Str8_6
Well-known member
Is je vrouw je dan moeten komen halen met de camionette?![]()
Nee, ik mag haar sebiet gaan halen, want ze hebben de vervangwagen nodig.
Maar anders valt het goed mee van de stress in mijn eerste 3 dagen verlof.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Is je vrouw je dan moeten komen halen met de camionette?![]()
Mee met de index, net als het loon.Mijn kadastraal inkomen zomaar eventjes van 835 naar 920 euro gegaan in 1 jaar tijd
waar stopt dit?
Binnen 10 jaar tegen aan de 2000 euro dan, per jaar?
Bij de verhuiswaar stopt dit?

En als jij niet komt, komt er iemand anders. Waarom minder vragen als er toch mensen blijven komen? Ooit wordt de top bereikt, maar die is duidelijk nog niet in zicht.Mijn vast vakantieadresje begint anders ook te overdrijven in prijsstijgingen.
In 2020 betaalden we nog 920 euro voor ons logement, 2021 was het "due to corona" al 1100+ en intussen is het al bijna 1400 voor dezelfde periode "due to rising energy costs"
En als jij niet komt, komt er iemand anders. Waarom minder vragen als er toch mensen blijven komen? Ooit wordt de top bereikt, maar die is duidelijk nog niet in zicht.
Net hetzelfde als al die zwembaden. Crisis: verwarming kost te veel, we zetten de temperatuur wat lager, het water ijskoud en de prijs wat omhoog en die onnozelaars blijven komen zwemmen. Ge denkt toch niet dat we die temperaturen weer gaan hoger zetten? Dat is meer winst he...En als jij niet komt, komt er iemand anders. Waarom minder vragen als er toch mensen blijven komen? Ooit wordt de top bereikt, maar die is duidelijk nog niet in zicht.
Om het af te werken nog wat bewoonbare oppervlakte erbij.Misschien een 'post uw geïndexeerd KI'-thread om wat lowkey te stoefen?![]()
Ik denk dat we op dat gebied nu wel op de top zitten. Ik heb een klant die in spanje boten verhuurt, 2 restaurants heeft en enkele appartementen en bij de laatste 2 merkt hij toch serieuze achteruitgang.Mijn vast vakantieadresje begint anders ook te overdrijven in prijsstijgingen.
In 2020 betaalden we nog 920 euro voor ons logement, 2021 was het "due to corona" al 1100+ en intussen is het al bijna 1400 voor dezelfde periode "due to rising energy costs"
Is dat niet vooral zeer locatie gebonden? En Spanje idd voor veel mensen te warm geworden is in wat vroeger het hoogseizoen was?Ik denk dat we op dat gebied nu wel op de top zitten. Ik heb een klant die in spanje boten verhuurt, 2 restaurants heeft en enkele appartementen en bij de laatste 2 merkt hij toch serieuze achteruitgang.
Ik weet dat zo niet. Hij zegt dat er vooral voor minder lang geboekt wordt en de goedkopere appartementen. Ook de restaurants zien dat men minder uitgeeft. Minder voorgerechten en desserts, ipv een fles wijn enkele glazen. Zo'n zaken.Is dat niet vooral zeer locatie gebonden? En Spanje idd voor veel mensen te warm geworden is in wat vroeger het hoogseizoen was?
De basiskost van het leven is ferm gestegen (huisvesting - voeding - kledij - transport - energie - ...). Vakanties worden betaald van wat overschiet en dat is een kleinere pot voor een grote groep mensen.Ik weet dat zo niet. Hij zegt dat er vooral voor minder lang geboekt wordt en de goedkopere appartementen. Ook de restaurants zien dat men minder uitgeeft. Minder voorgerechten en desserts, ipv een fles wijn enkele glazen. Zo'n zaken.

Ja, dat merken ze ook en geven ook zelf wel aan dat er niet veel marge meer is voor prijsstijgingen willen ze nog een volgeboekt seizoen hebben.De basiskost van het leven is ferm gestegen (huisvesting - voeding - kledij - transport - energie - ...). Vakanties worden betaald van wat overschiet en dat is een kleinere pot voor een grote groep mensen.
Dat zeker, maar ik merk bij mezelf toch wel dat ik bepaalde zaken puur uit principe niet (meer) wil betalen, ook al kan het er gemakkelijk af. Alle respect voor het feit dat de COVID crisis er in heeft gehakt en dat de stijgende prijzen van grondstoffen en energie het ook niet makkelijk maken, maar bepaalde bedrijven/zelfstandigen gaan er echt wel over met hun prijzen, en ik heb echt de indruk dat er daar bij zijn die maar blijven omhoog gaan omdat het kan en dan wijzen naar 'de crisis in de [vul zelf in] sector'.De basiskost van het leven is ferm gestegen (huisvesting - voeding - kledij - transport - energie - ...). Vakanties worden betaald van wat overschiet en dat is een kleinere pot voor een grote groep mensen.
Dat stuk in het vet zo hard hé. Hier in de buurt van waar ik woon ook zo brasseries die infeite niet wauw zijn, redelijk standaardkost serveren op misschien een houtgrill na voor de vleesgerechten, en waar je ook aan zo'n bedragen komt. Sorry maar als het voorgerecht dan een kaas- en garnaalkroket is die duidelijk uit de fabriek komt pas ik. Bonus: de ober die dan kwam zeggen dat we 10% korting kregen als we cash betaalden. Ahja.Dat zeker, maar ik merk bij mezelf toch wel dat ik bepaalde zaken puur uit principe niet (meer) wil betalen, ook al kan het er gemakkelijk af. Alle respect voor het feit dat de COVID crisis er in heeft gehakt en dat de stijgende prijzen van grondstoffen en energie het ook niet makkelijk maken, maar bepaalde bedrijven/zelfstandigen gaan er echt wel over met hun prijzen, en ik heb echt de indruk dat er daar bij zijn die maar blijven omhoog gaan omdat het kan en dan wijzen naar 'de crisis in de [vul zelf in] sector'.
Er zijn zaken waar ik gewoon niet meer kom (bepaalde frituren, bepaalde restaurants, ...) omdat ik vind dat die absurd hard gestegen zijn. Als je in een gewone brasserie bijvoorbeeld al 70 euro per persoon kwijt bent (voorgerecht + hoofdgerecht en wat drinken) dan maak ik zelf wel eten of ga ik ineens door naar een fatsoenlijk restaurant. Dat kost dan ietsje meer, maar is wel vaak een grote sprong in kwaliteit.
Natuurlijk blijven die zaken vol zitten en genoeg klanten hebben maar ik vraag me toch al enige tijd af waar nu precies het plafond ligt. Als ik die post van @nestorius zie begint dat toch zowat bereikt te worden.
Dat zeker, maar ik merk bij mezelf toch wel dat ik bepaalde zaken puur uit principe niet (meer) wil betalen, ook al kan het er gemakkelijk af. Alle respect voor het feit dat de COVID crisis er in heeft gehakt en dat de stijgende prijzen van grondstoffen en energie het ook niet makkelijk maken, maar bepaalde bedrijven/zelfstandigen gaan er echt wel over met hun prijzen, en ik heb echt de indruk dat er daar bij zijn die maar blijven omhoog gaan omdat het kan en dan wijzen naar 'de crisis in de [vul zelf in] sector'.
Er zijn zaken waar ik gewoon niet meer kom (bepaalde frituren, bepaalde restaurants, ...) omdat ik vind dat die absurd hard gestegen zijn. Als je in een gewone brasserie bijvoorbeeld al 70 euro per persoon kwijt bent (voorgerecht + hoofdgerecht en wat drinken) dan maak ik zelf wel eten of ga ik ineens door naar een fatsoenlijk restaurant. Dat kost dan ietsje meer, maar is wel vaak een grote sprong in kwaliteit.
Natuurlijk blijven die zaken vol zitten en genoeg klanten hebben maar ik vraag me toch al enige tijd af waar nu precies het plafond ligt. Als ik die post van @nestorius zie begint dat toch zowat bereikt te worden.
.