afhankelijk van je eigen normen en waarden. Ja, het is erg dat het minderjarigen zijn, en iedereen zogezegd machteloos is, maar ik vraag me dan toch af of het over een zo'n grote groep brommertjesjeugd gaat dat een paar volwassen begeleiders dat niet veilig kunnen houden.

Nu goed, ik snap het wel, maar laat ons eerlijk zijn: toen wij jong waren of daarvoor zou dit volgens mij niet zo in het nieuws komen, mogelijk gaven enkele vaders die gastjes zelfs gewoon een pak rammel en dat was dat.
Ook waar. Elke scheet in een fles komt in het nieuws. Van al die andere kampen die wel probleemloos verlopen hoor je natuurlijk niets. Het zal vast weer een klein percentage zijn waar er wat amok is.

Mensen zijn een bende vuilaards. Vrijdag is de vuilkar geweest en die komt pas binnen 2 weken nog eens. Maar als je dan dit weekend goesting hebt in mosselen dan steek je uw lege schelpen maar weer in de verpakking en dump je die bij (nog niet eens erin) de vuilbakken in het park.😡

Ik kan er aan toevoegen dat het met de volgende generatie niet veel beter zal zijn. Vorige maand langs Edugo campus gewandeld en dat was een stort. Naar het frituur/de snackbar wandelen/fietsen daar zijn ze sportief genoeg voor. Om achteraf de plastieken/papieren zak, de verpakking en lege blikjes in de veelvuldig aanwezige vuilbakken te gaan smijten dat lukt echter niet meer, dat laten ze liggen in het gras aan de bankjes of gewoon waar ze op dat moment ook mogen zijn wanneer het blikje leeg is.

Mensen zijn een bende vuilaards. Vrijdag is de vuilkar geweest en die komt pas binnen 2 weken nog eens. Maar als je dan dit weekend goesting hebt in mosselen dan steek je uw lege schelpen maar weer in de verpakking en dump je die bij (nog niet eens erin) de vuilbakken in het park.😡
Hier gooien ze mosselen gewoon op straat...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan